Ogłoszenie z dnia 2025-10-17
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wyposażenie i adaptacja sali chorych w Centrum Wsparcia Badań Klinicznych Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut Badawczy Oddział w Gliwicach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 00028836600028
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Wybrzeże Armii Krajowej 15
1.5.2.) Miejscowość: Gliwice
1.5.3.) Kod pocztowy: 44-102
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL229 - Gliwicki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gliwice.nio.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gliwice.nio.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wyposażenie i adaptacja sali chorych w Centrum Wsparcia Badań Klinicznych Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a5a208cd-13f6-40b8-b3c3-15183b7c90d5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00481943
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Rozwój Centrum Wsparcia Badań Klinicznych Narodowego Instytutu Onkologii Oddziału w Gliwicach” finansowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach umowy na dofinansowanie i realizację projektu nr KPOS.07.07-IW.07-0331/24”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-a5a208cd-13f6-40b8-b3c3-15183b7c90d53.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
Korzystanie z Platformy e Zamówienia jest bezpłatne. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację
wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty
elektronicznej na adres e-mail: przetargi@gliwice.nio.gov.pl (nie dotyczy składania ofert).Wielkość jednej wiadomości e-mail nie
może przekraczać 100 MB
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na
Platformie e- Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z
Platformy e- Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl
oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
2. Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia
ani logowania.
3. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” na Platformie e-Zamówienia w pełnym zakresie wymaga
posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z
„Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest
posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e Zamówienia.
4. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz
informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
5. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu 22 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
6. Pozostałe informacje zawarte są w Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, informuje się, że:
1) Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzeniem przez Narodowy Instytut Onkologii im. Marii
Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut Badawczy Oddział Gliwice, ul. Wybrzeże Armii Krajowej 15, 44-102 Gliwice postępowań o
udzielenie zamówienia publicznego oraz następnie zawarciem i realizacją umów w sprawie zamówień publicznych jest Narodowy
Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut Badawczy ul. W.K. Roentgena 5, 02-781 Warszawa Oddział
Gliwice, ul. Wybrzeże Armii Krajowej 15, 44-102 Gliwice
2) Dane Kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: Narodowy Instytut Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowy Instytut
Badawczy Oddział Gliwice, ul. Wybrzeże Armii Krajowej 15, 44-102 Gliwice, tel. 32 278 91 85
3) Wyżej określone dane osobowe przetwarzane są w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
oraz zawarcia i realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego ( art. 6 ust. 1b RODO).
4) Odbiorcy danych: dane nie będą udostępniane podmiotom innym niż uprawnione na mocy przepisów prawa.
5) Dane przechowywane będą przez okres niezbędny do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz
realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego, nie krócej niż do upływu okresu przedawnienia roszczeń wynikających z tej
umowy.
6) Osoby, których dane podlegają przetwarzaniu, posiadają prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia,
ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, w przypadku udzielenie zgody na przetwarzanie przysługuje prawo do
cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, a także wniesienia skargi do Prezesa
Urzędu Ochrony Danych (PUODO) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych narusza przepisy dotyczące ochrony danych
osobowych.
7) Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu udziału postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz
następnie w celu zawarcia i realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego. Konsekwencją nie podania danych jest brak
możliwości udziału w postępowaniu oraz zawarcia i realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ/DZ-TPzmn-381-2-79/25
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 130085,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wyposażenie i adaptacja sali chorych
w Centrum Wsparcia Badań Klinicznych Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach, zwanego dalej Zamawiającym.
2. Opis przedmiotu zamówienia oraz warunki realizacji zamówienia zawarte
są w załącznikach:
1) Program funkcjonalno-użytkowy
2) Projektowane postanowienia umowy, które zostaną wprowadzone do treści umowy( PPU)– załącznik nr 5 do SWZ
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.
