Ogłoszenie z dnia 2023-11-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00480191/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-11-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Sukcesywne dostawy warzyw i owoców mrożonych, ryb oraz lodów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Lotnicza Akademia Wojskowa
1.3.) Oddział zamawiającego: Lotnicza Akademia Wojskowa
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 060059216
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Dywizjonu 303 nr 35
1.5.2.) Miejscowość: Dęblin
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-521
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 261 517 451
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: j.krzewinska@law.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wojsko-polskie.pl/law/
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://zamowienia.law.mil.pl1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne dostawy warzyw i owoców mrożonych, ryb oraz lodów2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1087643a-7d53-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00505499
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00480191
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: Zp/tp/157/2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Sukcesywne dostawy warzyw i owoców mrożonych i lodówzgodnie z załącznikim nr 1 do SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15331170-9 - Warzywa mrożone
15555000-3 - Lody i produkty podobne
15220000-6 - Ryby mrożone, filety rybne i pozostałe mięso ryb
4.5.5.) Wartość części: 335751,51 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Sukcesywne dostawy rybzgodnie z załącznikim nr 1 do SWZ
4.5.3.) Główny kod CPV: 15000000-8 - Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
15331170-9 - Warzywa mrożone
15555000-3 - Lody i produkty podobne
15220000-6 - Ryby mrożone, filety rybne i pozostałe mięso ryb
4.5.5.) Wartość części: 419817,87 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
W zadaniu 1 w pozycji nr 52 - lód w kostkach spożywczy należy zastosować stawkę podatku Vat 23%, z zadaniu 2 w pozycji nr 21 – kawior czarny oraz nr 29 - krewetki całe należy zastosować stawkę podatku Vat 23%. W pozostałym asortymencie należy zastosować stawkę podatku VAT 5%”.
Spośród dwóch złożonych ofert, Wykonawca: Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe Ireneusz Welman, Żytnia 21B, 23-200 Kraśnik zastosował stawkę podatku Vat 23% we wskazanych pozycjach, a w pozostałych 5%.
Natomiast drugi z Wykonawców: Iglotex Dystrybucja Polska Sp. z o.o., ul. Polska 20, 81-339 Gdynia zastosował stawkę podatku Vat 23% w 2 wskazanych pozycjach (lód w kostkach spożywczy, kawior czarny), a w pozostałych 0%.
W związku z powyższym Zamawiający stwierdził, że popełnił błąd przygotowując postępowanie, gdyż przy ustalaniu wartości szacunkowej zamówienia zastosował stawkę VAT 5% oraz 23% (przy 3 pozycjach), a nie 0% i 23%. Zamawiający ustalił, że obowiązującą stawką Vat na dostawy artykułów spożywczych jest stawka 0%, a więc postanowienia SWZ są sprzeczne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa podatkowego. Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W związku z powyższym niemożliwe jest dokonanie oceny ofert i ich porównanie, co stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie - po złożeniu ofert.
Wobec powyższego Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający w pkt. 21.1 SWZ określił stawkę Vat jaką mają zastosować Wykonawcy:
„W zadaniu 1 w pozycji nr 52 - lód w kostkach spożywczy należy zastosować stawkę podatku Vat 23%, z zadaniu 2 w pozycji nr 21 – kawior czarny oraz nr 29 - krewetki całe należy zastosować stawkę podatku Vat 23%. W pozostałym asortymencie należy zastosować stawkę podatku VAT 5%”.
Spośród dwóch złożonych ofert, Wykonawca: Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowo Usługowe Ireneusz Welman, Żytnia 21B, 23-200 Kraśnik zastosował stawkę podatku Vat 23% we wskazanych pozycjach, a w pozostałych 5%.
Natomiast drugi z Wykonawców: Iglotex Dystrybucja Polska Sp. z o.o., ul. Polska 20, 81-339 Gdynia zastosował stawkę podatku Vat 23% w 2 wskazanych pozycjach (lód w kostkach spożywczy, kawior czarny), a w pozostałych 0%.
W związku z powyższym Zamawiający stwierdził, że popełnił błąd przygotowując postępowanie, gdyż przy ustalaniu wartości szacunkowej zamówienia zastosował stawkę VAT 5% oraz 23% (przy 3 pozycjach), a nie 0% i 23%. Zamawiający ustalił, że obowiązującą stawką Vat na dostawy artykułów spożywczych jest stawka 0%, a więc postanowienia SWZ są sprzeczne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa podatkowego.
Zgodnie z art. 255 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W związku z powyższym niemożliwe jest dokonanie oceny ofert i ich porównanie, co stanowi wadę niemożliwą do usunięcia na obecnym etapie - po złożeniu ofert.
Wobec powyższego Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp.
SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
INNE PRZETARGI Z DĘBLINA
- Dostawa materiałów promocyjnych z podziałem na zadania
- Dost. środ. do piel. ciała, przyb. toalet., środ. czyst., specj. środ. chem. do mech. mycia i dezynfekcji pow. Rob. , sprz. oraz urządzeń gastr. i chłodn. oraz drobnego sprz. gosp. na rzecz 41. BLSZ
- Dostawa tuszy i tonerów do plotera Canon Wave 3600 BK i plotera Canon iPF-PRO4600
więcej: przetargi w Dęblinie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup i dostawa żywności dla potrzeb Miejskiej Szkoły Podstawowej nr 9 w Piekarach Śląskich
- Zakup i dostawę artykułów spożywczych dla Ośrodka Szkolenia i Wychowania w Starachowicach oraz dla Ośrodka Szkolenia i Wychowania w Jędrzejowie
- Dostawa artykułów spożywczych dla potrzeb Domu Pomocy Społecznej w Gorlicach, ul. Sienkiewicza 30 w II półroczu 2025r.
- Sukcesywne dostawy artykułów żywnościowych do Szkoły Podstawowej nr 13 w Chorzowie, ul. Styczyńskiego 32 - I/2025
- Dostawa artykułów żywnościowych 2025/2026
- Sukcesywne dostawy artykułów spożywczych na potrzeby Zakładu Karnego w Barczewie
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.