Og³oszenie z dnia 2025-10-16
Og³oszenie o zamówieniu
Us³ugi
US£UGA OCHRONY FIZYCZNEJ STA£EJ I DORA¬NEJ,
OBS£UGA RECEPCJI ORAZ OBS£UGA STACJI MONITOROWANIA
W BUDYNKU CENTRUM KULTURY W B£ONIU
SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY
1.1.) Rola zamawiaj±cego
Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego
1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Centrum Kultury w B³oniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 142511762
1.5) Adres zamawiaj±cego
1.5.1.) Ulica: ul. Jana Paw³a II 1B
1.5.2.) Miejscowo¶æ: B³onie
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-870
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@centrumkultury.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.centrumkultury.blonie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - pañstwowe i samorz±dowe instytucje kultury
1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Og³oszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
US£UGA OCHRONY FIZYCZNEJ STA£EJ I DORA¬NEJ,
OBS£UGA RECEPCJI ORAZ OBS£UGA STACJI MONITOROWANIA
W BUDYNKU CENTRUM KULTURY W B£ONIU
2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-3c656535-672e-40b7-8027-39194e495501
2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00480145
2.6.) Wersja og³oszenia: 01
2.7.) Data og³oszenia: 2025-10-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak
2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00455162/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:
1.3.1 „Us³uga ochrony fizycznej sta³ej i dora¼nej, obs³uga recepcji oraz obs³uga stacji monitorowania w budynku Centrum Kultury w B³oniu”
2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-3c656535-672e-40b7-8027-39194e4955013.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja miêdzy
Zamawiaj±cym a Wykonawcami odbywa siê przy u¿yciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem
https://ezamowienia.gov.pl.
Szczegó³owe zasady komunikacji elektronicznej zosta³y okre¶lone w Rozdziale 9 SWZ.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê Wykonawcy i Zamawiaj±cego za po¶rednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej na ¶ci¶le okre¶lony adres e-mail:
sekretariat@centrumkultury.com.pl, nie dotyczy sk³adania ofert w postêpowaniu). Skorzystanie z tego adresu w sytuacji gdy
platforma dzia³a poprawnie spowoduje zignorowanie przes³anej wiadomo¶ci
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: 1. Wykonawca zamierzaj±cy wzi±æ
udzia³ w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadaæ konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e -
Zamówienia. Szczegó³owo w Regulaminie Platformy e-Zamówienia, dostêpnym na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl
oraz w „Centrum Pomocy”.
2. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych lub cyfrowego odwzorowania i po¶wiadczania za zgodno¶æ musi byæ zgodny z
wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych.
3. Sposób sporz±dzenia dokumentów elektronicznych musi byæ zgodny z wymaganiami okre¶lonymi w rozporz±dzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporz±dzania i przekazywania informacji oraz wymagañ technicznych
dla dokumentów elektronicznych oraz ¶rodków komunikacji elektronicznej w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub
konkursie (Dz. U. 2020 poz. 2452), dalej w tre¶ci jako: ,,rozporz±dzenie’’ oraz rozporz±dzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii
23 grudnia 20220 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ jakich mo¿e ¿±daæ
Zamawiaj±cy od Wykonawcy (Dz. U. 2020 poz. 2415)
4. Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 Rozporz±dzenia, których wykaz dla przedmiotowego postêpowania jest
podany w rozdziale 11, sporz±dza siê w postaci elektronicznej, w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady
Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci, z uwzglêdnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje siê jako
za³±czniki do formularzy komunikacyjnych.
5. W przypadku formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy Pzp, ww. regulacji nie bêd± mia³y bezpo¶redniego zastosowania,
(o ile dotyczy)
6. Informacje, o¶wiadczenia lub dokumenty, inne ni¿ wymienione w § 2 ust. 1 rozporz±dzenia, przekazywane w postêpowaniu
sporz±dza siê w postaci elektronicznej:
- w formatach danych okre¶lonych w przepisach rozporz±dzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjno¶ci (i
przekazuje siê jako za³±cznik), lub
- jako tekst wpisany bezpo¶rednio do wiadomo¶ci przekazywanej przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej (np. w tre¶ci
wiadomo¶ci e-mail lub w tre¶ci „Formularza do komunikacji”).
