Ogłoszenie z dnia 2025-10-29
Ogłoszenie o zamówieniu
            Dostawy
            Nasadzenia drzew i krzewów na terenie Gminy Chrzanów w 2025 r.    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Chrzanów - Urząd Miejski w Chrzanowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257943
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Henryka 20
1.5.2.) Miejscowość: Chrzanów
1.5.3.) Kod pocztowy: 32-500
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski
1.5.7.) Numer telefonu: 32 7585123
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@chrzanow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.chrzanow.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Administracja samorządowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Nasadzenia drzew i krzewów na terenie Gminy Chrzanów w 2025 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4697f126-7180-4b09-9e4f-70dbf449f172
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00503645
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00009979/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Nasadzenia drzew i krzewów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/chrzanow3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający  będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywać będzie się w języku polskim przy użyciu Platformy: https://platformazakupowa.pl/pn/chrzanow.
2. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/pn/chrzanow i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem ww. Platformy poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego.
    3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Do przygotowania oferty oraz dokumentów i oświadczeń składanych wraz z ofertą konieczne jest posiadanie przez osobę upoważnioną do reprezentowania
wykonawcy kwalifikowanego podpisu elektronicznego, podpisu zaufanego lub podpisu osobistego. Opatrzenie oświadczeń lub dokumentów podpisem zaufanym możliwe jest w serwisie gov.pl pod adresem: https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany. Aby opatrzyć oświadczenia lub dokumenty podpisem zaufanym należy posiadać profil zaufany ePUAP. Szczegóły dotyczące zakładania profilu zaufanego znajdują się na stronie serwisu gov.pl pod adresem:
https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany Opatrzenie oświadczeń lub dokumentów podpisem osobistym wymaga posiadania dowodu osobistego z certyfikatem podpisu osobistego: „e-dowodu” oraz specjalistycznego czytnika. Szczegóły dotyczące podpisu osobistego oraz e-dowodu znajdują się w serwisie gov.pl pod adresem: https://www.gov.pl/web/e-dowod/podpis-osobisty. Podpisy
kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać wymogi “Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES
zewnętrzny. Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików podpisu w formacie XAdES.
2. Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
3. Wykonawca, za pośrednictwem platformazakupowa.pl może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę. Sposób dokonywania wycofania oferty zamieszczono w instrukcji zamieszczonej na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
4. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
5. Wsparcia technicznego w zakresie działania Platformy zakupowej udziela jej dostawca, tj. Open Nexus Sp. z o.o., ul. Bolesława Krzywoustego 3, 61-144
Poznań, nr tel. 22 101-02-02, e-mail: cwk@platformazakupowa.pl od poniedziałku do piątku (dni robocze) w godz. 8:00 –17:00.
    3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Chrzanowie reprezentowany przez Burmistrza Miasta Chrzanowa, Aleja Henryka 20, 32-500 Chrzanów;
2) Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Józefem Kocjanem możliwy jest pod adresem email: iodo@chrzanow.pl lub pod nr tel. 32 75 85 115;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 74 z 04.03.2021, str. 35), dalej zwane „RODO” w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie
zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania sformalizowanych procedur udzielania zamówień publicznych spoczywający na Gminie jako jednostce sektora finansów publicznych;
4) Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych dalej zwaną „ustawy Pzp”, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
5) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy Pzp; oraz Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z siedzibą w Warszawie (02-676) przy ul. Postępu 17a jako Administrator Danych Osobowych użytkowników Platformy e-Zamówienia, oraz platforma zakupowa Open Nexus Sp. z o.o., ul. Bolesława Krzywoustego 3, 61-144 Poznań, na której Gmina Chrzanów – Urząd Miejski w Chrzanowie
prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działając pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/chrzanow;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a w przypadku zawarcia z Panią/Panem umowy w sprawie zamówienia publicznego przez okres 10 lat zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych;
7) Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza
przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia);
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
8) Wykonawca jest zobowiązany wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których
dane przekazuje zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
    3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
    SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.44.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 4
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
                1)	Część nr 1: Nasadzenia drzew i krzewów na terenach zieleni Gminy Chrzanów wraz z ich pielęgnacją.
Zamówienie obejmuje:
Etap I sadzenie drzew:
a) zakup materiału roślinnego do nasadzeń,
b) wykopanie dołów,
c) zaprawę dołów ziemią żyzną,
d) przygotowanie terenu pod nasadzenia,
e) nasadzenie drzew i krzewów,
f) podlanie drzew i krzewów,
g) opalikowanie drzew wraz przymocowaniem drzew do palików 
i zamontowaniem osłon,
h) wykonanie mis wokół drzew i obsypanie ich korą,
i) uporządkowanie terenu po zakończeniu prac.