Uzasadnienie:
Przedmiotem zamówienia jest wyposażenie i adaptacja jednej sali chorych
w Centrum Wsparcia Badań Klinicznych, a zatem ze względów technologicznych, wykonawczych oraz racjonalnego wydatkowania środków publicznych podział zamówienia
na części jest w tym przypadku nieuzasadniony. Zagroziłoby to nadmiernymi trudnościami technicznymi i kosztami wykonania zamówienia, a także potrzebą skoordynowania działań różnych Wykonawców realizujących poszczególne części zadania. Podział przed-miotu zamówienia na mniejsze części nie ma żadnego uzasadnienia zarówno ekonomicznego jaki i organizacyjnego na etapie realizacji zamówienia/umowy.
Podział zamówienia na części ma na celu zwiększenie efektywności wydatkowania środków publicznych poprzez ułatwienie w szczególności udziału małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w postępowaniu. Zakres przedmiotu zamówienia jest całkowicie
przystępny dla MŚP, a brak podziału przedmiotowego zamówienia na części nie utrudnia im w żaden sposób dostępu do zamówienia.
4. Przedmiot umowy realizowany będzie ze środków projektu pn. „Rozwój Centrum Wsparcia Badań Klinicznych Narodowego Instytutu Onkologii Oddziału w Gliwicach”
finansowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach umowy na dofinansowanie i realizację projektu nr KPOS.07.07-IW.07-0331/24”
5. Termin wykonania przedmiotu zamówienia:
84 dni kalendarzowych zgodnie z terminami i zasadami określonymi w projektowanych postanowień umowy- załączniki 5 do SWZ.
1) zakres prac określony w §1 ust. 1 pkt. 1 projektowanych postaniwień
umownych- do 28 dni kalendarzowych licząc od dnia zawarcia umowy,
2) zakres prac określony w §1 ust. 1 pkt. 2-5 projektowanych postaniwień
umownych - do 56 dni kalendarzowych licząc od dnia przekazania placu budo-wy.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45215100-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy placówek zdrowotnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
31000000-6 - Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie
32410000-0 - Lokalna sieć komputerowa
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
32421000-0 - Okablowanie sieciowe
32422000-7 - Elementy składowe sieci
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
33100000-1 - Urządzenia medyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 84 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta nie podlegająca odrzuceniu z
najniższą ceną (brutto). Oferty zostaną sklasyfikowane wg kolejności zaoferowanej ceny (brutto) od najniższej (najkorzystniejsza) do
najwyższej.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Wg kolejności
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.7.) Kolejność kryterium: 1
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek dotyczący zdolność technicznej lub zawodowej:1. Wykonawca spełni warunek, jeżeli w okresie ostatnich 5 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –
w tym okresie wykonał należycie dwie roboty budowlane, polegające
na wykonaniu przebudowy lub remontu pomieszczeń w obiektach użyteczności publicznej o łącznej wartości nie mniejszej niż 120 000,00 zł brutto i które
polegały na realizacji: robót ogólnobudowlanych, robót elektrycznych, robót
sanitarnych w tym certyfikowanej instalacji gazów medycznych.
W przypadku, gdy Wykonawca dla potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu w zakresie określonym powyżej przedstawi dokumenty
zawierające kwoty wyrażone w walutach innych niż złoty polski, ma obowiązek przeliczyć je na PLN. Do przeliczenia należy zastosować średni kurs walut NBP
obowiązujący w dniu:
- zakończenia realizacji zamówienia potwierdzającego posiadanie stosownego doświadczenia, w przypadku, gdy umowa trwa nadal należy przyjąć aktualną datę, w której nastąpiło spełnienie lub przekroczenie wartości, o której mowa
w warunku udziału w postępowaniu;
- w przypadku braku publikacji kursów walut NBP obowiązujących w dniach,
o których mowa powyżej, zastosowanie mają kursy ostatnio ogłoszone, przed
ww. dniami zgodnie z treścią §8 pkt 5 Uchwały nr 51/2002 Zarządu Narodowego Banku Polskiego z dnia 23 września 2002 r. – W sprawie sposobu wyliczania
i ogłaszania bieżących kursów walut obcych (t.j. Dz. Urz. NBP z 2023r. poz. 1).
2. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje (lub będzie dysponował) następującymi osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego zamówienia:
1) kierownikiem budowy spełniającym łącznie następujące wymagania:
a) posiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 poz. 418 ze zm.)
b) posiadającym aktualny wpis na listę członków właściwej izby samorządu
zawodowego,
c) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
d) posiadającym co najmniej 5-letnie doświadczenie, licząc od daty uzyskania stosownych uprawnień budowalnych, w kierowaniu robotami
budowalnymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń
w funkcji kierownika budowy,
e) posiadającym doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, przy
co najmniej 1 robocie budowalnej polegającej na wykonaniu budowy
lub przebudowy lub rozbudowy budynku szpitalnego (wg Polskiej
Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy 1264)
2) projektantem w specjalności architektonicznej spełniającym łącznie
następujące wymagania:
a) posiadającym wykształcenie wyższe o kierunku technicznym,
b) posiadającym doświadczenie polegające na pełnieniu funkcji projektanta
w specjalności architektonicznej w co najmniej 1 projekcie dotyczącym
budowy lub przebudowy lub rozbudowy budynku szpitalnego (wg Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy 1264)
c) posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności
architektonicznej bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie usta-wy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 poz. 418
ze zm.) (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane),
d) posiadającym aktualny na dzień składania ofert wpis na listę członków
właściwej okręgowej Izby Samorządu Zawodowego (IARP), potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę Izbę, zgodnie z przepisami prawa.
3) projektantem w specjalności konstrukcyjnej spełniającym łącznie następujące wymagania:
a) posiadającym wykształcenie wyższe o kierunku technicznym,
b) posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, które zostały wydane
na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
(Dz. U. z 2025 poz. 418 ze zm.) (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane),
c) posiadającym aktualny na dzień składania ofert wpis na listę członków
właściwej okręgowej Izby Samorządu Zawodowego (IARP lub PIIB),
potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę Izbę, zgodnie
z przepisami prawa,
4) projektantem w specjalności sanitarnej spełniającym łącznie następujące
wymagania:
a) posiadającym wykształcenie wyższe o kierunku technicznym,
b) posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyj-nych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo
budowlane (Dz. U. z 2025 poz. 418 ze zm.) (lub odpowiadające
im równoważne uprawnienia budowlane),
c) posiadającym aktualny na dzień składania ofert wpis na listę członków
właściwej okręgowej Izby Samorządu Zawodowego (IARP lub PIIB),
potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę Izbę, zgodnie
z przepisami prawa,
5) projektantem w specjalności elektrycznej spełniającym łącznie następujące wymagania:
a) posiadającym wykształcenie wyższe o kierunku technicznym,
b) posiadającym uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych
i elektroenergetycznych bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2025 poz. 418 ze zm.) (lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane),
c) posiadającym aktualny na dzień składania ofert wpis na listę członków
właściwej okręgowej Izby Samorządu Zawodowego (IARP lub PIIB),
potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę Izbę, zgodnie
z przepisami prawa.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości łączenia przez jedną osobę kilku funkcji (kompetencji), o których mowa w pkt. 2 powyżej.
4. Zamawiający, określając wymogi dla osób wymienionych w pkt. 2 w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej,zzastrzeżeniemart.12a oraz innych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych
w państwach członkowskich Unii Europejskiej.
5. Zamawiający nie określa szczególnego sposobu spełniania warunków określonych w pkt. 1,2 powyżej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, co oznacza że warunki określone powyżej wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie mogą spełniać łącznie poprzez sumowanie .
