eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi PrzewornoUdzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Przeworno oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań



Ogłoszenie z dnia 2025-10-24

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Przeworno oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Przeworno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718515

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kolejowa

1.5.2.) Miejscowość: Przeworno

1.5.3.) Kod pocztowy: 57-130

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL518 - Wrocławski

1.5.7.) Numer telefonu: +48748102052

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@przeworno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.przeworno.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Przeworno oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e111f5c9-3cb6-4e4a-bad9-ce43cfa01b4b

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00495677

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://gwprzeworno.e-zp.finn.pl/procurements

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja elektroniczna między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej poprzez System FINN E-Zamówienia Publiczne Gminy Przeworno dostępny pod adresem: https://gwprzeworno.e-zp.finn.pl, w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem niniejszego postępowania.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja elektroniczna między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej poprzez System E-ZP, dostępny pod adresem: https://gwprzeworno.e-zp.finn.pl, przy użyciu dedykowanych funkcji formularzy „Wiadomość” dostępnych dla każdego zalogowanego Wykonawcy.
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto w Systemie E-ZP.
3. Rejestracja i korzystanie z Systemu E-ZP jest bezpłatne. Zaleca się rejestrację konta w Systemie E-ZP na adres e-mail wskazany w formularzu ofertowym.
4. Użytkownik niezarejestrowany może jedynie przeglądać treści udostępniane w części publicznej Systemu E-ZP. Jest to równoznaczne z tym, że użytkownicy niezarejestrowani nie posiadają dostępu do wszystkich funkcjonalności systemu.
5. Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje regulamin korzystania z Systemu E-ZP.
6. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w instrukcji dostępnej pod adresem: https://pomoc.ezp.finn.pl.
7. Zamawiający, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę w Systemu E-ZP, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) zaktualizowana przeglądarka internetowa Chrome w wersji 77 i późniejsze lub Mozilla Firefox w wersji 63 i późniejsze,
c) system operacyjny Microsoft Windows 7 i późniejsze lub Apple macOS 10.14 i późniejsze, dystrybucje systemu Linux.
8. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych Systemu E-ZP:
a) format kodowania treści w obrębie Systemu - UTF8,
b) komunikacja pomiędzy przeglądarką Wykonawcy, a serwerem jest wykonywana przy użyciu bezpiecznego protokołu HTTPS,
c) znaczeniem czasu odbioru danych przez System jest data oraz dokładny czas (hh:mm:ss) - czas lokalny serwera synchronizowany odpowiednim źródłem czasu.
9. Maksymalny rozmiar przesyłanych plików złożenia oferty, wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz wiadomości wynosi 150 MB.
10. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z instrukcją korzystania z Systemu E-ZP w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. za pośrednictwem dedykowanych funkcji formularzy „Wiadomość”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę
handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 uPzp.
11. Zamawiający informuje, że w Systemie E-ZP znajdują się instrukcja dla Wykonawcy (Instrukcja obsługi Systemu FINN e- Zamówienia Publiczne) oraz filmy instruktażowe - prezentujące podstawowe czynności dokonywane przez Wykonawców za pomocą Systemu E-ZP (rejestracja, zadawanie pytań, złożenie oferty, wycofanie oferty). Instrukcja dostępna jest pod adresem: https://pomoc.e-zp.finn.pl.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO” oraz art. 19 uPzp, Zamawiający – Gmina Przeworno – informuje, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Gminy Przeworno, ul. Kolejowa 4A, 57-130 Przeworno, reprezentowany przez Wójta Gminy Przeworno;
• o celach i sposobach przetwarzania danych osobowych podawanych w związku z realizacją procedur udzielania zamówień publicznych decyduje Urząd Gminy jako Administrator danych;
• Administrator wyznaczył osobę pełniącą zadania Inspektora Ochrony Danych Osobowych i można kontaktować się poprzez adres e-mail: iod@przeworno.pl;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu wyłonienia wykonawcy w przedmiotowym postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzane zgodnie z uPzp oraz w pozostałych celach określonych w uPzp;
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 uPzp; ponadto dane osobowe mogą zostać przekazane na zasadach wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej;
• okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych wynosi odpowiednio:
- zgodnie z art. 78 ust. 1 uPzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
- jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
- w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE przez okres, o którym mowa w art. 125 ust 4 lit d) w zw z art. 140 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 i wynikających z umów o dofinansowanie projektów finansowanych ze środków pochodzących z UE;
- okres przechowywania wynika również z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z uPzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i jest warunkiem zawarcia umowy o zamówienie publiczne, konsekwencją nieudostępnienia do przetwarzania danych osobowych będzie odrzucenie złożonej oferty;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• Pani/Pana dane osobowe będą przekazywane do państwa trzeciego (poza UE) /organizacji międzynarodowej na zasadach określonych w uPzp. Może Pan/ Pani uzyskać kopię danych osobowych przekazywanych do państwa trzeciego na zasadach wynikających z uPzp.