7. Komunikacja w postêpowaniu, z wy³±czeniem sk³adania ofert odbywa siê drog± elektroniczn± za po¶rednictwem dedykowanych
formularzy do komunikacji dostêpnych w zak³adce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za po¶rednictwem „Formularzy do
komunikacji” odbywa siê w szczególno¶ci przekazywanie wezwañ i zawiadomieñ, zadawanie pytañ i udzielanie odpowiedzi.
Formularze do komunikacji umo¿liwiaj± równie¿ do³±czenie za³±cznika do przesy³anej wiadomo¶ci (przycisk „dodaj za³±cznik”). W
przypadku za³±czników, które s±, zgodnie z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mog± byæ opatrzone, zgodnie z wyborem Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie
ubiegaj±cego siê o udzielenie zamówienia/podmiotu udostêpniaj±cego zasoby, podpisem zewnêtrznym lub wewnêtrznym
(otaczaj±cym). W zale¿no¶ci od rodzaju podpisu i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) dodaje siê do przesy³anej wiadomo¶ci
uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ
wewnêtrzny).
8. Mo¿liwo¶æ korzystania w postêpowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pe³nym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy”
na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania siê na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji”
s³u¿±cych do zadawania pytañ dotycz±cych tre¶ci dokumentów zamówienia wystarczaj±ce jest posiadanie tzw. konta
uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
9. Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielko¶æ ta dotyczy
plików przesy³anych jako za³±czniki do jednego formularza)
3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): 1. Administratorem danych osobowych pozyskanych od Wykonawcy w ramach
wykonywania Umowy jest Zamawiaj±cy.
2. W ramach wykonania obowi±zku informacyjnego, zgodnie z rozporz±dzeniem Parlamentu Europejskiego i rady (UE)2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przep³ywu takich informacji danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) - dalej
RODO, Wykonawca poinformuje osoby, których jakiekolwiek dane osobowe zosta³y przekazane Zamawiaj±cemu, o posiadaniu i
przetwarzaniu danych osobowych tych osób przez Zamawiaj±cego w celu wykonywania Umowy.
3. Wykonawca zobowi±zany jest tak¿e poinformowaæ osoby, o których mowa powy¿ej, o prawie dostêpu do tre¶ci danych, ich
poprawiania, modyfikacji oraz mo¿liwo¶ci skorzystania z innych uprawnieñ przewidzianych unormowaniami RODO.
4. Dane identyfikuj±ce Wykonawcê, przedmiot umowy i wysoko¶æ
wynagrodzenia, stanowi± informacjê publiczn± w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 wrze¶nia 2001 r. o dostêpie do informacji
publicznej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1429),która podlega udostêpnianiu w trybie przedmiotowej ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CKB.02.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Us³ugi
4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie
4.1.5.) Warto¶æ zamówienia: 260000 PLN
4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie
4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zakres us³ug stanowi±cych przedmiot zamówienia:
Miejscem wykonania zamówienia bêdzie budynek Centrum Kultury w B³oniu przy ul. Jana Paw³a II 1B w B³oniu.
Do obowi±zków wykonawcy nale¿eæ bêdzie wykonywanie us³ug polegaj±cych na:
1. Obserwacji obrazu na monitorach z kamer monitoringu.
2. Dozorze centralki ppo¿.
3. Sprawdzaniu prawid³owego zamkniêcia i zabezpieczenia drzwi i okien w poszczególnych pomieszczeniach Centrum
Kultury po ich opuszczeniu przez pracowników Zamawiaj±cego.
