eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi ZgierzŚwiadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu



Ogłoszenie z dnia 2025-10-17

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz
Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472286002

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Barona 10

1.5.2.) Miejscowość: Zgierz

1.5.3.) Kod pocztowy: 95-100

1.5.4.) Województwo: łódzkie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki

1.5.7.) Numer telefonu: 42 714 12 77

1.5.8.) Numer faksu: 42 717 41 60

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: lozg@praca.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zgierz.praca.gov.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Łagodzenie skutków bezrobocia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz
Powiatowego Urzędu Pracy w Zgierzu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-85de9bc6-1348-46e2-a535-72f56d0d77d7

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00482661

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00024086/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usługi pocztowe

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-85de9bc6-1348-46e2-a535-72f56d0d77d7

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a
wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne
3. Do kontaktu z Wykonawcami wyznaczona została Karolina Przepiórska-Tokarz, Wydział Zarządzania, Nadzoru i Administrowania Majątkiem, nr tel. 42 714-12-74, godz. pracy 7.30 – 15.30, e -mail: przetargi@pupzgierz.pl.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
5. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi.
6. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga
posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia
7. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po
zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
8. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
9. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
10. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub w konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) zwanym dalej jako „rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych”.
11. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanych w SWZ.
12. Za datę przekazania oferty, oświadczenia o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów przekazywanych w postępowaniu przyjmuje się datę ich przekazania przez platformę e-Zamówienia.
szczegóły w cz. XIII SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679, zwanym dalej RODO informujemy, że:
 Administrator danych osobowych
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu z siedzibą przy ulicy Barona 10, kod pocztowy 95-100 Zgierz.
 Inspektor ochrony danych
Inspektorem ochrony danych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zgierzu jest Pan Michał
Koralewski, kontakt e-mail: poczta@mkoralewski.pl
 Cele i podstawy przetwarzania
Publiczne służby zatrudnienia (PSZ), które tworzy m.in. Powiatowy Urząd Pracy w Zgierzu, realizujące zadania państwa w zakresie aktywności zawodowej, wspierania zatrudnienia oraz rynku pracy (art.5, art. 9, art.38.1 w zw. z art. 39.1 ustawy z dnia
20 marca 2025 r o rynku pracy i służbach zatrudnienia, zwanej dalej ustawą), przetwarzają dane osobowe osób fizycznych w celu pełnego i produktywnego zatrudnienia; rozwoju zasobów ludzkich; wzmacniania integracji i solidarności społecznej oraz zwiększania mobilności na rynku pracy (art. 1 ust 2 ustawy). W celu realizacji zadań, o których mowa w art. 38.1 ustawy, PUP przetwarza dane osobowe osób, o których mowa w art. 47.1 ustawy. W celu realizacji zadań, w tym udzielania pomocy określonej w ustawie oraz w celu przyjęcia oferty pracy, Urząd pozyskuje dane m.in. z CEIDG, z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (art. 53 i 74 i 83.13 i 208.10 i 380 ustawy), Krajowego Rejestru Sądowego, Krajowego Rejestru Karnego
(art. 52.1 ustawy), Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Krajowej
Administracji Skarbowej (art. 74 i 83.13 ustawy), z rejestru Pesel (art. 132.2 ustawy).
Pani/Pana dane osobowe:
• są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, tj. w celu realizacji ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia oraz aktów wykonawczych do ustawy, a także ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych, następnie ustawy z dnia 12 marca 2022 r.(z późniejszymi zmianami, m.in.Dz.U.2024 poz.854) o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa a następnie dla wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach; są przetwarzane zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych;
•mogą być przetwarzane w celu realizacji umowy, wykonania zadań realizowanych w interesie publicznym, do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora, takich jak zabezpieczenie i/lub dochodzenie roszczeń.
 Odbiorcy danych osobowych
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane:
● do wiadomości publicznej ( nie dotyczy osób reprezentujących) poprzez:
1) zamieszczenie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Zamawiającego (https://bip.pupzgierz.pl);
2) zamieszczenie w Biuletynie Zamówień Publicznych (https://bzp.uzp.gov.pl), zamieszczenie na stronie e-zamówienia (https://ezamowienia.gov.pl) – – dotyczy zamówień o wartości równej lub przekraczającej kwotę 130.000,00 zł netto a mniejszej niż progi unijne określane obwieszczeniem Prezesa UZP w sprawie aktualnych progów unijnych;

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): brak

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DZ.2612.10.2025.KPT

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 161784,50 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

