Ogłoszenie z dnia 2025-10-30
Ogłoszenie o zamówieniu
            Roboty budowlane
            Budowa 3 naziemnych stacji transformatorowych w Dol. Kościeliskiej    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: TATRZAŃSKI PARK NARODOWY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 122456180
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Kuźnice 1
1.5.2.) Miejscowość: Zakopane
1.5.3.) Kod pocztowy: 34-500
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL219 - Nowotarski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@tpn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tpn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa 3 naziemnych stacji transformatorowych w Dol. Kościeliskiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-916b0628-a241-467c-a7fd-bd6d4a2ecc47
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00506215
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00086056/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.24 Budowa 4 naziemnych stacji trafo w Dol. Kościeliskiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-916b0628-a241-467c-a7fd-bd6d4a2ecc473.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Dział VIII SWZ Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): OPISANO W SWZ ORAZ ZAŁĄCZNIKACH
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): OPISANO W SWZ ORAZ ZAŁĄCZNIKACH
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/884/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Budowa 3 naziemnych modułowych stacji transformatorowych SN/nN 15/0,4 kV w rejonie Doliny Kościeliskiej – zgodnie z dokumentacją projektową (załącznik nr 1 do SWZ). Zakres robót obejmuje w szczególności wykonanie trzech wolnostojących stacji transformatorowych (15kV/0,4kV) wraz z niezbędnymi elementami posadowienia i przyłączeniami kablowymi niskiego napięcia do wskazanych obiektów infrastruktury w Dolinie Kościeliskiej. Inwestycja realizowana jest na podstawie zgłoszenia robót budowlanych, dokonanego przez Zamawiającego w Starostwie Powiatowym w Zakopanem i przyjętego bez sprzeciwu (zaświadczenie Starosty Tatrzańskiego z dn. 14.10.2025 r., znak: AB.6743.637.2025.ŁM). Roboty objęte zamówieniem nie wymagają uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę zgodnie z art. 29 ust.1 pkt 3 ustawy Prawo budowlane
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231600-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych
31321000-2 - Linie energetyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 28 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 3.1.	Kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej jest: 
3.1.1.	Kryterium nr 1: Cena - waga kryterium 60 %, 
3.1.2.	Kryterium nr 2: Gwarancja na wykonane roboty budowlane – waga kryterium 40 %.
            4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja na wykonane roboty budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
3.1.1.1. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku prowadzenia działalności przez krótszy okres – w tym okresie, należycie wykonał co najmniej dwa odrębne (2) zamówienia (umowy) na roboty budowlane, obejmujące następujące prace. W tym:3.1.1.1.1. co najmniej jedno (1) zamówienie (umowę) na roboty budowlane która odpowiada swoim rodzajem pracom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. polegającą na budowie wolnostojącej stacji transformatorowej SN/ nN (o napięciu min. 15 kV po stronie SN) zlokalizowanej na obszarze chronionym (np.: teren parków narodowych, krajobrazowych, rezerwatów przyrody oraz obszarów objętych ochroną w ramach programu Natura 2000), o wartości robót co najmniej 200 000,00 zł
3.1.1.1.2. co najmniej jedno (1) zamówienie (umowę) na robotę budowlaną która odpowiada swoim rodzajem pracom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. co najmniej jedną robotę polegającą na wdrożeniu systemu zdalnej telemechaniki (monitoringu i zdalnego sterowania) w stacji transformatorowej SN/nN.
3.1.2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował co najmniej:
3.1.2.1.1. jedną (1) osobą - Kierownikiem budowy - posiadającym w nieograniczonym zakresie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w rozumieniu Ustawy Prawo Budowlane. Wskazana osoba musi wykazać posiadanie doświadczenia polegającego na kierowaniu budową stacji transporotowej wykonywanej na obszarach chronionych tj.( teren parków narodowych, krajobrazowych, rezerwatów przyrody oraz obszarów objętych ochroną w ramach programu Natura 2000) .
1.1.1.1. Osoby, o których mowa powyżej w pkt. 3.1.2 muszą posługiwać się językiem polskim zarówno w mowie jak i piśmie tj. w sposób umożliwiający realizację obowiązków wynikających z umowy lub w przypadku braku znajomości języka polskiego, Wykonawca zobowiązany jest na własny koszt do zapewnienia tłumacza języka polskiego w celu stałego tłumaczenia w kontaktach pomiędzy Zamawiającym, a personelem Wykonawcy.
3.1.2.2. Uprawnienia budowlane, o których mowa w niniejszej SWZ powinny być zgodne z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r.
o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
                    5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.	Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w Dziale V pkt 3 SWZ, zostanie wezwany do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):
2.1.	wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie;
2.1.1.	 dowodami, o których mowa powyżej, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty; 
2.2.	wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, 
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług , wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
2.3.	Wzór wykazów, o których mowa powyżej stanowią załączniki 8 oraz 9 do SWZ            
    SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Dział XIIIWymagania dotyczące wadium, w tym jego kwota
1. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 7 000.00 zł (Słownie: siedem tysięcy złotych)
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
4. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
1. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego – Tatrzański Park Narodowy 34-500 Zakopane, Kuźnice 1, nr rachunku 07 1130 1150 0012 1252 0790 0001
2. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca winien powołać się na nazwę niniejszego postępowania oraz numer referencyjny nadany sprawie przez Zamawiającego (Nr sprawy: ZP/884/2025 Budowa 3 naziemnych stacji transformatorowych w Dol. Kościeliskiej )
3. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 4 pkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
OPISANO W SWZ ORAZ ZAŁĄCZNIKACH6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
§ 17 Zmiana Umowy1. Umowa może ulec zmianie na zasadach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych.
