Ogłoszenie z dnia 2025-10-07
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wyk. kompl. dok. proj. wraz z uzyskaniem decyzji adm. do przepr. robót instalacyjnych i budowlanych w Nadleśnictwie Dąbrowa Tarn. w ramach projektu pn. „Efektywność energetyczna i OZE w PGL LP”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Dąbrowa Tarnowska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 350545553
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szarwarska 1
1.5.2.) Miejscowość: Dąbrowa Tarnowska
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-200
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dabrowatar@krakow.lasy.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://dabrowa.krakow.lasy.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wyk. kompl. dok. proj. wraz z uzyskaniem decyzji adm. do przepr. robót instalacyjnych i budowlanych w Nadleśnictwie Dąbrowa Tarn. w ramach projektu pn. „Efektywność energetyczna i OZE w PGL LP”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eb080f15-869d-4c73-9c4f-7be78decb941
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00461757
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Przedsięwzięcie „Efektywność energetyczna i OZE w PGL LP” w ramach inwestycji B.1.2.1 „Efektywność energetyczna i OZE w przedsiębiorstwach – inwestycje o największym potencjale redukcji gazów cieplarnianych” Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), finansowanego z Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności (RRF) – Next Generation EU
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11876863.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu
platformy https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_dabrowa
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji
przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z platformy https://platformazakupowa.pl/strona/1-
regulamin, tj:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 256 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych -MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Stosownie do art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04 maja 2016 r., str. 1 – „RODO”) Zamawiający informuje, iż administratorem danych osobowych jest
Nadleśnictwo Dąbrowa Tarnowska. Administrator z którym w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można
skontaktować się telefonicznie pod numerem 668 489 563 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
udodo@lasy.gov.pl.2. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem. 3. Zamawiający udostępnia dane
osobowe, o których mowa w art. 10 RODO w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o których mowa w dziale
VI PZP, do upływu terminu do ich wniesienia. 4. Do przetwarzania danych osobowych, o których mowa w art. 10 RODO mogą być
dopuszczone wyłącznie osoby posiadające upoważnienie. Osoby dopuszczone do przetwarzania takich danych są obowiązane do
zachowania ich w poufności 5. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z
prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz jego rozstrzygnięciem, jak również, jeżeli nie
ziszczą się przesłanki określone w art. 93 ust. 1 PZP – w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz jej realizacji,
a także udokumentowania postępowania o udzielenie zamówienia i jego archiwizacji.6. Odbiorcami danych osobowych będą osoby
lub podmioty, którym dokumentacja postępowania zostanie udostępniona w oparciu o art. 8-8a oraz 96 ust. 3-3b PZP.7. Dane
osobowe pozyskane w związku z prowadzeniem niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego będą
przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 PZP, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SA.270.23.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nazwa zadania: Część 1: Wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania:
„Montaż instalacji fotowoltaicznej oraz magazynu energii przy budynku biurowym
Nadleśnictwa Dąbrowa Tarnowska”
Lokalizacja:
- ul. Szarwarska 1, 33-200 Dąbrowa Tarnowska
Opis:
- Budowa instalacji PV o mocy 40kWp wraz z magazynami energii o łącznej
pojemności 60 kWh przy budynku biurowym Nadleśnictwa Dąbrowa Tarnowska
4.2.6.) Główny kod CPV: 71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert w każdej części Zamawiający będzie się kierował następującym
kryterium oceny ofert:
Cena - 60 %
Doświadczenie projektanta realizującego zamówienie - 40 %
16.2. Sposób obliczania punktów:
16.2.1. W ramach kryterium „Cena” (C) ocena ofert zostanie dokonana przy
zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x 60 % x 100 pkt
21 | S t r o n a
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w
Formularzu Oferty dla danej części (Załącznik nr 1 do SWZ).
16.2.2. W ramach kryterium „Doświadczenie Projektanta realizującego
zamówienie” (D) punkty zostaną przyznane w na następujący sposób:
Punkty zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 40 punktów, na podstawie
oświadczenia złożonego przez Wykonawcę w Formularzu Oferty odrębnie dla
każdej części zamówienia.
