Ogłoszenie z dnia 2025-08-08
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00374857/01 - Modyfikacja z dnia 2025-08-13
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie leasingu operacyjnego na dostawę pojazdu typu śmieciarka.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO GOSPODARKI KOMUNALNEJ SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.3.) Oddział zamawiającego: MPGK Sp. z o.o.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 270135328
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Obroki 140
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-833
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.8.) Numer faksu: 323587661
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mpgk.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://mpgk.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie leasingu operacyjnego na dostawę pojazdu typu śmieciarka.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-fff8d757-3fce-4e91-a7ec-c36ab603158e
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00368313
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-08
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/mpgk_katowice/proceedings3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/mpgk_katowice
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Oferta, wniosek oraz przedmiotowe środki dowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesie składania oferty, wniosku w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpis elektroniczny Wykonawca może złożyć bezpośrednio na dokumencie, który następnie przesyła do systemu (opcja rekomendowana przez platformazakupowa.pl) oraz dodatkowo dla całego pakietu dokumentów w kroku 2 Formularza składania oferty lub wniosku (po kliknięciu w przycisk Przejdź do podsumowania). Szczegółowe informacje zawiera Rozdział XII SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
▪administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
▪Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Obroki 140, 40-833 Katowice, poczta elektroniczna: info@mpgk.com.pl, numer telefonu/faksu +48 32 35 87657,
▪Inspektorem ochrony danych osobowych w Miejskim Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Obroki 140, 40-833 Katowice, jest Pan Tomasz Cygan, telefon +48 694 429 337, poczta elektroniczna: iodo@mpgk.com.pl
▪Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Udzielenie leasingu operacyjnego na dostawę pojazdu typu śmieciarka" Nr sprawy: PN/20/2025. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tj.: Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) dalej „ustawa Pzp”;
▪Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; po upływie tych terminów dane przechowywane będą do czasu upływu okresów przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy;
▪obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
▪w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
▪posiada Pani/Pan
−na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
−na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
−na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
−prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PN/20/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie leasingu operacyjnego na dostawę pojazdu typu śmieciarka z urządzeniem do opróżniania i mycia pojemników. Dostawa pojazdu nastąpi na podstawie umowy 61/2025 będącej załącznikiem do OPZ.
2. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stanowiący Załącznik nr 4 do SWZ.
2.1. Wymagania i warunki leasingu:
2.1.1. rodzaj leasingu: operacyjny w ujęciu podatkowym, odpisów amortyzacyjnych dokonuje Wykonawca (Finansujący w umowie leasingu),
2.1.2. leasing w walucie: złoty polski (PLN)
2.1.3. wartość udziału własnego (opłaty wstępnej) Zamawiającego: 5% wartości netto pojazdu + 23% podatek VAT,
2.1.4. wymagalność opłaty wstępnej, o której mowa w punkcie 2.1.3 ustala się najwcześniej na 7 dni przed dostawą przedmiotu leasingu.
2.1.5. Oprocentowanie oparte na koszcie zmiennym, co oznacza, iż raty leasingowe w okresie trwania umowy leasingu będą zmienne w zależności od wysokości zmian stawki referencyjnej WIBOR 1M,
2.1.6. Okres leasingu – 6 lat ( 71 lub 72 raty) , od daty podpisania protokołu odbioru pojazdu (raty leasingowe miesięczne),
2.1.7. Wykonawca po uregulowaniu wszystkich zobowiązań wynikających z umowy zobowiązuje się przenieść na Zamawiającego własność przedmiotu leasingu na wniosek Zamawiającego w terminie 30 dni od upływu okresu leasingu za wskazaną wartość wykupu, która wynosi 5% wartości brutto przedmiotu umowy,
2.1.8. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zabezpieczenia Wykonawcy w związku z rozłożeniem płatności na raty. Jako spółka komunalna MPGK, gdzie 100% udziałowcem jest miasto Katowice, Zamawiający nie przewiduje udzielenia zabezpieczenia w formie weksla.
2.1.9. Koszty ubezpieczenia przedmiotu zamówienia w zakresie OC, AC, NW w okresie trwania umowy leasingu ponosi Zamawiający. Zamawiający może ubezpieczyć przedmiot zamówienia na warunkach dla siebie korzystniejszych: w ramach posiadanego ubezpieczenia flotowego bądź po uprzednim zapoznaniu się z warunkami ubezpieczenia zaproponowanymi przez Wykonawcę. Koszty ubezpieczenia o których mowa powyżej nie stanowią składnika rat leasingowych oraz ceny zamówienia brutto, tym samym nie stanowią przedmiotu oceny wyboru najkorzystniejszej oferty przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu,
2.1.10. Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z administrowaniem polisami przez Wykonawcę.
