Ogłoszenie z dnia 2025-10-16
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00353185/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-07-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonanie prac pielęgnacyjnych drzew rosnących na terenach zarządzanych i administrowanych przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 221221715
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Artura Grottgera 13
1.5.2.) Miejscowość: Słupsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 76-200
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.7.) Numer telefonu: +48598410091
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@zimslupsk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zimslupsk.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/zimslupsk1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie prac pielęgnacyjnych drzew rosnących na terenach zarządzanych i administrowanych przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-191f1c89-698b-463f-a0df-b1c5024d93ce
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00479132
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00028061/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.19 Wykonanie prac pielegnacyjnych drzew rosnących na terenach zarządzancyh i administrowanych przez ZIM w Słupsku
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00353185
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.261.17.2025.ZP7
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie prac pielęgnacyjnych drzew, rosnących na terenach zarządzanych i administrowanych przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku, m.in.: w pasach drogowych, parkach i skwerach oraz na cmentarzach komunalnych.
2. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie:
1) cięć sanitarnych polegających na usuwaniu wszelkich suchych, uszkodzonych i chorych konarów lub gałęzi nie rokujących szans na dalszy prawidłowy rozwój;
2) cięć prześwietlających korony drzew poprzez usuwanie krzyżujących się konarów lub gałęzi grożących samoistnym wyłamaniem lub zagęszczających nadmiernie koronę;
3) cięć korygujących korony drzew poprzez skracanie wybujałych pędów, wyrastających poza obręb korony lub polegających na generalnej zmianie pokroju danego drzewa;
4) cięć formujących polegających na nadaniu młodym drzewom odpowiedniej formy i pokroju w pierwszych latach po posadzeniu oraz utrzymaniu nadanej wcześniej formy w przypadku starodrzewia;
5) usuwania odrostów korzeniowych i pniowych z pąków śpiących;
6) pielęgnacji pomników przyrody poprzez usuwanie suchych i uszkodzonych konarów lub gałęzi, zakładanie wiązań oraz innych zabiegów wynikających z zapisów Uchwały Rady Miejskiej w Słupsku;
7) zbierania wszelkich zanieczyszczeń powstałych w wyniku wykonywania prac tj. konary, gałęzie, kora, wióry drewniane i wywiezienie ich do miejsca utylizacji (zagospodarowania);
3. Cięcia należy wykonać metodą alpinistyczną lub przy użyciu podnośnika mechanicznego w zależności od lokalizacji drzew;
4. W przypadku ujawnienia w trakcie prac organizmów objętych ochroną gatunkową oraz gniazd
i dziupli ptasich prace należy przerwać i niezwłocznie zawiadomić Zamawiającego;
5. Szacunkowa liczba drzew objętych przedmiotem postępowania wskazana w załączniku nr 1a do SWZ może ulec zmianie w zakresie liczby drzew wskazanych w poszczególnych pozycjach.
6. Prace winny być wykonywane zgodnie z przepisami ustawy o ochronie przyrody oraz zgodnie ze sztuką ogrodniczą, obowiązującymi normami, przepisami i wiedzą techniczną.
7. Wykonawca zobowiązany jest przez cały czas trwania robót do utrzymania porządku na terenie objętym pracami oraz miejscach sąsiadujących z terenem prac, które mogą ulec zanieczyszczeniu (np. ciągi piesze, ścieżki rowerowe, jezdnie, pas zieleni przyulicznej itp.)
8. Nie dopuszcza się:
a) wyrzucania zebranych zanieczyszczeń do koszy na śmieci;
b) pozostawiania na terenach sąsiednich zanieczyszczeń powstałych podczas wykonywania prac, zamiatania, zgrabiania, wydmuchiwania zanieczyszczeń na tereny sąsiadujące z obsługiwanymi terenami zieleni.
9. Do wykonywania prac należy stosować sprzęt sprawny technicznie, który użyty zgodnie z przeznaczeniem nie spowoduje zagrożenia dla zdrowia ludzi, zwierząt lub środowiska.
