eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi KatowiceProfilaktyczna opieka zdrowotna dla pracowników, kandydatów, studentów i doktorantów oraz badania i wydawanie orzeczeń o udzieleniu nauczycielowi akademickiemu urlopu dla poratowania zdrowia



Ogłoszenie z dnia 2025-10-31

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Profilaktyczna opieka zdrowotna dla pracowników, kandydatów, studentów i doktorantów oraz badania i wydawanie orzeczeń o udzieleniu nauczycielowi akademickiemu urlopu dla poratowania zdrowia

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Uniwersytet Śląski w Katowicach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001347

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Bankowa 12

1.5.2.) Miejscowość: Katowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 40-007

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.7.) Numer telefonu: 032 359 13 34

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@us.edu.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: dzp.us.edu.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Profilaktyczna opieka zdrowotna dla pracowników, kandydatów, studentów i doktorantów oraz badania i wydawanie orzeczeń o udzieleniu nauczycielowi akademickiemu urlopu dla poratowania zdrowia

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9dad7789-b049-4843-a074-6bb548156cbf

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00508657

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-31

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00325648/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

2.3.1 Badania profilaktyczne pracowników

1.3.13 Badania profilaktyczne studentów i doktorantów

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://us.ezamawiajacy.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://us.ezamawiajacy.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Komunikacja w postępowaniu , w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a wykonawcami, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej;
2) Postępowanie prowadzone jest w języku polskim, za pośrednictwem platformy zakupowej o nazwie eZamawiający (zwanej dalej także: „platformą” lub „platformą zakupową”) pod adresem: https://us.ezamawiajacy.pl/
3) Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Nazwa Jednostki; https://us.ezamawiajacy.pl , lub https://oneplace.marketplanet.pl. Szczegółowe informacje zawiera SWZ.
4) Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 Rozp. PRM z 30.12.2020 r. w spr. sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie; dalej: “Rozporządzenie w sprawie środków komunikacji”), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformie eZamawiający, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC spełniający wymagania zainstalowanego systemu operacyjnego oraz wymagania używanej przeglądarki internetowej,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w wersji wspieranej przez producenta obsługująca TLS 1.2,
d) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.,
e) formaty plików wykorzystywanych przez wykonawców powinny być zgodne z Rozp. RM z dnia 12 maja 2024 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. 773). Zamawiający określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 2 GB w txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif,
tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml,
rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc.,
f) Zamawiający określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych tj. plik załączony przez Wykonawcę na platformie zakupowej i zapisany, widoczny jest w systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu otwarcia ofert,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu,
h) ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, Zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PadES,
i) pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym;
j) Zamawiający zaleca, aby nie wprowadzać jakichkolwiek zmian w plikach po podpisaniu ich podpisem kwalifikowanym. Może to skutkować naruszeniem integralności plików co równoważne będzie z koniecznością odrzucenia oferty w postępowaniu.
5) Ofertę oraz wszelkie dokumenty elektroniczne przekazuje się w postępowaniu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanych zgodnie z art. 67 ustawy Pzp przez Zamawiającego, w więc za pośrednictwem platformy eZamawiający.pl, pod adresem: https://us.ezamawiajacy.pl/.
6) Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej (postać elektroniczna opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w
postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub osobistym, w języku polskim, zgodnie z przepisami prawa oraz dokumentami zamówienia.
7) Szczegółowe informacje zawiera SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Ochrona danych osobowych: klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych
osobowych bezpośrednio od osoby fizycznej, której dane dotyczą, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego oraz obowiązki informacyjne Wykonawcy wynikające z RODO zostały określone w rozdziale XVI ust. 5 SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DZP.382.6.19.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak

4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:

Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część A: Usługa świadczona na terenie miasta Katowice
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej dla pracowników, kandydatów na studia, studentów i doktorantów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz w zakresie przeprowadzania badań i wydawania orzeczeń o potrzebie udzielenia nauczycielowi akademickiemu UŚ urlopu dla poratowania zdrowia - cz. A: usługa świadczona na terenie miasta Katowice.
2) Zakres usługi obejmuje sprawowanie profilaktycznej opieki zdrowotnej w stosunku do:
a) pracowników w zakresie przewidzianym w Kodeksie Pracy oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzenia badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (tekst jednolity Dz.U z 2025 r. poz. 277 ze zm.),
b) nauczycieli akademickich w zakresie przeprowadzania badań i wydawania orzeczeń o potrzebie udzielenia nauczycielowi akademickiemu urlopu dla poratowania zdrowia.
c) kandydatów na studia, którzy w trakcie praktycznej nauki zawodu będą narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia, w zakresie oceny możliwości pobierania nauki uwzględniającej stan zdrowia i zagrożenia występujące w miejscu nauki.
d) studentów i doktorantów, którzy w trakcie studiów są narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia w zakresie:
- Zakres I – oceny możliwości pobierania nauki uwzględniającej stan zdrowia i zagrożenia występujące w miejscu pobierania nauki.
- Zakres II – profilaktycznej opieki zdrowotnej niezbędnej ze wzglądu na warunki pobierania nauki.
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załącznik nr 2A i 2B do SWZ, w tym:
- Wykaz i zakres świadczeń wraz z niezbędnymi badaniami diagnostycznymi wraz z przewidywanymi ilościami – załącznik nr 2A do SWZ,
- Wykaz czynników szkodliwych i niebezpiecznych dla zdrowia – załącznik nr 2B do SWZ.
4) Wykonawca będzie realizował zamówienie według bieżących potrzeb Zamawiającego, od daty zawarcia umowy (jednak nie wcześniej niż od dnia 20.12.2025 r. ) przez okres 36 miesięcy albo do wyczerpania wartości umowy jeżeli jej wyczerpanie nastąpi przed upływem 36 miesięcy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca
najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, a więc zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
- cena brutto - 60 %
- dostępność lekarza medycyny pracy - 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Dostępność lekarza medycyny pracy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część B: Usługa świadczona na terenie miasta Sosnowiec
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej dla pracowników, kandydatów na studia, studentów i doktorantów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz w zakresie przeprowadzania badań i wydawania orzeczeń o potrzebie udzielenia nauczycielowi akademickiemu UŚ urlopu dla poratowania zdrowia - cz. B: usługa świadczona na terenie miasta Sosnowiec.
2) Zakres usługi obejmuje sprawowanie profilaktycznej opieki zdrowotnej w stosunku do:
a) pracowników w zakresie przewidzianym w Kodeksie Pracy oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzenia badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (tekst jednolity Dz.U z 2025 r. poz. 277 ze zm.),
b) nauczycieli akademickich w zakresie przeprowadzania badań i wydawania orzeczeń o potrzebie udzielenia nauczycielowi akademickiemu urlopu dla poratowania zdrowia.
c) kandydatów na studia, którzy w trakcie praktycznej nauki zawodu będą narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia, w zakresie oceny możliwości pobierania nauki uwzględniającej stan zdrowia i zagrożenia występujące w miejscu nauki.