4. Wydawaniu i przyjmowaniu kluczy zdeponowanych w pomieszczeniu recepcji i odzwierciedlanie tego w przeznaczonej do
tego celu ksi±¿ce.
5. Udzielaniu informacji interesantom i go¶ciom Centrum Kultury i kierowaniu ich do odpowiednich pomieszczeñ/osób.
6. W przypadkach niezgodnego z prawem zachowania siê go¶ci tj.; zak³ócania porz±dku, dewastacji mienia, agresji w
stosunku do innych osób, podejmowanie interwencji adekwatnej do zaistnia³ej sytuacji.
( W sytuacji kiedy interwencja taka oka¿e siê nieskuteczna, za pomoc± przycisku antynapadowego - wezwanie
zmotoryzowanej za³ogi interwencyjnej.)
7. Przeprowadzanie wewnêtrznych i zewnêtrznych obchodów budynku.
8. Ochronie bezpo¶redniej 24h na dobê/7 dni w tygodniu/ 365 dni w roku.
Wykonawca w ramach zaproponowanej ceny uwzglêdnia równie¿ koszt dzia³ania Grupy Interwencyjnej -ochrona dora¼na.
4.3 Szczegó³owy opis zamówienia, wytyczne i wymagania Zamawiaj±cego wobec Wykonawcy zawarte s± w Opisie
Przedmiotu Zamówienia ( OPZ ), który stanowi za³±cznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) G³ówny kod CPV: 79710000-4 - Us³ugi ochroniarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesi±ce
4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy wybierze ofertê najkorzystniejsz± spo¶ród nieodrzuconych ofert na podstawie kryterium ceny i kryterium jako¶ciowego.
Zamawiaj±cy ofercie z najni¿sz± cen± przyzna 60 punktów, a ka¿dej nastêpnej ofercie przyporz±dkowana zostanie liczba punktów proporcjonalnie mniejsza stosuj±c wzór:
najni¿sza cena z rozpatrywanych ofert
Warto¶æ punktowa ceny = ----------------------------------------------------- x 60
cena badanej oferty
- za posiadanie rekomendacji organizacji skupiaj±cej pracodawców bran¿y ochrony (np. Polskiego Zwi±zku Pracodawców Ochrony, Polskiej Izby Ochrony) lub równowa¿nej – Zamawiaj±cy przyzna 40 punktów
Zamawiaj±cy zastrzega, ¿e:
w przypadku wskazania w tre¶ci oferty odpowiedzi twierdz±cej o posiadaniu wa¿nej rekomendacji i jednoczesnym braku za³±czenia
w/w rekomendacji do oferty Zamawiaj±cy nie przyzna punktów dodatkowych w tym kryterium oceny ofert,
za równowa¿ne Zamawiaj±cy uzna rekomendacje wszelkich innych organizacji skupiaj±cych pracodawców bran¿y ochrony.
4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jako¶ciowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium jako¶ciowe posiadanie rekomendacji organizacji skupiaj±cej pracodawców bran¿y ochrony (np. Polskiego Zwi±zku Pracodawców Ochrony, Polskiej Izby Ochrony) lub równowa¿nej
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.
O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy spe³niaj±cy warunki, o których mowaw art. 112 ust.2 ustawy, którzy:
a) nie podlegaj± wykluczeniu (na podstawie zapisów w pkt. 21 niniejszej SWZ, dotycz±cych podstaw wykluczenia)
b) spe³niaj± nastêpuj±ce warunki udzia³u w postêpowaniu w zakresie:
1) zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym,
(Zamawiaj±cy nie precyzuje tego warunku);
2) uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Zamawiaj±cy wymaga aby wykonawca posiada³ aktualn± koncesjê Ministra Spraw Wewnêtrznych i Administracji wydan± na
podstawie art. 15 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1995).
