eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Ruda ŚląskaZabezpieczenie ratownicze na pływalniach i kąpielisku letnim Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rudzie Śląskiej w roku 2026.



Ogłoszenie z dnia 2025-10-17

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zabezpieczenie ratownicze na pływalniach i kąpielisku letnim Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rudzie Śląskiej w roku 2026.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Osrodek Sportu i Rekreacji

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 270227993

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Gen.Hallera 14 A

1.5.2.) Miejscowość: Ruda Śląska

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-709

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dt@mosir.rsl.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mosir.rsl.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Zabezpieczenie ratownicze na pływalniach i kąpielisku letnim Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rudzie Śląskiej w roku 2026.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-89dfa1a2-bbd1-4cb6-8e05-97157d991181

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00481094

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-17

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00039602/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Zabezpieczenie ratownicze na pływalniach i kąpielisku letnim Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Rudzie Śląskiej na rok 2026

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-89dfa1a2-bbd1-4cb6-8e05-97157d991181

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-89dfa1a2-bbd1-4cb6-8e05-97157d991181

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Komunikacja miedzy Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia ("Platforma"), która jest dostępna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-89dfa1a2-bbd1-4cb6-8e05-97157d991181

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowe określenie zasad związanych z obowiązkiem informacyjnym RODO zawarto w rozdziale XXXIV SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DT.261.49.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 3

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Realizacja usługi będzie się odbywać na obiekcie basenu krytego przy ulicy Pokoju 13 w Rudzie Śląskiej – Nowym Bytomiu (kompleksowe zabezpieczenie obsługi ratowniczej), w okresie od dnia 02 stycznia 2026 r. do dnia 30 grudnia 2026 r.

4.2.6.) Główny kod CPV: 75252000-7 - Służby ratownicze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-02 do 2026-12-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie ratowników wodnych

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Realizacja usługi będzie się odbywać w obiekcie basenu krytego przy ulicy Oświęcimskiej 90 w Rudzie Śląskiej – Kochłowicach (kompleksowe zabezpieczenie obsługi ratowniczej), w okresie od dnia 02 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.,

4.2.6.) Główny kod CPV: 75252000-7 - Służby ratownicze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-01-02 do 2026-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie ratowników wodnych

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Realizacja usługi będzie się odbywać na obiekcie:

1) kąpieliska letniego przy ulicy Ratowników 2 w Rudzie Śląskiej – Nowym Bytomiu (kompleksowe zabezpieczenie obsługi ratowniczej), w okresie od 26 czerwca 2026 r. do 31 sierpnia 2026 r. Szczegóły w opisie przedmiotu zamówienia.

2) kąpieliska letniego przy ulicy Ratowników 2 w Rudzie Śląskiej – Nowym Bytomiu, jako prawo opcji zgodnie z art. 441 ustawy Pzp (zabezpieczenie obsługi ratowniczej po otwarciu kąpieliska pod warunkiem słonecznej pogody (o temperaturze powyżej 25˚C lub umożliwiającej komfortowe korzystanie z basenu) w dniach 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 czerwca 2026 r.).

4.2.6.) Główny kod CPV: 75252000-7 - Służby ratownicze

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

Zamawiający na podstawie art. 441 § 5 ustawy Pzp przewiduje
w niniejszym postępowaniu prawo opcji, przedmiot zamówienia obejmuje: zamówienie podstawowe oraz zamówienie objęte prawem opcji (niegwarantowane, opcjonalne). Przedmiot zamówienia określa zakres podstawowy oraz zakres opcji, w której wykorzystanie zależne jest od potrzeb i możliwości finansowych Zamawiającego. W formularzu ofertowym zostały wskazane „ilości podstawowe” oraz „ilość prawo opcji”. Szczegóły dotyczące prawa opcji znajdują się w opisie przedmiotu zamówienia (zał. nr 4 do SWZ)

Zamawiający może skorzystać z prawa opcji przed upływem "okresu podstawowego". Zamawiający złoży Wykonawcy oświadczenie o zastosowaniu prawa opcji. Niezłożenie oświadczenia będzie oznaczało , że Zamawiający rezygnuje z zastosowaniem prawa opcji. W przypadku zastosowania przez Zamawiającego prawa opcji, oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji będzie stanowiło integralna część umowy. Prawo opcji realizowane będzie na takich samych warunkach i w takiej samej cenie jak zamówienie podstawowe.