Powyższe zasady dotyczą również sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał
na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych (dotyczy warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w pkt. 1,2
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie aktual-nych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których ro-boty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – wykaz robót stanowi załącznik nr 8 do SWZ ;
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami - wykaz robót stanowi załącznik nr 9 do SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty ( załącznik nr 1 do SWZ) należy dołączyć wypełnione, podpisane przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy, formularze:1) Oświadczenie Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o zamówienie,
o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – załącznik nr 3 do SWZ,
2) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o niepodleganiu wykluczeniu
z postępowania (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na za-sadach określonych w art. 118 ustawy Pzp) – załącznik nr 3.1 do SWZ,
3) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 4 do SWZ
4) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów
na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp) – załącznik nr 4.1 do SWZ
5) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (o ile Wykonawca korzysta ze zdolności innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy) – załącznik nr 6 do SWZ
6) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (jeżeli, dotyczy, dotyczy również wspólników spółki cywilnej) – załącznik nr 7 do SWZ
7) Przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w rozdziale IV pkt.8 SWZ ( jeżeli dotyczy)
8) Zgodnie z zapisami rozdziału VII SWZ - Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania.
Jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa powyżej, zamawiający oprócz dokumentu o którym mowa powyżej, wymaga od wykonawcy złożenia pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do reprezentowania wykonawcy
Powyższe dotyczy również:
a) osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego,
b) osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp
9) W przypadku złożenia oferty wspólnej pełnomocnictwo udzielone liderowi zgodnie z zapisami rozdziału IX SWZ oraz art. 58 ust.2 ustawy Pzp.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego – nie dotyczy to wspólników spółki cywilnej i konsorcjum, jeżeli zakres i sposób reprezentacji spółki cywilnej
wynika z dołączonej do oferty umowy spółki cywilnej lub uchwały wspólników, a w przypadku konsorcjum z umowy
konsorcjum.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, zobowiązani się złożyć wraz z ofertą stosowne
pełnomocnictwo –w przypadku wspólników spółki cywilnej dopuszczalne jest przedłożenie umowy spółki cywilnej lub
uchwały wspólników, z której wynika zakres i sposób reprezentacji, a w przypadku konsorcjum przedłożenie umowy
konsorcjum.
4. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie
(przez każdego z Wykonawców lub upoważnionego pełnomocnika).
5. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art.
125 ustawy Pzp (załącznik nr 3 i nr 4 do SWZ) składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenia te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie którym każdy z Wykonawców
wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia - każdy z Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może podlegać wykluczeniu z postępowania w oparciu o wskazane w SWZ
podstawy wykluczenia. Powyższe oznacza, iż:
1) oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia musi złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia;
2) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału składa podmiot, który w odniesieniu do danego warunku udziału w
postępowaniu potwierdza jego spełnianie; dopuszcza się oświadczenie złożone łącznie, tj. podpisane przez wszystkie
podmioty wspólnie składające ofertę lub przez pełnomocnika występującego w imieniu wszystkich podmiotów.
6. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. W przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość
zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować
wszystkie wskazane w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp , t.j. działania
lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455ust. 1pkt 1 ustawy Pzp) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami
zawartymi w załączniku nr 5 do SWZ. Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1
pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
Szczegółowe informacje zawiera SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-11-07 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę wraz z wymaganymi załącznikami zgodnie ze sposobem przygotowania i składania ofert opisanym w rozdziale XIII SWZ, wyłącznie za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski", widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy na Platformie e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-11-07 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-12-06
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1.Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również Wykonawcę w przypadkach, o których mowa w art.7 ust. 1ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę
oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2025 poz. 514. ). Do Wykonawcy podlegającego wykluczeniu
w tym zakresie, stosuje się art. 7 ust. 3 wspomnianej ustawy.
2. Na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę, Podwykonawcę lub dalszego Podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie, na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynnościbezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi
osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych.
3. Ubezpieczenie.
Wykonawca zobowiązany jest do posiadania przez cały okres realizacji robót
budowlanych oraz przez okres 30 dni po podpisaniu przez Strony Protokołu odbioru końcowego robót, ważnej umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej działalności gospodarczej.
4.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana (uznana za najkorzystniejszą), zobowiązany jest przed zawarciem umowy w
sprawie zamówienia publicznego, do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, w wysokości 5,00 % ceny
całkowitej ( brutto) podanej w ofercie.