Etap II pielęgnacja nasadzeń drzew i krzewów:
a) zakup i założenie worków do podlewania drzew,
b) podlewanie drzew,
c) nawożenie nawozem wieloskładnikowym,
d) poprawa brzegów misy,
e) ściółkowanie korą,
f) stabilizacja drzew.
 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: wykaz miejsc do nasadzeń, wykaz materiału roślinnego wraz z parametrami, łączny przedmiar prac – załącznik nr 8.1 do SWZ, standardy jakościowe wykonania prac - załącznik nr 7.1 do SWZ, parametry jakościowe materiału roślinnego załącznik nr 6.1 do SWZ.
Wykonawca będzie posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej 
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 100 000,00 zł na okres co najmniej realizacji zamówienia, tj. od dnia podpisania umowy do 30.09.2026 r.  
Kserokopia właściwej polisy ubezpieczeniowej potwierdzona za zgodność 
z oryginałem przez Wykonawcę zostanie przekazana Zamawiającemu najpóźniej  w dniu podpisania umowy. W przypadku wygaśnięcia polisy, w trakcie trwania umowy, Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia nowej polisy w terminie 7 dni od momentu jej zawarcia. Wykonawca jest zobowiązany do zachowania ciągłości okresu objętego polisą ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.            
4.2.6.) Główny kod CPV: 03120000-8 - Produkty ogrodnicze i szkółkarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77211600-8 - Sadzenie drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami Rozdziału 27 specyfikacji warunków zamówienia
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
                2)	Część nr 2: Nasadzenia drzew i krzewów w pasach drogowych dróg gminnych na terenie Gminy Chrzanów wraz z ich pielęgnacją.
Zamówienie obejmuje:
Etap I sadzenie drzew:
a) zakup materiału roślinnego do nasadzeń,
b) wykopanie dołów,
c) zaprawę dołów ziemią żyzną,
d) przygotowanie terenu pod nasadzenia,
e) nasadzenie drzew i krzewów,
f) podlanie drzew i krzewów,
g) opalikowanie drzew wraz przymocowaniem drzew do palików 
i zamontowaniem osłon,
h) wykonanie mis wokół drzew i obsypanie ich korą,
i) uporządkowanie terenu po zakończeniu prac.
Etap II pielęgnacja nasadzeń drzew i krzewów:
a) zakup i założenie worków do podlewania drzew,
b) podlewanie drzew,
c) nawożenie nawozem wieloskładnikowym,
d) poprawa brzegów misy,
e) ściółkowanie korą,
f) stabilizacja drzew.
 
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: wykaz miejsc do nasadzeń, wykaz materiału roślinnego wraz z parametrami, łączny przedmiar prac – załącznik nr 8.2 do SWZ, standardy jakościowe wykonania prac - załącznik nr 7.2 do SWZ, parametry jakościowe materiału roślinnego załącznik nr 6.2 do SWZ.
Wykonawca będzie posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej 
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 100 000,00 zł na okres co najmniej realizacji zamówienia. 
Kserokopia właściwej polisy ubezpieczeniowej potwierdzona za zgodność 
z oryginałem przez Wykonawcę zostanie przekazana Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy. W przypadku wygaśnięcia polisy, w trakcie trwania umowy, Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia nowej polisy w terminie 7 dni od momentu jej zawarcia. Wykonawca jest zobowiązany do zachowania ciągłości okresu objętego polisą ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.            
4.2.6.) Główny kod CPV: 03120000-8 - Produkty ogrodnicze i szkółkarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77211600-8 - Sadzenie drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2026-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami Rozdziału 27 specyfikacji warunków zamówienia
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
                3)	Część nr 3: Założenie rabat na terenach zieleni Gminy Chrzanów.
Zamówienie obejmuje:
a) zakup i dostawę materiału roślinnego (krzewów, bylin, roślin cebulowych),
b) przygotowanie terenu pod nasadzenia,
c) sadzenie roślin,
d) mulczowanie rabat korą drobno mieloną,
e) okrycie rabat jedliną,
f) uporządkowanie terenu po zakończeniu prac.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: wykaz miejsc do nasadzeń, wykaz materiału roślinnego wraz z parametrami, łączny przedmiar prac – załącznik nr 8.3 do SWZ, standardy jakościowe wykonania prac - załącznik nr 7.3 do SWZ, parametry jakościowe materiału roślinnego załącznik nr 6.3 do SWZ.
