Ogłoszenie z dnia 2025-10-21
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Wzmocnienie systemu cyberbezpieczeństwa w Powiecie Kościańskim w obszarze technicznym, poprzez zakup, wdrożenie i utrzymanie systemów teleinformatycznych, urządzeń i oprogramowania
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Kościański - Starostwo Powiatowe w Kościanie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411050497
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Kościuszki 22
1.5.2.) Miejscowość: Kościan
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-000
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 655121785
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiatkoscian.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatkoscian.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wzmocnienie systemu cyberbezpieczeństwa w Powiecie Kościańskim w obszarze technicznym, poprzez zakup, wdrożenie i utrzymanie systemów teleinformatycznych, urządzeń i oprogramowania
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bd700dc4-8a66-45c1-9bcf-8131c862d3b1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00487350
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00037655/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.3 1. Wzmocnienie systemu cyberbezpieczeństwa w Powiecie Kościańskim w obszarze technicznym, poprzez zakup, wdrożenie i utrzymanie systemów teleinformatycznych, urządzeń i oprogramowania
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
1. Wzmocnienie systemu cyberbezpieczeństwa w Powiecie Kościańskim w obszarze technicznym, poprzez zakup, wdrożenie i utrzymanie systemów teleinformatycznych, urządzeń i oprogramowania
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bd700dc4-8a66-45c1-9bcf-8131c862d3b13.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia):
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-bd700dc4-8a66-45c1-9bcf-8131c862d3b1.
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/konkursy”).
4. Identyfikator (ID) postępowania na Platformie e-Zamówienia:
ocds-148610-bd700dc4-8a66-45c1-9bcf-8131c862d3b1.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych.
3. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych, przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a) w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b) jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail lub w treści „Formularza do komunikacji”).
4. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
5. Formularz ofertowy podpisuje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis formularza ofertowego wariantem podpisu w typie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy załączyć w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”. Pozostałe dokumenty wchodzące w skład oferty lub składane wraz z ofertą, które są zgodne z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby opatrzone podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym dalej „RODO” Zamawiający informuje, że:
• Administratorem Pani/Pana danych jest Starosta Kościański z siedzibą w Kościanie przy al. Tadeusza Kościuszki 22, 64-000 Kościan;
• Administrator Danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@powiatkoscian.pl, pisemnie na adres siedziby Administratora oraz telefonicznie: 65 5120825;
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej „ustawą Pzp”, a następnie dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów, w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
• Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom na podstawie przepisów prawa lub zawartych umów w oparciu o art. 74 ustawy Pzp;
• Pani/Pana dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, w którym zostały zebrane, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy o archiwizacji;
• podanie przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, a konsekwencje ich niepodania wynikają z ustawy Pzp;
• Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane;
• przysługuje Pani/Panu:
1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
2. prawo do sprostowania swoich danych,
3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa,
4. prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych , gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy o ochronie danych.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
1. w związku z art.17 ust.3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art.. 20 RODO;
3. na podstawie art.21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawa prawną przetwarzania danych jest art.6 ust.1. lit.c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ORI.272.1.17.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 744745 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający żąda określonej etykiety lub wskazuje mające zastosowanie wymagania określonej etykiety, zgodnie z art. 104 ustaw - etykiety środowiskowej (tzw. Ekoetykieta)
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy zakres zamówienia to wzmocnienie systemu cyberbezpieczeństwa, w Powiecie Kościańskim w obszarze technicznym poprzez zakup, wdrożenie i utrzymanie systemów teleinformatycznych, w tym urządzeń, oprogramowania i usług zapewniających prewencję, detekcję i reakcję na zagrożenia cyberbezpieczeństwa z niezbędnym wsparciem producenta. Dostawą i wdrożeniem objęte są następujące urządzenia:
1) Serwer klastra wysokiej dostępności – 2 szt.
2) Macierz dyskowa dla klastra wysokiej dostępności – 1 szt.
3) Urządzenie NAS – 1 szt.
4) Urządzenie do przechowywania kopii zapasowych – deduplikator – 1 szt.
5) Oprogramowanie kopii zapasowych
6) Urządzenie UTM – 2 szt.
7) Przełącznik sieciowy warstwy 3 o stałej konfiguracji z możliwością pracy w stosie 3 szt.
8) Zasilacze UPS – 2 szt.
9) Usługa wdrożenia – 1 szt.
