eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Skoroszyce › Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1 400 000,00 zł



Ogłoszenie z dnia 2023-10-30


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1 400 000,00 zł

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA SKOROSZYCE

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412941

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Powstańców Śląskich 17

1.5.2.) Miejscowość: Skoroszyce

1.5.3.) Kod pocztowy: 48-320

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: boguses@poczta.onet.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.skoroszyce.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/skoroszyce

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1 400 000,00 zł

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7e62d5cf-60fe-11ee-a60c-9ec5599dddc1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00469687

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00428297

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: Nr zamówienia IP.IZ.271.10.2023.

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 226849 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie kredytu długoterminowego do kwoty 1 400 000,00 zł”
(słownie: jeden milion sześćset tysięcy złotych 00/100)”.

1) Zakres zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest: Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie do 1 400 000,00 zł, (słownie: jeden milion czterysta tysięcy złotych 00/100), nie mniej jednak niż 1 000 000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) który przeznaczony jest na sfinansowanie części wydatków związanych z realizacją zadania inwestycyjnego pn. Remont drogi gminnej w miejscowości Makowice.
2. Okres kredytowania: od dnia 1 grudnia 2023 r. do dnia 30.09.2026 roku.
3. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w pełnej wysokości, w dniu 1 grudnia 2023 r.
4. Uruchomienie całości kredytu przez Wykonawcę nastąpi w jednej transzy.
5. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej.
6. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty części kredytu lub całości kredytu w terminie przez niego wyznaczonym, pod warunkiem uprzedniego pisemnego powiadomienia Wykonawcy, nie później niż 7 dni przed datą wcześniejszej spłaty całości bądź części kredytu. Zamawiający z powyższych tytułów nie poniesie dodatkowych kosztów.
7. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu odsetki naliczane będą tylko za okres do terminu spłaty.
8. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalają nowy harmonogram spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Za powyższą czynność Zamawiający nie będzie obciążony dodatkowymi kosztami.
9. Wcześniejsza spłata całości bądź części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia.
10. W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu, odsetki naliczane będą do dnia dokonania ww. transakcji.
11. Dopuszcza się możliwość niewykorzystania w całości kredytu bez obciążenia Zamawiającego dodatkowymi kosztami, przy czym Zamawiający powiadomi wykonawcę o niewykorzystaniu w całości kredytu, w trybie przewidzianym dla wcześniejszej spłaty części kredytu bądź całości kredytu.
12. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej.
13. W przypadku zmiany stawki WIBOR 1M wysokość oprocentowania kredytu zmieni się o tyle o ile zmieni się stawka WIBOR 1M.
14. Wyliczenia ofertowej ceny w PLN Wykonawca dokona na podstawie stawki WIBOR 1M z dnia 29.09.2023 r. – 6,0400 % i marży banku oraz daty uruchomienia kredytu.
15. Przyjmuje się datę uruchomienia całego kredytu na dzień 01.12.2023 r., która to data stanowi wyłącznie datę orientacyjną, podaną na potrzeby niniejszego zamówienia, w celu jednolitego wyliczenia ceny dla wszystkich Wykonawców. Rzeczywiste uruchomienie może nastąpić wcześniej – tj w okresie listopad lub później (grudzień) 2022 r.

