eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi SkierniewiceUsługa utrzymania czystości w budynkach Sądu Rejonowego w Skierniewicach



Ogłoszenie z dnia 2025-10-24

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa utrzymania czystości w budynkach
Sądu Rejonowego w Skierniewicach

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Sąd Rejonowy w Skierniewicach

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000323335

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Reymonta 12/14

1.5.2.) Miejscowość: Skierniewice

1.5.3.) Kod pocztowy: 96-100

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki

1.5.7.) Numer telefonu: (46) 834 49 02

1.5.8.) Numer faksu: 046 811 22 91

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@skierniewice.sr.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skierniewice.sr.gov.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ kontroli państwowej i ochrony prawa oraz sąd i trybunał

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Wymiar sprawiedliowości

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa utrzymania czystości w budynkach
Sądu Rejonowego w Skierniewicach

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4914116c-dd2d-478c-ab9d-0fe14a08a3d0

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00496321

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00115281/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Sprzątanie pomieszczeń w budynkach Sądu Rejonowego w Skierniewicach

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-4914116c-dd2d-478c-ab9d-0fe14a08a3d0

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje dotyczące RODO zostały zawarte w SWZ i załącznikach do SWZ.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje dotyczące RODO zostały zawarte w SWZ i załącznikach do SWZ.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OA.261.3.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 322105 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiot zamówienia:
a) sprzątanie pomieszczeń biurowych, sal rozpraw, toalet, korytarzy, klatek schodowych, pomieszczeń socjalnych,
pomieszczeń archiwum, pomieszczeń gospodarczych
i magazynowych, pomieszczeń aresztu, wejścia głównego oraz wejść przy zastosowaniu środków czystości i sprzętu
wykonawcy, wraz z uzupełnianiem dozowników w toaletach w mydło w płynie, ręczniki papierowe i papier toaletowy, które
zapewnia Zamawiający.
b) mycie okien wewnętrznych i zewnętrznych, żaluzji oraz parapetów zewnętrznych i wewnętrznych ,
c) pranie wykładzin dywanowych i dywanów, mebli tapicerowanych, foteli,
d) powiadamianie ochrony o zakończeniu świadczenia usługi w celu zamknięcia budynku Sądu przez grupę interwencyjną,
e) zakręcanie dopływu wody zimnej i ciepłej po zakończeniu świadczenia usługi danego dnia.
- w budynku Sądu przy ul. Reymonta 12/14,
- w budynku Sądu przy ul. Kozietulskiego 3 (Ośrodek Kuratorski);
- w budynku przy ul. Kopernika 16 ( Niebieski pokój)

4.2.6.) Główny kod CPV: 90910000-9 - Usługi sprzątania

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

90911200-8 - Usługi sprzątania budynków

90919200-4 - Usługi sprzątania biur

90911300-9 - Usługi czyszczenia okien

90900000-6 - Usługi w zakresie sprzątania i odkażania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która spełni wszystkie wymagania określone w SWZ
oraz uzyska największą liczbę punktów przyznanych w kryteriach oceny ofert: K1 - „Cena ofertowa brutto” (100%)

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że posiada:
1) ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (odpowiedzialność deliktowa
i kontraktowa) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 400.000,00
zł (słownie: czterysta tysięcy złotych 00/100),
2) O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że należycie wykonał lub wykonuje w okresie
ostatnich 3 lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie:
co najmniej dwie usługi, których przedmiotem była lub jest utrzymania czystości w obiektach użyteczności publicznej**
(usługa realizowana na podstawie jednej umowy na rzecz jednego odbiorcy), z wyłączeniem hal produkcyjnych lub
magazynowych, której wartość, zarówno w przypadku umów zrealizowanych jak i będących w trakcie realizacji, wynosi nie
mniej niż 29 000,00 zł m-c brutto.
Uwaga:
W przypadku wykazania przez Wykonawcę usług trwających, dotychczasowy okres trwania usługi nie może być krótszy niż
6 miesięcy i wartość wykonanej dotychczas usługi nie może być mniejsza niż 174.000,00 zł brutto.
3) Zamawiający zakłada wskazanie przez Wykonawcę min 6 osób do realizacji usługi.
Wszystkie osoby figurujące w wykazie osób (załącznik nr 4B do SWZ) - muszą posiadać co najmniej 6-miesięczny staż
pracy na stanowisku sprzątaczki.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1.Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3A do SWZ)
2.Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z udziału w postępowaniu (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3B do
SWZ) 3.Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4
ustawy PZP (jeżeli dotyczy) (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3E do SWZ) 4.Oświadczenie podmiotu udostępniającego
zasoby składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy PZP (jeżeli dotyczy) (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3D do SWZ)

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1)informacji z Krajowego
Rejestru Karnego wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem - w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy PZP;
2) wykazu usług wykonanych lub w przypadku usług okresowych lub ciągłych wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat liczonych
wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z
podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, z
załączeniem dowodów określających czy usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot,na rzecz którego usługi zostały
wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych
od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub
ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w
okresie ostatnich 3 miesięcy; wzór wykazu stanowi załącznik nr 4A do SWZ

3) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; wzór wykazu stanowi załącznik nr 4B do SWZ

4) polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności
cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego
ubezpieczenia.

5) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy PZP, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument
ten składa każdy z Wykonawców indywidualnie;

6) oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym
Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
dokument ten składa każdy z Wykonawców indywidualnie. wzór wykazu stanowi załącznik nr 4C do SWZ

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Wykonawca, pod rygorem odrzucenia oferty, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości:
-: 6.000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100)
2. Wadium powinno być wniesione na podstawie art. 97 ust. 5 ustawy PZP przed upływem terminu składania ofert, tj. do
dnia 4 listopada 2025r. do godz. 12.00.
3. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu,
2) w gwarancjach bankowych,
3) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Gospodarstwa Krajowego
nr rachunku: 41 1130 1017 0021 1001 3890 0004
z adnotacją: „Wadium - nr sprawy: OA.261.3.2025”

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie oraz podmiot udostępniający zasoby:
1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, spółka cywilna), spełnienie
wymogu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia, o którym mowa w SWZ w rozdziale III ust. 3 musi zostać wykazane
odrębnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
2) W przypadku, gdy Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu bazuje na
udostępnionych zasobach podmiotu trzeciego - spełnienie wymogu dotyczącego braku podstaw wykluczenia, o którym
mowa w SWZ w rozdziale III ust. 3 musi zostać wykazane również przez ten podmiot.
5. Zamawiający na podstawie dokumentów i oświadczeń wymaganych w przedmiotowym postępowaniu oceni, czy
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu wymienione w SWZ w rozdziale III ust. 2 pkt 1), 2) oraz 3) lit. a) - b)
oraz czy brak jest podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o których mowa w SWZ w rozdziale III ust. 3.
Zamawiający dokona oceny spełniania powyższych warunków zgodnie z formułą: spełnia/nie spełnia. Szczegółowy opis dokumentów i oświadczeń wymaganych w postępowaniu znajduje się w rozdziale IV SWZ.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Niniejsza umowa ulegnie zmianie w zakresie należnego wykonawcy wynagrodzenia,
w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,.
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu
lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych,
o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-04 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-04 13:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-03

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.