Ogłoszenie z dnia 2022-11-30
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Awaryjna zabudowa wału przeciwpowodziowego przy stacji pomp nr 31 Gajowiec, gm. Gronowo Elbląskie – Stalowa ścianka szczelna
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia-gd@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wody.gov.pl/
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Awaryjna zabudowa wału przeciwpowodziowego przy stacji pomp nr 31 Gajowiec, gm. Gronowo Elbląskie – Stalowa ścianka szczelna2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ab8fa0c6-6fd4-11ed-abdb-a69c1593877c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00468020
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Na skutek wzmożonej działalności bobrów, w dniu 15.10.2022 roku doszło do poważnego uszkodzenia wału przeciwpowodziowego rzeki Tyny Górnej na odcinku ok. 30 m - korona wału obniżyła się o ok. 1 m, powstały liczne przebicia wody przez uszkodzony korpus wału. Przebicia wody doprowadziły do pękania wału oraz jego przesuwania w stronę lądu
w następstwie czego doszło do podtopienia przylegających pól.
Wał znajduje się w stanie zagrożenia powodziowego, w przypadku wystąpienia i trwania wysokich stanów wody w rz. Tyna Górna może dojść do jego przerwania, co grozi zalaniem polderu 31 Gajewiec, 17 Jesionno oraz infrastruktury kolejowej Elbląg- Malbork i drogowej, jak również zalaniem gruntów i podtopieniami zabudowań w miejscowości Gajewiec, Jesionna, Gronowo Elbląskie. Powyższe stanowi zagrożenie dla życia i mienia. W związku z koniecznością zapewnienia ochrony przeciwpowodziowej terenu obszaru chronionego niezbędne jest zatem niezwłoczne wykonanie zabudowy uszkodzonego odcinka wału.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: GD.ROZ.2810.92.2022.ZP.AM
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana polegająca na pogrążeniu 40 mb ścianek szczelnych stalowych (rzędna góry ścianki 1,6 m. n.p.m.) o parametrach grodzic G-62 wibromłotem HVB zawieszonym na koparce; głębokość wbicia do 8 m, grunt kat. III. Zakres zamówienia obejmuje również dowóz gruntu na odległości do 25 km – 60 m3, odbudowę korony wału na odcinku - 100 mb oraz uporządkowanie terenu po awaryjnej odbudowie: 16 r-g, 16 m-g.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i warunki realizacji zamówienia określają:
- Opis przedmiotu zamówienia – Załącznik Nr 1 do zaproszenia,
- Projektowane postanowienia umowy – Załącznik Nr 2 do zaproszenia.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45246400-7 - Roboty w zakresie ochrony przeciwpowodziowej
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 527670,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 527670,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 527670,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ROLNICZA SPÓŁDZIELNIA PRODUKCYJNA "AGROMEL"
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5272825616
7.3.3) Ulica: Warcz 4G
7.3.4) Miejscowość: TRĄBKI WIELKIE
7.3.5) Kod pocztowy: 83-041
7.3.6.) Województwo: pomorskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO WODNE WODY POLSKIE
jakie przetargi wygrała firma
PAŃSTWOWE GOSPODARSTWO WODNE WODY POLSKIE
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2022-11-16
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 527670,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 20 dni
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Na skutek wzmożonej działalności bobrów, w dniu 15.10.2022 roku doszło do poważnego uszkodzenia wału przeciwpowodziowego rzeki Tyny Górnej na odcinku ok. 30 m - korona wału obniżyła się o ok. 1 m, powstały liczne przebicia wody przez uszkodzony korpus wału. Przebicia wody doprowadziły do pękania wału oraz jego przesuwania w stronę lądu w następstwie czego doszło do podtopienia przylegających pól.
Do działań naprawczych na miejscu zdarzenia niezwłocznie przystąpili pracownicy Wód Polskich, do których dołączyły zastępy Straży Pożarnej oraz pracownicy Zarządzania Kryzysowego lokalnego samorządu.