4.2.6.) Główny kod CPV: 32420000-3 - Urządzenia sieciowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
48900000-7 - Różne pakiety oprogramowania i systemy komputerowe
48800000-6 - Systemy i serwery informacyjne
48820000-2 - Serwery
48710000-8 - Pakiety oprogramowania do kopii zapasowych i odzyskiwania
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
72268000-1 - Usługi dostawy oprogramowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 77 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Pozycja producenta w raporcie Gartnera w zakresie macierzy
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Funkcjonalność możliwości zamiany protokołu FC na iSCSI w oferowanej macierzy
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji i rękojmi za wady na macierz
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu dotyczące:a) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
b) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
c) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł brutto;
d) Zdolności technicznej lub zawodowej
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że
1. posiada certyfikat w zakresie zarządzania jakością stwierdzający zgodność z normami:
a) PN-EN ISO 9001:2015 oraz PN-EN ISO 27001:2017 (lub późniejszymi), na projektowanie, sprzedaż i wdrażanie rozwiązań teleinformatycznych,
b) PN-EN ISO 27001:2017 na realizację usług serwisowych lub certyfikat równoważny;
2. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie minimum dwie dostawy obejmujące instalację i konfigurację infrastruktury przetwarzania danych tj. każda z dostaw obejmująca min. dostawę serwerów, oprogramowanie do wirtualizacji, macierz blokową, zasilacze awaryjne, urządzenia bezpieczeństwa typu UTM wraz z usługą wdrożenia i wsparcia technicznego na kwotę każdej z dostaw co najmniej 350 000,00 zł brutto;
3. na potrzeby realizacji zamówienia dysponuje lub będzie dysponował co najmniej:
a) Kierownikiem projektu (min. jedna osoba, która spełnia poniższe warunki):
• posiada łącznie minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania projektami informatycznymi w roli Kierownika Projektu lub Zastępcy Kierownika Projektu oraz pełnił rolę kierownika projektu lub zastępcy kierownika projektu w co najmniej dwóch projektach informatycznych obejmujących dostawę, instalację i konfigurację infrastruktury przetwarzania danych w ramach których realizowano m.in.: dostawę serwerów, wdrożenie oprogramowania do wirtualizacji, instalację macierzy typu blokowego, montaż zasilaczy awaryjnych, integrację i konfigurację urządzeń bezpieczeństwa typu UTM, świadczenie usług wdrożeniowych oraz wsparcia technicznego, przy czym: każdy z projektów o wartości minimum 350 000 PLN brutto; w każdym z tych projektów pełnił tę rolę przez co najmniej 6 miesięcy;
• posiada kwalifikacje z obszaru zarządzania projektami potwierdzone certyfikatem Prince Practitioner lub równoważnym (równoważność rozumiana jako certyfikat wystawiany przez niezależną organizację, wymagający wykazania się wiedzą z metodyki utrzymania usług IT obejmującej minimum: Strategiczne zarządzanie usługami, Projektowanie usług, Przekazywanie/Wdrażanie usług, Eksploatacja/Utrzymanie usług, Ciągłą poprawę usług) oraz ukończonym szkoleniem Scrum Master lub równoważnym ;
b) Inżynierem wdrożenia serwerów (min. jedna osoba, która spełnia poniższe warunki):
• posiada uprawnienia (certyfikat) inżyniera rozwiązań producenta dostarczanych serwerów;
• brał udział w co najmniej dwóch projektach polegających na dostawie, instalacji oraz konfiguracji serwerów, o łącznej wartości nie mniejszej niż 350 000 zł;
c) Inżynierem wdrożenia macierzy (min. Jedna osoba, która spełniła poniższe warunki):
• posiada uprawnienia (certyfikat) inżyniera rozwiązań producenta dostarczanych macierzy;
• brał udział w co najmniej dwóch projektach polegających na dostawie, instalacji oraz konfiguracji macierzy, o łącznej wartości nie mniejszej niż 100 000 zł każda;
d) Wdrożeniowcem ds. Infrastruktury Sieciowej (min. dwie osoby, które spełniają poniższe warunki)
• posiadają uprawnienia (certyfikat) inżyniera rozwiązań producenta dostarczanych urządzeń sieciowych;
• brał udział w roli inżyniera/wdrożeniowca w co najmniej dwóch dostawach, polegających na dostawie, instalacji oraz konfiguracji urządzeń sieciowych, o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto każda;
• Posiadają certyfikat w zakresie wdrożeń sprzętu sieciowego zaoferowanego przez Wykonawcę w postępowaniu ;
• Posiadają uprawnienia inżyniera urządzeń infrastruktury sieciowej
Certified Network Professional JCNP lub CCNP na poziomie Expert.
e) Wdrożeniowcem ds. Infrastruktury Bezpieczeństwa UTM (min jedna osoba, która spełnia poniższe warunki: )
• posiada wykształcenie wyższe,
• posiada minimum 3 – letnie doświadczenie zawodowe w branży IT.
