eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Sosnowiec › Wyk. PB dla przedsięwzięcia p.n. Adaptacja bud. położonego w Czeladzi przy ul. 21 listopada 23 do funkcji mieszkalnych wraz z miejscami postojowymi oraz garażami i uzyskaniem prawomocnej decyzji PNB



Ogłoszenie z dnia 2022-11-28


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
Wyk. PB dla przedsięwzięcia p.n. Adaptacja bud. położonego w Czeladzi przy ul. 21 listopada 23 do funkcji mieszkalnych wraz z miejscami postojowymi oraz garażami i uzyskaniem prawomocnej decyzji PNB

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: SIM ZAGŁĘBIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 520703578

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Wojska Polskiego 8 lokal 2.21

1.4.2.) Miejscowość: Sosnowiec

1.4.3.) Kod pocztowy: 41-208

1.4.4.) Województwo: śląskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@simzaglebie.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.simzaglebie.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00463457

2.2.) Data ogłoszenia: 2022-11-28

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2022/BZP 00462164/01

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV - TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2. Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki

Przed zmianą:
opinia prawna - brak możliwości zachowania terminów na przeprowadzenie innych trybów ustawowych związane z uzyskaniem finansowania inwestycji przez BGK.

Po zmianie:
W marcu 2022 roku Spółka złożyła do Banku Gospodarstwa Krajowego wniosek o udzielenie finansowania zwrotnego. Wobec spełnienia przez Spółkę warunków, o których mowa w § 7 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie warunków i trybu finansowania zwrotnego w ramach realizacji przez Bank Gospodarstwa Krajowego rządowego programu popierania budownictwa mieszkaniowego oraz minimalnych wymagań dotyczących lokali powstałych przy udziale tego finansowania Bank pismem z dnia 20 czerwca 2022 roku poinformował Spółkę o terminie złożenia dokumentów niezbędnych do podjęcia decyzji kredytowej wskazanych w § 4 ust. 4, w tym m.in. (…) kopii prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę.
Dnia 14 listopada Spółka otrzymała od BGK informację, że ostateczny termin dostarczenia dokumentów niezbędnych do wydania decyzji kredytowej (w tym prawomocnego pozwolenia na budowę) został wyznaczony na dzień 28 lutego 2023 roku.
c.d. w informacjach dodatkowych

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VI - INFORMACJE DODATKOWE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

6.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:

Po zmianie:
Dnia 16 sierpnia 2022 roku Gmina Czeladź będąca wspólnikiem SIM Zagłębie Sp. z o.o. zawarła umowę w przedmiocie sporządzenia projektu budowlanego wraz uzyskaniem pozwolenia na budowę dla zadania pn. „Adaptacja, do funkcji mieszkalnych, budynku położonego w Czeladzi przy ul. 21 Listopada 23 wraz z miejscami postojowymi na działkach nr 24/10 i 118 arkusz mapy 41, obręb Czeladź”. Przedmiotowa umowa przewidywała, że Wykonawca sporządzi kompletną dokumentację projektową w terminie do dnia 30 października 2022 roku (ETAP I) zaś do dnia 21 grudnia 2022 roku uzyska prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę (Etap II).
Dokumentacja projektowa, której wytworzenie było przedmiotem umowy, miała dotyczyć budynku znajdującego się na nieruchomości, którą Gmina wniosła do Spółki tytułem aportu w dniu 26 sierpnia 2022 roku.
Mając na względzie powyższe Spółka zawarła z Gminą w dniu 19 sierpnia 2022 roku porozumienie, na podstawie którego strony zobowiązały się, m.in. że w terminie do końca roku 2022 roku Strony niniejszego porozumienia zawrą umowę sprzedaży, na podstawie której Gmina przeniesie na Spółkę własność dokumentacji projektowej wytworzonej w wyniku realizacji Umowy wraz z autorskimi prawami majątkowymi.

Dnia 10 listopada 2022 roku Gmina poinformowała Spółkę, że w związku z niewykonaniem Etapu I umowy w przewidzianym terminie, Gmina złożyła Wykonawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Przed tą datą Spółka nie otrzymała od Gminy żadnych sygnałów, że realizacja ww. umowy jest zagrożona.

Wyjątkowość powyższej sytuacji wynika z faktu, że brak realizacji umowy zawartej z Gminą przez Wykonawcę stanowi zdarzenie mało prawdopodobne.
Opiniujący zwraca uwagę na komunikat Prezesa UZP opublikowany w lutym 2022 roku, w którym to komunikacje Prezes UZP wprost uznał, że nagłe wypowiedzenie umowy przez stronę, może uzasadniać zastosowanie przez zamawiających trybu zamówienia z wolnej ręki (www.uzp.gov.pl/strona-glowna/slider-aktualnosci/tryb-z-wolnej-reki,-a-wypowiedzenie-umowyprzez-dostawce-energii-elektrycznej)
Zamawiający nie miał wiedzy co do opóźnienia Wykonawcy w realizacji umowy zawartej z Gminą oraz do zamiaru odstąpienia od tej umowy przez Gminę.

Zarówno zamawiający i wykonawca mogą zakładać, że druga strona będzie wywiązywała się ze swoich zobowiązań wynikających z zawartej umowy. Dlatego Gmina pozostawała w uzasadnionym przypuszczeniu, że zawarta z Wykonawcą umowa zostanie wykonana w terminie. Nadto Spółka miała uzasadnione podstawy do pozostawania w przekonaniu, że wspólnik dopilnuje realizacji umowy z Wykonawcą albo poinformuje w odpowiednim czasie Spółkę, że realizacja zawartego porozumienia jest zagrożona.
Zaistniałą sytuację należy uznać zatem za nieprawdopodobną, a co za tym idzie za wpisującą się w przesłankę braku możliwości jej przewidzenia.