2. Przedmiot zamówienia musi być realizowany przez podmiot posiadający wpis do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.
3. Przez przesyłki listowe objęte przedmiotem niniejszego zamówienia Zamawiający rozumie przesyłki listowe w obrocie krajowym i zagranicznym o wadze do 2 000 g i rozmiarach określonych formatem S, M,L.
1) zwykłe ekonomiczne – przesyłki listowe nierejestrowane, które nie są przesyłkami najszybszej kategorii,
2) zwykłe priorytetowe - przesyłki listowe nierejestrowane będące przesyłkami najszybszej kategorii w obrocie krajowym i zagranicznym,
3) polecone nie będące przesyłkami najszybszej kategorii - przesyłki listowe rejestrowane, przemieszczane i doręczane w sposób zabezpieczający je przed utratą zawartości lub uszkodzeniem,
4) polecone priorytetowe - przesyłki rejestrowane, będące przesyłkami najszybszej kategorii, przemieszczane i doręczane w sposób zabezpieczający je przed utratą zawartości lub uszkodzeniem,
5) polecone ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru – przesyłki listowe rejestrowane, przemieszczane i doręczane w sposób zabezpieczający je przed utratą zawartości lub uszkodzeniem, które nie są przesyłkami najszybszej kategorii i doręczane za zwrotnym potwierdzeniem odbioru,
6) polecone priorytetowe za potwierdzeniem odbioru – przesyłki rejestrowane, przemieszczane i doręczane w sposób zabezpieczający je przed utratą zawartości lub uszkodzeniem, będące przesyłkami najszybszej kategorii i doręczane za zwrotnym potwierdzenie odbioru.
4. Przez przesyłki rejestrowane Zamawiający rozumie, zgodnie z ustawą Prawo pocztowe
przesyłkę pocztową przyjętą za pokwitowaniem przyjęcia i doręczaną za pokwitowaniem odbioru.
5. Przez zwrotne potwierdzenie odbioru Zamawiający rozumie uzyskanie przez Zamawiającego na jego żądanie dokumentu potwierdzającego odbiór przesyłki rejestrowanej na odpowiednio wypełnionym formularzu w postaci papierowej dołączonym do przesyłki, opatrzonym napisem „Potwierdzenie odbioru”. Zamawiający wymaga obsługi druków „Potwierdzenia odbioru” zarówno na drukach Wykonawcy, jak
i na drukach Zamawiającego potwierdzających odbiór przesyłki na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r. poz.572 z późn.zm.) zwanej dalej Kpa.
6. Przesyłki listowe objęte przedmiotem niniejszego zamówienia obejmują przesyłki
o następujących formatach:
1) Format S – przesyłki o wymiarach:
- minimum : wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140mm
- maksimum: żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokości 20 mm, długości 230 mm, szerokości 160 mm.
b) Format M – przesyłki o wymiarach:
- minimum: wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140mm.
- maksimum: żaden z wymiarów nie może przekroczyć: wysokości 20 mm, długości 325 mm, szerokości 230 mm.
c) Format L – przesyłki o wymiarach:
- minimum: wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140mm.
- maksimum: suma długości, szerokości i wysokości 900 mm, przy czym największy z tych wymiarów (długość) nie może przekroczyć 600 mm.
Wszystkie wymiary przyjmuje się z tolerancją +/- 2mm.
7. Przez paczki pocztowe będące przedmiotem niniejszego zamówienia zamawiający rozumie przesyłkę rejestrowaną, niebędącą przesyłką listową, o masie do 10 000g , (zwykłe i priorytetowe) i wymiarach, z których żaden nie może przekroczyć 1500 mm albo które nie mogą przekroczyć 3000 mm dla sumy długości i największego obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość. Minimum wymiarów strony adresowej: 90x140 mm.
1) Gabaryt A to paczka o wymiarach:
- minimum – wymiary strony adresowej nie mogą być mniejsze niż 90 x 140 mm.
- maksimum – żaden z wymiarów nie może przekroczyć długości 600 mm, szerokości 500 mm, wysokości 300 mm.
2) Gabaryt B to paczka o wymiarach:
- minimum – jeżeli choć jeden z wymiarów przekracza długość 600 mm, lub szerokość
500 mm, lub wysokość 300 mm.
- maksimum - suma długości i największego obwodu mierzonego w innym kierunku niż długość - 3000 mm przy czym największy wymiar nie może przekroczyć 1500 mm.
8. Wykonawca musi zapewnić możliwość samodzielnego nadawania przez Zamawiającego wszystkich przesyłek objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, w placówkach nadawczych wskazanych przez Wykonawcę, czynnych od poniedziałku do piątku, co najmniej przez 3 godziny każdego z tych dni, usytuowanych w miejscowościach objętych właściwością miejscową Zamawiającego, w których Zamawiający posiada siedzibę główną lub oddziały terenowe takie jak:
1) Zgierz, ul Barona 10, siedziba główna Zamawiającego,
2) Aleksandrów Łódzki – Punkt Informacyjno - Konsultacyjny, ul. Piotrkowska 4/6,
3) Głowno, Punkt Informacyjno - Konsultacyjny, ul. Norblina 1,
4) Ozorków, Punkt Informacyjno - Konsultacyjny ul. Kościelna 1.

4.2.6.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

64112000-4 - Usługi pocztowe dotyczące listów

64113000-1 - Usługi pocztowe dotyczące paczek

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-01 do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert dokonana będzie metodą procentowo-punktową

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Możliwość śledzenia przesyłek rejestrowych

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 112 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
a) posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:

Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada uprawnienia do wykonywania działalności pocztowej na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej oraz za granicą, potwierdzone wpisem do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonym przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 23.11.2012 r. Prawo pocztowe (tj. Dz. U. z 2025 r. poz. 366 z późn.zm.) w zakresie obrotu krajowego i zagranicznego.

Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.

b) zdolności technicznej lub zawodowej:

Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca zapewnia możliwość nadawania i odbioru wszystkich przesyłek objętych przedmiotem niniejszego zamówienia w placówkach nadawczych będących w dyspozycji Wykonawcy, usytuowanych w miejscowościach objętych właściwością miejscową Zamawiającego, w których Zamawiający posiada siedzibę główną i oddziały terenowe tj. w obszarze powiatu zgierskiego w miejscowościach:
1) Zgierz, ul Barona 10, siedziba główna,
2) Aleksandrów Łódzki – Punkt Informacyjno-Konsultacyjny ul. Piotrkowska 4/6,
3) Głowno, Punkt Informacyjno-Konsultacyjny, ul. Norblina 1,
4) Ozorków, Punkt Informacyjno-Konsultacyjny ul. Kościelna 1,
czynnych od poniedziałku do piątku co najmniej przez 3 godziny dziennie.

Zamawiający dopuszcza możliwość usytuowania tych placówek w miejscowościach innych niż wymienione w pkt 1) – 4) z zastrzeżeniem, że odległość tych placówek od siedzib Zamawiającego w tych miejscowościach nie może przekraczać odległości drogowej 3 km.
Wykonawca musi jednocześnie dysponować placówkami przeznaczonymi do odbioru wszystkich przesyłek, nadanych przez Zamawiającego, objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, w tym awizowanych, na terenie Rzeczypospolitej Polskiej na terenie każdej gminy lub gminy sąsiedniej.
Oceny braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z postępowania oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu Zamawiający dokona na podstawie Oświadczenia wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu aktualnego na dzień składania ofert stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ
Oświadczenie powinno być złożone, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie oświadczenie składa każdy z Wykonawców, w którym potwierdza brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.

W przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, Wykonawca załącza do oferty również oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw do wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na zasoby.
Zamawiający oceni spełnienie warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej na podstawie wykazu placówek wskazanych przez Wykonawcę do nadawania i odbioru przesyłek objętych niniejszym zamówieniem i oświadczenia Wykonawcy, stwierdzającego, że dysponuje punktami odbioru niedoręczonych przesyłek, w tym awizowanych, na terenie każdej gminy lub gminy sąsiedniej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowego środka dowodowego, aktualnego na dzień jego złożenia w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, tj.
1) wpisu do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 23.11.2012 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 366 z późn.zm.) w zakresie obrotu krajowego zagranicznego, chyba że Zamawiający może uzyskać aktualne dane za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych. W takim przypadku Wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
2) wykazu placówek wskazanych przez Wykonawcę do nadawania i odbioru przesyłek objętych niniejszym zamówieniem i oświadczenia Wykonawcy, stwierdzającego, że dysponuje punktami odbioru niedoręczonych przesyłek, w tym awizowanych, na terenie każdej gminy lub gminy sąsiedniej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie z art. 125 ust. 1

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, podmiotowego środka dowodowego, aktualnego na dzień jego złożenia w celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, tj.
1) wpisu do rejestru operatorów pocztowych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z ustawą z dnia 23.11.2012 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 366 z późn.zm.) w zakresie obrotu krajowego zagranicznego, chyba że Zamawiający może uzyskać aktualne dane za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych. W takim przypadku Wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
2) wykazu placówek wskazanych przez Wykonawcę do nadawania i odbioru przesyłek objętych niniejszym zamówieniem i oświadczenia Wykonawcy, stwierdzającego, że dysponuje punktami odbioru niedoręczonych przesyłek, w tym awizowanych, na terenie każdej gminy lub gminy sąsiedniej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga przedłożenia przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Dokumenty i oświadczenia wymagane od wykonawcy składającego ofertę:
1) Formularz ofertowy zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ oraz, jeżeli dotyczy, zobowiązania podmiotu do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia,
2) Formularz cenowy stanowiący załącznik nr 3 do SWZ,
3) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie, wyżej wymienione oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, potwierdzając brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy wykazuje spełnianie warunków.
4) KLAUZULA INFORMACYJNA I OŚWIADCZENIE RODO – Załącznik nr 7 do SWZ
5) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik. Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z informacji z KRS lub CEiIDG, zamawiający może żądać od wykonawcy pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy.
Dotyczy to odpowiednio osoby działającej w imieniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego oraz osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach.
6) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
4. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców, w zakresie, w jakim wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa w cz. VIII ust. 3 lit. a powinien spełnić ten wykonawca, który będzie realizował usługi wymagające wpisu do Rejestru Operatorów Pocztowych albo wszyscy wykonawcy wspólnie.
6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa w cz. VIII ust. 3 lit. b wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie mogą spełniać wspólnie.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Projektowane postanowienia umowy zawiera Załącznik nr 5 do SWZ.
2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy na podstawie art. 454-455 ustawy Pzp oraz postanowień projektu umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-30 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-30 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-28

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. 2025 r. poz. 514 z późn. zm.) Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych wyklucza się:
1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3;
3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598 oraz z 2024 r. poz. 619, 1685 i 1863) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.