eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Gliwice › Przygotowanie i zdalne przeprowadzenie zajęć dydaktycznych w języku angielskim w zakresie systemów automatycznej identyfikacji oraz logistyki i Przemysłu 4.0 (...).



Ogłoszenie z dnia 2022-12-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Przygotowanie i zdalne przeprowadzenie zajęć dydaktycznych w języku angielskim w zakresie systemów automatycznej identyfikacji oraz logistyki i Przemysłu 4.0 (...).

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Politechnika Śląska

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000001637

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Akademicka 2A

1.5.2.) Miejscowość: Gliwice

1.5.3.) Kod pocztowy: 44-100

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki

1.5.7.) Numer telefonu: (32) 237-13-34, 237-13-35

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: IA1@polsl.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.polsl.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://bip.polsl.pl/zamowienia-publiczne/procedury/

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - uczelnia publiczna

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przygotowanie i zdalne przeprowadzenie zajęć dydaktycznych w języku angielskim w zakresie systemów automatycznej identyfikacji oraz logistyki i Przemysłu 4.0 (...).

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-65bac162-5a8d-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00488075

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00007867/25/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.43 Przygotowanie i zdalne przeprowadzenie zajęć dydaktycznych w języku angielskim w zakresie systemów automatycznej identyfikacji oraz logistyki i Przemysłu 4.0 (grupa U113)

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Tytuł projektu: „Politechnika Śląska jako Centrum Nowoczesnego Kształcenia opartego o badania i innowacje” Nr umowy POWR.03.05.00-00-00 Z098/17-00, numer projektu 47/050/FSD18/0001

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00420003/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: IA1.283.64.2022.KL

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 916101,64 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 76040,32 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dydaktycznych w języku angielskim z przedmiotu Automatic identification systems – wykład 15 godz. i ćwiczenia 15 godz. (łącznie 30 godz.).

Zajęcia z przedmiotu Automatic identification systems obejmują następujące zagadnienia:
a) Introduction to identification systems,
b) introduction to barcode,
c) barcode symbology,
d) reading and decoding barcode,
e) introduction to scanner operating parameters,
f) magnetic stripes,
g) creating magnetic stripes,
h) smart cards,
i) how smart cards work,
j) introduction to radio frequency identification,
k) radio frequency identification system,
l) introduction to biometrics,
m) fingerprint and hand geometry,
n) behavioural biometrics,
o) additional biometric identification systems.

Zakres obowiązków Wykonawcy obejmuje:
a) przeprowadzenie zajęć i zaliczeń w języku angielskim,
b) opracowanie, na wzorach projektowych z właściwą identyfikacją wizualną, materiałów dydaktycznych w j. angielskim dla studentów wraz z udostępnieniem ich w ramach kursu na Platformie Zdalnej Edukacji Politechniki Śląskiej,
c) sprawdzanie i udokumentowanie obecności studentów na zajęciach, przeprowadzenie weryfikacji efektów uczenia się (przewidzianych w ramach kursu zaliczeń),
d) przestrzeganie przepisów obowiązujących na Politechnice Śląskiej, w szczególności zapisów regulaminów studiów,
e) wpisanie do wewnętrznych systemów Politechniki Śląskiej ocen z zaliczeń poszczególnym studentom;
f) współpraca z kierownictwem Katedry Inżynierii Produkcji, kierownictwem projektu i obsługą administracyjną projektu, dotycząca wszelkich kwestii formalnych, związanych z prowadzeniem zajęć w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

2. Termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 28.02.2023 r. Szczegółowe terminy prowadzenia zajęć zostaną ustalone po zawarciu umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.5.5.) Wartość części: 18773,44 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dydaktycznych
w języku angielskim z przedmiotu Automatic identification systems – projekt 30 godz., obejmujących zagadnienia związane z opracowaniem projektu dotyczącego treści przedstawianych w trakcie wykładu i ćwiczeń z przedmiotu o tej samej nazwie (tematyka wskazana w części 1).

Zakres obowiązków Wykonawcy obejmuje:
a) przeprowadzenie zajęć i zaliczeń w języku angielskim,
b) opracowanie, na wzorach projektowych z właściwą identyfikacją wizualną, materiałów dydaktycznych w j. angielskim dla studentów wraz z udostępnieniem ich w ramach kursu na Platformie Zdalnej Edukacji Politechniki Śląskiej,
c) sprawdzanie i udokumentowanie obecności studentów na zajęciach, przeprowadzenie weryfikacji efektów uczenia się (przewidzianych w ramach kursu zaliczeń),
d) przestrzeganie przepisów obowiązujących na Politechnice Śląskiej, w szczególności zapisów regulaminów studiów,
e) wpisanie do wewnętrznych systemów Politechniki Śląskiej ocen z zaliczeń poszczególnym studentom,
f) współpraca z kierownictwem Katedry Inżynierii Produkcji, kierownictwem projektu i obsługą administracyjną projektu, dotycząca wszelkich kwestii formalnych, związanych z prowadzeniem zajęć w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

2. Termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 28.02.2023 r. Szczegółowe terminy prowadzenia zajęć zostaną ustalone po zawarciu umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.5.5.) Wartość części: 19404,48 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dydaktycznych
w języku angielskim z przedmiotu Industry 4.0 in Logistics – wykład 15 godz. i ćwiczenia 15 godz. (łącznie 30 godz.).