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej
Zamawiaj±cy wymaga - aby Wykonawca wykaza³, ¿e posiada ¶rodki finansowe lub zdolno¶æ kredytow± – w kwocie minimum
50.000,00 z³.
4) zdolno¶ci technicznej lub zawodowej
Zamawiaj±cy wymaga aby Wykonawca:
a. wykona³, a w przypadku ¶wiadczeñ okresowych lub ci±g³ych równie¿ wykonuje - w okresie ostatnich 3 lat, a je¿eli okres
prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy, to w tym okresie - minimum 2 us³ugi, polegaj±ce na ¶wiadczeniu us³ug ochrony
mienia i monitoringu budynków wraz ze sta³ym patrolem.
b. skierowa³ do realizacji zamówienia publicznego osoby:
- min. 1 koordynatora us³ug ochroniarskich z min. 5 letnim do¶wiadczeniem, posiadaj±cego wpis na „listê kwalifikowanych
pracowników ochrony fizycznej” w rozumieniu ustawy o ochronie fizycznej osób i mienia, spe³niaj±cy wymogi zgodnie z art25, 26 i 27 (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1995), pe³ni±cy nadzór nad agentami ochrony fizycznej,
- min. 2 kwalifikowanych pracowników ochrony z min. 3 letnim do¶wiadczeniem, którzy bêd± pe³niæ ochronê na terenie
Centrum Kultury w B³oniu, wpisanych na „listê kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej” prowadzon± zgodnie z
ustaw± o ochronie osób i mienia, pe³ni±cych bezpo¶rednie czynno¶ci przy realizacji zamówienia.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza ³±czenia funkcji koordynatora i osób skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia.
Wykonawca musi wykazaæ, i¿ dysponuje ³±cznie min. 3 osobami.
5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: -) odpis lub informacja z
Krajowego Rejestru S±dowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4
ustawy Pzp, sporz±dzona nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub
ewidencji
*Je¿eli Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
zamiast dokumentów, o których mowa powy¿ej, sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibê lub
miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e: nie otwarto jego likwidacji, nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie
zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê
on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury
Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument
dotyczy nie wydaje siê dokumentów, o których mowa powy¿ej, zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem
zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub
o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê
lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument mia³ dotyczyæ nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod
przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub
gospodarczego, w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania ma osoba,
której dokument mia³ dotyczyæ.
Zastêpczy dokument, o którym mowa powy¿ej, powinien byæ wystawiony nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jego z³o¿eniem.
Wykonawcy maj±cy siedzibê lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sk³adaj± wymagane przez
Zamawiaj±cego dokumenty zgodnie z rozporz±dzeniem Ministra Rozwoju, Pracy
i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ,
jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. 2020.2415)
- ) o¶wiadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym
wykonawc±, który z³o¿y³ odrêbn± ofertê/ofertê czê¶ciow± albo o¶wiadczenie o przynale¿no¶ci do tej samej grupy kapita³owej wraz z
dokumentami lub informacjami potwierdzaj±cymi przygotowanie oferty/oferty czê¶ciowej niezale¿nie od innego wykonawcy
nale¿±cego do tej samej grupy kapita³owej
-) o¶wiadczenie wykonawcy o aktualno¶ci informacji zawartych w o¶wiadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, w
zakresie podstaw wykluczenia z postêpowania wskazanych przez zamawiaj±cego w pkt 22 SWZ, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 7
oraz § 3 rozporz±dzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych ¶rodków
dowodowych oraz innych dokumentów lub o¶wiadczeñ, jakich mo¿e ¿±daæ zamawiaj±cy od wykonawcy (Dz. U. 2020.2415)
5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: - kopia aktualnej koncesji MSWiA wydana na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia lub dokumentu
potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w pañstwie
cz³onkowskim Unii Europejskiej, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania obejmuj±cej/go swoj± wa¿no¶ci±
minimum okres obowi±zywania umowy,
-) wykaz us³ug wykonanych, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych równie¿ wykonywanych, w okresie ostatnich
3 lat, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy – w tym okresie potwierdzaj±cy wykonanie minimum 2 zamówienia, polegaj±ce na ¶wiadczeniu us³ug ochrony mienia i monitoringu w budynkach wraz ze sta³ym patrolem, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których us³ugi te zosta³y wykonane lub s± wykonywane, oraz za³±czeniem dowodów okre¶laj±cych czy us³ugi zosta³y wykonane lub s± wykonywane nale¿ycie.