• brał udział w roli inżyniera/wdrożeniowca w co najmniej dwóch dostawach, polegających na dostawie, instalacji oraz konfiguracji UTM, o wartości nie mniejszej niż 200 000,00 zł brutto każda;
• posiada wiedzę w zakresie instalacji i konfiguracji Infrastruktury UTM oraz świadczył usługi instalacyjno-konfiguracyjne w zakresie sprzętu zaoferowanego przez Wykonawcę dla rozproszonych systemów informatycznych potwierdzone certyfikatem producenta oferowanego sprzętu (na poziomie min. Certified Professional Network Security)
f) Ekspert ds. Bezpieczeństwa (min. jedna osoba, która spełnia poniższe warunki):
• minimum 10-letnie doświadczenie zawodowe związane z usługami IT, w tym co najmniej 5 lat doświadczenia w pełnieniu funkcji Ekspert ds. bezpieczeństwa w zakresie wdrażania projektów informatycznych
• posiada certyfikat potwierdzający wiedzę i umiejętności min. CISSP
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie at.109 ust.1 pkt. 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacja o podstawie dysponowania tymi osobami – załącznik nr 5 do SWZ;
2) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - załącznik nr 6 do SWZ;
3) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł brutto;
4) zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem spełniania przez wykonawcę określonych norm zarządzania jakością, zgodnie z wymogiem zawartym w rozdziale 6 pkt.2d ppkt.1 a i b.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Na potwierdzenie zgodności oferowanej dostawy z wymaganiami określonymi w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą niżej wymienionych przedmiotowych środków dowodowych:1) Upublicznionych przez producentów oferowanych rozwiązań specyfikacji technicznych oferowanych urządzeń. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia jednego bądź kilku przedmiotowych środków dowodowych, Zamawiający wymaga środków dowodowych pochodzących od producenta urządzeń lub autoryzowanego partnera, zawierających dane techniczne oraz inne informacje o produkcie. Przedmiotowym środkiem dowodowym będą: karty katalogowe produktu, karty techniczne, karty charakterystyki, specyfikacje techniczne, foldery informacyjne, prospekty, oświadczenia producenta lub autoryzowanego przedstawiciela/dystrybutora producenta, oświadczenia wykonawcy posiadającego pisemną autoryzację producenta.
2) Certyfikatów i deklaracji zgodności sprzętu, wskazanych w załączniku nr 1 do SWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia;
3) Oświadczeń producenta sprzętu lub autoryzowanego przez producenta dystrybutora sprzętu na terenie Polski, potwierdzających, że:
a) sprzęt jest produkowany zgodnie z normami ISO 9001 oraz ISO 14001 wraz z certyfikatami producenta,
b) dostarczany sprzęt pochodzi z legalnego kanału sprzedaży na terenie Unii Europejskiej,
c) Wykonawca posiada autoryzację producenta w zakresie sprzedaży oferowanych rozwiązań,
d) serwis sprzętu będzie realizowany bezpośrednio przez producenta i/lub we współpracy z autoryzowanym partnerem serwisowym producenta,
e) w przypadku wystąpienia awarii dysku twardego w urządzeniu objętym aktywnym wparciem technicznym, uszkodzony dysk twardy pozostaje u Zamawiającego,
f) oświadczenie producenta, że w przypadku niewywiązywania się z obowiązków gwarancyjnych Wykonawcy lub firmy serwisującej, przejmie na siebie wszelkie zobowiązania związane z serwisem – dotyczy serwerów i macierzy.
4) Oświadczenia firmy serwisującej o gotowości świadczenia serwisu zgodnie z wymaganiami określonymi w załączniku nr 1 do SWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zawierające: adres strony internetowej serwisu i numer infolinii telefonicznej firmy serwisującej;
5) Oświadczenie producenta urządzenia o spełnieniu kryteriów środowiskowych lub certyfikat RoHS,
6) Certyfikat PN-EN ISO 50001:2018 dla producenta sprzętu serwerowego lub dokument równoważny,
7) Deklaracja zgodności CE dla wszystkich oferowanych urządzeń,
8) Certyfikat PN-EN ISO 27001:2017 dla Wykonawcy na realizację usług serwisowych lub certyfikat równoważny,
9) Oświadczenie Wykonawcy, iż firma serwisowa posiada autoryzację producenta sprzętu
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Na potwierdzenie zgodności oferowanej dostawy z wymaganiami określonymi w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą niżej wymienionych przedmiotowych środków dowodowych:1) Upublicznionych przez producentów oferowanych rozwiązań specyfikacji technicznych oferowanych urządzeń. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia jednego bądź kilku przedmiotowych środków dowodowych, Zamawiający wymaga środków dowodowych pochodzących od producenta urządzeń lub autoryzowanego partnera, zawierających dane techniczne oraz inne informacje o produkcie. Przedmiotowym środkiem dowodowym będą: karty katalogowe produktu, karty techniczne, karty charakterystyki, specyfikacje techniczne, foldery informacyjne, prospekty, oświadczenia producenta lub autoryzowanego przedstawiciela/dystrybutora producenta, oświadczenia wykonawcy posiadającego pisemną autoryzację producenta.