Zajęcia z przedmiotu Industry 4.0 in Logistics obejmują następujące zagadnienia:
1) Introduction to Industry 4.0,
2) Industry 4.0 VS the 4th Industry Revolution,
3) Definition of Industry 4.0,
4) Logistics in Industry 4.0,
5) Advanced manufacturing solutions,
6) Automated Guided Vehicles (AGV),
7) Autonomous Mobile Robots (AMR),
8) Collaborative robots:
 COBOT,
 Augmented reality,
 Simulation,
 Cyber-physical systems,
 Internet of things (IoT),
 Industrial Internet of Things (IIoT),
 Big data and Analytics,
 Cloud,
 Cyber-security,
 An application of Industry 4.0 in logistics.

Zakres obowiązków Wykonawcy obejmuje:
a) przeprowadzenie zajęć i zaliczeń w języku angielskim,
b) opracowanie, na wzorach projektowych z właściwą identyfikacją wizualną, materiałów dydaktycznych w j. angielskim dla studentów wraz z udostępnieniem ich w ramach kursu na Platformie Zdalnej Edukacji Politechniki Śląskiej,
c) sprawdzanie i udokumentowanie obecności studentów na zajęciach, przeprowadzenie weryfikacji efektów uczenia się (przewidzianych w ramach kursu zaliczeń),
d) przestrzeganie przepisów obowiązujących na Politechnice Śląskiej, w szczególności zapisów regulaminów studiów,
e) wpisanie do wewnętrznych systemów Politechniki Śląskiej ocen z zaliczeń poszczególnym studentom,
f) współpraca z kierownictwem Katedry Inżynierii Produkcji, kierownictwem projektu i obsługą administracyjną projektu, dotycząca wszelkich kwestii formalnych, związanych z prowadzeniem zajęć w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

2. Termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 28.02.2023 r. Szczegółowe terminy prowadzenia zajęć zostaną ustalone po zawarciu umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.5.5.) Wartość części: 17984,64 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie zajęć dydaktycznych w języku angielskim z przedmiotu Industry 4.0 in Logistics – projekt 30 godz. Zajęcia z przedmiotu Industry 4.0 in Logistics obejmują zagadnienia związane z opracowaniem projektu dotyczącego tematyki wykładów i ćwiczeń z przedmiotu o tej samej nazwie (tematyka wskazana w części 3).
2. Termin wykonania zamówienia: od dnia zawarcia umowy do 28.02.2023 r. Szczegółowe terminy prowadzenia zajęć zostaną ustalone po zawarciu umowy.

4.5.3.) Główny kod CPV: 80000000-4 - Usługi edukacyjne i szkoleniowe

4.5.5.) Wartość części: 19877,76 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 1

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 14700,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 14700,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 14700,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Mehmet Tekerek

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Tamer Rızaoğlu

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: -

7.3.3) Ulica: KSÜ Avşar Kampusu

7.3.4) Miejscowość: Onikişubat Kahramanmaraş

7.3.5) Kod pocztowy: 46050

7.3.7.) Kraj: Turcja

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 14700,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-02-28

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 1

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 14700,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 14700,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 14700,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Tamer Rızaoğlu

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Mehmet Tekerek

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: -

7.3.3) Ulica: KSÜ Avşar Kampusu

7.3.4) Miejscowość: Onikişubat Kahramanmaraş

7.3.5) Kod pocztowy: 46050

7.3.7.) Kraj: Turcja

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 14700,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-02-28

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 1

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 14700,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 14700,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 14700,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Mehmet Tekerek

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Tamer Rızaoğlu

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: -

7.3.3) Ulica: KSÜ Avşar Kampusu

7.3.4) Miejscowość: Onikişubat Kahramanmaraş

7.3.5) Kod pocztowy: 46050

7.3.7.) Kraj: Turcja

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 14700,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-02-28

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 1

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 14700,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 14700,00 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 14700,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Tamer Rızaoğlu

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Mehmet Tekerek

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: -

7.3.3) Ulica: KSÜ Avşar Kampusu

7.3.4) Miejscowość: Onikişubat Kahramanmaraş

7.3.5) Kod pocztowy: 46050

7.3.7.) Kraj: Turcja

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-12-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 14700,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2023-02-28

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.