Ogłoszenie z dnia 2025-10-06
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00365683/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-08-07
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Budowa infrastruktury obsługi podróżnych w gminie Ryglice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RYGLICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 851660909
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 9
1.5.2.) Miejscowość: Ryglice
1.5.3.) Kod pocztowy: 33-160
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL217 - Tarnowski
1.5.7.) Numer telefonu: 146541019
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ryglice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://ryglice.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11564191.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa infrastruktury obsługi podróżnych w gminie Ryglice2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-45f59a7a-2e75-4061-b875-98610b2fc55a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00459396
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00044418/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 Budowa infrastruktury obsługi podróżnych w gminie Ryglice
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zadanie dofinansowane jest w ramach projektu nr FEMP.03.01-IZ.00-0439/24 pt. "Budowa infrastruktury obsługi podróżnych w gminie Ryglice" realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027. Priorytet 3. Fundusze europejskie dla transportu miejskiego, Działanie 3.1. Transport miejski-ZIT, Typ projektu A. Transport miejski.2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00365683
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: RI.271.1.6.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.3.) Wartość zamówienia: 1619297,35 PLN
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa infrastruktury obsługi podróżnych w gminie Ryglice.
1) Inwestycja realizowana na działkach nr 94/2, 535/14, 535/16 i 537/14 w m. Ryglice. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmują rozbiórkę istniejącego parkingu, przebudowę istniejącego zjazdu z drogi powiatowej oraz budowę pętli nawrotowej dla autobusów, budynku poczekalni z toaletą publiczną i miejscami postojowymi wraz z infrastrukturą towarzyszącą (przykanaliki kanalizacji deszczowej, przyłącza wodnokanalizacyjne, wlz).
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane objęte dokumentacją będącą elementem SWZ, tj.: Projekt budowlany, Projekt techniczny (architektura), Projekt wykonawczy (architektura), Projekt techniczny (drogi), Projekt wykonawczy (drogi), Projekt techniczny / wykonawczy (branża elektryczna), Projekt techniczny (konstrukcja), Projekt wykonawczy (konstrukcja), Projekt budowlany/projekt techniczny (instalacje sanitarne wewn.), Projekt wykonawczy (instalacje sanitarne wewn.), Projekt budowlany/projekt techniczny (przyłącza sanitarne), Projekt wykonawczy (przyłącza sanitarne), Specyfikacje techniczne, Przedmiar robót.
UWAGI:
W związku z faktem, że zadanie dofinansowane jest w ramach projektu nr FEMP.03.01-IZ.00-0439/24 pt. "Budowa infrastruktury obsługi podróżnych w gminie Ryglice" realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027. Priorytet 3. Fundusze europejskie dla transportu miejskiego, Działanie 3.1. Transport miejski-ZIT, Typ projektu A. Transport miejski, Wykonawca jest świadomy, iż w interesie Zamawiającego jest terminowa realizacja zamówienia. W przypadku niedotrzymania terminu umownego, w związku z zwłoką Wykonawcy, zachodzi ryzyko utraty dofinansowania i powstania w związku z tym szkody po stronie Zamawiającego, którą na wezwanie pokryje Wykonawca w terminie i wysokości wskazanej w wezwaniu Zamawiającego. Analogiczna sytuacja dotyczy niedotrzymania terminów, spowodowana zwłoką Wykonawcy, realizacji poszczególnych wydzielonych etapów inwestycji określonych w uzgodnionym harmonogramie rzeczowo-finansowym inwestycji.
Dofinansowanie z nr FEMP.03.01-IZ.00-0439/24 pt. "Budowa infrastruktury obsługi podróżnych w gminie Ryglice" realizowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027. Priorytet 3. Fundusze europejskie dla transportu miejskiego, Działanie 3.1. Transport miejski-ZIT, Typ projektu A. Transport miejski, wynosi 85% wartości inwestycji, jednak nie więcej niż 1 732 518,30 zł.