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1. Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- w przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
- wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
2. Nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
3. Jeżeli na etapie realizacji umowy nastąpi taka konieczność Zamawiający będzie wymagał podpisania umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
4. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale IX uPzp, do upływu terminu na ich wniesienie.
5. W przypadku, gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba, że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.
6. Udostępnienie ma zastosowanie do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, zebranych w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
7. W przypadku korzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przez Zamawiającego, z uprawnienia , o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, Zamawiający może żądać od osoby, występującej z żądaniem wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia.
8. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego załączników.
9. W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 RODO, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: FZP.271.1.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Rodzaj zamówienia: usługa.
2. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.900.000,00 zł (słownie: dwa miliony dziewięćset tysięcy złotych) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Przeworno oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
3. Kredyt będzie udzielony i rozliczany w złotych polskich.
4. Kredyt uruchomiony zostanie w terminie podpisania umowy. Zamawiający ustala, że wypłata kredytu nastąpi w 2025 r., w transzach (maksymalnie 2 transze), uruchamianych na wniosek Zamawiającego w terminie do trzech dni roboczych od dnia otrzymania wniosku przez Wykonawcę.
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania całości postawionego do jego dyspozycji kredytu do dnia 31.12.2025 r., bez podania przyczyn, a Wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji z tego tytułu. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji do umowy zostanie zawarty aneks.
6. Spłata kapitału następować będzie w okresach kwartalnych ostatniego dnia roboczego kwartału kalendarzowego począwszy od I kwartału 2026 r. do IV kwartału 2039 r., w 56 ratach wg harmonogramu:
- w latach 2026 – 2027 po 4 raty rocznie, każda w wysokości 25.000,00 zł,
- w latach 2028 – 2032 po 4 raty rocznie, każda w wysokości 30.000,00 zł,
- w latach 2033 – 2039 po 4 raty rocznie, każda w wysokości 75.000,00 zł.
7. Zamawiający zastrzega sobie, w szczególnie uzasadnionym przypadku i po uzyskaniu zgody Wykonawcy, prawo zmiany harmonogramu spłat rat kapitałowych, bez dodatkowych kosztów z tego tytułu. Wysokość i termin spłaty raty kredytu będą dokonywane poprzez zawarcie aneksu do umowy, na pisemny wniosek Zamawiającego złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 15 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Rata kapitałowa, której termin spłaty zostanie przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu. Zmiany wprowadzone aneksem nie spowodują wydłużenia okresu kredytowania wg umowy.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wcześniejszej spłaty kredytu, bez dodatkowych kosztów, z możliwością wskazania okresów kredytowych, za które wcześniejsza spłata zostanie dokonana. W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kapitału – odsetki będą płatne od faktycznego zadłużenia.
9. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym wg zmiennej stopy procentowej równej stawce WIBOR 3M, obowiązującej na 2 dni robocze przed każdym rozpoczęciem okresu obrachunkowego (kwartału kalendarzowego) powiększonej o stałą w okresie kredytowania marżę wykonawcy (do dwóch miejsc po przecinku).
10. Zmiana oprocentowania kredytu następować będzie odpowiednio do zmiany stawki WIBOR 3M, ustalanej w sposób określony w pkt 9 powyżej, od 1-go dnia każdego kolejnego kwartału kalendarzowego, a marża wykonawcy nie ulegnie zmianie w całym okresie kredytowania.
11. W przypadku zaprzestania opracowywania i publikacji wskaźnika WIBOR przy ustalaniu oprocentowania w miejsce dotychczasowego wskaźnika zastosowanie będzie miał nowy wskaźnik ustalony zgodnie z obowiązującymi przepisami.
12. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą przez wykonawcę codziennie, płatne zaś kwartalnie do ostatniego dnia roboczego każdego kwartału kalendarzowego, za kwartał, za który zostały naliczone.
13. Odsetki od udzielonego kredytu, stanowić będą jedyne wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania umowy kredytowej. Zamawiający nie będzie ponosił żadnych dodatkowych kosztów i opłat związanych z przygotowaniem, udzieleniem, ubezpieczeniem oraz wszelkich innych opłat związanych z obsługą kredytu.