5.Zamawiający ustala, że w dniu 23.10.2025 r. o godz. 13:30 na terenie siedziby Zamawiającego odbędzie się wizja lokalna, której celem będzie sprawdzenie przez Wykonawców miejsca oraz warunków związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. Spotkanie uczestników wizji lokalnej rozpocznie się w Dziale Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia – przed pok. 106 (Budynek Główny, parter).
1) Zamawiający sugeruje Wykonawcom zasadność uczestniczenia w wizji lokalnej, jednak nie nakłada na nich takiego obowiązku (uczestnictwo w wizji jest prawem, a nie obowiązkiem Wykonawców);
2) brak rozpoznania przedmiotu zamówienia w ramach wizji lokalnej nie będzie skutkował dyskwalifikacją oferty;
3) ryzyko związane np. z błędnym skalkulowaniem ceny lub niedoszacowaniem oferty
z powodu braku udziału w wizji lokalnej w pełni obciąża Wykonawcę;
4) w związku z wyznaczeniem wizji lokalnej Zamawiający ustalił termin składania ofert dłuższy od minimalnego wymaganego przez ustawodawcę;
5) podczas wizji lokalnej nie będą udzielane żadne odpowiedzi dotyczące prowadzonego postępowania. Wykonawca ewentualne pytania dotyczące treści SWZ – jakie pojawią się po odbyciu wizji – powinien zgłosić Zamawiającemu w sposób opisany w SWZ.
6. Zamawiający nie przewiduje możliwości ograniczenia liczby Wykonawców, których zaprosi do negocjacji.
7.Na podstawie art. 257 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki
publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
8. Zamawiający informuje, że zamówienie musi być zgodne z,Zasadą DNSH „Nie czyń poważnych szkód” (DNSH – Do No Significant Harm) - szczegółowe zapisy zawiera SWZ.
9. Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
10. Informacja o możliwości złożenia oferty równoważnej została zawarta w SWZ.
11. Szczegółowe informacje dotyczące postępowania zawarte są w SWZ.
INNE PRZETARGI Z GLIWIC
- Aktualizacja dokumentacji projektowej dla zadania pn.: Zagospodarowanie terenu pod funkcje rekreacyjne przy Marinie w Gliwicach
- Przebudowa łazienki z dostosowaniem do potrzeb osób niepełnosprawnych w budynku Domu Pomocy Społecznej "Nasz Dom" w Gliwicach
- Świadczenie usług serwisowania oraz napraw urządzeń wentylacji i chłodniczych dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
- Wyposażenie i adaptacja sali chorych w Centrum Wsparcia Badań Klinicznych Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
- Termomodernizacja dachu budynku administracji w Areszcie Śledczym w Gliwicach
- Zakup i wdrożenie systemu do uwierzytelniania i autoryzacji do systemów dla Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie - Państwowego Instytutu Badawczego Oddziału w Gliwicach
więcej: przetargi w Gliwicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Utworzenie i wyposażenie Dziennego Domu "Senior+" w Cieszewie
- Remont wnętrza sali konferencyjnej w Urzędzie Gminy w Ostrowi Mazowieckiej
- Usługa odnowienia wsparcia na urządzenia UTM zainstalowane w Lubelskim Urzędzie Wojewódzkim w Lublinie
- "Budowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego z garażem podziemnym i częścią usługową w parterze wraz z infrastrukturą towarzyszącą przy ul. Szarych Szeregów w Jarosławiu"
- Urządzenia do diagnostyki patomorfologicznej
- DOSTAWA WRAZ Z WYMIANĄ DWÓCH (2) KOTŁÓW GAZOWYCH ORAZ NIEZBĘDNEGO OSPRZĘTU INSTALACYJNEGO W LOKALNEJ KOTŁOWNI GAZOWEJ NA TERENIE KAMPUSU UKSW PRZY UL. WÓYCICKIEGO 1/3 W WARSZAWIE
więcej: Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.