eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Starachowice › Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Starachowice w 2023 r.



Ogłoszenie z dnia 2022-12-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Starachowice w 2023 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 290017501

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Majówka 21A

1.5.2.) Miejscowość: Starachowice

1.5.3.) Kod pocztowy: 27-200

1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@cus.starachowice.eu

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bipcus.starachowice.eu

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Starachowice w 2023 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aca9b26e-7bb6-11ed-b4ea-f64d350121d2

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00496580

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00019052/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.6 Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Starachowice w 2023 r.

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

bipcus.starachowice.eu

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: ePUAP https://epuap.gov.pl
poczta elektroniczna : sekretariat@cus.starachowice.eu

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Podmiotowe środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 r. poz. 2415), składa się w formie elektronicznej, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektroniczny, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, lub w formie dokumentowej, w zakresie i w sposób określony w przepisach rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452) – zwanego dalej, w niniejszym rozdziale, jako „rozporządzenie”.
2. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy PZP, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy PZP, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy PZP, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070, ze zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy PZP, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.
3. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w § 2 ust. 1 rozporządzenia, przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r., o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, o których mowa w § 3 ust. 1 rozporządzenia.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Usług Społecznych w Starachowicach, ul. Majówka 21a, 27-200 Starachowice, tel. 41 274 71 92.
• inspektorem ochrony danych osobowych w Centrum Usług Społecznych w Starachowicach jest Pani Iwona Zaborska; e-mail: iod@cus.starachowice.eu
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „…………………………………………………………………………………………………….” prowadzonym w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt 1;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 – ustawa Pzp;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 10 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO , przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający informuje o ograniczeniach, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 ustawy Prawo zamówień publicznych:
• Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą.
• W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 Rozporządzenia 2016/679, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX, do upływu terminu na ich wniesienie.
W przypadku, gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 Rozporządzenia 2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 rozporządzenia 2016/679.
Udostępnianie, o którym mowa w art. 74 ust. 1 i 2 ustawy P.z.p., ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 Rozporządzenia 2016/679, zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawności, o których mowa wyżej i w art. 18 ust. 3–6, stosuje się odpowiednio.
W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa w art. 15 ust. 1–3 Rozporządzenia 2016/679, zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 Rozporządzenia 2016/679, nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak

4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.26.1.28.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