14. Prawne zabezpieczenie spłaty kredytu udzielone zostanie w formie weksla in blanco oraz poprzez złożenie deklaracji wekslowej co do zasad wypełniania weksla, do kwoty udzielonego kredytu, powiększonej o należne odsetki, kary umowne i koszty w razie powstania obowiązku ich uiszczenia z powodu niewykonania lub nienależytego wykonania przez Gminę Przeworno umowy kredytu, jednak nie więcej niż do kwoty stanowiącej 150 % udzielonego kredytu, tj. do kwoty 4.500.000 zł (słownie: cztery miliony pięćset tysięcy złotych).
15. Realizacja zamówienia ma odbywać się z należytą starannością i zgodnie ze wszystkimi wymogami zawartymi w SWZ z załącznikami i ewentualnymi informacjami dla Wykonawców. Wykonawca na etapie realizacji zamówienia, wykonuje przedmiot zamówienia zgodnie z wymogami Zamawiającego.
16. Wykonawca na etapie realizacji zamówienia wykonuje przedmiot zamówienia zgodnie wymogami Zamawiającego.
17. Oferta musi być jednoznaczna i kompleksowa tj. obejmować cały przedmiot zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oferty, której treść pozwoli Zamawiającemu na zweryfikowanie oferty pod względem jej zgodności z treścią SWZ. Treść oferty Wykonawcy musi odpowiadać treści SWZ. Tym samym Wykonawca zobowiązany jest do jednoznacznego określenia ceny oferowanej zgodnie z kalkulacją cenową przedstawioną w załączniku nr 1 do SWZ.
18. W celu dokonania analizy sytuacji finansowej Gminy Przeworno, Zamawiający udostępnił poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie https://bip.gwprzeworno.finn.pl/bipkod/007 następujące informacje:
1) sprawozdania Rb-NDS o nadwyżce/deficycie za 2024 rok i l półrocze 2025 roku,
2) sprawozdania Rb-27S o dochodach Gminy Przeworno za 2024 rok i l półrocze 2025 roku,
3) sprawozdania Rb-28S o wydatkach Gminy Przeworno za 2024 rok i l półrocze 2025 roku,
4) sprawozdania Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych według stanu na koniec IV kwartału 2024 roku oraz według stanu na koniec II kwartału 2025 roku,
5) sprawozdania Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń według stanu na koniec IV kwartału 2024 roku oraz według stanu na koniec II kwartału 2025 roku,
6) bilans z wykonania budżetu Gminy Przeworno sporządzony na dzień 31 grudnia 2024 roku,
7) sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu Gminy Przeworno za 2024 rok,
8) uchwała nr XVI/54/2024 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 13 grudnia 2024 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Przeworno projekcie uchwały budżetowej Gminy Przeworno na rok 2025,
9) uchwała nr XVI/56/2024 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 13 grudnia 2024 r. w sprawie opinii o projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Przeworno przedstawionej wraz z projektem uchwały budżetowej na rok 2025,
10) uchwała nr XVI/22/2025 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 23 kwietnia 2025 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Przeworno sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Przeworno za 2024 rok,
11) uchwała nr XVI/13/2025 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 30 stycznia 2025 r w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w uchwale nr IX/44/24 Rady Gminy Przeworno z dnia 27 grudnia 2024 r. w sprawie budżetu Gminy Przeworno na rok 2025,
12) uchwała nr XVI/14/2025 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 30 stycznia 2025 r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu przedstawionej w uchwałach Rady Gminy Przeworno z dnia 27 grudnia 2024 r. nr IX/43/24 w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Przeworno oraz nr IX/44/24 w sprawie budżetu Gminy Przeworno na 2025 rok,
13) uchwała nr IX/44/24 Rady Gminy Przeworno z dnia 27 grudnia 2024 r. w sprawie budżetu Gminy Przeworno na rok 2025,
14) uchwała nr XVI/45/2025 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 16 września 2025 r w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Przeworno kredytu długoterminowego w kwocie 3.000.000,00zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2039-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Zamawiający oceni jedynie te oferty, które zostaną złożone przez Wykonawców niepodlegających wykluczeniu oraz nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
2. Zgodnie z art. 246 ust. 2 ustawy Zamawiający stosuje kryterium ceny o wadze przekraczającej 60%, ponieważ dokumenty zamówienia, w szczególności wymagania Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia i sposobu jego realizacji, oraz przepisy prawa regulujące przedmiot zamówienia, w tym ustawa – Prawo bankowe i akty wykonawcze do niej, określają sposób wykonania usługi oraz wymagania jakościowe wobec jej zasadniczych elementów. Usługa udzielenia kredytu jest usługą o ściśle ustalonych standardach jakościowych, na straży których stoi Komisja Nadzoru Finansowego, sprawująca nadzór nad sektorem bankowym.
3. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium: Cena (C) – 100%;
Zamawiający dokona oceny ofert, przyznając punkty w ramach kryterium „Cena (C)”, przyjmując zasadę, że 1% = 1pkt.
4. W kryterium „Cena (C)” każda oferta podlegająca ocenie otrzyma ilość punktów zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku, wynikającą z następującego algorytmu:
najniższa całkowita cena ofertowa
C = -------------------------------------------------- x 100
cena oferty ocenianej
Wartość C będzie wyliczana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, według zasady, że trzecia cyfra po przecinku od 5 w górę powoduje zaokrąglenie drugiej cyfry po przecinku w górę o 1.
5. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów tj. będzie miała najniższą cenę.
6. Jeżeli zostaną złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego, ofert dodatkowych. Jednocześnie Zamawiający informuje, że składając ofertę dodatkową Wykonawca nie może zaoferować cen wyższych niż zadeklarowane w złożonej wcześniej ofercie.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na zasadach określonych w Rozdziale VI SWZ, oraz spełniają określony przez Zamawiającego warunek udziału w postępowaniu
dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej.
2. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. – nie dotyczy banków które mogą prowadzić działalność bankową w postaci udzielania kredytów na podstawie przepisów powszechnie.obowiązujących bez konieczności posiadania ww. zezwolenia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia
wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia potwierdzających brak podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
1) oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w zakresie przesłanek, o których mowa w art. 108 ust. 1 uPzp oraz 109 ust. 1 pkt 7, 8 i 10 uPzp – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ,
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 uPzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, a także w zakresie art. 7 ustawy sankcyjnej.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wzywa Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień ich złożenia potwierdzających spełnianie przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dot. posiadanych uprawnień:
aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe z dnia 29 sierpnia 1997 r. – nie dotyczy banków które mogą prowadzić działalność bankową w postaci udzielania kredytów na podstawie przepisów powszechnie obowiązujących bez konieczności posiadania ww. zezwolenia.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie wymaga przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Oferta składa się z:
1) Formularza ofertowego sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ, oraz kalkulacji cenowej, zgodnej ze wzorem określonym w załączniku nr 1 do formularza ofertowego.
2) Oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
3) (jeżeli dotyczy) Oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 uPzp – w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, wzór stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
4) (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania Wykonawcy dla osoby/osób podpisującej/cych ofertę odpowiednio zgodnie z pkt 11 lub 12 rozdziału XI SWZ.
5) (jeżeli dotyczy) W przypadku, gdy oferta zawiera informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r., poz. 1233), Wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku – szczegóły opisane w pkt 10 rozdziału XI SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie niniejszego zamówienia. Wykonawcy występujący wspólnie (np. spółki cywilne, konsorcja), zgodnie z art. 58 ust. 2 uPzp zobowiązani są ustanowić pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia prowadzone będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik.
3. Pełnomocnictwo musi być opatrzone przez osobę/osoby uprawnioną(-e) do jego udzielenia tj.: zgodnie z formą reprezentacji każdego z Wykonawców kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Punkt 11.6 rozdziału XI SWZ stosuje się odpowiednio.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty, zgodnie z zapisami rozdz. XXI SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-03 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi załącznikami należy złożyć za pośrednictwem Systemu FINN EZamówienia Publiczne Gminy Przeworno, dostępnego pod adresem: https://gwprzeworno.e-zp.finn.pl.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-03 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-02

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.