d) studentów i doktorantów, którzy w trakcie studiów są narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia w zakresie:
- Zakres I – oceny możliwości pobierania nauki uwzględniającej stan zdrowia i zagrożenia występujące w miejscu pobierania nauki.
- Zakres II – profilaktycznej opieki zdrowotnej niezbędnej ze wzglądu na warunki pobierania nauki.
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załącznik nr 2A i 2B do SWZ, w tym:
- Wykaz i zakres świadczeń wraz z niezbędnymi badaniami diagnostycznymi wraz z przewidywanymi ilościami – załącznik nr 2A do SWZ,
- Wykaz czynników szkodliwych i niebezpiecznych dla zdrowia – załącznik nr 2B do SWZ.
4) Wykonawca będzie realizował zamówienie według bieżących potrzeb Zamawiającego, od daty zawarcia umowy (jednak nie wcześniej niż od dnia 20.12.2025 r. ) przez okres 36 miesięcy albo do wyczerpania wartości umowy jeżeli jej wyczerpanie nastąpi przed upływem 36 miesięcy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca
najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, a więc zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
- cena brutto - 60 %
- dostępność lekarza medycyny pracy - 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Dostępność lekarza medycyny pracy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część C: Usługa świadczona na terenie miasta Cieszyn
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług w zakresie sprawowania profilaktycznej opieki zdrowotnej dla pracowników, kandydatów na studia, studentów i doktorantów Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz w zakresie przeprowadzania badań i wydawania orzeczeń o potrzebie udzielenia nauczycielowi akademickiemu UŚ urlopu dla poratowania zdrowia - cz. C: usługa świadczona na terenie miasta Cieszyn.
2) Zakres usługi obejmuje sprawowanie profilaktycznej opieki zdrowotnej w stosunku do:
a) pracowników w zakresie przewidzianym w Kodeksie Pracy oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996 r. w sprawie przeprowadzenia badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (tekst jednolity Dz.U z 2025 r. poz. 277 ze zm.),
b) nauczycieli akademickich w zakresie przeprowadzania badań i wydawania orzeczeń o potrzebie udzielenia nauczycielowi akademickiemu urlopu dla poratowania zdrowia.
c) kandydatów na studia, którzy w trakcie praktycznej nauki zawodu będą narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia, w zakresie oceny możliwości pobierania nauki uwzględniającej stan zdrowia i zagrożenia występujące w miejscu nauki.
d) studentów i doktorantów, którzy w trakcie studiów są narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia w zakresie:
- Zakres I – oceny możliwości pobierania nauki uwzględniającej stan zdrowia i zagrożenia występujące w miejscu pobierania nauki.
- Zakres II – profilaktycznej opieki zdrowotnej niezbędnej ze wzglądu na warunki pobierania nauki.
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załącznik nr 2A i 2B do SWZ, w tym:
- Wykaz i zakres świadczeń wraz z niezbędnymi badaniami diagnostycznymi wraz z przewidywanymi ilościami – załącznik nr 2A do SWZ,
- Wykaz czynników szkodliwych i niebezpiecznych dla zdrowia – załącznik nr 2B do SWZ.
4) Wykonawca będzie realizował zamówienie według bieżących potrzeb Zamawiającego, od daty zawarcia umowy (jednak nie wcześniej niż od dnia 17.12.2025 r. ) przez okres 36 miesięcy albo do wyczerpania wartości umowy jeżeli jej wyczerpanie nastąpi przed upływem 36 miesięcy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85100000-0 - Usługi ochrony zdrowia

