Ogłoszenie z dnia 2025-10-28
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00449233/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-09-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa wiaty drewnianej przy Zespole Szkół Leśnych w Rogozińcu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: ZESPÓŁ SZKÓŁ LEŚNYCH W ROGOZIŃCU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 080796130
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 115
1.5.2.) Miejscowość: Rogoziniec
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-210
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL432 - Zielonogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@zslrogoziniec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.tlrogoziniec.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-fff3f40a-3967-4438-8ee7-116533fdc6031.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Szkoła publiczna podległa administracji rządowej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa wiaty drewnianej przy Zespole Szkół Leśnych w Rogozińcu2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fff3f40a-3967-4438-8ee7-116533fdc603
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00500430
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00243304/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Budowa wiaty drewnianej przy ZSL w Rogozńcu
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00449233
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZSL.26.06.2025.AP
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 331435,83 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane (w myśl ustawy) polegające na budowie wiaty drewnianej przy Zespole Szkół Leśnych w Rogozińcu (Rogoziniec 115/2, 66-210 Zbąszynek) - całość robót budowlanych zlokalizowana jest na terenie działki nr 100/17, obręb 0005 Rogoziniec.
Przedmiotem zamierzenia budowlanego jest budowa wiaty, w konstrukcji drewnianej, o funkcji osłony i zadaszenia miejsc postojowych dla samochodów osobowych. Wiata, o konstrukcji drewnianej, z dachem symetrycznym, dwuspadowym, wydzieloną z przestrzeni, z trzech strony, przegrodami z deski boazeryjnej (obiekt o regularnych gabarytach, opisany na rzucie prostokąta). Dach symetryczny, dwuspadowy pokryty bitumicznym gontem papowym. Elewacja z deski boazeryjnej, w układzie poziomym, malowana farbami transparentnymi do impregnacji drewna. Posadzka wewnątrz wiaty oraz przylegający podjazd z kostki betonowej.
2. Szczegółowy zakres robót obejmuje m. in.:
1) wytyczenie geodezyjne,
2) usunięcie warstwy ziemi,
3) roboty fundamentowe żelbetowe (w tym fundamentowanie za pomocą stóp fundamentowych, żelbetowych, z betonu C20/25, zbrojonych stalą i wykonanie izolacji pionowej i poziomej stóp fundamentowych),
4) roboty związane z utwardzeniem terenu,
5) roboty ciesielskie,
6) wykonanie obróbek blacharskich z blachy,
7) profilowanie i utwardzenie terenu,
8) budowa chodników.
Ponadto Wykonawca w ramach realizacji przedmiotu zamówienia m. in.:
1) odpowiedzialny będzie za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia,
2) zapewnieni obsługę geodezyjną inwestycji (wytyczenie, inwentaryzacja powykonawcza wraz z inwentaryzacją geodezyjną),
3) opracuje dokumentację powykonawczą (łącznie z protokołami, świadectwami dopuszczenia, atestami, informacją o udzielonej gwarancji),
4) przyjmie odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone przez jego pracowników, osoby działające na jego zlecenie, w tym za przypadki uszkodzenia ciała lub mienia wyrządzone działaniem lub zaniechaniem przy realizacji przedmiotu umowy, w zakresie przewidzianym przez kodeks cywilny jak i na skutek nieprzestrzegania przepisów BHP.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku Nr 4 do SWZ, na który to składają się następujące dokumenty:
1) Projekt architektoniczno-budowlany z projektem konstrukcji oraz zagospodarowaniem terenu - z częścią rysunkową do tej dokumentacji,
2) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWIORB),
3) Przedmiar robót,
- zwane także dalej dokumentacją projektową.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45262210-6 - Fundamentowanie
45422000-1 - Roboty ciesielskie
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45261214-7 - Kładzenie dachów bitumicznych
45261320-3 - Kładzenie rynien
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 310 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający, zgodnie z art. 310 ww. ustawy, może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu. Zamawiający w ogłoszeniu o zamówieniu nr 2025/BZP 00449233/01 z dnia 2025-09-30 w sekcji VI pkt 6.7 przewidział możliwość unieważnienia postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane. W Specyfikacji Warunków Zamówienia wskazano jednoznacznie, że przedmiot zamówienia realizowany będzie przy udziale dofinansowania – rezerwy celowej budżetu państwa w wysokości do wysokości 400 tys. zł brutto (z możliwością wykorzystania do końca bieżącego roku) – przy czym na dzień wszczęcia niniejszego postępowania środki te nie zostały Zamawiającemu przyznane (Zamawiający oczekuje decyzji w tym zakresie). Zamawiający przed wszczęciem niniejszego postepowania wystąpił za pośrednictwem organu prowadzącego szkołę, tj. Ministerstwa Klimatu i Środowiska z wnioskiem o przyznanie dotacji celowej na budowę wiaty (objętej zakresem przedmiotu zamówienia).W dniu 20 października br. Zamawiający otrzymał powiadomienie (środkami komunikacji elektronicznej e-mail), że Minister Finansów i Gospodarki odrzucił wniosek dotyczący przedłożenia Sejmowej Komisji Finansów Publicznych propozycji zmiany przeznaczenia części rezerwy celowej, poz. 44 - ,,Dofinansowanie realizacji niektórych zadań kontynuowanych". Natomiast 21 października br. Zamawiający otrzymał z Ministerstwa Klimatu i Środowiska oficjalne stanowisko (pismo) w tej sprawie dot. odmowy przyznania dotacji w wysokości 400 tys. zł wnioskowanych przez szkołę na budowę wiaty – co znaczy że środki w wysokości 400 tys. zł, wnioskowane przez szkołę na budowę wiaty, nie zostały przyznane.