2. Na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dopuszcza się możliwość dokonania zmian postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty Wykonawcy, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku zaistnienia jednej z poniżej wskazanych okoliczności i w zakresie określonym poniżej:
a) W przypadku zmiany przepisów prawa, standardów, norm, wymagań odpowiednich organów lub instytucji mających zastosowanie do wykonywania Umowy, wydania decyzji administracyjnych, uzgodnień, pozwoleń i innych aktów administracyjnych, a także wprowadzenia lub zmiany wewnętrznych uregulowań Zamawiającego oraz zmian w organizacji prawnej Zamawiającego, jeżeli taka zmiana przepisów prawa, standardów, norm, wymagań i uregulowań, wydanie aktów administracyjnych itd. wpływa na należyte wykonywanie Umowy zgodnie z jej dotychczasową treścią, w szczególności na terminy wykonywania Umowy. W powyższym przypadku zmianie może ulec Przedmiot Umowy, zakres obowiązków Stron, sposób wykonania (w tym terminy wykonania) Umowy lub Wynagrodzenie. Powyższe zmiany mogą nastąpić w zakresie uzasadnionym w/w okolicznościami i w granicach niezbędnych dla prawidłowego wykonania Umowy
b) W przypadku ograniczenia środków finansowych przez instytucję finansującą lub współfinansującą realizację przedsięwzięcia, w ramach którego realizowana jest Umowa, zmiany istniejących lub powstania nowych obowiązków nałożonych przez instytucję finansującą lub współfinansującą, zmiany sposobu rozliczania umowy o finansowanie lub współfinansowanie projektu lub dokonywania płatności na podstawie umowy o finansowanie lub współfinansowanie. W takim przypadku zmianie może ulec Przedmiot Umowy, zakres obowiązków Stron, sposób wykonania
(w tym terminy wykonania) Umowy lub Wynagrodzenie. Powyższe zmiany mogą wystąpić w zakresie uzasadnionym w/w okolicznościami.
c) W przypadku zaistnienia przyczyn niezależnych od Wykonawcy i których przy zastosowaniu racjonalnych środków Wykonawca nie może przezwyciężyć wykonując Umowę na dotychczasowych warunkach:
- gdy zaistnieją sytuacje będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie prac przez Zamawiającego, konieczność realizacji prac dodatkowych lub realizacji prac zamiennych, a także okoliczności związane ze specyfika działalności Zamawiającego, w szczególności ograniczenia natury przyrodniczej;
- gdy wystąpią warunki geologiczne, geotechniczne lub hydrologiczne odbiegające w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, rozpoznanie terenu w zakresie znalezisk archeologicznych, występowanie niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem Przedmiotu Umowy lub gdy wystąpią warunki Terenu Budowy odbiegające w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności w przypadku napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, w każdym razie pod warunkiem braku możliwości przewidzenia powyższych przeszkód przez Wykonawcę przed złożeniem oferty z uwzględnieniem staranności wymaganej od doświadczonego wykonawcy robót budowlanych;
- gdy wystąpi konieczność przestoju/-ów spowodowanych istnieniem wad w Dokumentacji Zamawiającego, uniemożliwiających prowadzenie Prac – o liczbę dni oczekiwania na dostarczenie poprawionego rozwiązania projektowego lub przestojów spowodowanych innego rodzaju przyczynami leżącymi po stronie Zamawiającego lub osób trzecich – o liczbę dni niezbędnych do przezwyciężenia przyczyny przestoju,
W takim przypadku zmianie może ulec zakres Przedmiotu Umowy, zakres obowiązków Stron, sposób wykonania, terminy wykonania Umowy, Wynagrodzenie. Powyższe zmiany mogą wystąpić w zakresie uzasadnionym powyższymi okolicznościami, w granicach niezbędnych dla prawidłowego
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-14 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-14 09:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-12
INNE PRZETARGI Z ZAKOPANEGO
- Wykonanie dekoracji bożonarodzeniowej w mieście Zakopane w sezonie 2025 - 2026
- Budowa 3 naziemnych stacji transformatorowych w Dol. Kościeliskiej
- Dostawa sprzętu ratowniczego - 2 części
- Dostawa ręcznej paczkowarki do wody pitnej
- Sukcesywna dostawa jednorazowego sprzętu endoskopowego
- Kompleksowa obsługa działań promocyjnych i komunikacyjnych dotyczących serialu oraz serii podcastów realizowanych w ramach kampanii "Świadomi Tatr" realizowanej przez Tatrzański Park Narodowy
więcej: przetargi w Zakopanem »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja infrastruktury drogowej zlokalizowanej na terenie Gminy Kluczewsko z podziałem na części
- Zwiększenie jakości infrastruktury wodociągowej w gm. Pawłów
- ROZBUDOWA PLACU MANEWROWEGO, PRZEBUDOWA WZNIESIENIA ORAZ ROZBIÓRKA EKRANÓW AKUSTYCZNYCH PRZY UL. ZIUTY BUCZYŃSKIEJ W SIEDLCACH
- Budowa magazynu
- Wymiana nawierzchni i podbudowy wraz z wykonaniem odwodnienia przed budynkiem warsztatowym Branżowego Centrum Umiejętności Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. M. Rataja w Krzelowie
- Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w Tucznie
więcej: Linie energetyczne »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.