Dowodami w przypadku zamówieñ na us³ugi s±:
– referencje,
– inne dokumenty sporz±dzone przez podmiot, na rzecz którego us³ugi zosta³y wykonane, a w przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych
siê lub ci±g³ych s± wykonywane, a je¿eli Wykonawca z przyczyn niezale¿nych od niego nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów
to o¶wiadczenie Wykonawcy,
Uwaga! W przypadku ¶wiadczeñ powtarzaj±cych siê lub ci±g³ych nadal wykonywanych referencje b±d¼ inne dokumenty potwierdzaj±ce ich nale¿yte wykonywanie powinny byæ wystawione w okresie ostatnich 3 miesiêcy, licz±c wstecz od dnia z³o¿enia ofert
-) wykaz osób skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w szczególno¶ci odpowiedzialnych za
¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania zamówienia publicznego, a tak¿e zakresu
wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami:
Zawarte w wykazie informacje maj± potwierdzaæ wymagania Zamawiaj±cego z pkt. 10.1.4 lit. b SWZ odno¶nie
skierowanych do realizacji zamówienia:
- min. 1 koordynatora us³ug ochroniarskich z min. 5 letnim do¶wiadczeniem, posiadaj±cego wpis na „listê kwalifikowanych
pracowników ochrony fizycznej” w rozumieniu ustawy o ochronie fizycznej osób i mienia, spe³niaj±cy wymogi zgodnie z art. 25, 26 i
27 (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1995), pe³ni±cy nadzór nad agentami ochrony fizycznej,
- min. 2 kwalifikowanych pracowników ochrony z min. 3 letnim do¶wiadczeniem, którzy bêd± pe³niæ ochronê na terenie Centrum
Kultury w B³oniu, wpisanych na „listê kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej” prowadzon± zgodnie z ustaw± o ochronie
osób i mienia, pe³ni±cych bezpo¶rednie czynno¶ci przy realizacji zamówienia.
Zamawiaj±cy nie dopuszcza ³±czenia funkcji koordynatora i osób skierowanych do realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca
musi wykazaæ, i¿ dysponuje ³±cznie min. 3 osobami.
-) informacja banku lub spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, potwierdzaj±ca wysoko¶æ
posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy w kwocie min. 50.000,00 z³
wystawionej nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem,
* W przypadku, gdy Wykonawca powo³uje siê przy wykazywaniu spe³nienia warunków udzia³u w postêpowaniu, o których mowa w
art. 112 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, na zasoby innych podmiotów nale¿y z³o¿yæ informacjê z banku lub spó³dzielczej kasy
oszczêdno¶ciowo-kredytowej, potwierdzaj±c± wysoko¶æ posiadanych ¶rodków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± innego podmiotu
w kwocie min. 50.000,00 z³, wystawion± nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed jej z³o¿eniem
Je¿eli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie mo¿e z³o¿yæ wymaganych przez zamawiaj±cego dokumentów, o których mowa
powy¿ej wykonawca sk³ada inne dokumenty, które w wystarczaj±cy sposób potwierdzaj± spe³nianie opisanego przez zamawiaj±cego
warunku udzia³u w postêpowaniu, dotycz±cego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
5.8.) Wykaz przedmiotowych ¶rodków dowodowych:
dokumenty dotycz±ce przedmiotu zamówienia – przedmiotowe ¶rodki dowodowe s³u¿±ce potwierdzeniu zgodno¶ci zcechami lub kryteriami okre¶lonymi w opisie kryteriów oceny ofert:
*kopia rekomendacji organizacji skupiaj±cej pracodawców bran¿y ochrony (np. Polskiego Zwi±zku pracodawców Ochrony,
Polskiej Izby Ochrony), ( *o ile Wykonawca posiada )
Dokument ten bêdzie za³±cznikiem Nr 5 do oferty.