Wał znajduje się w stanie zagrożenia powodziowego, w przypadku wystąpienia i trwania wysokich stanów wody w rz. Tyna Górna może dojść do jego przerwania, co grozi zalaniem polderu 31 Gajewiec, 17 Jesionno oraz infrastruktury kolejowej Elbląg- Malbork i drogowej, jak również zalaniem gruntów i podtopieniami zabudowań w miejscowości Gajewiec, Jesionna, Gronowo Elbląskie. Powyższe stanowi zagrożenie dla życia i mienia. W związku z koniecznością zapewnienia ochrony przeciwpowodziowej terenu obszaru chronionego niezbędne jest zatem niezwłoczne wykonanie zabudowy uszkodzonego odcinka wału.
Biorąc pod uwagę powyższe nadzwyczajne okoliczności, niezbędnym jest podjęciem natychmiastowych działań w celi zabezpieczenia wału. Spełniona zostały tym samym przesłanka wynikająca z art. 214 ust. 1 pkt 5 Pzp.
Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Zgodnie z doktryną natychmiastowe wykonanie zamówienia oznacza konieczność jego realizacji najszybciej jak to możliwe. Określenie „natychmiast” wskazuje na maksymalny priorytet i szybkość jeszcze większą niż w trybie pilnym. Jest to zatem przesłanka, z której można skorzystać jedynie w sytuacjach wyjątkowych wymagających od zamawiającego szczególnie szybkiej reakcji a sytuacja powyżej opisana właśnie do takich się zalicza.
Przedmiotowe zamówienie nie było możliwe do przewidzenia. Zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 214 ust. 1 pkt 5 podyktowane było natychmiastowością wykonania i konsekwencją okoliczności, których wcześniej nie dało się przewidzieć, a zatem i uniknąć. Natomiast potrzeba natychmiastowego zrealizowania zamówienia była podyktowana koniecznością uniknięcia zapobieżenia ewentualnym negatywnym skutkom zaniechania w tym względzie.
Okoliczności wskazane powyżej wynikają z przyczyn niezawinionych, niezależnych od Zamawiającego. W zaistniałej sytuacji nie było możliwości by zachować terminy określone dla innych trybów zamówienia. Zdarzenie, które miało miejsce było zdarzeniem losowym o charakterze katastrofy, której skutkiem mogło być zalanie okolicznych pól i miejscowości doprowadzając do znacznych strat materialnych oraz narażenia życia okolicznych mieszkańców.
Wobec powyższego zastosowanie trybu zamówienia z wolnej ręki zgodnie z art. 214 ust 1 pkt 5 uznaje się za zasadne.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- CP-24-260/2025 Wykonanie robót budowlanych polegających na dostosowaniu pomieszczeń po bufecie do funkcji socjalnej i węzłów sanitarnych wraz z łącznikiem i poprzedzającym go fragmentem holu
- Rozbudowa licencji narzędzi do wideokonferencji dla pracowników i studentów Uniwersytetu Warszawskiego
- "Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego na zadaniu pn.: "Remont, przebudowa oraz rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 731 na terenie gminy Warka, pow. Grójecki, woj. Mazowieckie"
- Zakup usług hotelowo - gastronomiczno - transportowych na potrzeby organizacji konferencji szkoleniowej dla sędziów i asesorów WSA w Warszawie
- Dostawa urządzenia do rejestracji słuchowych potencjałów wywołanych pnia mózgu - ABR - 1 szt..
- Dostawa odzieży i obuwia roboczego dla Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Prace utrzymaniowe rzeki Troja w km 7+800-10+800 w m. Kietrz gm. Kietrz
- Usuwanie szkód powodziowych - skutków powodzi z września 2024 r. -obszar nadzorów Wodnych Pszczyna i Bieruń - gm. Bieruń, Bojszowy, Goczałkowice Zdrój, Miedźna, Pawłowice, Pszczyna, Suszec, Tychy
- Usuwanie szkód powodziowych - skutków powodzi z września 2024 r.-obszar nadzoru Wodnego Bielsko-Biała-gm. Bestwina, Brzeszcze, Czechowice-Dziedzice, Jasienica, Wilkowice - części od 1 do 5
- BUDOWA ZBIORNIKA WODNEGO ŻEROMIN - RUTA
- Roboty naprawcze na wałach przeciwpowodziowych na terenie gminy Bolesławiec (nakaz bud.)
- Udrożnienie i naprawa koryt cieków oraz przywrócenie funkcjonalności urządzeń wodnych w ramach usuwania skutków powodzi na wybranych ciekach ZZ Nysa powiat nyski i brzeski - cz. od 1 do 3.
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.