eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Zawiercie › "Przebudowa dróg powiatowych nr 1767 S i 1776 S w miejscowościach Wólka Ołudzka, Jeziorowice, Otola, Wola Libertowska i Żarnowiec" - III postępowanie

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-12-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Przebudowa dróg powiatowych nr 1767 S i 1776 S w miejscowościach Wólka Ołudzka, Jeziorowice, Otola, Wola Libertowska i Żarnowiec” – III postępowanie

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Zawierciański

1.3.) Oddział zamawiającego: Starostwo Powiatowe w Zawierciu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 27625525200000

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Sienkiewicza 34

1.5.2.) Miejscowość: Zawiercie

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-400

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sod@zawiercie.powiat.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zawiercie.powiat.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/689898

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Przebudowa dróg powiatowych nr 1767 S i 1776 S w miejscowościach Wólka Ołudzka, Jeziorowice, Otola, Wola Libertowska i Żarnowiec” – III postępowanie

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-99565f85-6be9-11ed-aea3-5a7c432eaced

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00507918

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00001136/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 Przebudowa dróg powiatowych nr 1767 S i 1776 S w miejscowości Wólka Ołudzka, Jeziorowice, Otola, Wola Libertowska i Żarnowiec

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00457720/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SRZP261-0051/22

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i realizacja (wykonanie) robót budowlanych związanych z przebudową i rozbudową dróg powiatowych nr 1767 S i 1776 S, w ramach zadania pod nazwą: „Przebudowa dróg powiatowych nr 1767 S i 1776 S w miejscowościach Wólka Ołudzka, Jeziorowice, Otola, Wola Libertowska i Żarnowiec” - w formule „zaprojektuj i wybuduj”.
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie następujących zadań:
1/ Wykonanie dokumentacji projektowej, w stadium projektu budowlano – wykonawczego wraz z dokumentacją geodezyjno – prawną, decyzjami oraz wszystkimi uzgodnieniami i opiniami, warunkami, umożliwiającymi uzyskanie stosownej decyzji administracyjnej na prowadzenie robót budowlanych. Dokumentację projektową należy opracować w szczególności zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
2/ Wykonanie robót budowlanych, w oparciu o dokumentację projektową, STWiORB (opracowaną przez Wykonawcę i zatwierdzoną przez Zamawiającego) wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych.
3. Parametry projektowe:
1/ Kategoria drogi publicznej – powiatowe 1767 S i 1776 S;
2/ Szerokość jezdni dostosowana do istniejących krawędzi od 5,50 do 6,50 m;
3/ Klasa techniczna drogi Z (zbiorcza);
4/ Konstrukcję nawierzchni należy przewidzieć dla kategorii ruchu KR3 (warstwa podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego AC 22P o grubości 7 cm po zagęszczeniu o pow. 45 100,00 m2, warstwa wiążąca i/lub wyrównawcza AC 16W o grubości 5 cm po zagęszczeniu o pow. 45 100,00 m2 i warstwa ścieralna AC 11S o grubości 4 cm po zagęszczeniu o pow. 78 200,00 m2);
5/ Dopuszczalne obciążenie 115 kN na oś.
4. Wykonawca zobowiązany jest do:
1/ opracowania dokumentacji projektowej wszystkich koniecznych branż w celu przebudowy drogi wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, uzgodnień, decyzji, zgłoszeń, projektów wykonawczych, sporządzenia obmiarów i kosztorysów robót i dostosowania założeń STWiORB, które mają być powiązane z dokumentacją projektową i przedmiarem robót;
2/ wymiany konstrukcji nawierzchni odcinka drogi powiatowej nr 1776 S: od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1777 S, do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1767 S – orientacyjna długość: około 9 827 m;
3/ wymiany konstrukcji nawierzchni odcinka drogi powiatowej nr 1767 S: od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1776 S, do ronda w miejscowości Żarnowiec (dowiązanie do istniejącej nawierzchni drogowej przed wlotem na rondo) – orientacyjna długość: około 4 002 m;
4/ wykonania utwardzonego pobocza - na całym przebiegu przebudowywanych dróg powiatowych
z wyłączeniem lokalizacji uniemożliwiających ich wykonanie;
5/ wykonania ciągów pieszych z kostki betonowej – orientacyjna długość: około 4 050,00 mb;
6/ wykonania odwodnienia za pomocą kanalizacji deszczowej – orientacyjna długość: około 4 050,00 m;
7/ wykonania profilowania i oczyszczenia istniejących rowów odwadniających – orientacyjna długość: około 9 000,00 m;
8/ wykonania przepustów pod zjazdami i drogą poprzez ich wymianę lub udrożnienie;
9/ usunięcia ewentualnych kolizji z urządzeniami obcymi – wodociąg, teletechnika, elektryka – w zależności od przyjętych rozwiązań projektowych;
10/ wycinki kolidujących drzew rosnących na przebiegu projektowych ciągów pieszych;