Uwagi do przedmiotowych ¶rodków dowodowych, o których mowa w art. 104-107 ustawy Pzp,:
Zamawiaj±cy akceptuje tak¿e równowa¿ne przedmiotowe ¶rodki dowodowe, je¿eli potwierdzaj±, ¿e oferowane us³ugi
spe³ni± okre¶lone przez Zamawiaj±cego wymagania, cechy lub kryteria,
je¿eli w niniejszym postêpowaniu Wykonawca nie z³o¿y³ przedmiotowych ¶rodków dowodowych lub z³o¿one przedmiotowe
¶rodki dowodowe s± niekompletne, Zamawiaj±cy z uwagi na tre¶æ art. 107 ust. 3 ustawy Pzp nie bêdzie wzywa³ do ich
z³o¿enia lub uzupe³nienia,
Zamawiaj±cy mo¿e ¿±daæ od Wykonawców wyja¶nieñ dotycz±cych tre¶ci przedmiotowych ¶rodków dowodowych.
5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:
*Pe³nomocnictwo do reprezentowania w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego do z³o¿enia oferty musi byæz³o¿one w oryginale w takiej samej formie jak sk³adana oferta (tj. w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej,
opatrzonej podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza siê tak¿e z³o¿enie
elektronicznej kopii (skanu) pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego
po¶wiadczenia sporz±dzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego1991 r. – prawo o notariacie, które to
po¶wiadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym b±d¼ te¿ poprzez opatrzenie skanu
pe³nomocnictwa sporz±dzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem
zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy. Elektroniczna kopia pe³nomocnictwa nie mo¿e byæ uwierzytelniona przez
upe³nomocnionego. (*je¿eli dotyczy)
Dokument ten bêdzie za³±cznikiem Nr 2 do oferty.
- *Zobowi±zanie podmiotów, na których zdolno¶ciach technicznych, zawodowych, sytuacji finansowej lub
ekonomicznej polega Wykonawca do oddania mu do dyspozycji niezbêdnych zasobów na potrzeby realizacji
zamówienia podpisane: kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym podmiotu
udostêpniaj±cego zasoby. (*je¿eli dotyczy)
Dokument ten bêdzie za³±cznikiem Nr 3 do oferty.
- *O¶wiadczenie, z którego wynika które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê wspólnie, podpisane
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym (*je¿eli dotyczy)
Dokument ten bêdzie za³±cznikiem Nr 4 do oferty.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie
6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 58 ust. 1 ustawy Pzp.Wykonawcy wystêpuj±cy wspólnie zobowi±zani s± do³±czyæ do oferty dokument (pismo, o¶wiadczenie)
wskazuj±cy ustanowionego pe³nomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postêpowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego albo reprezentowania w postêpowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Dokument ten musi byæ wystawiony zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisany przez prawnie
upowa¿nionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia.
2. Zgodnie z art. 445 ust.1 ustawy Pzp Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia
ponosz± solidarn± odpowiedzialno¶æ za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia nale¿ytego wykonania
umowy
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia, ¿aden z nich nie mo¿e
podlegaæ wykluczeniu z powodu niespe³niania warunków, o których mowa w pkt. 10.1a SWZ.