Jak wskazuje się w piśmiennictwie Przepis art. 310 ww. ustawy umożliwia zamawiającemu wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przed uzyskaniem decyzji o przyznaniu mu środków finansowych, a więc bez zapewnienia w budżecie zamawiającego pełnej kwoty środków przeznaczonych na finansowanie zamówienia. Okoliczność braku przyznania środków finansowych, o które ubiegał się zamawiający dla celów dofinansowania zamówienia, może stanowić podstawę do unieważnienia postępowania pod warunkiem, że zamawiający przewidział, że taka podstawa do unieważnienia postępowania może być przez niego zastosowana. (por. Komentarz do ustawy wyd. Urząd Zamówień Publicznych W-wa 2021 r., red. H. Nowak i M. Winiarz.).
Stanowisko takie potwierdziła m.in. Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z 31 maja 2024 (sygn. akt KIO 1625/24), stwierdzając, że zamawiający może wszcząć postępowanie o zamówienie publiczne nie mając jeszcze zabezpieczonych środków na realizację zamówienia publicznego, ale obowiązek ten zachodzi w chwili zawarcia umowy z wykonawcą wybranym w postępowaniu. Podobnie sytuację oceniła Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z 16 maja 2016 r., KIO/KD 35/16, pisząc: "Należy zauważyć, iż zamawiający może wszcząć postępowanie o zamówienie publiczne nie mając jeszcze zabezpieczonych środków na realizację zamówienia publicznego. Obowiązek ten zachodzi dopiero w chwili zawarcia umowy z wykonawcą wybranym w postępowaniu. Powyższe zostało także potwierdzone uchwałą Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 30 lipca 2015 r. KIO/KD 41/15".
Analizując powyższe należy przyjąć, że w każdej sytuacji, w której zamawiający zostaje pozbawiony środków finansowych na realizację zamówienia, o ile zamawiający taką sytuację przewidział w ogłoszeniu o zamówieniu, uprawniony jest do unieważnienia postępowania. Utrata finansowania, jak wynika z rzeczonego przepisu, może dotyczyć całości finansowania lub jej części (wyrok KIO z 15 marca 2023 r., sygn. akt KIO 574/23).
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 264450 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 549019,11 PLN
INNE PRZETARGI ROGOZINIEC
- Dostawa samochodu 9-cio osobowego do Zespołu Szkół Leśnych w Rogozińcu
- Remont ogrodzenia przy Zespole Szkół Leśnych w Rogozińcu - Etap II budowa oświetlenia zewnętrznego
więcej: przetargi ROGOZINIEC »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja infrastruktury drogowej na terenie gminy Osjaków
- Modernizacja oświetlenia wewnętrznego w budynkach CRR KRUS w Jedlcu.
- Dobudowa zewnętrznego szybu windowego wraz z dostawą i montażem windy osobowej przy budynku szkoły w Szewcach.
- Rozbudowa i budowa dróg na Osiedlu Pochyła w Bytowie
- "Budowa punktów czerpania wody na terenie Nadleśnictwa Golub-Dobrzyń w formule zaprojektuj i wybuduj"
- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w gm. Lipnica Wielka w 2025 roku
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





