Ogłoszenie z dnia 2025-10-15
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Utrzymanie Systemu Wskaźnikowego Pomiaru pyłu PM10 na terenie Gmin Gdynia, Sopot i Wejherowo w latach 2025-2026
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Fundacja ARMAG
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 19030273600000
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: BRZOZOWA 15A
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-243
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@armaag.gda.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.armaag.gda.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
monitoring powietrza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Utrzymanie Systemu Wskaźnikowego Pomiaru pyłu PM10 na terenie Gmin Gdynia, Sopot i Wejherowo w latach 2025-2026
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e573c9b2-c032-4234-82b2-306b379c5461
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00476421
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e573c9b2-c032-4234-82b2-306b379c54613.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/;
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: https://ezamowienia.gov.pl/;
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://ezamowienia.gov.pl/;
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Zamawiający wymaga złożenia oferty w postaci katalogu elektronicznego
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/21/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa „Utrzymania Systemu Wskaźnikowego Pomiaru pyłu PM10 na terenie Gmin Gdynia, Sopot i Wejherowo w latach 2025-2026” .
2. Zakres przedmiotu zamówienia
- wymiana zestawu 2 czujników pyłu PM10 /PM2.5 w każdym z 33 mierników wraz z ich przeglądem serwisowym w celu oczyszczenia i wymiany zużytych podzespołów dla danego miernika (budowa, parametry pomiarowe i techniczne oraz funkcje mierników muszą pozostać bez zmian) w terminie do sześciu miesięcy od podpisania umowy,
- po wymianie czujników i przeglądzie, wykonanie rekalibracji 33 mierników pyłu PM10/PM2.5 względem stacji referencyjnej Zamawiającego zgodnie z wytycznymi zawartymi w: „Demonstration of Equivalence of Ambient Air Monitoring Methods. EC Working Group on Guidance for the Demonstration of Equivalence, 2012” w celu potwierdzenia zachowania jakości wyników pomiarów poprzez uzyskanie m.in. niepewności rozszerzonej pomiaru z poziomem ufności 95% między miernikami danego typu nie większej niż 5 µg/m3, a względem metody referencyjnej lub równoważnej nie większej niż 10 µg/m3 w zakresie 0-150 µg/m3 oraz nie większej niż 20 µg/m3 w zakresie 150-300 µg/m3 wraz z przedstawieniem raportu
z wykonanej rekalibracji w terminie do sednie miesięcy od podpisania umowy,
- przeprowadzenia przeglądu serwisowego i kalibracji w ten sposób, aby przerwa w pomiarach
w danej lokalizacji była nie dłuższa niż 72h celem zapewnienia pokrycia danymi w skali miesiąca ponad 90% czasu,
- do zapewnienia usług serwisowych dla mierników - Wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia pomiaru w ciągu 3 dni roboczych,
- w przypadku awarii miernika, zobowiązany jest do naprawy miernika lub wymiany miernika w ciągu 3 dni roboczych oraz przeprowadzenia rekalibracji miernika jak po przeglądzie serwisowym,
- udostępnienia platformy do prezentacji wyników pomiarów dla 33 mierników przez 24h/dobę z opóźnieniem mniejszym niż 10 minut na stronach internetowych (https://powietrze.gdynia.pl/, https://powietrze.sopot.pl/ i https://powietrze.wejherowo.pl/) dostosowanych do urządzeń stacjonarnych i mobilnych,
- udostępnienia Zamawiającemu panelu administracyjnego działającego w przeglądarce z interfejsem graficznym w formie arkusza kalkulacyjnego pozwalającym na:
• dostęp do agregacji danych pomiarowych w okresach 10 min., 1h i 24h oraz ich edycję
w bazie danych (zmianę statusu danej, poprawiania i usuwania danych, wprowadzania współczynników korygujących),
• dostęp on-line do danych surowych co 10s z czujników i skorygowanych wyników pomiarów mierników oraz rejestracji tych danych przez okres minimum 3 m-cy w celu weryfikacji pracy miernika w okresie realizacji umowy łącznie z okresami kalibracji,
- zapewnienia, aby udostępniony interfejs graficzny w panelu administracyjnym umożliwiał wygodne i sprawne przeglądanie danych w postaci wykresów i w postaci tabelarycznej arkusza kalkulacyjnego oraz rejestrację historii edycji danych z możliwością cofnięcia dokonanych zmian,
- hostingu na serwerze Wykonawcy platformy ogólnodostępnej prezentacji on-line wyników pomiarów oraz panelu administracyjnego oraz utrzymania dostępności i poprawności pracy przez okres umowy z usuwaniem awarii w ciągu 72h,