10. Prace przy drzewach wykonywane będą przez pracowników posiadających uprawnienia w tym zakresie, tzn. powinni posiadać uprawnienia do pracy na wysokości oraz obsługi sprzętu mechanicznego i praktykę w tym zakresie, a także ukończony kurs chirurgii i/lub pielęgnacji drzew.
11. Realizacja przedmiotowego zamówienia będzie odbywała się na podstawie sukcesywnych zleceń udzielanych przez Zamawiającego, na prace objęte zamówieniem, w miarę występujących w tym zakresie potrzeb, stanu zdrowotnego (sanitarnego) drzewostanu na terenach objętych zamówieniem oraz przyznanych środków finansowych na dany rok budżetowy. Zamawiający będzie każdorazowo określał szczegółowo zakres rzeczowy zlecanych prac.
12. Wykonawca zobowiązany jest do:
1) zapewnienia kompletnego kierownictwa, siły roboczej, materiałów, sprzętu i innych urządzeń niezbędnych do prawidłowego wykonania usługi,
2) organizacji prac podczas wykonywania przedmiotu umowy, która winna odpowiadać wymaganiom określonym w aktualnych przepisach ustawy o ochronie przyrody, dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewniać prawidłowe wykonanie usługi,
3) starannego, należytego i terminowego wykonywania wymaganych prac,
4) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia w trakcie realizacji umowy dróg, nagrobków, małej architektury (np. ławki, kosze na odpady) itp. Wykonawca zobowiązany jest do ich naprawy i doprowadzenia do stanu poprzedniego,
5) zorganizowania i kierowania wykonywaną usługą w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami bhp oraz zapewnienie warunków p.poż. określonych w przepisach szczegółowych,
6) oznakowania i zabezpieczenia miejsca prowadzonych prac,
7) utrzymania ładu i porządku na terenie świadczonych usług a po zakończeniu do usunięcia poza teren prac wszelkich urządzeń tymczasowego zaplecza oraz pozostawienia całego terenu prac czystego i nadającego się do użytkowania. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić prace w taki sposób by ograniczyć utrudnienia w ruchu do niezbędnego minimum oraz by nie wyrządzić szkód. Wszelkie koszty z tytułu likwidacji szkód wyrządzonych przy realizacji przedmiotu umowy poniesie Wykonawca,
8) oznakowania pojazdów wykonujących usługę i utrzymania tego oznakowania
w należytym stanie, przez czas wykonywania zleconej usługi w ramach niniejszej umowy,
9) zapewni pracownikom wykonującym prace w terenie odzież roboczą, oznakowaną czytelną nazwą firmy,
10) informowania Zamawiającego o problemach lub okolicznościach mogących wpłynąć na jakość realizowanych usług lub termin ich zakończenia,
11) przygotowywanie informacji z wykonanych prac wraz z dokumentacją fotograficzną i wysyłanie na e-maila Zamawiającego.
12) w przypadku konieczności dokonania kontroli jakości wykonywanego przedmiotu zamówienia, odbioru prac, itp. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić środek transportu do wykonania czynności odbiorczych.
13) w przypadku jeżeli zostanie pozyskane drewno w ramach prowadzonych prac należy je pociąć na odcinki długości 1m i ułożyć w stos, aby umożliwić pomiar. Po dokonaniu obmiaru i odbiorze pozyskanego drewna przez specjalistę ds. lasów w cenie określonej zgodnie z obowiązującym zarządzeniem Prezydenta Miasta Słupska w sprawie ustalenia cen na drewno pozyskane z terenów Miasta Słupska, Wykonawca zobowiązany będzie do jego wykupu. Jeżeli drewno jest zmurszałe nie kwalifikuje się do sprzedaży należy je zutylizować.
13. Wykonawca jest posiadaczem i wytwórcą odpadów powstających w związku z realizacją zamówienia. Na Wykonawcy ciążą obowiązki wynikające z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2023 r. poz. 1587 ze zm.). Wobec powyższego zagospodarowanie wytworzonych odpadów należy przeprowadzić zgodnie z ww. ustawą. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia dokumentów potwierdzających zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie.
