eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi WarszawaŚwiadczenie usług konserwacji, wykonywania przeglądów oraz napraw instalacji i urządzeń oraz pogotowia technicznego w zakresie utrzymania ruchu instalacji i urządzeń w pomieszczeniach i budynkach.



Ogłoszenie z dnia 2022-12-01


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usług konserwacji, wykonywania przeglądów oraz napraw instalacji i urządzeń oraz pogotowia technicznego w zakresie utrzymania ruchu instalacji i urządzeń w pomieszczeniach i budynkach.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: SIEĆ BADAWCZA ŁUKASIEWICZ - INSTYTUT MIKROELEKTRONIKI I FOTONIKI

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 387374918

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Aleja Lotników 32/46

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-668

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: agata.zygler@imif.lukasiewicz.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://imif.lukasiewicz.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/imif

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


BADANIA NAUKOWE I PRACE ROZWOJOWE

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług konserwacji, wykonywania przeglądów oraz napraw instalacji i urządzeń oraz pogotowia technicznego w zakresie utrzymania ruchu instalacji i urządzeń w pomieszczeniach i budynkach.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dcae709b-3036-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00470959

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-01

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00374367/01

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: F2/76/2022/ZP

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług konserwacji, wykonywania przeglądów oraz napraw instalacji i urządzeń oraz pogotowia technicznego w zakresie utrzymania ruchu instalacji i urządzeń w pomieszczeniach i budynkach Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytut Mikroelektroniki i Fotoniki w lokalizacji przy ul. Wólczyńskiej nr 133 w Warszawie.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50720000-8 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji centralnego ogrzewania

50710000-5 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji elektrycznych i mechanicznych instalacji budynkowych

50730000-1 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących

71315410-6 - Kontrola systemu wentylacji

4.5.5.) Wartość części: 672834,60 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie usług konserwacji, wykonywania przeglądów oraz napraw instalacji
i urządzeń oraz pogotowia technicznego w zakresie utrzymania ruchu instalacji i urządzeń
w pomieszczeniach i budynkach Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytut Mikroelektroniki
i Fotoniki w lokalizacji przy ul. Konstruktorskiej nr 6 w Warszawie.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

50720000-8 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji centralnego ogrzewania

50710000-5 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji elektrycznych i mechanicznych instalacji budynkowych

50730000-1 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji układów chłodzących

71315410-6 - Kontrola systemu wentylacji

4.5.5.) Wartość części: 325458,00 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Przedmiotowe postępowanie zostało wszczęte w dniu 03 października 2022 r.
W terminie wpłynęła dwie oferty, złożone przez następujących Wykonawców:
1) Zintegrowane Systemy Techniczne Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 212A
02-486 Warszawa
2) Tronix S.C.
ul. Olbrachta 58a/173
01-111 Warszawa
Jako najkorzystniejszą wybrana została oferta złożona przez Zintegrowane Systemy Techniczne Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 212A, 02-486 Warszawa.
W dniu 18 listopada 2022 r. Zamawiający powziął wiadomość o odwołaniu z dniem 21 listopada 2022 r. dotychczasowego Dyrektora dra inż. Bolesława Kołodziejczyka i wyznaczeniu począwszy od dnia 22 listopada 2022 r. Zastępcy Dyrektora ds. Badawczych dra inż. Piotra Guzdka do pełnienia obowiązków Dyrektora Zamawiającego.
Dla Zamawiającego zmiana, o której mowa w akapicie poprzedzającym jest istotną zmianą, której nie można było przewidzieć.
Zmiana ta ma bezpośredni wpływ na ustalenie przez Zamawiającego, że dalsze prowadzenie postępowania i wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym.
Zgodnie z ustawą z dnia 21 lutego 2019 r. o Sieci Badawczej Łukasiewicz Zamawiający jest państwową osobą prawną powołaną do prowadzenia badań naukowych i prac rozwojowych, tj. prowadzenia badań aplikacyjnych i prac rozwojowych, a w uzasadnionych przypadkach także badań podstawowych, w tym na rzecz obronności i bezpieczeństwa państwa, szczególnie ważnych dla realizacji:
a) polityki gospodarczej i innowacyjnej państwa określonej w strategiach rozwoju,
b) polityki naukowej państwa, o której mowa w art. 6 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
W systemie zamówień publicznych interes publiczny należy wiązać z funkcjami i zadaniami, jakie ustawodawca stawia podmiotom wydatkujących środki publiczne. Należą do nich racjonalne, efektywne i skuteczne wydatkowanie środków publicznych na zadania publiczne, zagwarantowanie uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców na rynku, zapobieganie korupcji w zamówieniach publicznych, zwiększanie konkurencyjności na rynku, kształtowanie właściwych wzorów zachowań rynkowych zarówno przez wykonawców, jak i zamawiających, w tym ustalenie zasad równowagi kontraktowej, ochrona podmiotów działających na rynku zamówień publicznych poprzez przyjmowanie przez instytucje zamawiającego jasnych i przejrzystych zasad udzielania zamówień publicznych (wyrok KIO z dnia 23 czerwca 2020 r. KIO 892/20).
Wykonanie zamówienia będzie godzić w interes publiczny związany z niezakłóconym pełnieniem przez Zamawiającego zadań ustawowych, co oznacza, że środki przeznaczone na zamówienie nie powinny zostać wydane, a zamówienie nie powinno zostać udzielone.

