Ogłoszenie z dnia 2025-10-22
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00447541/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-09-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Wymiana hydrantów przeciwpożarowych na sieci wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Kiernozia
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO I GMINA KIERNOZIA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 611015684
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sobocka 1 A
1.5.2.) Miejscowość: Kiernozia
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-412
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL715 - Skierniewicki
1.5.7.) Numer telefonu: 24 277-90-80
1.5.8.) Numer faksu: 24 277-90-80
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@kiernozia.gmina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kiernozia.gmina.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-128989dc-6667-4409-9722-a3cd10a6aedb1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wymiana hydrantów przeciwpożarowych na sieci wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Kiernozia2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-128989dc-6667-4409-9722-a3cd10a6aedb
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00491040
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00036378/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Wymiana hydrantów w sieci wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Kiernozia
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00447541
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: Z.P.271.6.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania pn.: „Wymiana hydrantów przeciwpożarowych na sieci wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Kiernozia”.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje wymianę 156 hydrantów przeciwpożarowych na terenie Miasta i Gminy Kiernozia. Szczegółowy wykaz hydrantów do wymiany wraz z ich lokalizacją stanowi Załącznik Nr 9 do SWZ – Wykaz hydrantów do wymiany. Zdemontowane hydranty stanowią własność Zamawiającego.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załącznikach do SWZ:
a) Załącznik Nr 9 do SWZ – Wykaz hydrantów do wymiany
b) Załącznik Nr 10 do SWZ - Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (dalej: „STWiORB”)
c) Załącznik Nr 11 do SWZ - Przedmiar robót (pomocniczo)
d) Załącznik Nr 12 do SWZ - Dokumentacja projektowa
4. Gwarancja:
4.1. Długość okresu gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz dostarczone i wbudowane materiały wynosi min. 36 miesięcy od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego oraz stanowi kryterium oceny ofert.
4.2. Zamawiający określa go na okres w przedziale od 36 miesięcy (termin minimalny) do 60 miesięcy (termin maksymalny).
4.3. Wykonawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne na zasadach określonych w § 11 Projektu umowy – Załączniku Nr 5 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 44482200-4 - Hydranty gaśnicze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45232100-3 - Roboty pomocnicze w zakresie wodociągów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Uzasadnienie faktyczne:Do upływu terminu składania ofert tj. do dnia 15 października 2025 r. do godz. 10:00 wpłynęła jedna oferta Wykonawcy Wykonawstwo Robót Wodno-Sanitarnych „BANGO” Spółka Jawna Sławomir Goszczycki, Zdzisław Banaszczak, Wojciech Nowicki Brochocinek 11, 09-410 Płock, gm. Radzanowo
z ceną ofertową brutto w wysokości 1 514 669,93 zł.
Przed otwarciem ofert, Zamawiający działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy p.z.p., zamieścił na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację, iż na realizację przedmiotowego zadania zamierza przeznaczyć kwotę w wysokości 555 400,00 zł.
Zamawiający przeprowadził pogłębioną analizę swoich możliwości finansowych i poszukiwał możliwości pozyskania (przesunięcia) środków finansowych niezbędnych do wykonania przedmiotowego zamówienia. W wyniku tych działań Zamawiający stwierdził, że nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia do ceny złożonej oferty.
Stanowisko Zamawiającego znajduje potwierdzenie w orzecznictwie, i tak m.in.: w uzasadnieniu wyroku Sądu Okręgowego w Koszalinie z dnia 16 kwietnia 2014r. w sprawa o sygn. akt VI Ga 23/14 wskazano, że „za utrwalone uznać należy w orzecznictwie stanowisko, iż zwiększenie środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia jest uprawnieniem, a nie obowiązkiem zamawiającego. Takie stanowisko zajęła KIO np. w wyrokach z dnia 02.08.2013 r. w sprawach KIO 1748/13; KIO 1750/13 stwierdzając: „Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia, podana przy otwarciu ofert, nie wiąże zamawiającego w tym sensie, że nie jest to kwota, której zamawiającemu nie wolno przekroczyć. Zamawiający w toku postępowania może pozyskać dodatkowe środki i z ich pomocą sfinansować zamówienie. Taką możliwość jednoznacznie dopuszcza art. 93 ust. 1 pkt 4 p.z.p. [obecnie art. 255 pkt 3] Oceny, czy posiada środki na sfinansowanie zamówienia, dokonuje sam zamawiający. Jest to jego suwerenna decyzja związana z całościową sytuacją finansową zamawiającego, o której wiedzę posiada on sam, nie zaś decyzja i ocena wykonawców biorących udział w postępowania. Zwiększenie kwoty podanej na otwarciu ofert jest uprawnieniem zamawiającego, a nie jego obowiązkiem". Z tym poglądem zgadza się Sąd Okręgowy. Ustawa p.z.p. zezwala zamawiającemu na zwiększenie środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia, a tym samym kontynuowanie postępowania o udzielenie zamówienia mimo zaistnienia przesłanek z art. 93 ust.1 pkt 4 [obecnie art. 255 pkt 3], jednakże nie nakłada [bo i nałożyć nie może] na niego takiego obowiązku”.
Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 10 października 2017 r. sygn. akt KIO 2032/17 „zasadą jest unieważnienie postępowania, w sytuacji, gdy cena oferty przewyższa cenę, jaką zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia. Jednocześnie przepis ten zawiera wyjątek, tj. przewiduje możliwość zwiększenia przez zamawiającego kwoty, jaką przeznaczy na realizację zamówienia. Użyte w powołanym przepisie ustawy słowo „może” oznacza taką możliwość, a zatem jest to uprawnienie, nie zaś obowiązek Zamawiającego. Decyzja o ewentualnym zwiększeniu kwoty na sfinansowanie zamówienia jest suwerenną decyzją Zamawiającego.”
Zgodnie ze stanowiskiem Krajowej Izby Odwoławczej wyrażonym w wyroku KIO 694/15, zgodnie z którym: „Celem postępowania o zamówienie publiczne nie jest nabycie przez jednostkę przedmiotu postępowania „za wszelką cenę”, ale nabycie go w warunkach własnej kalkulacji i założonego budżetu na dany cel, co mieści się w autonomii jednostki dokonującej nabycia określonych rzeczy lub praw.”
Biorąc powyższe pod uwagę oraz fakt, iż cena złożonej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający unieważnia postępowanie na podstawie art. 255 pkt 3) ustawy p.z.p.
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- "Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w miejscowości Nowogrodziec"
- Przebudowa ciągu ulicy Kwiatowej i ulicy Paproci w Podkowie Leśnej
- Przebudowa drogi gminnej ulica Hugo Kołłątaja nr 144505N w Kisielicach
- Termomodernizacja Przedszkola Samorządowego nr 1, im. ks. Józefa Pawłowskiego w Proszowicach wraz z dostosowaniem obiektu dla osób z niepełnosprawnościami
- Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Drwinia - etap II
- Budowa przepompowni ścieków wraz z infrastrukturą towarzysząca oraz rozbiórka istniejącej przepompowni w Budzisławiu Kościelnym
więcej: Hydranty gaśnicze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