Zabezpieczenie obsługi ratowniczej po otwarciu kąpieliska odbywać się będzie pod warunkiem słonecznej pogody (o temperaturze powyżej 25˚C lub umożliwiającej komfortowe korzystanie z basenu) w dniach 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 czerwca 2026 r.).

Przyjmuje się prawo opcji w ilości max. 585 godzin (basen letni Nowy Bytom).

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2026-06-13 do 2026-08-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie ratowników wodnych

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie.


2) Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej
Wykonawca jest podmiotem uprawnionym do wykonywania ratownictwa wodnego w rozumieniu ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 714 z późn. zm.) oraz uzyskał zgodę ministra właściwego do spraw wewnętrznych na wykonywanie ratownictwa wodnego oraz wpis do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe ratownictwo Medyczne, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (tj. Dz. U. z 2025 r., poz. 91 z późn. zm.). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający wymaga, aby czynności do wykonywania, których niezbędne jest posiadane uprawnień, wykonywał ten Wykonawca, który posiada uprawnienia.

3.) Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie określa warunków udziału w postepowaniu w tym zakresie.

4) Zdolność techniczna lub zawodowa:
Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał lub wykonuje należycie co najmniej: dwie (2) usługi polegające na świadczeniu usług z zakresu ratownictwa wodnego na terenie pływalni krytej lub odkrytej, w tym otwarte akweny wodne, na kwotę minimum 300 000,00 PLN brutto każda (dla części nr 1 i 2) oraz na kwotę minimum 100 000,00 PLN brutto każda dla części nr 3.

Uwaga nr 1: W przypadku wykonywania i nie zakończenia jeszcze usługi, Wykonawca zobowiązany jest podać na jaką wartość, do momentu upływu terminu składania ofert, umowa została wykonana. Wartość ta będzie brana pod uwagę do oceny spełnienia warunku.

Uwaga nr 2: Wykonawca może wykazywać się realizacją usług w zakresie już wykonywanym, w sytuacji jednak, gdy całe świadczenie nie zostało zrealizowane. Wartość usług potwierdzających ich należyte wykonanie powinny dotyczyć zakresu już zrealizowanego, a nie objętego umową, która jeszcze nie została wykonana.

Uwaga nr 3: W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełnienia warunków udziału, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.

Uwaga nr 4: Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów w zakresie doświadczenia.



Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. dysponuje lub będzie dysponował co najmniej sześcioma osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającymi uprawnienia ratownika wodnego z ważnym zaświadczeniem o spełnieniu wymagań określonych w art. 13 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (tj. Dz. U. z 2025 r., poz. 91 z późn. zm.). Każda z tych osób winna posiadać co najmniej 12 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy na stanowisku ratownika wodnego w zakresie pierwszej pomocy (KPP), w tym wymaga się, aby Wykonawca dysponował na czas realizacji zamówienia co najmniej jednym ratownikiem, który będzie pełnić funkcje koordynatora zespołu ratowników w okresie wykonywania zamówienia oraz posiadać minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe na pracy stanowisku ratownika wodnego. – DOTYCZY: CZĘŚCI NR 1.



Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. dysponuje lub będzie dysponował co najmniej sześcioma osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającymi uprawnienia ratownika wodnego z ważnym zaświadczeniem o spełnieniu wymagań określonych w art. 13 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (tj. Dz. U. z 2025 r., poz. 91 z późn. zm.). Każda z tych osób winna posiadać co najmniej 12 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy na stanowisku ratownika wodnego w zakresie pierwszej pomocy (KPP), w tym wymaga się, aby Wykonawca dysponował na czas realizacji zamówienia co najmniej jednym ratownikiem, który będzie pełnić funkcje koordynatora zespołu ratowników w okresie wykonywania zamówienia oraz posiadać minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe na pracy stanowisku ratownika wodnego. – DOTYCZY: CZĘŚCI NR 2.



Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. dysponuje lub będzie dysponował co najmniej dziewięcioma osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadającymi uprawnienia ratownika wodnego z ważnym zaświadczeniem o spełnieniu wymagań określonych w art. 13 ustawy z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (tj. Dz. U. z 2025 r., poz. 91 z późn. zm.). Każda z tych osób winna posiadać co najmniej 12 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy na stanowisku ratownika wodnego w zakresie pierwszej pomocy (KPP), w tym wymaga się, aby Wykonawca dysponował na czas realizacji zamówienia co najmniej jednym ratownikiem, który będzie pełnić funkcje koordynatora zespołu ratowników w okresie wykonywania zamówienia oraz posiadać minimum trzyletnie doświadczenie zawodowe na pracy stanowisku ratownika wodnego. – DOTYCZY: CZĘŚCI NR 3.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego w ust. 3 niniejszego rozdziału SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):


a) aktualny dokument potwierdzający posiadanie decyzji ministra właściwego do spraw wewnętrznych o zgodzie na wykonywanie przez Wykonawcę ratownictwa wodnego, o której mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych oraz dokumentu potwierdzającego wpis Wykonawcy do rejestru jednostek współpracujących z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o którym mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 8 września 2006 r.
o Państwowym Ratownictwie Medycznym;


b)wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. Okres, o którym wyżej mowa liczy się wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
Uwaga: Dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmioty, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku wykonywania i nie zakończenia jeszcze usługi, Wykonawca zobowiązany jest podać na jaką wartość, do momentu upływu terminu składania ofert, umowa została wykonana. Wartość ta będzie brana pod uwagę do oceny spełnienia warunku. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.


c) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz uprawnień niezbędnych do wykonywania zamówienia publicznego, a także wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. Mając na uwadze zapewnienie odpowiedniego przebiegu postępowania, Zamawiający działając na podstawie art. 274 ust. 2 ustawy wymaga, aby Wykonawcy dołączyli do oferty podmiotowe środki dowodowe, aktualne na dzień złożenia, t.j. wykaz osób dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego, o którym mowa w rozdziale XIX ust. 4.3 niniejszej SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:
1) dla CZĘŚCI I – 3 600,00 PLN
2) dla CZĘŚCI II – 3 400,00 PLN
3) dla CZĘŚCI III – 1 300,00 PLN
(maksymalnie 1,5% wartości zamówienia)

2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w niniejszym rozdziale SWZ.

3. Formy wnoszenia wadium: wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2025 r., poz. 98).

4. Termin wnoszenia wadium upływa w dniu: 27.10.2025 r. o godzinie 10:30.00

5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego
w banku ING BANK ŚLĄSKI nr rachunku: 30 1050 1331 1000 0022 8773 6538 z dopiskiem:
Dla CZĘŚCI I: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Zabezpieczenie ratownicze na pływalniach i kąpielisku letnim Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w roku 2026 – CZĘŚĆ I
Dla CZĘŚCI II: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Zabezpieczenie ratownicze na pływalniach i kąpielisku letnim Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w roku 2026 – CZĘŚĆ II
Dla CZĘŚCI III: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu na „Zabezpieczenie ratownicze na pływalniach i kąpielisku letnim Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w roku 2026 – CZĘŚĆ III

UWAGA: Wykonawca składając ofertę na część I, część II i część III winien wpłacić wadium zarówno dla CZĘŚCI I, CZĘŚCI II jak i CZĘŚCI III.

Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.

6. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć z ofertą poprzez Platformę e-Zamówienia – w wydzielonym, odrębnym pliku. Należy przekazać oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej.
UWAGA: W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, treść dokumentu wadialnego musi zapewniać możliwość zaspokojenia interesów Zamawiającego co oznacza, że uzyskanie zagwarantowanej zapłaty wadium musi obejmować wszystkie wskazane
w ustawie przesłanki zatrzymania wadium, o którym mowa w art. 98 ust. 6 ustawy, tj. działania lub zaniechania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

Szczegółowe wymagania dotyczące wadium znajdują się w rozdziale XXII SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tej umowy, zawiera załącznik nr 5.1, 5.2 i 5.3 do SWZ.

Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy (tzw. zmiany kontraktowe w oparciu o art. 455 ust. 1 pkt 1 ustawy) w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z warunkami zawartymi w załączniku nr 5.1, 5.2, 5.3 do SWZ.

Zmiana umowy może także nastąpić w przypadkach, o których mowa w art. 455 ust. 1 pkt 2-4 oraz ust. 2 ustawy.

Przed zawarciem umowy należy dopełnić formalności, które zostały wskazane w Rozdziale XXX SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-27 10:30

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-89dfa1a2-bbd1-4cb6-8e05-97157d991181

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-27 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-26

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:

Część 1 : Tak

Część 2 : Tak

Część 3 : Tak

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Przedmiot zamówienia obejmuje usługi w zakresie obsługi ratowniczej świadczone na rzecz Zamawiającego na obiektach MOSiR, podzielony jest na trzy części.

CZĘŚĆ NR 1:
Realizacja usługi będzie się odbywać na obiekcie basenu krytego przy ulicy Pokoju 13 w Rudzie Śląskiej – Nowym Bytomiu (kompleksowe zabezpieczenie obsługi ratowniczej), w okresie od dnia
02 stycznia 2026 r. do dnia 30 grudnia 2026 r. , w następujących okresach:
- od dnia 02 stycznia 2026 r. do 22 lutego 2026 r. oraz od dnia 02 marca 2026 r. do dnia 21 czerwca 2026 r. oraz od dnia 07 września 2026 r. do 30 grudnia 2026 r.
Szczegóły w opisie przedmiotu zamówienia (zał. nr 4 do SWZ) oraz projektowane postanowienia umowy (zał. nr 5.1).


CZĘŚĆ NR 2:
Realizacja usługi będzie się odbywać w obiekcie basenu krytego przy ulicy Oświęcimskiej 90
w Rudzie Śląskiej – Kochłowicach (kompleksowe zabezpieczenie obsługi ratowniczej), w okresie od dnia 02 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r., w następujących okresach:
- od dnia 02 stycznia 2026 r. do dnia 15 lutego 2026 r. oraz od dnia 23 lutego 2026 r. do dnia 26 czerwca 2026 r. oraz dnia 01 września 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.
Szczegóły w opisie przedmiotu zamówienia (zał. nr 4 do SWZ) oraz projektowane postanowienia umowy (zał. nr 5.2).


CZĘŚĆ NR 3:
1. Realizacja usługi będzie się odbywać na obiekcie:
1) kąpieliska letniego przy ulicy Ratowników 2 w Rudzie Śląskiej – Nowym Bytomiu (kompleksowe zabezpieczenie obsługi ratowniczej), w okresie od 26 czerwca 2026 r. do 31 sierpnia 2026 r. Szczegóły w opisie przedmiotu zamówienia.
2) kąpieliska letniego przy ulicy Ratowników 2 w Rudzie Śląskiej – Nowym Bytomiu, jako prawo opcji zgodnie z art. 441 ustawy Pzp (zabezpieczenie obsługi ratowniczej po otwarciu kąpieliska pod warunkiem słonecznej pogody (o temperaturze powyżej 25˚C lub umożliwiającej komfortowe korzystanie z basenu) w dniach 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 czerwca 2026 r.).
Szczegóły w opisie przedmiotu zamówienia (zał. Nr 4 do SWZ) oraz projektowane postanowienia umowy (zał. nr 5.3).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.