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Jedyna ważna oferta firmy Tronix S.C. , ul. Olbrachta 58a/173, 01-111 Warszawa przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia o 516 600,00zł brutto.

W postępowaniu oferty złożyli Wykonawcy:

1. Oferta Wykonawcy - Zintegrowane Systemy Techniczne Sp. z o.o., Al. Jerozolimskie 212A, 02-486 Warszawa - oferta odrzucona:

• Uzasadnienie prawne: Art. 226 ust. 1 pkt. 8) ustawy Pzp tj. zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia.
• Uzasadnienie faktyczne: Wykonawca Zintegrowane Systemy Techniczne Sp. z o.o. został wezwany w dniu 17.10.2022 r. zgodnie z art. 224 ust. 2 pkt 1 ustawy Pzp do złożenia wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny, w tym złożenia dowodów
W wyznaczonym czasie Wykonawca złożył wyjaśnienia, w których w sposób ogólny podał swoje koszty. Wyjaśnienia nie zostały poparte żadnymi dowodami.
W ocenie Zamawiającego wyjaśnienia są niewystarczające by obalić domniemanie zaoferowania rażąco niskiej ceny.
Wyjaśnienia winny być wyczerpujące, skonkretyzowane, odnoszące się do tych elementów kalkulacyjnych, które miały wpływ na wielkość zawartej w ofercie ceny oraz poparte dowodami.
Zgodnie z orzecznictwem KIO nie jest wystarczające samo powołanie się na istnienie okoliczności, lecz konieczne jest wykazanie w sposób mierzalny, jak wpływają one na obniżenie kosztów realizacji zamówienia, jakie mają przełożenie na poszczególne elementy składowe ceny. Tak złożone wyjaśnienia wykonawca zobowiązany jest poprzeć stosownymi dowodami potwierdzającymi wskazywane w wyjaśnieniach informacje. Jest to szczególne istotne w sytuacji, gdy wykonawca powołuje się na istnienie po jego stronie pewnych szczególnie korzystnych warunków czy posiadanie pewnych szczególnych rozwiązań, które wpłynęły na sposób ukształtowania ceny (vide wyrok KIO z 16 marca 2021 r., sygn. akt KIO 600/21)..

2. Oferta Wykonawcy Tronix S.C. , ul. Olbrachta 58a/173, 01-111 Warszawa, - ważna

Wartość oferty: 420 000,00 zł netto / 516 600,00 zł brutto.
Kwota jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to: 264 600,00 zł (netto), 325 458,00 zł brutto.

Oferta firmy Tronix S.C. , ul. Olbrachta 58a/173, 01-111 Warszawa. przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia o 191 142,00 zł brutto

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.