Ogłoszenie z dnia 2025-11-04
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00492017/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-10-23
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w roku 2026 dla potrzeb Urzędu Miasta Mława
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO MŁAWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 130377830
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stary Rynek 19
1.5.2.) Miejscowość: Mława
1.5.3.) Kod pocztowy: 06-500
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL922 - Ciechanowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@mlawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mlawa.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-efa95101-a0a7-4cf5-822b-382bede2cd9e1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w roku 2026 dla potrzeb Urzędu Miasta Mława2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-efa95101-a0a7-4cf5-822b-382bede2cd9e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00514291
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-11-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00022132/18/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Miasta Mława w zakresie przyjmowania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00492017
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ORG.271.59.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w roku 2025 dla potrzeb Urzędu Miasta Mława w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz ich zwrotów w rozumieniu ustawy z dnia 23.11.2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2025 r. poz.366).
2. Przez przesyłki pocztowe, będące przedmiotem zamówienia rozumie się jako przesyłki listowe o wadze do 2000 g :
1) zwykłe ekonomiczne – przesyłka nierejestrowana nie będąca przesyłką najszybszej kategorii,
2) zwykłe priorytetowe – przesyłka nierejestrowana najszybszej kategorii,
3) polecone ekonomiczne – przesyłka rejestrowana będąca przesyłką listową,
przemieszczana i doręczana w sposób zabezpieczający ją przed utratą, ubytkiem zawartości lub uszkodzeniem najszybszej kategorii,
4) polecone z poświadczeniem odbioru (ZPO) - przesyłka listowa przyjęta za potwierdzeniem nadania i doręczona za pokwitowaniem odbioru,
5) polecone priorytetowe za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (ZPO) – przesyłka najszybszej kategorii przyjęta za potwierdzeniem nadania i doręczona za pokwitowaniem odbioru,
7) FORMAT S to przesyłki o wymiarach:
- minimum – wymiar strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x140 mm, - maksimum – żaden z wymiarów nie może przekraczać wysokości 20 mm, długości 230mm, szerokości 160 mm,
8) FORMAT M to przesyłki o wymiarach:
- minimum – wymiar strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x140 mm,
- maksimum – żaden z wymiarów nie może przekraczać wysokości 20 mm, długości 325 mm, szerokości 230 mm,
9) FORMAT L to przesyłki o wymiarach:
- minimum – wymiar strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x140 mm,
- maksimum – suma długości, szerokości i wysokości 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm.
3. Zamawiający będzie dostarczał przesyłki listowe do wyznaczonego punktu Wykonawcy w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00.
Przekazanie przesyłek listowych przygotowanych do wyekspediowania będzie każdorazowo dokumentowane przez Wykonawcę w systemie E-nadawca w wersji elektronicznej jako zbiór przesyłek odebranych .
4. Zamawiający zobowiązuje się do umieszczenia na przesyłce listowej nazwy odbiorcy wraz z jego adresem, określając rodzaj przesyłki (polecona, priorytet czy za zwrotnym poświadczeniem odbioru), umieszczenia nadruku (pieczątki) określającej pełną nazwę i adres Zamawiającego na stronie adresowej każdej nadawanej przesyłki oraz oznaczenie potwierdzające wniesienie opłaty za usługę.
5. Zamawiający zobowiązuje się do nadawania przesyłek w stanie uporządkowanym tj. wg kolejności wpisów w systemie E-nadawca w wersji elektronicznej dokonywanych z uwzględnieniem podziału na poszczególne rodzaje usług, przesyłki krajowe i zagraniczne, ekonomiczne i priorytetowe, nierejestrowanych w podziale wynikającym z zestawienia ilościowego.
6. Zamawiający jest odpowiedzialny za nadawanie przesyłek listowych w stanie umożliwiającym doręczenie przesyłek listowych bez ubytku i uszkodzenia do miejsca zgodnie z adresem przeznaczenia.
7. Opakowanie przesyłek listowych stanowić będzie koperta Zamawiającego, odpowiednio zabezpieczona.
8. W przypadku gdy przesyłki wymagać będą specjalnego, odrębnego oznakowania lub opakowania Wykonawca zapewni (dostarczy) Zamawiającemu we własnym zakresie wszelkie materiały niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.
9. Nadanie przesyłek przez Wykonawcę, objętych przedmiotem zamówienia następować będzie w dniu ich odbioru. W przypadku uzasadnionych zastrzeżeń w stosunku do już nadanych przesyłek (np. nieprawidłowe opakowanie, brak pełnego adresu, niezgodność wpisów w dokumentach nadawczych z wpisami na przesyłkach, brak znaków opłaty itp.) Wykonawca bez zbędnej zwłoki wyjaśnia je z Zamawiającym.
10. Wykonawca będzie dostarczał zwrotne potwierdzenie odbioru do Zamawiającego oraz zwroty przesyłek niedostarczonych wraz z wykazem zwrotów.
Wykonawca określi dodatkowo powód niepodjęcia przez adresata przesyłki listowej.
11. Zamawiający określa kategorie przesyłek wg czasu dostarczenia zgodnie z art. 47 pkt. 1 ustawy Prawo Pocztowe wskaźnik czasu przebiegu przesyłek pocztowych określone są przez ministra właściwego ds. łączności. Zamawiający ma na myśli poniższe deklarowane terminy doręczeń przesyłek:
a) przesyłka priorytetowa D+1 - w następnym dniu roboczym po dniu nadania, pod warunkiem nadania do godziny 15:00, a dla przesyłek zagranicznych Europa, Europa z Cyprem, całą Rosją i Izraelem D+3, kraje pozaeuropejskie D+5 po dniu nadania pod warunkiem nadania do godz. 15.00,
b) przesyłka ekonomiczna D+3 - w ciągu trzech dni roboczych po dniu nadania, gdzie „D” - oznacza dzień nadania przesyłki.
