Ogłoszenie z dnia 2025-10-14
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00368313/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-08-08
 - 2025/BZP 00374857/01 - Modyfikacja z dnia 2025-08-13
 
Ogłoszenie o wyniku postępowania
            Usługi
            Udzielenie leasingu operacyjnego na dostawę pojazdu typu śmieciarka.    
    SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.3.) Oddział zamawiającego: MPGK Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 270135328
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Obroki 140
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-833
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: +48323587657
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mpgk.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://mpgk.com.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/mpgk_katowice/proceedings1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie leasingu operacyjnego na dostawę pojazdu typu śmieciarka.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fff8d757-3fce-4e91-a7ec-c36ab603158e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00474115
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00368313
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: PN/20/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 172261,34 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
            1.	Przedmiotem zamówienia jest udzielenie leasingu operacyjnego na dostawę pojazdu typu śmieciarka z urządzeniem do opróżniania i mycia pojemników. Dostawa pojazdu nastąpi na podstawie umowy 61/2025 będącej załącznikiem do OPZ.
2.	Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 4 do SWZ.
2.1.	Wymagania i warunki leasingu:
2.1.1.	rodzaj leasingu: operacyjny w ujęciu podatkowym, odpisów amortyzacyjnych dokonuje Wykonawca (Finansujący w umowie leasingu),
2.1.2.	leasing w walucie: złoty polski (PLN)
2.1.3.	wartość udziału własnego (opłaty wstępnej) Zamawiającego: 5% wartości netto pojazdu + 23% podatek VAT,
2.1.4.	wymagalność opłaty wstępnej, o której mowa w punkcie 2.1.3 ustala się najwcześniej na 7 dni przed dostawą przedmiotu leasingu.
2.1.5.	Oprocentowanie oparte na koszcie zmiennym, co oznacza, iż raty leasingowe w okresie trwania umowy leasingu będą zmienne w zależności od wysokości zmian stawki referencyjnej WIBOR 1M,
2.1.6.	Okres leasingu – 6 lat ( 71 lub 72 raty) , od daty podpisania protokołu odbioru pojazdu (raty leasingowe miesięczne),
2.1.7.	Wykonawca po uregulowaniu wszystkich zobowiązań wynikających z umowy zobowiązuje się przenieść na Zamawiającego własność przedmiotu leasingu na wniosek Zamawiającego w terminie 30 dni od upływu okresu leasingu za wskazaną wartość wykupu, która wynosi 5% wartości brutto przedmiotu umowy,  
2.1.8.	Zamawiający nie przewiduje udzielenia zabezpieczenia Wykonawcy w związku z rozłożeniem płatności na raty. Jako spółka komunalna MPGK, gdzie 100% udziałowcem jest miasto Katowice, Zamawiający nie przewiduje udzielenia zabezpieczenia w formie weksla.
2.1.9.	Koszty ubezpieczenia przedmiotu zamówienia w zakresie OC, AC, NW w okresie trwania umowy leasingu ponosi Zamawiający. Zamawiający może ubezpieczyć przedmiot zamówienia na warunkach dla siebie korzystniejszych: w ramach posiadanego ubezpieczenia flotowego bądź po uprzednim zapoznaniu się z warunkami ubezpieczenia zaproponowanymi przez Wykonawcę. Koszty ubezpieczenia o których mowa powyżej nie stanowią składnika rat leasingowych oraz ceny zamówienia brutto, tym samym nie stanowią przedmiotu oceny wyboru najkorzystniejszej oferty przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu,
2.1.10.	Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z administrowaniem polisami przez Wykonawcę.
2.1.11.	Koszt opłaty za rejestrację pojazdów (jeśli jest wymagana) leży po stronie Zamawiającego i zostanie on uregulowany na podstawie refaktury.
2.1.12.	Zamawiający wymaga zarejestrowania pojazdu maksymalnie do 10 dni roboczych od daty podpisania protokołu odbioru pojazdu.
2.1.13.	Koszt podatku od środków transportu, poniesione przez Wykonawcę, pokryje Zamawiający.
2.1.14.	Zamawiający wymaga zarejestrowania pojazdu w wydziale komunikacji Urzędu Miasta właściwym dla siedziby Zamawiającego.
2.1.15.	Pozostałe warunki leasingu regulowane są przez wewnętrzny regulamin Wykonawcy/OWL (Finansującego w umowie leasingu) o ile taki istnieje oraz postanowienia Kodeksu Cywilnego (Art. 709 i następne). Zamawiający zaakceptuje wzór umowy leasingu wraz z ogólnymi warunkami leasingu stosowany przez Wykonawcę (Finansującego w umowie leasingu) w obrocie gospodarczym, jeśli ich treść nie będzie w sprzeczności z warunkami SWZ oraz ustawą Pzp.
2.2.	Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej w dacie podpisania umowy leasingowej do podpisania porozumienia trójstronnego (załączonego do SWZ) z Zamawiającym i Dostawcą.
3.	Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.        
4.5.3.) Główny kod CPV: 66114000-2 - Usługi leasingu finansowego
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 187630,34 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 195623,65 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 187630,34 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ING Lease (Polska) Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5261040337
7.3.3) Ulica: Puławska 2
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.5) Kod pocztowy: 02-566
7.3.6.) Województwo: mazowieckie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-09-02
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 187630,34 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 71 miesiące
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- Zakup i dostawa licencji oprogramowania oraz tabletów na potrzeby Urzędu Statystycznego w Katowicach
 - Usługa wymiany baterii w systemach zasilania gwarantowanego OST112 w jednostkach: KPP Zawiercie, KPP Cieszyn, KMP Tychy i KPP Wodzisław Śląski
 - Zakup i dostarczanie rękawic ochronnych jednorazowego użytku dla potrzeb Katowickiego Centrum Onkologii
 - Dowożenie gorących posiłków dla uczniów szkół w roku 2026
 - "Wykonanie Ekspertyzy Stanu Technicznego Stadionu Śląskiego"
 - Kompleksowa obsługa prawna Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach
 
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Leasing operacyjny na dostawę nowego samochodu osobowego.
 - Leasing 2 pojazdów służbowych
 - Dostawa dla Prochowickiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w ramach leasingu operacyjnego z opcją wykupu pojazdu specjalnego typu WUKO do utrzymania sieci kanalizacyjnej.
 - Dostawa używanej zamiatarki ulicznej w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu
 - Dostawa w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu nowej koparko-ładowarki kołowej wraz z osprzętem
 - "Dostawa fabrycznie nowego pojazdu elektrycznego z zabudową hakową do wywozu odpadów komunalnych w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu"
 
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





