eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Psary › "Odbiór i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych z miejsca do tego nieprzeznaczonego".

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2023-10-24


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych z miejsca do tego nieprzeznaczonego”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: URZĄD GMINY W PSARACH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000537243

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Malinowicka 4

1.5.2.) Miejscowość: Psary

1.5.3.) Kod pocztowy: 42-512

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.5.7.) Numer telefonu: +48 32 2944921

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@psary.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.psary.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/transakcja/806156

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Odbiór i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych z miejsca do tego nieprzeznaczonego”.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cb26442d-4319-11ee-9aa3-96d3b4440790

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00458877

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00028387/07/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.16 Odbiór i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych z miejsca do tego nieprzeznaczonego

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00368075

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.16.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu (unieszkodliwieniu) odpadów niebezpiecznych znajdujących się na nieruchomości w Preczowie na działce nr 35, obręb Preczów (działka ewidencyjna 240106_2.0007.35). Zamawiający wymaga unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych będących przedmiotem zamówienia w procesie D10 - przekształcanie termiczne na lądzie.
2. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie w szczególności:
a) odbiór (załadunek oraz transport) i zagospodarowanie (unieszkodliwienie) odpadów niebezpiecznych wraz z opakowaniami znajdujących się na terenie działki nr 35 obręb Preczów.
b) przygotowanie odpadów do transportu - należy wykonać w sposób zapewniający bezpieczeństwo dla ludzi i środowiska, należy zważyć i oznakować każdy ładunek odpadów,
c) transport odpadów do miejsca ich unieszkodliwienia zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz.U.2022 poz. 2201 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. 2022 poz. 2147 ),
a w przypadku wywozu odpadów poza teren Polski, zgodnie z ustawą z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. 2020 poz. 1792), d) przetworzenie odpadów w ostatecznych procesach unieszkodliwiania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U.2022.699 ze zm.). Zamawiający wymaga unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych będących przedmiotem zamówienia w procesie D10 - przekształcanie termiczne na lądzie,
e) sporządzenia dokumentacji odzwierciedlającej zakres prac wykonanych w ramach realizacji usługi w tym:
- kart przekazania odpadów,
- raportu końcowego, zawierającego dane o ilości usuniętych i poddanych unieszkodliwieniu odpadów, i sposobie ich przetworzenia, opatrzonego podpisem osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy i jego przedłożenia Zamawiającemu wraz z kartami przekazania odpadów, potwierdzającymi, że usunięte odpady zostały dostarczone do miejsca przetwarzania i dokumentami potwierdzającymi, iż odpady zostały poddane ostatecznemu procesowi unieszkodliwienia,
f) dostarczenia w dniu podpisania umowy harmonogram działań, zawierający wykaz
planowanych do podjęcia czynności od chwili załadunku do unieszkodliwienia, daty
podejmowanych czynności, osoby odpowiedzialne za wykonanie poszczególnych
czynności (z podaniem imienia, nazwiska oraz numerów telefonów). Dopuszcza się
wprowadzenie korekt do harmonogramu działań, za zgodą Zamawiającego, w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu zawarcia umowy,
g) przekazania protokołu z ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów, będącego podstawą do rozliczenia usługi,
h) przekazania Zamawiającemu dokumentów potwierdzających ostateczne zagospodarowanie odebranych odpadów.
3. Odpady niebezpieczne znajdują sie w zabezpieczonym garażu w pustostanie położonym na działce nr 35 w Preczowie, ulica Polna, obok budynku oznaczonego nr 26.
4. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie osób przebywających na terenie nieruchomości oraz zapewnienie bezpieczeństwa, w tym chemicznego i ekologicznego w trakcie realizacji całości przedmiotu zamówienia.
5. Wykonawca zapewnia taki sposób załadunku, aby nie doszło do wycieków i zanieczyszczenia podłoża. W przypadku zanieczyszczenia środowiska powstałego na skutek prowadzenia prac objętych zamówieniem Wykonawca zobowiązany jest usunąć niezwłocznie i unieszkodliwić powstałe zanieczyszczenia.
6. Wykonawca zobowiązany jest do zastosowania adekwatnego do zagrożenia sposobu zabezpieczenia i działania na wypadek rozszczelnienia pojemników. Zapewnienia rezerwy zastępczych pojemników transportowych, folii stretch, palet transportowych i taśmy i innych potrzebnych materiałów (na wypadek stwierdzenia uszkodzeń opakowań, w których obecnie znajdują się odpady) oraz wszelkich środków służących do neutralizacji oraz zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego, chemicznego i ekologicznego adekwatnych do stopnia zagrożenia wynikającego z charakterystyki odpadów oraz uwzględnienia zabezpieczenia środowiska
w przypadku uszkodzenia pojemników.
7. Zamawiający nie dopuszcza zmiany sposobu zagospodarowania odpadów w inny sposób niż poprzez unieszkodliwienie. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Katowicach
w wydanej opinii dot. odpadów zmagazynowanych na przedmiotowym terenie wykazał, że ich właściwym zagospodarowaniem jest unieszkodliwienie w procesie D10 – przekształcenie termiczne na lądzie.
8. Brak danych o ilości poszczególnych rodzajów odpadów.
9. Z treści opinii nr FD 993/2022 z dnia 10 lutego 2023 r. Laboratorium FedaLab Katowice, stanowiącej załącznik do OPZ, opracowanej przez biegłego dr. n. chem. Łukasza Wojtal, po przeprowadzonej analizie fizykochemicznej oraz z doświadczenia biegłego z zakresu fizykochemii, toksykologii środowiskowej, ochrony środowiska i chemii przypisano prawdopodobne kody odpadów:
Grupa 07 - odpady z produkcji, przygotowania, obrotu I stosowania produktów przemysłu chemii organicznej; - w tym:
- w tym:
07 07 - odpady z produkcji, przygotowania, obrotu i stosowania innych niewymienionych produktów chemicznych,
07 07 01* - wody popłuczne i ługi macierzyste;
07 07 03* - rozpuszczalniki chlorowcoorganiczne, roztwory z przemywania i ciecze macierzyste,
07 07 04* - inne rozpuszczalniki organiczne, roztwory z przemywania i ciecze macierzyste,
07 07 07* - pozostałości podestylacyjne i poreakcyjne zawierające związki chlorowców,
07 07 08* - inne pozostałości podestylacyjne i poreakcyjne