Części od 1 do 4
D=0 pkt – otrzyma Wykonawca, który do realizacji zamówienia posłuży się
Projektantem, którego doświadczenie zawodowe spełnia warunek udziału w
postępowaniu na daną część zamówienia tj.: w okresie ostatnich 5 lat wykonał co
najmniej jedną dokumentację projektową na podstawie, której uzyskano zgodę na
realizację robót budowlanych z zakresu budowy instalacji PV o mocy min 40kVp wraz
z magazynem energii o pojemności co najmniej 60 kWh.
D=20 pkt – otrzyma Wykonawca, który do realizacji zamówienia posłuży się
Projektantem, którego doświadczenie zawodowe spełnia warunek udziału w
postępowaniu na daną część zamówienia tj.: wykonał co najmniej dwie
dokumentacje projektowe na podstawie, których uzyskano zgodę na realizację robót
budowlanych z zakresu budowy instalacji PV o mocy min 40kVp wraz z magazynem
energii o pojemności co najmniej 60 kWh.
D=40 pkt – otrzyma Wykonawca, który do realizacji zamówienia posłuży się
Projektantem, którego doświadczenie zawodowe spełnia warunek udziału w
postępowaniu na daną część zamówienia tj.: wykonał co najmniej trzy dokumentacje
projektowe na podstawie, których uzyskano zgodę na realizację robót budowlanych
z zakresu budowy instalacji PV o mocy min 40kVp wraz z magazynem energii o
pojemności co najmniej 60 kWh.
W przypadku składania oferty na kilka części, Wykonawca może powołać się
na to samo doświadczenia dla każdej części.
Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta Wykonawcy, który spełni
wszystkie postawione w niniejszej SWZ warunki oraz uzyska łącznie największą
liczbę punktów (P) stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z
podanych kryteriów, wyliczoną zgodnie z poniższym wzorem:
P = C + D
gdzie: C - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Cena”
D - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Doświadczenie
Projektanta realizującego zamówienie”.
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór
prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z
przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty
dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby
obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
16.3. Za najkorzystniejszą ofertę w danej części uznana zostanie Oferta Wykonawcy,
która uzyska największą liczbę punktów.
16.4. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że
zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców,
którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert
dodatkowych zawierających nową cenę.
16.5. Ocena ofert zostanie dokonana oddzielnie dla każdej części.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Nazwa zadania: Część 2: Wykonanie dokumentacji projektowej dla
zadania: Montaż instalacji fotowoltaicznej oraz magazynu energii na
kontenerowej szkółce leśnej w Wierzchosławicach;
Lokalizacja:
Wierzchosławice 251, 33-122 Wierzchosławice
Opis:
Budowa instalacji PV o mocy 70kWp wraz z magazynami energii o łącznej
pojemności 240 kWh na kontenerowej szkółce leśnej w Wierzchosławicach.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71323000-8 - Usługi inżynierii projektowej w zakresie przetwarzania przemysłowego i produkcji przemysłowej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze ofert w każdej części Zamawiający będzie się kierował następującym
kryterium oceny ofert:
Cena - 60 %
Doświadczenie projektanta realizującego zamówienie - 40 %
16.2. Sposób obliczania punktów:
16.2.1. W ramach kryterium „Cena” (C) ocena ofert zostanie dokonana przy
zastosowaniu wzoru:
Cn
C = ------------ x 60 % x 100 pkt
21 | S t r o n a
Co
gdzie:
C – liczba punktów w ramach kryterium „Cena”,
Cn - najniższa cena spośród ofert ocenianych
Co - cena oferty ocenianej
Ocenie w ramach kryterium „Cena” podlegać będzie cena łączna brutto podana w
Formularzu Oferty dla danej części (Załącznik nr 1 do SWZ).
16.2.2. W ramach kryterium „Doświadczenie Projektanta realizującego
zamówienie” (D) punkty zostaną przyznane w na następujący sposób:
Punkty zostaną przyznane w skali punktowej od 0 do 40 punktów, na podstawie
oświadczenia złożonego przez Wykonawcę w Formularzu Oferty odrębnie dla
każdej części zamówienia.
Części od 1 do 4
D=0 pkt – otrzyma Wykonawca, który do realizacji zamówienia posłuży się
Projektantem, którego doświadczenie zawodowe spełnia warunek udziału w
postępowaniu na daną część zamówienia tj.: w okresie ostatnich 5 lat wykonał co
najmniej jedną dokumentację projektową na podstawie, której uzyskano zgodę na
realizację robót budowlanych z zakresu budowy instalacji PV o mocy min 40kVp wraz
z magazynem energii o pojemności co najmniej 60 kWh.