14. Za szkody wynikłe w czasie wykonywania zamówienia, jak również za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny odpowiedzialny jest Wykonawca. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność wobec Zamawiającego lub osób trzecich za szkody powstałe w wyniku niewykonania lub niewłaściwego wykonania usługi, a także za szkody wyrządzone przez pracowników Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku nie dołożenia przez Wykonawcę należytej staranności przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. Wykonawca musi posiadać przez cały okres obowiązywania zamówienia ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej za szkody wyrządzone w związku z realizacją przedmiotu zamówienia z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż 100 000,00 zł dla jednej i wszystkich szkód.
Wykonawca w terminie 7 dni licząc od dnia zawarcia umowy przedłoży Zamawiającemu dowód zawarcia umowy ubezpieczenia oraz dowód opłacenia składki. Jeżeli okres ubezpieczenia będzie krótszy niż okres trwania niniejszej umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przedłużenia ubezpieczenia i przedłożenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w niniejszym punkcie. Wykonawca zobowiązany jest do informowania Zamawiającego o wszelkich zmianach treści zawartej umowy ubezpieczenia, o której mowa powyżej, w terminie 5 dni od dnia ich wejścia w życie.
15. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z warunkami realizacji zamówienia publicznego, dokumentami oraz miejscem wykonania zamówienia. Zamówienie przyjmuje do realizacji bez zastrzeżeń i wykona zakres prac zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami oraz zgodnie z ustawą o ochronie przyrody, zasadami pielęgnacji drzew i wskazaniami Zamawiającego za cenę podaną w ofercie.
16. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za składniki majątkowe Wykonawcy znajdujące się na terenie wykonywanych usług w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia.
17. Zamawiający wymaga, aby flota wykorzystywana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia zawierała co najmniej 10 % pojazdów napędzanych energią elektryczną lub gazem ziemnym.
4.5.3.) Główny kod CPV: 77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 763830,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1047135,60 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1047135,60 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): OGRODY Spółka z o.o.
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: JANTAR 2 Spółka z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8392658826
7.3.4) Miejscowość: Bierkowo
7.3.5) Kod pocztowy: 76-206
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
7.4.1.) Informacja o częściach zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz nazwy ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani:
wykonanie części zamówienia związanej z użyciem podnośnika hydraulicznego
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-15
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1047135,60 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI Z SŁUPSKA
- Usługa ubezpieczenia podmiotu
- Świadczenie usługi transportowej w 2026 roku
- Dostawa dwóch zestawów namiotów ratowniczych do zabezpieczenia działań związanych z obroną cywilną i ochroną ludności oraz SGRWN JRG Nr 3 Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku
- Usługa ochrony osób i mienia w budynkach Sądu Okręgowego w Słupsku i Sądu Rejonowego w Bytowie w 2026 roku
- Sukcesywna dostawa lekkiego oleju opałowego na potrzeby Domu Pomocy Społecznej w Lubuczewie w 2026 roku
- Udzielenie dostępu do programu do naliczania i rozliczania dotacji oświatowej dla 67 szkół i placówek niepublicznych
więcej: przetargi w Słupsku »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usuwanie drzew oraz interwencyjne prace w drzewostanie na terenie Miasta Zabrze w latach 2026-2027
- Termomodernizacja i dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami budynku Ośrodka Kultury w Brzeszczach
- Utrzymanie terenów zewnętrznych oraz utrzymanie czystości w budynkach TBS ABK Sp. z o.o. w Pruszczu Gdańskim w okresie od 01 kwietnia 2026 r. do 31 marca 2027 r.
- Kompleksowa usługa sadzenia drzew i krzewów, wraz z ich pielęgnacją, na terenach zewnętrznych stanowiących własność Gminy Wrocław w rejonach C, D, E, J, K, L, M, N miasta Wrocław.
- zagospodarowanie Termalnego Parku Zdrowia w Tarnowie Podgórnym I etap
- Zagospodarowanie terenu byłej strzelnicy w Grajewie z uwzględnieniem zielono-niebieskiej infrastruktury
więcej: Usługi pielęgnacji drzew »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