Ostateczny termin złożenia dokumentów zgodnie z wezwaniem BGK przypada na dzień 28 lutego 2023 roku.
Organ administracji architektoniczno – budowlanej ma ustawowy termin 65 dni (art. 35 ust. 6 pkt 1 ustawy Prawo budowlane) na wydanie decyzji w sprawie pozwolenia na budowę. Oznacza to, że projektant winien przystąpić natychmiast do prac projektowych, gdyż jakiekolwiek opóźnienie nie daje szans na dochowanie terminu złożenia dokumentów do dnia 28 lutego 2023 roku.
W świetle powyższego zaistniała konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia i zachodzi brak możliwości zachowania terminów przewidzianych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Opisany stan faktyczny daje podstawy do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 5 Prawa zamówień publicznych w zakresie usługi wykonania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę

SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE

Dnia 16 sierpnia 2022 roku Gmina Czeladź będąca wspólnikiem SIM Zagłębie Sp. z o.o. zawarła umowę w przedmiocie sporządzenia projektu budowlanego wraz uzyskaniem pozwolenia na budowę dla zadania pn. „Adaptacja, do funkcji mieszkalnych, budynku położonego w Czeladzi przy ul. 21 Listopada 23 wraz z miejscami postojowymi na działkach nr 24/10 i 118 arkusz mapy 41, obręb Czeladź”. Przedmiotowa umowa przewidywała, że Wykonawca sporządzi kompletną dokumentację projektową w terminie do dnia 30 października 2022 roku (ETAP I) zaś do dnia 21 grudnia 2022 roku uzyska prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę (Etap II).
Dokumentacja projektowa, której wytworzenie było przedmiotem umowy, miała dotyczyć budynku znajdującego się na nieruchomości, którą Gmina wniosła do Spółki tytułem aportu w dniu 26 sierpnia 2022 roku.
Mając na względzie powyższe Spółka zawarła z Gminą w dniu 19 sierpnia 2022 roku porozumienie, na podstawie którego strony zobowiązały się, m.in. że w terminie do końca roku 2022 roku Strony niniejszego porozumienia zawrą umowę sprzedaży, na podstawie której Gmina przeniesie na Spółkę własność dokumentacji projektowej wytworzonej w wyniku realizacji Umowy wraz z autorskimi prawami majątkowymi.

Dnia 10 listopada 2022 roku Gmina poinformowała Spółkę, że w związku z niewykonaniem Etapu I umowy w przewidzianym terminie, Gmina złożyła Wykonawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Przed tą datą Spółka nie otrzymała od Gminy żadnych sygnałów, że realizacja ww. umowy jest zagrożona.

Wyjątkowość powyższej sytuacji wynika z faktu, że brak realizacji umowy zawartej z Gminą przez Wykonawcę stanowi zdarzenie mało prawdopodobne.
Opiniujący zwraca uwagę na komunikat Prezesa UZP opublikowany w lutym 2022 roku, w którym to komunikacje Prezes UZP wprost uznał, że nagłe wypowiedzenie umowy przez stronę, może uzasadniać zastosowanie przez zamawiających trybu zamówienia z wolnej ręki (www.uzp.gov.pl/strona-glowna/slider-aktualnosci/tryb-z-wolnej-reki,-a-wypowiedzenie-umowyprzez-dostawce-energii-elektrycznej)
Zamawiający nie miał wiedzy co do opóźnienia Wykonawcy w realizacji umowy zawartej z Gminą oraz do zamiaru odstąpienia od tej umowy przez Gminę.

Zarówno zamawiający i wykonawca mogą zakładać, że druga strona będzie wywiązywała się ze swoich zobowiązań wynikających z zawartej umowy. Dlatego Gmina pozostawała w uzasadnionym przypuszczeniu, że zawarta z Wykonawcą umowa zostanie wykonana w terminie. Nadto Spółka miała uzasadnione podstawy do pozostawania w przekonaniu, że wspólnik dopilnuje realizacji umowy z Wykonawcą albo poinformuje w odpowiednim czasie Spółkę, że realizacja zawartego porozumienia jest zagrożona.
Zaistniałą sytuację należy uznać zatem za nieprawdopodobną, a co za tym idzie za wpisującą się w przesłankę braku możliwości jej przewidzenia.


Ostateczny termin złożenia dokumentów zgodnie z wezwaniem BGK przypada na dzień 28 lutego 2023 roku.
Organ administracji architektoniczno – budowlanej ma ustawowy termin 65 dni (art. 35 ust. 6 pkt 1 ustawy Prawo budowlane) na wydanie decyzji w sprawie pozwolenia na budowę. Oznacza to, że projektant winien przystąpić natychmiast do prac projektowych, gdyż jakiekolwiek opóźnienie nie daje szans na dochowanie terminu złożenia dokumentów do dnia 28 lutego 2023 roku.
W świetle powyższego zaistniała konieczność natychmiastowego wykonania zamówienia i zachodzi brak możliwości zachowania terminów przewidzianych dla innych trybów udzielenia zamówienia.
Opisany stan faktyczny daje podstawy do zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 5 Prawa zamówień publicznych w zakresie usługi wykonania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.