Ogłoszenie z dnia 2023-10-25
Powiązane ogłoszenia:
- 2023/BZP 00396139/01 - Ogłoszenie z dnia 2023-09-14
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
MODERNIZACJA ISTNIEJĄCEGO PUNKTU SELEKTYWNEGO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE MIASTA I GMINY GOLINA
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Golina
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019059
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Nowa 1
1.5.2.) Miejscowość: Golina
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-590
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 63 241 80 95
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: golina@golina.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.golina.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/golina1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
MODERNIZACJA ISTNIEJĄCEGO PUNKTU SELEKTYWNEGO ZBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH NA TERENIE MIASTA I GMINY GOLINA2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e03b9652-521b-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00461767
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00039552/11/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Modernizacja istniejącego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie miasta i gminy Golina
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00396139
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: Zp.271.13.2023
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia niniejszego postępowania jest zaprojektowanie (Etap I) i budowa punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, na terenie którego zbierane i magazynowane będą odpady komunalne, dostarczone przez mieszkańców Gminy oraz prowadzone będą działania towarzyszące, np. działania edukacyjne (Etap II).
1.1. Wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania i uzyskania w imieniu Zamawiającego wszystkich wymaganych - zgodnie z obowiązującym prawem do wybudowania, wyposażenia i uruchomienia przedmiotowego PSZOK – decyzji, pozwoleń, zezwoleń, warunków technicznych i realizacyjnych, porozumień oraz innych formalności, mając na uwadze zamierzony cel i funkcje planowanego przedsięwzięcia, wybudowania i wyposażenia punktu zgodnie z programem funkcjonalno - użytkowym, uwzględniając planowany cel i funkcję przedsięwzięcia, zgodnie z wymaganiami powszechnie obowiązującego prawa (także prawa miejscowego), norm i wiedzy technicznej oraz sztuki budowlanej. Wykonawca zobowiązany będzie uzyskać niezbędne opinie, uzgodnienia, warunki techniczne, zgody i decyzje, a także wyposażyć punkt we wszystkie niezbędne kontenery, pojemniki, narzędzia, oznakowanie poziome i pionowe oraz obiekty budowlane.
1.2. W ramach przedsięwzięcia przewidzieć należy prace rozbiórkowe i demontaż istniejących obiektów, utwardzenia, ogrodzenia i infrastruktury podziemnej kolidującej z planowanymi obiektami i instalacjami. Łączna powierzchnia terenu przeznaczona do przekształcenia w związku z realizacją PSZOK wynosi do ok. 2 200 m2.
1.3. W punkcie gromadzone będą odpady komunalne selektywnie zbierane, z wyłączeniem zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zawierających azbest.
Zbierane i magazynowane będą:
- inne niż niebezpieczne odpady komunalne,
- odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych (odpady komunalne),
- przedmioty przeznaczone do ponownego użycia.
Zbierane i magazynowane będą następujące frakcje odpadów:
- papier,
- metale,
- szkło opakowaniowe,
- szkło inne niż opakowaniowe (w tym szkło płaskie – szkło okienne),
- tworzywa sztuczne (opakowaniowe),
- tworzywa sztuczne (inne niż opakowaniowe),
- odpady opakowaniowe wielomateriałowe,
- bioodpady, w tym odpady zielone i odpady kuchenne,
- odpady niebezpieczne, w tym: przeterminowane leki, chemikalia, odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu poziomu substancji we krwi,
w szczególności igieł i strzykawek,
- zużyte baterie i akumulatory,
- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
- meble i inne odpady wielkogabarytowe,
- zużyte opony,
- odpady budowlane i rozbiórkowe, w tym (gruz betonowy i zmieszane odpady z budowy),
- odpady tekstyliów i odzieży.
1.4. Do zbierania ww. frakcji odpadów przewiduje się wykorzystanie magazynu, kontenerów o pojemności 7 m3 (jednak przewidzieć należy funkcjonalność przy wykorzystaniu większych kontenerów, do ok. 16 m3, które mogą być wykorzystane w przyszłości) oraz pojemników o mniejszej pojemności.
W zależności od potrzeb i skali przywożonych przez mieszkańców do PSZOK odpadów. Wielkość kontenerów i pojemników dla poszczególnych rodzajów odpadów będzie się zmieniać w razie potrzeb.