- administrowania (w tym zabezpieczenia raz na tydzień kopii zapasowych łącznie z danymi pomiarowymi) oraz zdalnego nadzoru nad działaniem udostępnionego panelu administracyjnego i platformy prezentacji, także w zakresie systemu operacyjnego, bazy danych, serwera www oraz świadczenie wsparcia technicznego dla Zamawiającego,
- prowadzenia bieżącego nadzoru nad danymi pomiarowymi z 33 mierników zainstalowanych na terenie gmin Gdynia, Sopot i Wejherowo w celu zapewnienia odpowiedniej jakości uzyskiwanych wyników pomiarów o pokryciu ponad 90% czasu w miesiącu, przekazanie kwartalnie raportu
z uzyskanego % danych z 33 czujników w terminie 30 dni od zakończenia kwartału.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90731400-4 - Usługi monitoringu lub pomiarów zanieczyszczenia powietrza
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Tak
4.2.12.) Opis wznowienia
Przegląd mierników i kalibracja4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Przegląd mierników i kalibracja
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryterium Waga [%] Liczba punktów [pkt]
łączna cena ofertowa brutto/C 70% 70 pkt
okres gwarancji części do mierników/Gcz 15% 15 pkt
czas naprawy miernika lub usunięcia awarii/Cznm_ua 15% 15 pkt
RAZEM 100% 100 pkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 70
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji na dwa zestawy czujników wraz podzespołami do miernika
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas naprawy miernika lub usunięcia awarii
4.3.6.) Waga: 15
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Załącznik nr 2 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Załącznik nr 2 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Załącznik nr 2 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia i o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 200 000,00 zł (lub równowartości w innej walucie wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego na dzień składania ofert);
jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjna nie niższą niż 200 000,00 zł (lub równowartości w innej walucie wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego na dzień składania ofert).
4) zdolności technicznej :
Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
1.1.1. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie – zrealizował i prawidłowo ukończył co najmniej 2 dostawy, każda za kwotę co najmniej 300 tys. zł brutto i obejmującą co najmniej 20 mierników o konstrukcji z kondycjonowanym (grzanym) torem poboru próby wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawa została wykonana oraz załączy dowody potwierdzające, że dostawa została wykonana należycie (załącznik nr 5 do SWZ).
1.1.2. w okresie ostatnich trzech lat, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, realizował co najmniej 2 umowy utrzymania sieci mierników o wartości co najmniej 100 tys. zł brutto rocznie i obejmującą sieć składającą się co najmniej z 20 mierników
o konstrukcji zapewniającej odpowiednią jakość pomiaru tj. minimum z kondycjonowanym (grzanym) torem poboru próby wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty i miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawa została wykonana oraz załączy dowody potwierdzające, że dostawa została wykonana należycie (załącznik nr 6 do SIWZ).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zobowiązanie innego podmiotu do udostępnienia niezbędnych zasobów Wykonawcy6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-24 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-24 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
INNE PRZETARGI Z GDAŃSKA
- DOSTAWA I INSTALACJA INFRASTRUKTURY POD STACJĘ BAZOWĄ SYSTEMU TETRA W OBIEKTACH KPP W WEJHEROWIE ORAZ KP W ŁEBIE
- Dostawa, wniesienie oraz montaż wraz z podłączeniem do istniejących instalacji, modułowego systemu dydaktycznego modelującego zachowanie się cieczy w procesach przemysłowych
- Dostawa paliw płynnych w systemie sprzedaży bezgotówkowej na podstawie kart flotowych dla potrzeb Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gdańsku w 2026 r.
- Dostawa trokarów laparoskopowych i zamykaczy na potrzeby Bloku Operacyjnego Kliniki Chirurgii Onkologicznej, Transplantacyjnej i Ogólnej UCK
- Usługa przeprowadzenia ilościowej analizy mikroRNA (miRNA) metodą sekwencjonowania wysokoprzepustowego
- Utrzymanie Systemu Wskaźnikowego Pomiaru pyłu PM10 na terenie Gmin Gdynia, Sopot i Wejherowo w latach 2025-2026
więcej: przetargi w Gdańsku »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.