D=20 pkt – otrzyma Wykonawca, który do realizacji zamówienia posłuży się
Projektantem, którego doświadczenie zawodowe spełnia warunek udziału w
postępowaniu na daną część zamówienia tj.: wykonał co najmniej dwie
dokumentacje projektowe na podstawie, których uzyskano zgodę na realizację robót
budowlanych z zakresu budowy instalacji PV o mocy min 40kVp wraz z magazynem
energii o pojemności co najmniej 60 kWh.
D=40 pkt – otrzyma Wykonawca, który do realizacji zamówienia posłuży się
Projektantem, którego doświadczenie zawodowe spełnia warunek udziału w
postępowaniu na daną część zamówienia tj.: wykonał co najmniej trzy dokumentacje
projektowe na podstawie, których uzyskano zgodę na realizację robót budowlanych
z zakresu budowy instalacji PV o mocy min 40kVp wraz z magazynem energii o
pojemności co najmniej 60 kWh.
W przypadku składania oferty na kilka części, Wykonawca może powołać się
na to samo doświadczenia dla każdej części.
Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta Wykonawcy, który spełni
wszystkie postawione w niniejszej SWZ warunki oraz uzyska łącznie największą
liczbę punktów (P) stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z
podanych kryteriów, wyliczoną zgodnie z poniższym wzorem:
P = C + D
gdzie: C - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Cena”
D - liczba punktów przyznana ofercie ocenianej w kryterium „Doświadczenie
Projektanta realizującego zamówienie”.
Z uwagi na postanowienia art. 225 ust. 1 PZP, jeżeli złożono ofertę, której wybór
prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z
przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty
dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby
obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami.
16.3. Za najkorzystniejszą ofertę w danej części uznana zostanie Oferta Wykonawcy,
która uzyska największą liczbę punktów.
16.4. Jeżeli nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że
zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa Wykonawców,
którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert
dodatkowych zawierających nową cenę.
16.5. Ocena ofert zostanie dokonana oddzielnie dla każdej części.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium kosztu oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Koszt
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie projektanta
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
7.1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału wpostępowaniu dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania
tego warunku udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania
tego warunku udziału w postępowaniu.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełniania
warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do warunku dot. sytuacji
ekonomicznej lub finansowej.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
a) Warunek ten, w zakresie doświadczenia, zostanie uznany za
spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat (a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie)
wykonał co najmniej jedną dokumentację projektową, na podstawie
której została uzyskana zgoda właściwego organu administracji
architektoniczno-budowlanej na realizację zadania obejmującego
instalację fotowoltaiczną o mocy min 40 kWp wraz z magazynem
energii o pojemności min 30 kWh
Zamawiający dopuszcza doświadczenie zdobyte w systemie zaprojektuj i
wybuduj.
b) Warunek ten, w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do
realizacji zamówienia, zostanie uznany za spełniony, jeśli
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować co
najmniej jedną osobą, z odpowiednimi uprawnieniami do
projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji
i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń
lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, z tym że
dopuszcza się również odpowiadające im uprawnienia, wydane
obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz
Konfederacji Szwajcarskiej, zastrzeżeniem art. 12a oraz innych
przepisów ustawy Prawo budowlane (Dz. U. 2023 r., poz. 682) oraz
ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2021 r., poz.
1646).
W przypadku gdy Wykonawca złoży ofertę na kilka zadań
zobowiązany jest dysponować:
- 1 osobą z odpowiednimi uprawnieniami w przypadku złożenia ofert
na 1 lub 2
7.2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z
formułą „spełnia”/„nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i
oświadczeniach, o których mowa w rozdziale 9.
7.3. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Żaden z
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie może
podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki udziału w postępowaniu
określone w pkt 7.1. powinni spełniać łącznie wszyscy Wykonawcy, z
zastrzeżeniem, warunku opisanego w pkt 7.1. ppkt 4) lit. a). Działając na podstawie
art. 117 ust. 1 PZP, w odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu opisanego
w pkt 7.1. ppkt 4) lit. a).
W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych
lub doświadczenia Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi, do
realizacji których te zdolności są wymagane. W przypadku, o którym mowa w pkt
7.1. ppkt 4) lit a) SWZ, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi
wykonają poszczególni Wykonawcy.