2) Certyfikatów i deklaracji zgodności sprzętu, wskazanych w załączniku nr 1 do SWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia;
3) Oświadczeń producenta sprzętu lub autoryzowanego przez producenta dystrybutora sprzętu na terenie Polski, potwierdzających, że:
a) sprzęt jest produkowany zgodnie z normami ISO 9001 oraz ISO 14001 wraz z certyfikatami producenta,
b) dostarczany sprzęt pochodzi z legalnego kanału sprzedaży na terenie Unii Europejskiej,
c) Wykonawca posiada autoryzację producenta w zakresie sprzedaży oferowanych rozwiązań,
d) serwis sprzętu będzie realizowany bezpośrednio przez producenta i/lub we współpracy z autoryzowanym partnerem serwisowym producenta,
e) w przypadku wystąpienia awarii dysku twardego w urządzeniu objętym aktywnym wparciem technicznym, uszkodzony dysk twardy pozostaje u Zamawiającego,
f) oświadczenie producenta, że w przypadku niewywiązywania się z obowiązków gwarancyjnych Wykonawcy lub firmy serwisującej, przejmie na siebie wszelkie zobowiązania związane z serwisem – dotyczy serwerów i macierzy.
4) Oświadczenia firmy serwisującej o gotowości świadczenia serwisu zgodnie z wymaganiami określonymi w załączniku nr 1 do SWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zawierające: adres strony internetowej serwisu i numer infolinii telefonicznej firmy serwisującej;
5) Oświadczenie producenta urządzenia o spełnieniu kryteriów środowiskowych lub certyfikat RoHS,
6) Certyfikat PN-EN ISO 50001:2018 dla producenta sprzętu serwerowego lub dokument równoważny,
7) Deklaracja zgodności CE dla wszystkich oferowanych urządzeń,
8) Certyfikat PN-EN ISO 27001:2017 dla Wykonawcy na realizację usług serwisowych lub certyfikat równoważny,
9) Oświadczenie Wykonawcy, iż firma serwisowa posiada autoryzację producenta sprzętu
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Wraz z formularzem ofertowym wykonawca jest zobowiązany złożyć:a) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - zał. nr 2;
b) jeżeli dotyczy to zobowiązanie innego podmiotu udostępniającego zasoby – zał. nr 3;
c) szczegółowy formularz ofertowy – zał. nr 4;
d) przedmiotowe środki dowodowe, zgodnie z wymogami zawartymi w rozdziale 10 SWZ.
e) jeżeli wadium wnoszone jest w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać wymagania zawarte w rozdziale 14 SWZ
f) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, pełnomocnictwa;
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Przystępując do przetargu wykonawca powinien wnieść wadium w wysokości 7.500,00 PLNWadium należy wpłacić przelewem na konto Starostwa Powiatowego w Kościanie nr konta 08 1090 1274 0000 0001 5779 7722 Santander Bank Polska, wykonawca może wnieść wadium również w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust.5 pkt.2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2025 r., poz.98) .
1. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający uznaje za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej termin uznania rachunku Zamawiającego.
2. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
a) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę określone w ustawie PZP;
b) z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
c) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
d) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
e) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
f) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest zamawiający;
g) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art.58 ustawy PZP), zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swoją treścią wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3. W tytule przelewu, a także treści poręczenia lub gwarancji wykonawca winien umieścić nazwę i numer postępowania, którego dotyczy wadium.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia2) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
3) Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie została wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców – jeżeli nie została złożona wraz z ofertą
4) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, oświadczenia, o których mowa w pkt.9.1 SWZ składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
5) Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.2. W sytuacji losowej niemożliwej do przewidzenia dopuszcza się zmianę podwykonawcy.
