eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GarwolinROZWÓJ INFRASTRUKTURY REKREACYJNEJ I AKTYWNEGO WYPOCZYNKU NA TERENIE GMINY GARWOLIN - GÓRKI



Ogłoszenie z dnia 2025-10-08


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
ROZWÓJ INFRASTRUKTURY REKREACYJNEJ I AKTYWNEGO WYPOCZYNKU NA TERENIE GMINY GARWOLIN – GÓRKI

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA GARWOLIN

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582256

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Mazowiecka 16

1.5.2.) Miejscowość: Garwolin

1.5.3.) Kod pocztowy: 08-400

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@garwolin-gmina.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.garwolin-gmina.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://garwolin-gmina.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ROZWÓJ INFRASTRUKTURY REKREACYJNEJ I AKTYWNEGO WYPOCZYNKU NA TERENIE GMINY GARWOLIN – GÓRKI

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-95fc9d5e-7ed5-485c-be16-b9d6697e8127

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00464058

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-08

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00018530/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Rozwój infrastruktury rekreacyjnej i aktywnego wypoczynku na terenie gminy Garwolin: Czyszkówek, Unin Kolonia, Górki, Niecieplin, Puznów.

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: TIP.271.20.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa istniejącego placu zabaw oraz montaż urządzeń siłowni zewnętrznej
w ramach zadania pn.: „Rozwój infrastruktury sportowej i aktywnego wypoczynku na terenie gminy Garwolin-Górki”.
W ramach zadania przewidziano wykonanie robót budowlanych typu:
- montaż urządzeń zabawowych /doposażenie istniejącego placu zabaw /3 szt./ wraz z wykonaniem nawierzchni bezpiecznej /piasek/;
- montaż urządzeń siłowni zewnętrznej /2 szt./;
- wykonanie nawierzchni bezpiecznej w obrębie istniejącej części placu zabaw;
- zmiana lokalizacji części istniejących urządzeń zabawowych oraz istniejącego wyposażenia /zgodnie z załącznikiem graficznym/;
- naprawa/doposażenie istniejących urządzeń zabawowych /siedzisko huśtawki, odboje gumowe itp./
- montaż tablicy z regulaminem określającym zasady korzystania z placu zabaw oraz montaż dodatkowej ławki w obrębie placu zabaw;
- montaż ogrodzenia wydzielającego obszar terenu rekreacyjnego;
Inwestycja przewidziana do realizacji na działce nr ewid. 6/6 w miejscowości Górki, 08-400 Garwolin.

Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony został w przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 9 do SWZ oraz w dokumentacji projektowej załącznik nr 10 na podstawie którego Wykonawca zobowiązany jest do opracowania kosztorysu ofertowego.
„Przedmiot zamówienia współfinansowany z dotacji z budżetu Województwa Mazowieckiego na dofinansowanie realizacji Zadania pn. „Rozwój infrastruktury rekreacyjnej i aktywnego wypoczynku na terenie gminy Garwolin w ramach Instrumentu wsparcia zadań ważnych dla równomiernego rozwoju województwa mazowieckiego”

4.5.3.) Główny kod CPV: 37535200-9 - Wyposażenie placów zabaw

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

71353200-9 - Usługi opomiarowania

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45236210-5 - Wyrównywanie nawierzchni placów zabaw dla dzieci

45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych

45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 3 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE PRAWNE:
Art. 255 ust. 3 i ust. 7 w zw. z art. 263 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z pózn. zm.): „(…) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
3) Cena lub koszt najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia (…),”
7) wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263 (…);”
Art. 263 Pzp: „ (…) Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE:
Stosownie do art. 255 pkt. 7 ustawy Pzp Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263. Art. 263 ustawy Pzp stanowi, że: jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu Wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.
W dniu 22.09.2025 r. Zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawcę
– Simba Group Sp. z o. o. Ul. Zimna 15, 20-204 Lublin. Zamawiający wyznaczał pierwszy termin na podpisanie umowy na dzień 30.09.2025 r., drugi na dzień 01.10.2025 r., trzeci na dzień 02.10.2025 r. oraz czwarty ostateczny na dzień 03.10.2025 r. W wyznaczonym ostatecznie terminie Wykonawca nie podpisał umowy związku z tym Zamawiający uznał, iż Wykonawca uchylił się od zawarcia przedmiotowej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Stan faktyczny jaki zaistniał w przedmiotowej sprawie, gdzie Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w konsekwencji prowadzi do niemożności zawarcia umowy i uzasadnia unieważnienie postępowania przez Zamawiającego. Należy również zaznaczyć, iż w przedmiotowym postępowaniu Zamawiający dysponował innymi ofertami jednakże z uwagi na fakt, iż cena najniższej oferty przewyższa kwotę którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia Zamawiający zgodnie z art. 263 tj. – „(…)zamawiający może dokonać ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych w postępowaniu wykonawców oraz wybrać najkorzystniejszą ofertę albo unieważnić postępowanie.” nie dokonał ponownego badania i oceny ofert spośród ofert pozostałych złożonych w niniejszym postępowaniu i unieważnił postępowanie.
W związku z powyższym, należy stwierdzić, że przedmiotowe postępowanie należy unieważnić na podstawie art. 255 pkt 7 i 3 ustawy Pzp, ponieważ Wykonawca uchylił się od zawarcia umowy oraz cena najniższej kolejnej oferty przewyższa kwotę którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Zatem, unieważnienie przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia stało się konieczne i jest uzasadnione.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.