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta przedstawiająca
najkorzystniejszy stosunek jakości do ceny, a więc zawierająca najkorzystniejszy bilans punktów w kryteriach:
- cena brutto - 60 %
- dostępność lekarza medycyny pracy - 40%

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Dostępność lekarza medycyny pracy

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 1

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
W odniesieniu do warunku dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał:
Aktualny wpis do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą, prowadzonego przez uprawniony organ rejestrowy (zgodnie z ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej – t.j.: Dz. U. z 2025 r. poz. 450 ze zm.).
Zamawiający oceni spełnianie powyższego warunku w oparciu o podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdz. VI ust. 3 pkt 1 SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z dyspozycją przepisu art. 273 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający nie będzie wymagał złożenia w niniejszym postępowaniu podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zaświadczenia o wpisie do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą. Forma dokumentu:
Podmiotowe środki dowodowe składane są na wezwanie Zamawiającego w oryginale, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej z podpisem zaufanym lub osobistym albo kopii w postaci cyfrowego odwzorowania dokumentu papierowego, której zgodność z oryginałem poświadczy wykonawca podpisem kwalifikowanym, zaufanym lub osobistym lub notariusz podpisem kwalifikowanym

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

1) Deklaracja Wykonawcy, iż przedmiot zamówienia w każdej części postępowania będzie realizowany przez osoby o odpowiednich, przewidzianych przez prawo uprawnieniach i kwalifikacjach, posiadających prawo wykonywania zawodu lekarza, w tym co najmniej:
a) lekarza służby medycyny pracy,
b) lekarzy specjalistów:
- okulisty
- laryngologa
- lekarza z uprawnieniami do wykonywania badań osób narażonych na promieniowanie jonizujące (nie dotyczy części „C”)
- w celu potwierdzenia zgodności oferowanych usług z wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia.
Deklaracja składana w formie oświadczenia w Formularzu oferty (Załącznik nr 1A do SWZ).
2) Dotyczy części „A”: Deklaracja Wykonawcy, iż świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie badań przez lekarzy wskazanych w pkt 1 powyżej oraz punkt poboru krwi i odbiór materiału do badań, będą realizowane na terenie jednej placówki opieki zdrowotnej zlokalizowanej w Katowicach w odległości nie większej niż 3 km od siedziby Zamawiającego, ul. Bankowej 12, 40 – 007 Katowice (Rektorat)
(tj. odległość w linii prostej – promień) - z podaniem nazwy i dokładnego adresu placówki.
(Wykonawca w celu ustalenia faktycznej odległości swej placówki od siedziby Zamawiającego, winien posłużyć się pomiarem odległości dostępnym na stronie internetowej http://www.google.pl/maps).
- w celu potwierdzenia zgodności oferowanych usług z wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia
Deklaracja składana w formie oświadczenia w Formularzu oferty (Załącznik nr 1A do SWZ).
3) Dotyczy części „B”: Deklaracja Wykonawcy, iż świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie badań przez lekarzy wskazanych w pkt 1 powyżej oraz punkt poboru krwi i odbiór materiału do badań, będą realizowane na terenie jednej placówki opieki zdrowotnej zlokalizowanej w Sosnowcu (z podaniem nazwy i dokładnego adresu placówki).
- w celu potwierdzenia zgodności oferowanych usług z wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia
Deklaracja składana w formie oświadczenia w Formularzu oferty (Załącznik nr 1A do SWZ).
4) Dotyczy części „C”: Deklaracja Wykonawcy, iż:
- świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie badań przez lekarzy służby medycyny pracy oraz punkt poboru krwi i odbiór materiału do badań, będą realizowane na terenie jednej placówki opieki zdrowotnej zlokalizowanej w Cieszynie (z podaniem nazwy i dokładnego adresu placówki)
- świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie badań przez lekarza okulistę będzie realizowane na terenie placówki opieki zdrowotnej zlokalizowanej w Cieszynie (z podaniem nazwy i dokładnego adresu placówki)
- świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie badań przez lekarza laryngologa będzie realizowane na terenie placówki opieki zdrowotnej zlokalizowanej w Cieszynie (z podaniem nazwy i dokładnego adresu placówki)
- w celu potwierdzenia zgodności oferowanych usług z wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia
Deklaracja składana w formie oświadczenia w Formularzu oferty (Załącznik nr 1A do SWZ).
5) Deklaracja (dotyczy wszystkich części postępowania) w zakresie dostępności lekarza medycyny pracy wraz ze wskazaniem liczby dni w tygodniu (w dni tygodnia od poniedziałku do piątku)
Liczbę dni należy podać cyfrowo i słownie (w przypadku rozbieżności wiążąca będzie wartość podana słownie)
- w celu wykazania zgodności oferowanych usług z kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert, w ramach kryterium: „Dostępność lekarza służby medycyny pracy”, zgodnie z rozdz. XIII SWZ.
Deklaracja składana w formie oświadczenia w Formularzu oferty (Załącznik nr 1A do SWZ).