Sposób rozliczenia:
Etap I – wykonanie wydzielonego pierwszego etapu prac, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym w terminie do 28.11.2025 r.,
Wypłata środków w wysokości nie mniej niż 424 464,00 zł brutto, jednak nie więcej niż 499 368,24 zł brutto wypłacona zostanie po dokonaniu odbioru częściowego wydzielonego pierwszego etapu prac, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym. Wypłata nastąpi w terminie 30 dni od daty prawidłowo wystawionej faktury, na podstawie prawidłowo wystawionej faktury przez Wykonawcę, na rachunek bankowy Wykonawcy
Etap II – wykonanie robót budowlanych drugiego etapu zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym w terminie do 27.02.2026 r.
Wypłata środków w wysokości nie mniej niż 510 000,00 zł brutto, jednak nie więcej niż 615 046,98 zł brutto wypłacona zostanie po dokonaniu odbioru częściowego wydzielonego drugiego etapu prac, zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym. Wypłata nastąpi w terminie 30 dni od daty prawidłowo wystawionej faktury, na podstawie prawidłowo wystawionej faktury przez Wykonawcę, na rachunek bankowy Wykonawcy
Etap III – termin wykonania robót objętych III etapem inwestycji zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym do 29 maja 2026 r., wartość robót etapu III stanowi różnicę pomiędzy wartością przedmiotu zamówienia określoną w umowie a sumą wartości etapów I i II inwestycji
Wypłata środków nastąpi po zakończeniu zadania i dokonaniu odbioru końcowego inwestycji w wysokości zgodnej z harmonogramem rzeczowo-finansowym. Wypłata nastąpi w terminie 30 dni od daty prawidłowo wystawionej faktury, na podstawie prawidłowo wystawionej faktury przez Wykonawcę, na rachunek bankowy Wykonawcy.
2) Zaleca się Wykonawcy dokonanie wizji lokalnej na terenie planowanej inwestycji, w celu sporządzenia prawidłowej oferty.
3) Zamówienie należy wykonać wg dokumentacji projektowej, zgodnie ze specyfikacją techniczną, przedmiarem robót oraz zgodnie z wszelkimi normami prawnymi i technicznymi mającymi zastosowanie w budownictwie, przy dochowaniu należytej staranności oraz wg najlepszej, profesjonalnej wiedzy.
4) Termin wykonania zamówienia wraz z uzyskaniem decyzji o udzieleniu pozwolenia na użytkowanie do 29.05.2026 r. Za datę wykonania przedmiotu umowy uważa się faktyczną datę zakończenia robót objętych Umową, stwierdzoną przez kierownika budowy w dzienniku budowy i Zespół inspektorów nadzoru Zamawiającego, oraz potwierdzoną uzyskaniem na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie, po uprzednim dokonaniu odbiorów przez wszystkie wymagane służby i instytucje.
5) Przedmiar robót należy traktować jako element pomocniczy. Wszystkie prace których nie uwzględnia przedmiar robót jednak wynikają one z opisu przedmiotu zamówienia, załączonej dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznych jak również są niezbędne do wykonania z punktu widzenia technologii wykonania i odbioru robót należy uwzględnić w ofercie. W przypadku rozbieżności pomiędzy przedmiarem a dokumentacją projektową do wyceny należy przyjąć materiały zawarte w dokumentacji projektowej.
Pozostałe wymagania/ informacje dotyczące przedmiotu zamówienia:
1) Zamawiający wymaga od Wykonawcy prowadzenia robót pod nadzorem:
a) kierownika budowy posiadającego co najmniej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi branży konstrukcyjno-budowlanej w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia,
b) kierownika robót budowlanych, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych
c) kierownika robót budowlanych, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej
d) kierownika robót budowlanych, posiadającego uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych
Szczegółowe wymagania opisano we wzorze umowy.