2). Opis sposobu obliczenia oprocentowania.
1.Stopa procentowa równa będzie wysokości stawki referencyjnej powiększonej o stałą, w całym okresie kredytowania, marżę banku. Stawka referencyjna liczona będzie jako WIBOR 1M dla międzybankowych depozytów jednomiesięcznych, obowiązującej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie każdego okresu obrachunkowego za jaki należne odsetki od kredytu są naliczane i spłacane dla kredytów ze zmienną stopą.
W sytuacji, gdy suma stawki bazowej WIBOR 1M oraz marży banku, będzie równa lub mniejsza zero, strony umowy zgodnie postanawiają, że oprocentowanie kredytu wyniesie 0,00 %.
Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym m miesiącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365 oraz 366/366 w roku przestępnym).
2. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni w miesiąca kalendarzowego, przy czym:
a) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego;
b) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu.
3. Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych i płatna w terminie na ostatni dzień każdego miesiąca kalendarzowego. Wykonawca zobowiązany będzie do wyliczenia odsetek i przesłania obciążenia dla Zamawiającego na 14 dni przed terminem płatności, drogą elektroniczną.
4. Wykonawcy nie przysługuje prawo naliczenia i pobierania prowizji przygotowawczej, a także prowizji od udzielonego kredytu, ani żadnych innych dodatkowych prowizji i opłat. Jedynym kosztem ponoszonym przez Zamawiającego będzie oprocentowanie kredytu.
5. Spłata kredytu (rat kapitałowych) będzie następować w poniżej podanych ratach i terminach:


1
do dnia
30.09.2024
w kwocie
470 000,00 zł
2
do dnia
30.09.2025
w kwocie
465 000,00 zł
3
do dnia
30.09.2026
w kwocie
465 000,00 zł

Jeżeli kwota udzielonego kredytu będzie niższa niższa niż 1 400 000, 00 zł – kwoty spłaty rat będą odpowiednio niższe.

6. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu.
7. Płatność rat kapitałowych, o których mowa w ust. 5. może ulec przesunięciu, pod warunkiem złożenia przez Zamawiającego pisemnego wniosku o odroczenie płatności na czas oznaczony. Wniosek winien być złożony u Wykonawcy (w banku) najpóźniej 10 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia płatności raty kapitałowej nie może wykraczać poza termin obowiązywania umowy. Niespłacona rata kapitałowa wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na niezmienionych zasadach określonych w ofercie i w umowie. Po każdorazowym przesunięciu terminu raty kapitałowej, Wykonawca dokona stosownego przeliczenia tabeli spłat rat kapitałowych i odsetkowych, stosownie do treści wniosku Zamawiającego o odroczenie terminu płatności.
Z tytułu ww. czynności, opisanych w niniejszym punkcie Wykonawca nie będzie pobierał żadnych dodatkowych opłat ani prowizji.
8. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową opatrzony kontrasygnatą Skarbnika.
9. Kredyt będzie udzielony na podstawie umowy zaproponowanej przez Wykonawcę i zaakceptowanej przez Zamawiającego, przy czym umowa musi obejmować istotne zapisy zawarte w niniejszej SWZ i nie może wykraczać poza jej postanowienia.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji z kredytu w sytuacji, gdy nie dojdzie do realizacji zadania stanowiącego przedmiot kredytowania. O rezygnacji z kredytu oraz przyczynie rezygnacji Zamawiający powiadomi Wykonawcę w terminie do 14 dni. Z powyższego tytułu zamawiający nie poniesie żadnych kar ani kosztów.
11. Okres karencji w spłacie kredytu:
Karencja w spłacie kredytu trwać będzie do dnia 29.09.2024 r.
12. Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.
13. Zamawiający nie był i nie jest w restrukturyzacji w innych bankach.
14. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US.
15. U Zamawiającego nie był prowadzony program postępowania naprawczego i nie przystępuje on do jego realizacji w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
16. U Zamawiającego nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne na wniosek banków.


Przedmiot zamówienia zgodnie z kodem CPV:

Kod główny: CPV 66113000-5 – Usługi udzielania kredytu

Termin wykonania zamówienia: Termin spłaty kredytu – 30.09.2026 r.

4.5.3.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 172357,15 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 172357,15 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 172357,15 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Bank Spółdzielczy w Otmuchowie

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7531006631

7.3.3) Ulica: Rynek 1b

7.3.4) Miejscowość: Otmuchów

7.3.5) Kod pocztowy: 48-385

7.3.6.) Województwo: opolskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-24

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 172357,15 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2026-09-30

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.