11/ wykonania kanału technologicznego. Zamawiający dopuszcza rezygnację z budowy kanału technologicznego na co Wykonawca powinien uzyskać stosowne odstępstwo od warunków technicznych.
5. Wykonawca zaprojektuje i wykona następujące roboty budowlane:
1/ Wykonanie robót rozbiórkowych (frezowanie nawierzchni bitumicznych),
2/ Profilowanie podłoża pod warstwę podbudowy bitumicznej,
3/ Wykonanie oczyszczenia i skropienia podłoża pod warstwy bitumiczne, podbudowy, wiążącą i ścieralną,
4/ Wykonanie robót ziemnych,
5/ Budowę nowych konstrukcji nawierzchni,
6/ Wykonanie utwardzonych poboczy z przekruszonego destruktu asfaltowego,
7/ Wykonanie ciągów pieszych,
8/ Wykonanie zjazdów z kruszywa (tłuczniowych) wraz z przepustami w miejscach pogłębienia
i budowy nowych rowów odwadniających,
9/ Wykonanie odwodnienia,
10/ Wykonanie profilowania rowów,
11/ Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
12/ Wykonanie robót wykończeniowych i porządkowych,
13/ Pełnienie Nadzoru Autorskiego nad dokumentacją projektową w trakcie realizacji robót budowalnych (w przypadku konieczności),
14/ Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (w przypadku koniczności),
15/ Sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej,
16/ Wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.
6. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia opisuje Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU) stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ. Opis oraz sposób realizacji przedmiotowego zamówienia określają również Projektowane postanowienia umowy stanowiące Załącznik nr 7 do SWZ.
7. Ubezpieczenie - Wykonawca w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia (od dnia podpisania umowy do dnia odbioru końcowego) musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 5 000 000,00 PLN (słownie: pięć milionów złotych 00/100) lub dla walut obcych w wysokości równoważnej, przeliczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP na ostatni dzień roboczy poprzedzający dzień zawarcia umowy. Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia.
8. Elektromobilność - Zamawiający spełniając wymagania ustawy z dnia 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (dalej: ustawa o elektromobilności), w szczególności przepisy wynikające z art. 68 ust. 3, nakładające na jednostki samorządu terytorialnego obowiązek zlecania zadań publicznych podmiotowi, którego udział pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów użytkowanych przy wykonywaniu tego zadania wynosi co najmniej 10%, wymaga, aby Wykonawca jak również Podwykonawca lub dalszy Podwykonawca zapewnił wykorzystanie pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów użytkowanych przy realizacji przedmiotowego zamówienia na poziomie wymaganym przez przepisy ustawy o elektromobilności, z uwzględnieniem ewentualnych zmian tej ustawy. Wymóg ten będzie podlegał uprawnieniu Zamawiającego do czynności kontrolnych wobec Wykonawcy. Najpóźniej w dniu zawarcia umowy Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie o dostosowaniu floty pojazdów samochodowych użytkowanych do realizacji niniejszego zamówienia do ww. ustawy, w tym pojazdów elektrycznych lub pojazdów napędzanych gazem ziemnym wraz ze wskazaniem ich udziału (o ile będą zachodzić okoliczności wynikające z przepisów tej ustawy) lub oświadczenie, z którego wynika, iż używana do realizacji zamówienia liczba pojazdów samochodowych nie wymaga zastosowania pojazdów samochodowych elektrycznych lub napędzanych gazem ziemnym. W wykazie należy wskazać: ilość, nazwę, rodzaj, numer rejestracyjny pojazdów samochodowych użytkowanych przy wykonywaniu zamówienia. Powyższe oświadczenie Wykonawca będzie zobowiązany złożyć wraz z fakturą VAT (każdą) oraz w każdym przypadku konieczności aktualizacji informacji przekazanych Zamawiającemu w oświadczeniu wstępnym (przed podpisaniem umowy).
9. Rozwiązania równoważne:
1/ jeżeli Zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia wskazał znaki towarowe, patenty lub pochodzenia, źródła lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, dopuszcza się zaoferowanie rozwiązań równoważnych opisanym, pod warunkiem zachowania przez nie takich samych minimalnych parametrów technicznych, jakościowych oraz funkcjonalnych itp.
2/ W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdą się odniesienia do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
3/ Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
10. Zamawiający informuje, iż opis przedmiotu zamówienia został sporządzony zgodnie z postanowieniami art. 100 ust. 1 ustawy PZP, tj. z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników.
11. Wykonawca w cenie kontraktowej uwzględni cały niezbędny personel do bezproblemowej realizacji inwestycji.
12. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia minimum 60 miesięcznego okresu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. Okres gwarancji stanowi poza cenowe kryterium oceny ofert. Sposób oceny ofert w tym kryterium opisano w rozdziale XX SWZ.
13. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.
14. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 PZP.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków

45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych

45233251-3 - Wymiana nawierzchni

45233252-0 - Roboty w zakresie nawierzchni ulic

45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne

45112000-5 - Roboty w zakresie usuwania gleby

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Uzasadnienie prawne:
Zgodnie z dyspozycją art. 255 pkt 3) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny lub kosztu najkorzystniejszej oferty.
Uzasadnienie faktyczne:
Do dnia 12.12.2022r. do godz. 09:00, tj. do upływu terminu składania ofert, wpłynęły następujące oferty złożone przez:
1/ Hucz Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k.
ul. Częstochowska 14, 42-283 Boronów
NIP: 5751885237
zaoferowana cena brutto: 26 759 511,00 PLN
2/ P.U.H. „DOMAX” Arkadiusz Mika
ul. Grabińska 8, 42-283 Boronów
NIP: 5751383487
zaoferowana cena brutto: 27 333 921,00 PLN
3/ Konsorcjum Firm:
Lider: OLS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka komandytowa
ul. Chopina 2, 42-700 Lubliniec
NIP: 5751886343
Partner: AK-BUD Konrad Galant
ul. Czecha 6 / 20, 42-244 Częstochowa
NIP: 9491918366
zaoferowana cena brutto: 28 267 322,76 PLN
Zgodnie z otrzymanym wnioskiem o przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, Zamawiający – Powiat Zawierciański, na sfinansowanie zamówienia przeznaczył kwotę: 17 658 741,00 PLN brutto.
Komisja przetargowa zwróciła się do Zamawiającego o udzielenie pisemnej informacji, czy kwota zabezpieczona na realizację niniejszego zamówienia zostanie zwiększona do kwoty wskazanej w ofercie z najniższą ceną, która została najwyżej oceniona. W odpowiedzi Zamawiający poinformował o braku możliwości zwiększenia kwoty przeznaczonej na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia do kwoty wskazanej w ofercie najwyżej ocenionej, złożonej przez HUCZ Sp. z o.o.
Wobec powyższego została spełniona przesłanka do unieważnienia postępowania wskazana w art. 255 pkt 3) ustawy Pzp.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.