2) W przypadku gdy Wykonawca do realizacji zadania będzie wykorzystywał maszyny mobilne nieporuszające się po drogach (tj.: maszyny budowlane – koparki, ładowarki, spycharki, itp.) o mocy powyżej 18kW zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 30 kwietnia 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dla silników spalinowych w zakresie ograniczenia emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych przez te silniki wymaga się aby maszyny te wyposażone były w filtr cząsteczek stałych;
3) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz zapewnienia warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o których mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w ramach realizacji przedmiotu umowy, a w szczególności:
- nie zostawiać sprzętu służącego do wykonywania robót budowlanych na ciągach komunikacyjnych, pochylniach dla osób niepełnosprawnych, itp.,
- zapewnienia wykonywania robót w taki sposób aby była zapewniona możliwość korzystania z ciągów komunikacyjnych przez osoby niepełnosprawne;
4) Wykonawca zobowiązany jest do ograniczania negatywnego wpływu wykonywanych prac na środowisko, w tym w szczególności:
- czyszczenia na mokro ulic i terenu wokół placu budowy, które są zanieczyszczone na skutek prowadzonych prac związku z realizacją zadania;
- zraszania w okresie bezdeszczowym składowisk materiałów sypkich;
- stosowania stanowisk do usuwania gruntu lub błota z kół sprzętu ciężkiego opuszczających plac budowy;
- cięcia elementów betonowych na „mokro”;
- stosowania przykrycia przy przewożeniu materiałów pylących;
Pozostałe obowiązki Wykonawcy zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy.
5) Niezbędne dokumenty odbiorowe do dostarczenia przez Wykonawcę w ramach realizacji przedmiotu zamówienia:
a) Decyzja o pozwoleniu na użytkowanie inwestycji
b) Oświadczenie Kierownika Budowy
- o zgodności i kompletności wykonania robót budowlanych z dokumentacją projektową oraz obowiązującymi przepisami,
- o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu robót i terenu sąsiadującego.
c) Oświadczenie Wykonawcy lub Kierownika Budowy o dostarczeniu wszystkich wymaganych SWZ dokumentów odbiorowych.
d) Kosztorys powykonawczy.
e) Dokumentacja fotograficzna
f) Dokumentacja powykonawcza dla zakresu objętego przedmiotem umowy wraz z kompletem dokumentów które były niezbędne do uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
g) Dokument poświadczający złożenie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej w Starostwie Powiatowym w Tarnowie celem przyjęcia do zasobu
h) Wszystkie przekazane/wypożyczone przez Zamawiającego na czas realizacji robót dokumenty.
i) Protokoły odbioru robót branżowych, protokoły badań i sprawdzeń
j) Atesty i świadectwa zezwalające na stosowanie materiałów w budownictwie, certyfikaty zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną, atesty, deklaracje zgodności lub świadectwa jakościowe każdego używanego na budowie wyrobu, elementów konstrukcyjnych lub wbudowanych urządzeń, dla których dodatkowo Wykonawca dostarczy - instrukcję obsługi i/lub konserwacji oraz książkę gwarancyjną
k) Pozostałe dokumenty dotyczące przedmiotu umowy, w tym żądane przez Zamawiającego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45213310-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy obiektów budowlanych związanych z transportem drogowym
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1230000,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1677327,78 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1230000,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Housebud Paweł Tomasik
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP:8733254829
7.3.4) Miejscowość: Rzuchowa 153
7.3.5) Kod pocztowy: 33-114
7.3.6.) Województwo: małopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-10-01
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1230000,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-05-298.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wykonanie robót budowlanych obejmujących dostosowanie pomieszczeń do potrzeb biurowych oraz zmianę funkcji wybranych pomieszczeń w budynku A-50 na terenie PMAB
- Budowa obiektu sportowego z lodowiskiem stałym odkrytym na terenie działki o nr ewidencyjnym 630/6 obręb Krzyżowa Góra
- BZP.271.125.2025 Wykonanie robót (...) pod nazwą: "Remont i modernizacja ciągów komunikacyjnych i ogrodzenia w Zespole Szkolno-Przedszkolnym Nr 6 w Nowym Sączu".
- Utworzenie 16 nowych miejsc opieki w ramach programu Aktywny Maluch 2022-2029 - edycja 3 w Klubie dziecięcym "Calineczka" Dąbrówka 110, 23-423 Potok Górny
- Rozbudowa drogi gminnej nr 180044K na odcinku I (ul. Witosa) w km od 0+003,55 do km 1+531,55 wraz ze skrzyżowaniem w km 1+531,55 w miejscowości Dąbrowa Tarnowska
- Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w zakresie budowy łącznika ulicy Toruńskiej z ulicą Chełmińską w Lisewie
więcej: Roboty budowlane »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