4. Je¶li wykonawcy wspólnie ubiegaj± siê o udzielenie niniejszego zamówienia to:
a) warunek okre¶lony w pkt 10.1.4) lit. a. (art. 117 ust. 2 ustawy Pzp) musi spe³niaæ przynajmniej jeden z Wykonawców
(Partnerów) sk³adaj±cych ofertê wspóln±,
b) pozosta³e warunki okre¶lone powy¿ej musi spe³niaæ co najmniej jeden z Partnerów sk³adaj±cych ofertê
wspóln± lub Partnerzy sk³adaj±cy ofertê wspóln± spe³niaj± ³±cznie.
5. W wypadku wspólnego ubiegania siê o udzielenie zamówienia Wykonawcy mog± polegaæ na zdolno¶ciach tych z
Wykonawców, którzy wykonaj± us³ugi, do których realizacji te zdolno¶ci s± wymagane. W takim wypadku nale¿y z³o¿yæ
Zamawiaj±cemu o¶wiadczenie do oferty, z którego wynika które us³ugi wykonaj± poszczególni Wykonawcy sk³adaj±cy ofertê
wspólnie.
6. W przypadku wykonawców wspólnie realizuj±cych zamówienie (w tym konsorcjum) Zamawiaj±cy dokonywaæ bêdzie
bezpo¶rednich rozliczeñ tylko z liderem konsorcjum.
6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia: 12 miesiêcy od daty podpisania umowy i wprowadzenia na terenobiektu,
( przewidywany przez zamawiaj±cego termin rozpoczêcia us³ugi ochrony: od 01.11.2025 )
W razie niemo¿no¶ci rozpoczêcia realizacji przedmiotu zamówienia w wymaganym powy¿ej terminie z przyczyn formalnych
(wymogami obowi±zuj±cych przepisów prawnych zwi±zanych z procedur± o udzielenie zamówienia publicznego), Zamawiaj±cy dopuszcza dokonanie w umowie zmiany terminu rozpoczêcia realizacji zamówienia tj. od daty
mo¿liwego rozpoczêcia realizacji us³ug ochrony mienia i monitoringu na kolejne 12 pe³nych miesiêcy.
Zamawiaj±cy okre¶la w szczególno¶ci nastêpuj±ce warunki, w jakich przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian zawartej
umowy odno¶nie wyd³u¿enia terminu realizacji z pkt. 5.1 SWZ:
1. Z uwagi na masowe wystêpowanie choroby zaka¼nej ludzi maj±ce bezpo¶redni lub po¶redni wp³yw na terminow±
realizacjê niniejszego zadania.
2. Z powodu dzia³ania si³y wy¿szej, np. wyst±pienia zdarzenia losowego wywo³anego przez czynniki
zewnêtrzne, którego nie mo¿na by³o przewidzieæ, w szczególno¶ci zagra¿aj±cego bezpo¶rednio ¿yciu lub
zdrowiu ludzi lub gro¿±cego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach.
3. Z przyczyn zale¿nych i niezale¿nych od Zamawiaj±cego, których nie móg³ przewidzieæ w chwili zawarcia umowy.
5.4 Zmiana terminu realizacji zamówienia wynikaj±ca z ewentualnych powy¿szych przes³anek zostanie
wprowadzona w formie aneksu do umowy.
Zamawiaj±cy okre¶la nastêpuj±ce warunki, w jakich przewiduje mo¿liwo¶æ dokonania zmian zawartej umowy:
13.6 Zamawiaj±cy informuje, ¿e wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie w przypadku zmiany maj±cej wp³yw na koszty
wykonania zamówienia przez Wykonawcê:
- stawki podatku od towarów i us³ug oraz podatku akcyzowego,
- wysoko¶ci minimalnego wynagrodzenia za pracê albo wysoko¶ci minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie
ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê,
- zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na
ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne,
- zasad gromadzenia i wysoko¶ci wp³at do pracowniczych planów kapita³owych, o których mowa w ustawie
z dnia 4 pa¼dziernika 2018 r. o pracowniczych planach kapita³owych (Dz. U. poz. 2215 oraz z 2019 r. poz.1074 i 1572) ,
- je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcê.