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

1) Deklaracja Wykonawcy, iż przedmiot zamówienia w każdej części postępowania będzie realizowany przez osoby o odpowiednich, przewidzianych przez prawo uprawnieniach i kwalifikacjach, posiadających prawo wykonywania zawodu lekarza, w tym co najmniej:
a) lekarza służby medycyny pracy,
b) lekarzy specjalistów:
- okulisty
- laryngologa
- lekarza z uprawnieniami do wykonywania badań osób narażonych na promieniowanie jonizujące (nie dotyczy części „C”)
- w celu potwierdzenia zgodności oferowanych usług z wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia.
2) Dotyczy części „A”: Deklaracja Wykonawcy, iż świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie badań przez lekarzy wskazanych w pkt 1 powyżej oraz punkt poboru krwi i odbiór materiału do badań, będą realizowane na terenie jednej placówki opieki zdrowotnej zlokalizowanej w Katowicach w odległości nie większej niż 3 km od siedziby Zamawiającego, ul. Bankowej 12, 40 – 007 Katowice (Rektorat)
(tj. odległość w linii prostej – promień) - z podaniem nazwy i dokładnego adresu placówki.
(Wykonawca w celu ustalenia faktycznej odległości swej placówki od siedziby Zamawiającego, winien posłużyć się pomiarem odległości dostępnym na stronie internetowej http://www.google.pl/maps).
- w celu potwierdzenia zgodności oferowanych usług z wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia.
3) Dotyczy części „B”: Deklaracja Wykonawcy, iż świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie badań przez lekarzy wskazanych w pkt 1 powyżej oraz punkt poboru krwi i odbiór materiału do badań, będą realizowane na terenie jednej placówki opieki zdrowotnej zlokalizowanej w Sosnowcu (z podaniem nazwy i dokładnego adresu placówki).
- w celu potwierdzenia zgodności oferowanych usług z wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia.
4) Dotyczy części „C”: Deklaracja Wykonawcy, iż:
- świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie badań przez lekarzy służby medycyny pracy oraz punkt poboru krwi i odbiór materiału do badań, będą realizowane na terenie jednej placówki opieki zdrowotnej zlokalizowanej w Cieszynie (z podaniem nazwy i dokładnego adresu placówki)
- świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie badań przez lekarza okulistę będzie realizowane na terenie placówki opieki zdrowotnej zlokalizowanej w Cieszynie (z podaniem nazwy i dokładnego adresu placówki)
- świadczenie usług objętych przedmiotem zamówienia, w zakresie badań przez lekarza laryngologa będzie realizowane na terenie placówki opieki zdrowotnej zlokalizowanej w Cieszynie (z podaniem nazwy i dokładnego adresu placówki)
- w celu potwierdzenia zgodności oferowanych usług z wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania lub jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów rejestrowych, Zamawiający żąda od wykonawcy:
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru,
b) pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy. Wymóg powyższy ma zastosowanie odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego,
2) Postanowienia pkt 1 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3) Dokumenty, o których mowa powyżej składane są wraz z ofertą w
oryginale w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej z podpisem zaufanym lub osobistym albo kopii w postaci cyfrowego odwzorowania dokumentu papierowego, której zgodność z oryginałem poświadcza odpowiednio wykonawca (w przypadku dokumentów z pkt 1 lit. a) lub mocodawca (w przypadku dokumentów z pkt 1 lit. b) lub notariusz podpisem kwalifikowanym.
4) Zgodnie z dyspozycją przepisu art. 273 ust. 2 ustawy Pzp, wykonawca dołączy do oferty: Oświadczenie wstępne, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z
postępowania oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, odpowiednio, zgodnie z treścią załączników nr 1B i 1C do SWZ.
5) Oświadczenie wstępne, o którym mowa w pkt 4 należy złożyć w formie elektronicznej (postać elektroniczna z podpisem kwalifikowanym), w postaci elektronicznej z podpisem zaufanym lub osobistym. Oświadczenie składane wraz z ofertą.
6) Zamawiający nie wezwie do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskaże w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (JEDZ), dane umożliwiające dostęp do tych środków. Podobnie w przypadku
dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust. 3 pkt 1 SWZ, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,
przy czym w zakresie odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, Zamawiający przyjmie, iż dostatecznymi danymi umożliwiającymi dostęp do tych dokumentów w rozumieniu § 13 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie
podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, będą odpowiednio dane dotyczące nr KRS, NIP lub REGON wskazane przez Wykonawcę w formularzu oferty.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (np. konsorcja, spółki cywilne) – winni oni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenia, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 SWZ składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw do wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Spełnienie wymogu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia powinno zostać wykazane przez każdy z tych podmiotów.
3) Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane;
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają w ofercie oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiany postanowień Umowy mogą nastąpić wyłącznie w okolicznościach, o których mowa w art. 455 ust. 1 i 2 ustawy Pzp i wymagają aneksu w formie pisemnej lub elektronicznej pod rygorem nieważności.
2. W ślad za dyspozycją przepisu art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, zmiany Umowy mogą być dokonywane w oparciu o poniższe klauzule przeglądowe określone w par. 8 wzoru umowy (załącznik nr 3 do SWZ).
3. Strony zgodnie przyjmują możliwość dokonania zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
1) zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego,
2) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
3) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
4) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
- stosownie do dyspozycji przepisu art. 436 pkt 4 lit. b ustawy Pzp oraz na zasadach i w sposób określony w par. 9 wzoru umowy (załącznik nr 3 do SWZ), jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy implikowanej zmianami cen dających się wyodrębnić i ustalić materiałów lub kosztów związanych z realizacją Umowy, na zasadach określonych w par. 10 wzoru umowy (załącznik nr 3 do SWZ).