Z uwagi na brak możliwości dokładnego ustalenia rodzaju odpadów w poszczególnych pojemnikach i z uwagi na brak ekonomicznego uzasadnienia potrzeby ich dokładnej identyfikacji, odpady, zgodnie z sugestią Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Katowicach, można zakwalifikować pod kodem 19 12 11* – inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów zawierające substancje niebezpieczne i docelowo przekazane do unieszkodliwiania.
10. Szacowana ilość łączna 16 Mg odpadów. Ilość odpadów objętych zamówieniem ma charakter szacunkowy i może ulec zmianie. Odpady znajdują się w pojemnikach o pojemności 20-30 litrów, w ilości około 800 sztuk. Pojemniki ułożone są niestabilnie, piętrowo jeden na drugim, na wysokość około 1 metra. Pojemniki ułożone są bezpośrednio na podłożu betonowym. Brak jest swobodnego przejścia między pojemnikami.
11. Przetworzeniu należy poddać wszystkie odpady, w tym opakowania i palety oraz zużyte środki zabezpieczające (np. sorbenty, odzież ochronną itp.).
12. Rozliczenie zadania będzie dotyczyć ilości faktycznie odebranych, przetransportowanych
i unieszkodliwionych odpadów. Wynagrodzenie płatne jest po potwierdzeniu zagospodarowania odpadów.
13. Okres realizacji zamówienia w terminie nie później niż 30 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy.
14. Zamawiający nie jest wytwórcą, ani właścicielem odpadów.
15. Zamawiający nie jest właścicielem, ani użytkownikiem nieruchomości, na której znajdują się odpady.
16. Zamawiający wydał decyzję administracyjną w której ustalono:
- zakres i sposób prowadzenia działań mających na celu usunięcie odpadów
- termin udostępnienia.
17. Wykonawcy nie przysługuje odszkodowanie z tytułu zwiększenia lub zmniejszenia wskazanych ilości odpadów przewidzianych do odbierania.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90520000-8 - Usługi w zakresie odpadów radioaktywnych, toksycznych, medycznych i niebezpiecznych

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

90000000-7 - Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne

90511000-2 - Usługi wywozu odpadów

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 133056,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 163641,60 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 133056,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Sarpi Dąbrowa Górnicza Sp. z o.o.

Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe EKO-MIX Bogusław Kokoszka

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 272300754

7.3.3) Ulica: Koksownicza 16

7.3.4) Miejscowość: Dąbrowa Górnicza

7.3.5) Kod pocztowy: 42-523

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-10-23

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 133056,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 dni

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.