7.4. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji
finansowej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru
prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, z zastrzeżeniem, że w
przypadku powoływania się na zasoby podmiotu udostępniającego zasoby celem
wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie doświadczenia,
warunek określony w 7.1. ppkt 4) lit a) SWZ co najmniej jeden z takich podmiotów
lub Wykonawca. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia,
kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia Wykonawcy mogą polegać na
zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają
usługi, do realizacji, których te zdolności są wymagane.
Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające
zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa, pozwalają
na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w pkt 7.1. ppkt 3) i 4) SWZ, a także bada, czy nie zachodzą wobec
tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane w pkt 6.1.-6.4.
SWZ względem Wykonawcy.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z
Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej, za szkodę poniesioną przez
Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za
nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja finansowa podmiotu
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków
udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia,
Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego
zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że
samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na
zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie
składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji
podmiotów udostępniających zasoby.
7.5. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający działając
na podstawie art. 116 ust. 2 PZP może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez
Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów
technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze
Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 9.1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do
złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, niżej
wskazanych podmiotowych środków dowodowych, aktualnych na dzień złożenia
podmiotowych środków dowodowych.
9.2. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału
w postępowaniu Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków
dowodowych:
9.2.1. informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie:
9.2.1.1. art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy,
9.2.1.2. art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczącej orzeczenia
zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
- sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem.
9.3. oświadczenia Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076
i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub
wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o
przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 6 do SWZ);
9.4. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub
zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających
zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy, przedstawienia podmiotowych
środków dowodowych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 7 Rozporządzenia Ministra
Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych
środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy, dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie
zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
9.5. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia podmiotowych środków
dowodowych, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Rozwoju,
Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków
dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy, dotyczących podwykonawców niebędących
podmiotami udostępniającymi zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy,
potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podwykonawców podstawy
wykluczenia z postępowania.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 9.6. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których
mowa w pkt 7.1. SWZ, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty,
działając na podstawie art. 126 ust. 1 PZP wezwie Wykonawcę, którego oferta
została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż
5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących podmiotowych środków
dowodowych:
9.6.1. wykazu usług wykonanych, w okresie ostatnich 5 lat
(wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert), a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy– w tym okresie, wraz z podaniem ich
wartości brutto, przedmiotu (rodzaju wykonanych usług), data wykonania (data
zakończenia realizacji usług) i podmiotów, na rzecz których usługi zostały
wykonane należycie (wzór wykazu wykonanych usług stanowi Załącznik nr 7
do SWZ).
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług,
wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami wykaz, o którym mowa wyżej
dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio
uczestniczył.
9.6.2. dowodów określających, czy wskazane przez
Wykonawcę w wykazie usługi na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w
postępowaniu dot. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie
doświadczenia zostały wykonane należycie.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
12.1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości określonej poniżej dlaczęści:
dla części 1 w wysokości 100,00 zł
dla części 2 w wysokości 300,00 zł
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać
nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o
których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 PZP.
12.2. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku
następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5
pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2024 r. poz. 419).
12.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego w Banku Ochrony Środowiska S.A. /O Tarnów nr rachunku: : 97
1540 1203 2053 4288 5506 0003 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w
postępowaniu SA.270.23.2025 dla części...... . Wniesienie wadium w pieniądzu
będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie składania ofert zostanie zaliczone na
rachunku bankowym Zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający
przechowuje na rachunku bankowym.
12.4. Z treści wadium wnoszonego w formie: gwarancji bankowej, gwarancji
ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w
art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne
żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie
gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach
określonych w art. 98 ust. 6 PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony zobowiązują się do niezwłocznego powiadamiania się nawzajem o każdym zdarzeniu, które może mieć niekorzystny wpływ na realizację Przedmiotu Umowy lub termin realizacji umowy.2. Zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1 PZP - Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia terminów realizacji Przedmiotu Umowy o okres odpowiadający okresowi trwania przeszkody uniemożliwiającej realizację Przedmiotu Umowy lub o okres niezbędny do wykonania Przedmiotu Umowy, jeżeli w trakcie realizacji Umowy wystąpią okoliczności uniemożliwiające realizację jej przedmiotu zgodnie z warunkami opisanymi w Umowie, za które odpowiedzialności nie ponosi Wykonawca, ani Zamawiający tj.:
1) siły wyższej, to znaczy niezależnego od Stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia Umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności;
2) wezwanie przez organy administracji publicznej lub inne upoważnione podmioty do uzupełnienia przedmiotu Umowy nie wynikającego z winy Wykonawcy;
3) przekroczenie przewidzianych przepisami prawa terminów trwania procedur administracyjnych, liczonych zgonie z zasadami określonymi w kodeksie postępowania administracyjnego nie wynikającego z winy Wykonawcy;
4) konieczności uzyskania innych niż określonych w przedmiocie zamówienia zgód, pozwoleń, zaświadczeń czy decyzji administracyjnych,
5) zmiany przepisów prawa;
6) objęcia zasobów, tworów i składników przyrody jedną z form ochrony przewidzianych w ustawie o ochronie przyrody, zmiana ich granic lub przedmiotu ochrony;
7) wydanie polecenia zamiany.