2.1.11. Koszt opłaty za rejestrację pojazdów (jeśli jest wymagana) leży po stronie Zamawiającego i zostanie on uregulowany na podstawie refaktury.
2.1.12. Zamawiający wymaga zarejestrowania pojazdu maksymalnie do 10 dni roboczych od daty podpisania protokołu odbioru pojazdu.
2.1.13. Koszt podatku od środków transportu, poniesione przez Wykonawcę, pokryje Zamawiający.
2.1.14. Zamawiający wymaga zarejestrowania pojazdu w wydziale komunikacji Urzędu Miasta właściwym dla siedziby Zamawiającego.
2.1.15. Pozostałe warunki leasingu regulowane są przez wewnętrzny regulamin Wykonawcy/OWL (Finansującego w umowie leasingu) o ile taki istnieje oraz postanowienia Kodeksu Cywilnego (Art. 709 i następne). Zamawiający zaakceptuje wzór umowy leasingu wraz z ogólnymi warunkami leasingu stosowany przez Wykonawcę (Finansującego w umowie leasingu) w obrocie gospodarczym, jeśli ich treść nie będzie w sprzeczności z warunkami SWZ oraz ustawą Pzp.
2.2. Wykonawca zobowiązany jest najpóźniej w dacie podpisania umowy leasingowej do podpisania porozumienia trójstronnego (załączonego do SWZ) z Zamawiającym i Dostawcą.
3. Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66114000-2 - Usługi leasingu finansowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 72 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Komisja Przetargowa wg kryteriów opisanych w SWZ Rozdział XX
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający wymaga aby wykonawca lub podwykonawcy byli wpisani do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych prowadzonych w kraju, w którym mają siedzibę lub miejsce zamieszkania.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie dot. przesłanek, o których mowa w art.108 ustawy Pzp oraz w art. 7 ust.1 ustawy z dn. 13.04.2022 o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia ten warunek, jeżeli przedstawi odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub wskaże stronę internetową gdzie jest dostępny wymagany dokument.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 2 000,00 (słownie: dwa tysiące złotych 00/100); szczegółowe informacje zawiera Rozdział XVI SWZ6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które części zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Wszelkie zmiany postanowień niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Zmiana niniejszej umowy może nastąpić jedynie w przypadkach opisanych w art. 455 ustawy Prawo zamówień publicznych.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-08-18 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/mpgk_katowice/proceedings
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-08-18 09:10
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z KATOWIC
- OPRACOWANIE ANALIZ I KONCEPCJI DLA SKRZYŻOWAŃ I PRZEJŚĆ DLA PIESZYCH ZLOKALIZOWANYCH W CIĄGU DRÓG WOJEWÓDZKICH Z PODZIAŁEM NA DWIE CZĘŚCI (...)
- Zakup i sukcesywna dostawa ogumienia zimowego dla pojazdów Wojewódzkiego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach
- Przebudowa nawierzchni jezdni ul. Karłowicza w Katowicach
- Zakup i przedłużenie licencjonowania środowiska VMware typu STANDARD na okres 12 miesięcy
- Dostawa samochodu osobowego z napędem hybrydowym dla Państwowej Inspekcji Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Katowicach.
- Organizacja i przeprowadzenie 5 szkoleń z zakresu zarządzania, budowania zespołu i finansów dla pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w podziale na części.
więcej: przetargi w Katowicach »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup i dostawa w ramach leasingu operacyjnego z opcją wykupu nowych samochodów dostawczych z zabudową skrzyniową - wywrotką
- Dostawa w formie leasingu operacyjnego, fabrycznie nowego samochodu osobowego dla Domu Pomocy Społecznej w Gołuszycach
- Dostawa pojazdu elektrycznego o maksymalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t., ale nieprzekraczającej 12 t., kategoria N2, przystosowanego do odbioru odpadów w formie leasingu finansowego
- Dostawa w formie leasingu operacyjnego fabrycznie nowego samochodu 9 - osobowego dla Urzędu Gminy Miłki
- "Dostawa w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu samochodu ciężarowego do odbioru odpadów komunalnych"
- sfinansowanie w formie lesingu dostaw energetycznych transformatorów mocy na potrzeby EnergiPro Koncern Energetyczny S.A.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.