I. Część I Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Starachowice w 2023 r. w schronisku dla osób bezdomnych

1. Przedmiotem zamówienia dla części I jest świadczenie usług schronienia, tj. udzielenie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych wraz z zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) skierowanych przez Centrum Usług Społecznych w Starachowicach w okresie od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku lub do czasu wyczerpania kwoty ustalonego wynagrodzenia brutto.
2. Zamawiający wskazuje, iż do schroniska mogą być kierowane osoby poruszające się przy pomocy kuli lub balkoniku, ale niewymagające pomocy osób trzecich, czy też usług opiekuńczych.
3. Standard podstawowych usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych oraz standard obiektu, w którym mieści się schronisko dla osób bezdomnych muszą być zgodne z załącznikiem nr 2 w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896).
4. Schronisko powinno spełniać minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami określone w art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 2240). Zamawiający określa minimalne standardy w zakresie dostępności architektonicznej, jakie mają spełniać schroniska:
1) drzwi wejściowe o szerokości 90 cm bez ograniczeń progowych,
2) wolne od barier poziomych i pionowych przestrzenie komunikacyjne w budynku, w którym znajduje się schronisko z wyłączeniem przestrzeni komunikacyjnych, które prowadzą do pomieszczeń technicznych, do których nie mają dostępu osoby przebywające w schronisku.
3) instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych,
4) wyposażenie w graficzne informacje z rozkładem pomieszczeń, w tym zapewnienie osobom niewidomym i słabowidzącym informacji na temat rozkładu pomieszczeń w schroniskach w sposób wizualny i dotykowy poprzez zastosowanie oznaczeń w Alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym.
5. W ramach części I zamówienia prognozowana średnia dzienna liczba osób skierowanych do schroniska dla osób bezdomnych: 6 osób (kobiet i mężczyzn).Prognozowana łączna liczba osobodni w okresie realizacji zamówienia: 2190 osobodni.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
1) zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób skierowanych do schroniska w trakcie trwania umowy, a Wykonawcy z tego tytułu nie będą przysługiwały roszczenia,
2) ograniczenia przedmiotu zamówienia do 50 % wielkości świadczenia stron tj. 1095 osobodni.
7. Wymagany zakres usług w ramach przedmiotu zamówienia. W ramach usług świadczonych w schronisku Wykonawca zobowiązany jest do:
1) zapewnienia osobom skierowanym przez Zamawiającego całodobowego schronienia z całodziennym wyżywieniem (3 posiłki w tym 1 gorący posiłek) w miejscu przeznaczonym do spożycia posiłku;
2) zapewnienia w okresie grzewczym temperaturę w pomieszczeniach minimum 20°C;
3) zapewnienia osobom skierowanym przez Zamawiającego stałego dostępu do bieżącej wody (ciepłej i zimnej), umożliwienie skorzystania z prysznica i toalety;
4) zapewnienia odpowiedniego standardu w pomieszczeniach mieszkalnych, w tym niezbędne wyposażenie (łóżko wraz poduszką, koc i pościelą, szafa, stolik z krzesłami)
5) umożliwienia osobom skierowanym przez Zamawiającego spożycia posiłków w pokoju mieszkalnym, dostęp do odpowiednio wyposażonego pomieszczenia kuchennego, umożliwiającego samodzielne przygotowanie posiłku i gorącego napoju;
6) zapewnienia osobom skierowanym przez Zamawiającego podstawowych środków higieny osobistej w ilości umożliwiającej utrzymywanie czystości, takich jak: mydło, szampon, jednorazowe maszynki do golenia, itp.;
7) zapewnienia osobom skierowanym przez Zamawiającego możliwości wykonania prania i suszenia odzieży lub jej wymiany,
8) zapewnienia osobom skierowanym przez Zamawiającego odzieży stosownej do pory roku osobom tego potrzebującym (w tym odzieży pochodzącej z darów);
9) zapewnienia osobom skierowanym przez Zamawiającego dezynfekcji i dezynsekcji odzieży w przypadku braku możliwość jej wymiany,
10) zatrudnienia personelu gwarantującego prawidłową oraz zgodną z przedmiotem umowy jakość świadczonych usług, tj.
a) co najmniej jedną osobą kierującą placówką oraz
b) co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję opiekuna, na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku, które posiadają co najmniej wykształcenie zgodnie z art.48a ust.2g ustawy o pomocy społecznej oraz
c) co najmniej jedną osobą zatrudnioną na stanowisku pracownika socjalnego, na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku,
11) zapewnienia właściwych warunków sanitarnych, przeciwpożarowych oraz bezpieczeństwa na terenie schroniska;
12) zapewnienia pomocy osobom skierowanym przez Zamawiającego w sytuacjach zagrażających ich życiu lub zdrowiu, poprzez umożliwienie pierwszego kontaktu z lekarzem lub placówkami służby zdrowia oraz zapewnienie środków opatrunkowych i higienicznych,
13) umożliwienia osobom skierowanym przez Zamawiającego skorzystania z komputera z dostępem do Internetu,
14) zapewnienie osobie bezdomnej transportu do schroniska dla osób bezdomnych na koszt Wykonawcy, w terminie uzgodnionym z pracownikiem socjalnym Centrum Usług Społecznych w Starachowicach,
15) przyjęcia osoby bezdomnej, skierowanej do schroniska na podstawie decyzji administracyjnej Centrum Usług Społecznych w Starachowicach, zaś w nagłych przypadkach na podstawie informacji przekazanej Wykonawcy drogą telefoniczną lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
16) stałej współpracy z Centrum Usług Społecznych w Starachowicach, przy realizacji planów pomocy, Indywidualnych Programów Wychodzenia z Bezdomności, kontraktów socjalnych i innych działań mających na celu wspieranie osób przebywających w schronisku dla bezdomnych, polegającej w szczególności na:
a) wzajemnym ustalaniu i monitorowaniu treści kontraktu socjalnego z pracownikiem socjalnym Centrum Usług Społecznych w Starachowicach,
b) motywowaniu osób bezdomnych, u których występuje problem uzależnienia, do podejmowania terapii odwykowej i jej kontynuowania,
c) motywowaniu osób bezdomnych do podejmowania wszelkiej aktywności zawodowej, jak również uczestnictwa w różnego rodzaju kursach, szkoleniach i innych formach aktywności społecznej i zawodowej,
d) motywowaniu do podejmowania lub kontynuacji leczenia somatycznego lub psychiatrycznego chorych osób bezdomnych, a także w miarę możliwości sprawdzanie stosowania zaleceń lekarskich,
e) wsparciu osób bezdomnych w sprawach dotyczących unormowania ich sytuacji rodzinnej,
f) zapewnieniu dostępu do informacji o możliwych formach pomocy, a także zapewnieniu podstawowej informacji prawnej, medycznej i mieszkaniowej,
g) zapewnieniu odpowiedniego wsparcia osobom tego wymagającym, w szczególności z powodu wieku, niepełnosprawności, długotrwałej choroby, polegającego na pomocy w codziennym funkcjonowaniu
h) przestrzeganiu i poszanowaniu wolności, praw i obowiązków człowieka i obywatela w stosunku do wszystkich osób korzystających ze schroniska, w tym do ochrony ich dóbr osobistych zgodnie z przepisami obowiązującymi na terenie RP,
i) zapewnieniu usług aktywizacyjnych ukierunkowanych na wzmacnianie aktywności społecznej, uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności. Wzmacnianie aktywności społecznej może być realizowane m.in. przez:
-trening umiejętności samodzielnego wypełniania ról społecznych,
-trening umiejętności interpersonalnych i umiejętności rozwiązywania problemów,
-uczestnictwo w grupach wsparcia.
j) uzyskanie samodzielności życiowej i wyjście z bezdomności może być realizowane m.in. przez:
-zajęcia przygotowujące do podjęcia zatrudnienia,
-trening gospodarowania własnym budżetem,
-trening prowadzenia gospodarstwa domowego,
-uczestnictwo w zajęciach centrum lub klubu integracji społecznej.
8. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:
1) prowadzenia rejestru osób korzystających z pomocy placówki skierowanych przez CUS w Starachowicach
2) przedstawienia comiesięcznej imiennej listy obecności osób skierowanych przez CUS w Starachowicach potwierdzającej skorzystanie przez nich z usług schroniska,
3) zapewnienia pomieszczenia izolacyjnego (w placówce lub poza nią) dla osób podejrzanych o zakażenie i zakażonych lub miejsca, w którym osobę podejrzana o zakażenie lub zakażoną można odosobnić,
4) stosowania procedury dla podmiotów prowadzących placówki udzielające wsparcie osobom bezdomnym w czasie epidemii oraz instrukcji postępowania w sytuacjach podejrzenia u osoby bezdomnej zarażonej wirusem SARS-CoV-2 opracowanej przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej według zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego.
9. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych przez wykonawcę usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w przepisach prawa odnoszących się do przedmiotu zamówienia. Kontrolę wykonują upoważnieni do tego pracownicy zamawiającego. Kontrola ta obejmuje w szczególności:
1) kontrole dokumentacji osób skierowanych przez zamawiającego do schroniska,
2) kontrole warunków socjalno-bytowych, w których przebywają osoby skierowane do schroniska przez Zamawiającego,
3) kontrolę prowadzonej pracy socjalnej na rzecz wychodzenia z bezdomności.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość schroniska od siedziby Zamawiającego (O): Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę w tym kryterium wynosi 40 pkt. Odległość w ofercie podaje Wykonawca od miejsca lokalizacji schroniska do siedziby Zamawiającego, tj. ul. Majówka 21a, 27-200 Starachowice w kilometrach, tj. najkrótsza trasa drogowa mapy Google. 0 pkt. – otrzymuje Wykonawca, którego miejsce świadczenia usługi (schronisko) znajduje się w odległości powyżej 150 km od siedziby Zamawiającego, 20 pkt. – otrzymuje Wykonawca, którego miejsce świadczenia usługi (schronisko) znajduje się w odległości powyżej 75 km do 150 km od siedziby Zamawiającego, 40 pkt. – otrzymuje Wykonawca, którego miejsce świadczenia usługi (schronisko) znajduje się w odległości do 75 km od siedziby Zamawiającego.