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-14 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: 1) Ofertę oraz wszelkie wymagane w SWZ dokumenty elektroniczne przekazuje się w postępowaniu przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 68 ustawy Pzp. 2) Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na eZamawiający.pl pod adresem: https://us.ezamawiajacy.pl/ do upływu terminu składania ofert.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-14 11:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-13

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

1. Środki ochrony prawnej: Wykonawcom oraz innym podmiotom, które mają lub miały interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniosły lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp, przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale IX ww. ustawy (art. 505 – 590).
2. W związku z wejściem w życie ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835), która weszła w życie 16 kwietnia 2022 r., na podstawie przepisu art. 7 ust. 1 ww. ustawy Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu rozporządzenia Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy (Dz. Urz. UE L 134 z 20.05.2006, str. 1, z późn. zm.) - „rozporządzenie
765/2006” i rozporządzeniu Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i nie-zależność Ukrainy lub im zagrażających (Dz. Urz. UE L 78 z 17.03.2014, str. 6, z późn. zm.) – „rozporządzenie 269/2014” albo wpisanego na listę na podstawie
decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim
beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 Ustawy;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2024 r. poz. 619 ze zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia
24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy.
3. Wykluczenie na podstawie przesłanek z art. 7 ust. 1 ustawy, o której mowa w ust. 2 następuje na okres trwania okoliczności określonych w tymże artykule. W przypadku wykonawcy wykluczonego na podstawie przesłanek, o których mowa w ust. 2, zamawiający odrzuca ofertę takiego wykonawcy.
4. Osoba lub podmiot podlegające wykluczeniu na podstawie przesłanek opisanych w ust. 2, które w okresie tego wykluczenia ubiegają się o udzielenie zamówienia publicznego lub biorą udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie, podlegają karze pieniężnej. Karę pieniężną, o której mowa w zdaniu poprzednim, nakłada Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, w drodze decyzji, w wysokości do 20 000 000 zł.
5. Obligatoryjne przesłanki wykluczenia wynikające z ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego zostały wymienione w załączniku nr 1B do SWZ – wzorze formularza oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.