Wykonawca będzie posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej 
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 100 000 zł na okres co najmniej realizacji zamówienia.
Kserokopia właściwej polisy ubezpieczeniowej potwierdzona za zgodność 
z  oryginałem przez Wykonawcę zostanie przekazana Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy. W przypadku wygaśnięcia polisy, w trakcie trwania umowy, Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia nowej polisy w terminie 7 dni od momentu jej zawarcia. Wykonawca jest zobowiązany do zachowania ciągłości okresu objętego polisą ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.            
4.2.6.) Główny kod CPV: 03120000-8 - Produkty ogrodnicze i szkółkarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77211600-8 - Sadzenie drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami Rozdziału 27 specyfikacji warunków zamówienia
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 4
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
                4)	Część nr 4: Założenie rabat w pasach drogowych dróg gminnych na terenie Gminy Chrzanów.
Zamówienie obejmuje:
a) zakup i dostawa materiału roślinnego (krzewów, bylin, roślin cebulowych),
b) przygotowanie terenu pod nasadzenia,
c) sadzenie roślin,
d) mulczowanie rabat korą drobno mieloną,
e) okrycie rabat jedliną,
f) uporządkowanie terenu po zakończeniu prac.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: wykaz miejsc do nasadzeń, wykaz materiału roślinnego wraz z parametrami, łączny przedmiar prac – załącznik nr 8.4 do SWZ, standardy jakościowe wykonania prac - załącznik nr 7.4 do SWZ, parametry jakościowe materiału roślinnego załącznik nr 6.4 do SWZ.
Wykonawca będzie posiadał ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej 
w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 100 000 zł na okres co najmniej realizacji zamówienia.
Kserokopia właściwej polisy ubezpieczeniowej potwierdzona za zgodność 
z  oryginałem przez Wykonawcę zostanie przekazana Zamawiającemu najpóźniej w dniu podpisania umowy. W przypadku wygaśnięcia polisy, w trakcie trwania umowy, Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia nowej polisy w terminie 7 dni od momentu jej zawarcia. Wykonawca jest zobowiązany do zachowania ciągłości okresu objętego polisą ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej.            
4.2.6.) Główny kod CPV: 03120000-8 - Produkty ogrodnicze i szkółkarskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
77300000-3 - Usługi ogrodnicze
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
77211600-8 - Sadzenie drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-20
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami Rozdziału 27 specyfikacji warunków zamówienia
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:1) nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w rozdziale 18 SWZ;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie;
b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej
lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie;
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej: zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie,
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Dla części nr 1, nr 2, nr 3 oraz nr 4 (odrębnie dla każdej z części zamówienia):
• Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje osobą zdolną
do wykonania zamówienia tj.: co najmniej jedną osobą, pełniąca funkcję brygadzisty odpowiedzialną za koordynację i kierowanie pracami nasadzeń drzew i krzewów, posiadającą wykształcenie średnie lub wyższe (ogrodnicze, rolnicze, architektura krajobrazu lub leśne) oraz co najmniej dwuletnią praktykę zawodową w zakresie odpowiadającym wykształceniu i doświadczeniu w pracach związanych z nasadzeniami drzew i krzewów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający nie wymaga złożenia podmiotowych środków dowodowych
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Oferta składana przez wyk. winna być sporządzona w języku polskim i zawierać informacje wymagane we wzorze formularza ofert. stanowiącego zał nr 1 do SWZ. Oferta winna zawierać również dla cz. nr 1 i 2 wypełniony formularz cenowy – zał nr 9.1 – 9.2 do SWZ (dla każdej części, w której wykonawca składa ofertę).2. Wraz z ofertą wykonawca winien złożyć następujące dok i ośw:
1) wypełniony zał.nr 2 do SWZ, stanowiący ośw, o którym mowa w art.125 ust.1 ustawy Pzp oraz art.7 ust.1 pkt 1-3 ustawy z 13.04.2022 o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego dot.odpowiednio:
a) wykonawcy;
b) każdego ze wspólników konsorcjum (w przypadku składania oferty wspólnej) oraz każdego ze wspólników sp.cyw.;
c) podmiotów „trzecich”, czyli podmiotów, na zasoby których powołuje się wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
2) oświadczenie, o którym mowa w art.117 ust.4 Pzp (jeżeli dotyczy)
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty ośw, o którym mowa w art. 117ust.4 Pzp (konsorcja, spółki cywilne). Propozycja treści oświadczenia stanowi zał.nr 3 do SWZ.