3. W przypadku zmiany:
a) stawki podatku VAT oraz podatku akcyzowego,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których moa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę, strony umowy mogą wystąpić z pisemnym wnioskiem o zmianę ceny umownej w terminie 30 dni od wejścia w życie zmian przepisów prawa w tym zakresie. Wniosek musi zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne, wraz z wnioskiem należy przedłożyć odpowiednie kalkulacje i dokumenty, w tym m.in. kopie umów z pracownikami realizującymi przedmiot zamówienia, dokumenty/deklaracje ZUS, potwierdzające zasadność oraz rzeczywisty i bezpośredni wpływ zaistniałych zmian na koszty wykonania umowy oraz określające stopień w jakim zmiany, o których mowa powyżej wpłyną na wysokość cen umownych należnych Wykonawcy.
2. Zmiany wysokości ceny umownej należnej Wykonawcy z tytułu wykonania przedmiotu umowy w zakresie określonym powyżej dotyczyć mogą jedynie niezrealizowanej części zamówienia / umowy.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony.
4. Zamawiający dopuszcza zmianę niniejszej umowy polegającą na dostawie zamiast sprzętu zaproponowanego w ofercie sprzętu o co najmniej jednym parametrze wyższym w stosunku do zaproponowanego bez zmiany ceny, jeżeli Wykonawca z przyczyn uzasadnionych nie jest w stanie dostarczyć sprzętu określonego w ofercie.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczących podwykonawców, o których mowa w art. 118 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli nastąpi zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 57 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, to Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
6. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczących osób, którymi dysponuje Wykonawca na zasadach innych niż określone w ust. 3. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wskazać osoby do realizacji zamówienia posiadające kwalifikacje nie niższe niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie żądania określonej etykiety lub wskazania mającego zastosowanie wymagania określonej etykiety, zgodnie z art. 104 ustawy: - etykiety środowiskowej (tzw. Ekoetykieta)
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-29 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-bd700dc4-8a66-45c1-9bcf-8131c862d3b1.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-29 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych wniesienie odwołania przysługuje na:• niezgodną z przepisami ustawy czynność zamawiającego, podjęta w postępowaniu;
• zaniechanie czynności w postępowaniu, do której zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy;
2. Odwołania wnosi się w terminach przewidzianych w art.515 ustawy PZP.
3. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art.519 ust.1 Ustawy PZP, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu, która wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie– sądu zamówień publicznych.
4. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
a) nie podlegają wykluczeniu na podstawie:
1) art. 108 ust. 1 (obligatoryjne podstawy wykluczenia)
2) art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835)
INNE PRZETARGI Z KOŚCIANA
- Wzmocnienie systemu cyberbezpieczeństwa w Powiecie Kościańskim w obszarze technicznym, poprzez zakup, wdrożenie i utrzymanie systemów teleinformatycznych, urządzeń i oprogramowania
- DOSTAWA ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY WIELKOPOLSKIEGO CENTRUM NEUROPSYCHIATRYCZNEGO W KOŚCIANIE I ODKUP NIEWYKORZYSTANEJ ENERGII ELEKTRYCZNEJ WYTWORZONEJ PRZEZ ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
- DOSTAWA ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH
- ZAKUP ŁÓŻEK SZPITALNYCH ORAZ STOLIKÓW PRZYŁÓŻKOWYCH DO ODDZIAŁU LECZENIA UZALEŻNIEŃ I.
więcej: przetargi w Kościanie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania na potrzeby realizacji przez Małopolski Instytut Kultury w Krakowie projektu "Wirtualne Muzea Małopolski 2030. Fenomenalna Małopolska"
- Dostawa rozwiązania UTM zapewniającego pracę w klastrze wysokiej dostępności (HA) oraz przełącznika sieciowego w konfiguracji klastrowej, wraz z kartami sieciowymi w podziale na 2 zadania KPO20
- Dostawa serwerów z oprogramowaniem, urządzeń pamięci masowej, urządzeń sieciowych i zasilaczy awaryjnych wraz z usługami wdrożenia, szkolenia i wsparcia w ramach projektu "Cyberbezpieczny Samorząd"
- Dostawa i instalacja urządzeń oraz oprogramowania na potrzeby realizacji projektu "Podniesienie poziomu cyberbezpieczeństwa w Urzędzie Gminy Pęczniew"
- Modernizacja i budowa sieci teleinformatycznej w 4 salach w ramach realizacji projektu pn.: "Absolwent ZS nr 2 w Wieluniu - nowoczesne technologie w transformacji"
- Zakup sprzętu informatycznego i oprogramowania w ramach konkursu grantowego "Cyberbezpieczny Samorząd"
więcej: Urządzenia sieciowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.