1.5. W PSZOK będą też zbierane odpady niebezpieczne i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, dla których przewidziano oddzielny magazyn. Wewnątrz magazynu zbierany będzie zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, przewiduje się szczelne pojemniki na poszczególne frakcje odpadów niebezpiecznych. Zbierane będą następujące frakcje:
- akumulatory,
- baterie,
- lampy fluorescencyjne,
- przeterminowane leki,
- odpady niekwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i prowadzenia monitoringu po-ziomu substancji we krwi, w szczególności igieł i strzykawek,
- termometry rtęciowe,
- chemikalia, w tym rozpuszczalniki,
- oleje i tłuszcze inne niż jadalne,
- opakowania z pozostałościami niebezpiecznymi,
- farby, tusze, farby drukarskie, kleje, lepiszcze i żywice,
- detergenty.
1.6. Poza selektywnie zbieranymi odpadami komunalnymi, do PSZOK mieszkańcy przynieść będą mogli odpady i przedmioty nadające się do ponownego użycia. Przedmioty niewymagające napraw będą zbierane w wydzielonym magazynie i odbierane przez zainteresowanych mieszkańców. Odpady i przedmioty wymagające drobnych napraw lub czyszczenia poddawane będą tym procesom w punkcie przygotowania do ponownego użycia w celu przywrócenia im wartości użytkowych. Powyższe dotyczy przede wszystkim odpadów wielkogabarytowych oraz odzieży.
1.7. Projektując i wykonując PSZOK zapewnić trzeba odpowiedni, bezpieczny obszar manewrowy dla pojazdów osobowych, wydzielone miejsca postojowe oraz bezpieczne ciągi piesze dla osób dostarczających odpady komunalne oraz korzystających z części edukacyjnej. Szczególnie istotne jest zachowanie odpowiedniej przestrzeni przed kontenerami typu hakowego, dla zapewnienia wystarczającej przestrzeni manewrowej i załadunkowej, uwzględniając gabaryty i parametry pracy tych pojazdów, szczególnie dla kontenerów wyposażonych w haki na wysokości 1 200 mm (tzw. „małe hakowce”). Uwzględnić trzeba ich promienie skrętu, miejsce niezbędne do bezpiecznego załadunku i wyładunku, a także wysokość roboczą pojazdu hakowego wraz z kontenerem, w trakcie procesu jego załadunku i wyładunku.
1.8. Głównym elementem PSZOK będą place utwardzone z obiektami magazynowymi (magazyn trójdzielny, boksy magazynowe, wiata kontenerów otwartych). Plac stanowić będzie powierzchnię manewrową i postojową dla pojazdów osobowych oraz pojazdów ciężarowych, miejsce wyładunku odpadów oraz powierzchnię magazynową (miejsce ustawienia pojemników i kontenerów na odpady). Odpady magazynowane będą w kontenerach i pojemnikach i magazynach. Spadki powierzchni utwardzonych muszą zostać zaprojektowane w taki sposób, aby sprawnie i skutecznie odprowadzić wody opadowe lub roztopowe z terenu placu. Układ komunikacyjny placu powinien zapewnić bezkolizyjne poruszanie się pojazdów osobowych i dostawczych oraz możliwość wjazdu dla pojazdu ciężarowego np. typu „hakowiec” lub „śmieciarka”, załadunek każdego z przewidzianych kontenerów
i pojemników oraz wyjazd. Projektując zadaszenia w formie wiat dla kontenerów otwartych uwzględnić należy m. in. sposób ich odbioru przez podniesienie ich przedniej części przez pojazdy hakowe.
Niedopuszczalne jest aby wody opadowe i roztopowe pozostawały na terenie placu ze względu na niedostateczne lub źle dobrane spadki powierzchni placu. Ze względu na specyfikę przedsięwzięcia projektując i wykonując PSZOK, w szczególności plac utwardzony oraz obiekty kubaturowe, uwzględnić należy fakt, iż postępujące zmiany klimatyczne mogą spowodować nasilenie się skrajnych warunków atmosferycznych, w tym zwiększenie częstotliwości temperatur ekstremalnych (skrajnie mroźnych zim), burz oraz deszczy nawalnych. Zagadnienie to jest szczególnie istotne na etapie prac projektowych obiektów kubaturowych.
Plac utwardzony należy nawiązać wysokościowo do istniejących powierzchni utwardzonych bez znacznej ingerencji w obszary istniejące, zachowując przy tym odpowiednie spadki poprzeczne i podłużne zapewniające:
-bezproblemowy wjazd i wyjazd pojazdów ciężarowych i osobowych,
-odprowadzenie wód opadowych i roztopowych z terenu placu, także w przypadku długotrwałych deszczy nawalnych.