3)zobowiązanie podmiotów udost. zasoby (jeżeli dotyczy)
Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. W tym celu wykonawca może skorzystać ze wzoru stanowiącego zał.nr 4 do SWZ.
Zobowiązanie podmiotu udostęp. zasoby, o którym wyżej mowa, winno potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
4)pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy)Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z dokumentów dołączonych do oferty. Oznacza to, że jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny wykonawcy, to do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, ustanowione do reprezentowania wykonawców ubiegającego/ych się o udzielenie zamówienia publicznego.
W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy, wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, jak również w imieniu podmiotów udostępniających zasoby, jest umocowana do ich reprezentowania, ww. podmioty składają odpowiednio – odpis lub informację z KRS,CEiDG lub innego właściwego rejestru. Ww. podmioty nie są
zobowiązane do złożenia dokumentów, o których wyżej mowa, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile w formularzu ofertowym wskazano dane umożliwiające dostęp do tych dok.
Jeżeli w imieniu wykonawcy, wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia, jak również w imieniu podmiotów udostępniających zasoby, działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa powyżej – ww. podmioty zobowiązane są przedłożyć wraz z ofertą pełnomocnictwo lub inny dokument (np.
akt powołania na stanowisko prezesa zarządu, członka zarządu spółki lub umowa spółki cywilnej lub uchwała jej wspólników, wskazująca jednego ze wspólników jako umocowanego do reprezentacji spółki) potwierdzający umocowanie do ich reprezentowania.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku składania oferty wspólnej przez kilku przedsiębiorców (tzw. konsorcjum) wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, podpisane przez osoby upoważnione do składaniaoświadczeń woli każdego ze wspólników. Wykonawca, żaden ze wspólników konsorcjum (w przypadku składania oferty wspólnej), żaden ze wspólników spółki cywilnej ani żaden podmiot, na którego zasoby powołuje się wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie żadnej z przesłanek, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek udziału w postępowaniu:
- dot. dysponowania osobami musi być spełniony w całości przez co najmniej jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres i warunki zmian zawartej umowy oraz pozostałe kwestie związane z umową zostały określone we wzorach umowy - załączniki nr 5.1-5.4 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-06 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na na stronie internetowej prowadzonego postępowania pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/chrzanow
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-06 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-05
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak
Część 3 : Tak
Część 4 : Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Termin realizacji przedmiotu zamówienia:• dla części nr 1 i 2: etap I: od dnia podpisania umowy do dnia 20.12.2025 r.,
etap II: od dnia podpisania umowy do dnia 30.09.2026 r.
• dla części nr 3 i 4: od dnia podpisania umowy do dnia 20.12.2025 r.
INNE PRZETARGI Z CHRZANOWA
- Dostawa medycznego agregatu próżni wraz z montażem do Szpitala Powiatowego w Chrzanowie.
- Dostawa wyposażenia osobistego podstawowego i dodatkowego strażaka ratownika OSP w ramach zadania Realizacja założeń Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-26 na terenie gm.Chrzanów
- Przebudowa drogi powiatowej 1001K na odcinku I - w km od 2+905 do km 5+622, na odcinku II - w km od 5+622 do km 5+901 w miejscowości Gromiec i Libiąż, Powiat Chrzanowski.
- Nasadzenia drzew i krzewów na terenie Gminy Chrzanów w 2025 r.
- "Usługi konserwacyjne wraz z pogotowiem technicznym dla nieruchomości administrowanych przez Miejski Zarząd Zasobów Komunalnych w Chrzanowie".
- Dostawa środków ochrony indywidualnej, bielizny i pościeli dla Szpitala Powiatowego w Chrzanowie
więcej: przetargi w Chrzanowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utrzymanie terenów zieleni (na lata 2026 do 2027)
- Wyłonienie Wykonawcy usług związanych z wykonaniem nawierzchni trawiastej boiska zlokalizowanego na Bielanach wraz z pielęgnacją w latach 2025-2026, dla Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie.
- KONSERWACJA BRZEGÓW KORYTA RZEKI OŁAWA W MIEJSCOWOŚCI ZIĘBICE
- Przebudowa ul. Złotej w Kaliszu na odcinku od Ronda Żołnierzy Niezłomnych do ul. Długosza w zakresie budowy drogi dla pieszych i rowerów
- Przebudowa ul. Długosza w Kaliszu na odc. od ul. Złotej do ul. Majkowskiej polegająca na budowie drogi dla pieszych i rowerów
- Utrzymanie terenów zielonych na terenie miasta Lędziny w 2026 r.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.