Zamawiaj±cy dopuszcza waloryzacjê cen zawartych w ofercie Wykonawcy w trakcie realizacji umowy, zgodnie z warunkami
okre¶lonymi we wzorze umowy:
Niezale¿nie od zmian o których mowa powy¿ej w pkt. 13.5 SWZ wprowadza siê zasady dokonywania zmian wysoko¶ci
wynagrodzenia nale¿nego Wykonawcy, zgodnie z art. 439 ustawy Pzp:
1) zmiana wynagrodzenia zostanie okre¶lona w oparciu o wska¼nik zmiany cen towarów i us³ug konsumpcyjnych, w oparciu
o roczny wska¼nik og³aszany w komunikacie Prezesa G³ównego Urzêdu Statystycznego;
2) warto¶æ publikowanego wska¼nika przekraczaj±ca 3,0% uprawnia Strony umowy do ¿±dania zmiany wynagrodzenia, przy
czym pocz±tkowy termin ustalenia zmiany wynagrodzenia przypada po up³ywie 6 m-cy od daty zawarcia Umowy;
3) zmiana wysoko¶ci wynagrodzenia dotyczy tylko tej czê¶ci wynagrodzenia, która przys³uguje Wykonawcy za wykonanie tej
czê¶ci Przedmiotu umowy, której odbiór przypad³ po up³ywie 6 m-cy od daty zawarcia Umowy;
4) maksymaln± warto¶æ zmiany wynagrodzenia, jak± dopuszcza zamawiaj±cy w efekcie zastosowania postanowieñ o zasadach wprowadzania zmian wysoko¶ci wynagrodzenia wynosi 5%.
7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce wymagania zwi±zane z realizacj± zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okoliczno¶ciach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-10-24 11:00
8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Platforma e-Zamówienia, która jest dostêpna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-24 12:00
8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-11-22
8.5.) Zamawiaj±cy przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiaj±cy zamierza stosowaæ w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Cena – waga kryterium – 60 %Kryterium jako¶ciowe – waga kryterium - 40%
SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE
Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia: 12 miesiêcy od daty podpisania umowy i wprowadzenia na teren obiektu,Przewidywany przez Zamawiaj±cego termin rozpoczêcia us³ugi ochrony:
od 01.11.2025 roku
INNE PRZETARGI Z B£ONI
wiêcej: przetargi w B³oniach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Us³uga fizycznej ochrony mienia znajduj±cego siê w budynkach zlokalizowanych w Czêstochowie przy ul. Ekonomicznej 5, ul. Odlewników 43, ul. Wa³y Dwernickiego 117/121 nale¿±cych do ARR w Czêstochowie.
- ¦wiadczenie us³ug ochrony fizycznej wraz z monitoringiem S±du Rejonowego w Zakopanem
- ¦wiadczenie us³ugi - Ochrona obiektów, osób i mienia w budynkach S±du Rejonowego w Ciechanowie i Prokuratury Rejonowej w Ciechanowie
- ZP/G/S/71/25 Us³uga 24 h. fiz. ochrony osób i mienia oraz dozoru w £ukasiewicz- IMN w Gliwicach od 01.12.2025 r. do 30.11.2027 r; oraz w £ukasiewicz - IMN O. w Skawinie od 01.12.2025 do 30.11.2027
- Ochrona fizyczna osób i mienia w budynkach: S±du Okrêgowego i Rejonowego w Tarnowie, S±du Rejonowego w D±browie Tarnowskiej i S±du Rejonowego w Bochni
- Us³ugi dozoru i ochrony osób, obiektów oraz mienia Akademii Sztuk Piêknych w budynkach Domu Pracy Twórczej i Domu Plenerowym Akademii Sztuk Piêknych im. Jana Matejki w Krakowie po³o¿onych w Zakopanem
wiêcej: Us³ugi ochroniarskie »
Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.