1.9. Dla magazynowania odpadów, w szczególności odpadów niebezpiecznych, przewidzieć należy rozwiązania techniczne i organizacyjne uniemożliwiające przedostanie się substancji niebezpiecznych do gruntu i wód gruntowych, nawet w przypadku wystąpienia sytuacji awaryjnej. Przyjęte rozwiązanie musi uwzględniać pojemność pojemników i beczek na płynne odpady niebezpieczne, w przypadku wycieku lub rozlania największej beczki, zabezpieczenie zapewniać musi pojemność co najmniej równą pojemności tej beczki.
1.10. Wykonana musi zostać czytelna informacja w formie tablic o lokalizacji kontenerów i magazynów na poszczególne rodzaje odpadów (zgodnie z obowiązującymi przepisami) oraz o zasadach gromadzenia poszczególnych frakcji odpadów, aby mieszkaniec mógł zlokalizować miejsce magazynowania danej frakcji odpadów bez wychodzenia z pojazdu. Każdy z kontenerów, pojemników oraz magazynów, a także miejsca postojowe, muszą więc zostać opisane w sposób czytelny i jednoznaczny.
1.11. Obszar w sąsiedztwie placu utwardzonego do ogrodzenia musi zostać zagospodarowany jako teren zielony. Odpowiednio zniwelowany i przygotowany grunt należy obsiać mieszanką traw. Wykonać należy nasadzenia zieleni izolacyjnej oraz ozdobnej. Zapewniony musi zostać przejazd na pozostałą część nieruchomości, przejazdu nie mogą blokować obiekty PSZOK, kontenery lub pojemniki. Wykonać należy dodatkową bramę.
1.12. W oparciu o mapę zasadniczą terenu przedsięwzięcia Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić możliwe kolizje z infrastrukturą podziemną, w razie potrzeby wykonać jej przełożenie lub w inny sposób rozwiązać kwestię kolizji.
1.13. Wykonawca zobowiązany jest do uwzględnienia w cenie oferty wszelkich kosztów związanych z kompleksowym wykonaniem Przedmiotu Zamówienia, w tym wszelkich kosztów wykonania dokumentacji projektowej, przeniesienia praw autorskich, pełnienia nadzoru autorskiego, odbiorów, pozwoleń i uzgodnień na ich wykonanie wynikających z przepisów prawa oraz umowy, a koszty wszelkich innych działań wskazanych w Specyfikacji Warunków Zamówienia są zobowiązaniami Wykonawcy.
1.14. Planowany PSZOK będzie zlokalizowany na części dz. ew. nr 1288/28., która znajduje się w strefie ochrony konserwatorskiej i podlega ochronie służb konserwatorskich tj. Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
W związku z powyższym Wykonawca zobowiązuje się do sporządzenia dokumentacji projektowej w uzgodnieniu z ww. konserwatorem zabytków.
1.15. Szczegółowy zakres robót określa Program Funkcjonalno Użytkowy (PFU) załącznik nr 1 do SWZ.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
71222000-0 - Usługi architektoniczne w zakresie przestrzeni
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45222000-9 - Roboty budowlane w zakresie robót inżynieryjnych, z wyjątkiem mostów, tuneli, szybów i kolei podziemnej
45222100-0 - Roboty budowlane w zakresie zakładów uzdatniania odpadów
45213270-6 - Roboty budowlane w zakresie stacji recyklingu
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231400-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych
45231600-1 - Roboty budowlane w zakresie budowy linii komunikacyjnych
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
42900000-5 - Różne maszyny ogólnego i specjalnego przeznaczenia
71300000-1 - Usługi inżynieryjne
71400000-2 - Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 2097150,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2470000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 2097150,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Zakłąd Udług Ogólnobudowlanych Roma Ruszkowska
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6651053182
7.3.3) Ulica: Przylesie 18
7.3.4) Miejscowość: Kleczew
7.3.5) Kod pocztowy: 62-540
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-20
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 2097150,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Modernizacja sali konferencyjnej PBP przy ulicy Przemysłowej 7
- Rozbudowa drogi powiatowej nr 1604C w KM 0+000 -1+728 poprzez budowę drogi dla rowerów o dł. 1593 mb.
- Modernizacja Wiejskiego Domu Kultury w Domanicach w ramach programu wsparcia "Mazowsze dla lokalnych centrów integracyjnych 2025" - postępowanie drugie
- Przebudowa drogi gminnej Nr 311104W - Kossobudy 4 w miejscowości Kossobudy, gmina Raciąż oraz Przebudowa drogi gminnej Nr 311109W Kossobudy - Żychowo nr ewid. działki 15 w m. Kossobudy.
- Budowa i modernizacja infrastruktury wodociągowej na terenie Miasta i Gminy Sanniki
- Rozbudowa gospodarki wodno-ściekowej w gminie Lubichowo
więcej: Różne maszyny ogólnego i specjalnego przeznaczenia »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.