3. Wystąpienie okoliczności wskazanej w ust. 2 nie stanowi zobowiązania Stron do wprowadzenia zmiany
4. Jako termin wykonania dla Etapu II Umowy, Strony ustalają dzień protokolarnego przekazania Zamawiającemu prawidłowo wykonanej i kompletnej Dokumentacji wraz z kompletem prawomocnych decyzji pozwolenia na budowę lub potwierdzeniem braku wniesienia sprzeciwu do złożonego zgłoszenia robót.
5. Do umowy Wykonawca sporządził zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram prac projektowych, zgodnego z postanowieniami Umowy, w tym także z określonymi przez Zamawiającego terminami realizacji poszczególnych Etapów Umowy.
6. Wykonawca jest uprawniony do dokonywania zmian w harmonogramie prac projektowych jedynie po uzgodnieniu i uzyskaniu zgody przez Zamawiającego.
W szczególności Zamawiający może odmówić udzielenia zgody na zmianę harmonogramu, gdy zmiana uprawdopodabnia nie wykonanie przez Wykonawcę poszczególnych Etapów Umowy w terminie, z przyczyn zależnych od Wykonawcy.
7. Zmiana harmonogramu nie może powodować zmiany terminów realizacji poszczególnych Etapów Umowy określonych w Załączniku nr 1 do Umowy.
8. Zmiana harmonogramu prac projektowych nie wymaga podpisania przez Strony Aneksu do Umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-15 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1187686
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-15 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-13
INNE PRZETARGI Z DĄBROWY TARNOWSKIEJ
- Likwidacja barier transportowych poprzez zakup autobusu do przewozu osób niepełnosprawnych będących uczestnikami Środowiskowego Domu Samopomocy w Oleśnicy
- Wyk. kompl. dok. proj. wraz z uzyskaniem decyzji adm. do przepr. robót instalacyjnych i budowlanych w Nadleśnictwie Dąbrowa Tarn. w ramach projektu pn. "Efektywność energetyczna i OZE w PGL LP"
- "Organizacja i realizacja dodatkowej oferty dydaktycznej przy współpracy z pracodawcami"
- "Organizacja i realizacja dodatkowej oferty dydaktycznej przy współpracy z pracodawcami"
- Opracowanie dokumentacji projektowej na zadanie pn. Rozbudowa drogi powiatowej nr 1310K w km 0+000,00 - 9+355,00 w miejscowości Samocice, Podlipie, Kuzie, Ćwików, Olesno
- Modernizacja Domu Ludowego w Nieczajnie Dolnej
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Rewitalizacja zabytkowego pałacu w miejscowości Staroźreby wraz ze zmianą sposobu użytkowania
- Opracowanie dokumentacji projektowej pn.: "Budowa świetlicy wiejskiej w Szklarach Górnych".
- Budowa bazy transportowo - magazynowej dla potrzeb Gminy Czarny Bór na terenie pogórniczym przy ul. Głównej w Czarnym Borze"
- Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. "Przebudowa pokoju hodowli roślin wyższych B237 do potrzeb fitotronów w budynku Wydziału Biologii UG przy ul. Wita Stwosza 59 w Gdańsku".
- ,,Przebudowa i doposażenie istniejącego placu zabaw w Gminie Biała Podlaska w ramach Resortowego programu "Aktywne place zabaw" 2025 w Żłobku Samorządowym w Ciciborze Dużym"
- Opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowych na budowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na terenie Gminy Nowa Wieś Wielka
więcej: Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.