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część II Świadczenie usług tymczasowego schronienia dla osób bezdomnych z terenu Gminy Starachowice w 2023 r. w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
1. Przedmiotem zamówienia dla części II jest świadczenie usług schronienia, tj. udzielenie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi wraz z zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych dla osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn), usług opiekuńczych dla osób bezdomnych, które ze względu na wiek, chorobę, niepełnosprawność lub inne przyczyny, wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, opieki higienicznej, zaleconej przez lekarza pielęgnacji ale nie wymagają usług w zakresie wzmożonej opieki medycznej, świadczonych przez jednostkę całodobowej opieki na podstawie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, skierowanych przez Centrum Usług Społecznych w Starachowicach w okresie od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku lub do czasu wyczerpania kwoty wynagrodzenia umownego brutto
2. Standard podstawowych usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi oraz standard obiektu, w którym mieści się schronisko dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi muszą być zgodne z załącznikiem nr 3 w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896).
3. Schronisko z usługami opiekuńczymi powinno spełniać minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami określone w art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 2240). Zamawiający określa minimalne standardy w zakresie dostępności architektonicznej, jakie mają spełniać schroniska:
1) drzwi wejściowe o szerokości 90 cm bez ograniczeń progowych,
2) wolne od barier poziomych i pionowych przestrzenie komunikacyjne w budynku, w którym znajduje się schronisko z usługami opiekuńczymi z wyłączeniem przestrzeni komunikacyjnych, które prowadzą do pomieszczeń technicznych, do których nie mają dostępu osoby przebywające w schronisku.
3) instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych,
4) wyposażenie w graficzne informacje z rozkładem pomieszczeń, w tym zapewnienie osobom niewidomym i słabowidzącym informacji na temat rozkładu pomieszczeń w schroniskach w sposób wizualny i dotykowy poprzez zastosowanie oznaczeń w Alfabecie Braille’a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym.
4. Zamawiający wskazuje, iż do schroniska z usługami opiekuńczymi mogą być kierowane osoby poruszające się przy pomocy kuli, balkonika, wózka inwalidzkiego, których stan zdrowia nie wymaga umieszczenia w domu pomocy społecznej, hospicjum lub w zakładzie opiekuńczo-leczniczym.
5. W ramach części II zamówienia prognozowana średnia dzienna liczba osób skierowanych do schroniska dla osób bezdomnych: 9 osób (kobiet i mężczyzn). Prognozowana łączna liczba osobodni w okresie realizacji zamówienia: 3285 osobodni.