12. Zamawiający nie dopuszcza, aby Wykonawca świadczący usługi w ramach niniejszego postępowania umieszczał na przesyłkach Zamawiającego znaki opłaty pocztowej innego Operatora Pocztowego.
13. Zamawiający wymaga, aby placówki pocztowe Wykonawcy spełniały następujące warunki:
- czynna, co najmniej we wszystkie dni robocze, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy,
- oznakowana w sposób widoczny „szyldem” z nawą bądź logo Wykonawcy, umieszczonym w obrębie witryny jednoznacznie wskazującym na jednostkę Wykonawcy,
- gdy znajduje się w lokalu, w którym prowadzona jest inna działalność gospodarcza, musi posiadać wyodrębnione stanowisko obsługi klientów w zakresie usług pocztowych oznakowane w sposób widoczny nazwą lub logo Wykonawcy.
14. Zamawiający oprócz powyższych kryteriów, co do placówek Wykonawcy oczekuje, iż placówka dedykowana dla głównej siedziby Zamawiającego będzie umożliwiała skorzystanie z innych usług pocztowych Wykonawcy niezawartych w przedmiocie zamówienia.
15. Zamawiający przewiduje możliwość korzystania z udostępnionego bezpłatnie przez Wykonawcę, narzędzia do nadawania przesyłek w wersji elektronicznej oraz ich śledzenia, dzięki któremu proces przygotowywania korespondencji ulegnie uproszczeniu.
16. Zamawiający nie dopuszcza, aby Wykonawca nadawał przesyłki Zamawiającego jako ich nadawca w imieniu i na rzecz Zamawiającego, w wyniku czego na przesyłce w miejscu Nadawcy będzie widniała nazwa podmiotu trzeciego tylko ze wskazaniem, że jest to korespondencja w imieniu Zmawiającego, a dodatkowo w konsekwencji na dowodzie nadania przesyłki będzie figurował inny podmiot niż Zamawiający.
17. Reklamacje z tytułu niewykonania usługi Zamawiający może zgłosić do Wykonawcy zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 21.02.2019 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (Dz. U. z 2019 r., poz.474 ze zm.). Termin rozpatrzenia reklamacji na przesyłki zagraniczne do 3 miesięcy, z zastrzeżeniem odrębnych uregulowań ujętych w regulaminach usług i przepisach międzynarodowych.
18. Pokwitowanie odbioru przesyłki Wykonawca będzie zwracał Zamawiającemu niezwłocznie po doręczeniu przesyłki.
19. Wykonawca zobowiązany jest do honorowania, obsługiwania „zwrotnego potwierdzenia odbioru” stanowiącego potwierdzenie doręczenia i odbioru przesyłki na zasadach określonych w ustawie z dnia14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
20. W przypadku przesyłek nadanych „za potwierdzeniem odbioru”, Zamawiający będzie używała druku „za potwierdzeniem odbioru”, dostarczonego przez Wykonawcę W przypadkach, gdy przesyłki nadane za „za potwierdzeniem odbioru” będą wymagały stosowania procedery w trybie specjalnym, przejętych wewnętrznie przez Zamawiającego, druków „za potwierdzeniem odbioru”, Zamawiający sam zapewni odpowiednie formularze potwierdzeń Odbioru. Decyzja, który druk zastosować należy do Zamawiającego.
21. Wykonawca jest odpowiedzialny za całokształt, w tym za przebieg oraz terminową realizację przedmiotu zamówienia, do czasu wygaśnięcia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego.
Ponadto Wykonawca musi posiadać ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej przez cały okres wykonywania przedmiotu zamówienia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 64100000-7 - Usługi pocztowe i kurierskie
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów
64113000-1 - Usługi pocztowe dotyczące paczek
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Oferta, jako jedyna złożona w niniejszym postępowaniu, została odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1320). Zamawiający, w związku z powyższym, podjął decyzję o unieważnieniu przedmiotowego postępowania.INNE PRZETARGI Z MŁAWY
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w roku 2026 dla potrzeb Urzędu Miasta Mława
- Doposażenie pomieszczeń do udzielania świadczeń medycznych w ramach Wojewódzkiego Programu Ochrony Ludności na lata 2025-2026
- Dostawa rezerwy wyposażenia ratownika na potrzeby ochrony ludności i obrony cywilnej.
- Dostawa oleju napędowego w roku 2026
- Odprowadzenie wody opadowej z terenów wokół ul. Promyk, Parkowa, Krajowskiego, Korczaka, Księcia Maciusia I
więcej: przetargi w Mławie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w roku 2026 dla potrzeb Urzędu Miasta Mława
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla Powiatowego Urzędu Pracy w Starogardzie Gdańskim
- Świadczenie usług pocztowych dla Urzędu Gminy w Purdzie.
- "Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych i paczek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów"
- Świadczenie usług pocztowych dla Gminy Łodygowice w 2026 r.
- Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych oraz paczek i ich ewentualnych zwrotów
więcej: Usługi pocztowe i kurierskie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