4.2.6.) Główny kod CPV: 85311000-2 - Usługi opieki społecznej obejmujące miejsca noclegowe

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2023-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Odległość schroniska od siedziby Zamawiającego (O): Maksymalna liczba punktów do uzyskania przez Wykonawcę w tym kryterium wynosi 40 pkt. Odległość w ofercie podaje Wykonawca od miejsca lokalizacji schroniska do siedziby Zamawiającego, tj. ul. Majówka 21a, 27-200 Starachowice w kilometrach, tj. najkrótsza trasa drogowa mapy Google. 0 pkt. – otrzymuje Wykonawca, którego miejsce świadczenia usługi (schronisko) znajduje się w odległości powyżej 150 km od siedziby Zamawiającego, 20 pkt. – otrzymuje Wykonawca, którego miejsce świadczenia usługi (schronisko) znajduje się w odległości powyżej 75 km do 150 km od siedziby Zamawiającego, 40 pkt. – otrzymuje Wykonawca, którego miejsce świadczenia usługi (schronisko) znajduje się w odległości do 75 km od siedziby Zamawiającego.

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2. Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że jest zarejestrowany w rejestrze miejsc, w których gmina udziela tymczasowego schronienia w schroniskach dla osób bezdomnych, schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi, noclegowniach oraz ogrzewalniach prowadzonym przez wojewodę.
3. Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
4. Zdolności technicznej lub zawodowej
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
1) posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, tj.
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał przynajmniej jedno zamówienie dla jednostek samorządu terytorialnego przez okres 12 kolejnych miesięcy dotyczące zapewnienia schronienia co najmniej 4 osobom wraz z wyżywieniem w schronisku dla osób bezdomnych lub w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi spełniającym minimalne standardy określone w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r., poz. 896, ze zm.),
2) dysponuje osobami skierowanymi do realizacji zamówienia publicznego, tj.:
a) w zakresie części I:
 co najmniej jedną osobą kierującą placówką oraz
 co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję opiekuna, na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku, które posiadają co najmniej wykształcenie zgodnie z art. 48a ust.2g ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r., poz. 2268 z późn. zm.) oraz
 co najmniej jedną osobą zatrudnioną na stanowisku pracownika socjalnego, na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku,
b) w zakresie części II:
 co najmniej jedną osobą kierującą placówką oraz
 co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję opiekuna na nie więcej niż 15 osób przebywających w schronisku, posiadającego kwalifikacje zgodnie z art. 48a ust. 2h ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2021 r., poz. 2268 z późn. zm.) oraz
 co najmniej jedną osobą zatrudnioną na stanowisku pracownika socjalnego na nie więcej niż 50 osób przebywających w schronisku.
Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona, wskazania imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Dopuszcza się możliwość zmiany umowy w przypadku zmiany prawa lub wystąpienia innych okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które uniemożliwiałyby wykonanie umowy zgodnie z jej treścią i celem, a w szczególności:
1) obniżenie lub zwiększenie liczby świadczeniobiorców korzystających z usług wynikające z zaistnienia obiektywnych przesłanek konieczności takiej zmiany,
2) obniżenie ilości/wielkości przedmiotu zamówienia i tym samym wynagrodzenia Wyko-nawcy, wynikające z zaistnienia obiektywnych przesłanek konieczności takiej zmiany,
3) gdy wykonanie umowy wynika ze zmniejszonych potrzeb Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć, zakres rzeczowy umowy może zostać ograniczony przez Zamawiającego bez skutków finansowych i prawnych dla Zamawiającego,
4) gdy zajdzie konieczność przedłużenia terminu obowiązywania umowy, o którym mowa w § 3, nie dłużej jednak niż o kolejne 3 miesiące.
2. Zmiany warunków umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-22 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-22 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-01-20

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.