eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Psary › "Odbiór i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych z miejsca do tego nieprzeznaczonego".



Ogłoszenie z dnia 2023-09-14


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych z miejsca do tego nieprzeznaczonego”.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: URZĄD GMINY W PSARACH

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000537243

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Malinowicka 4

1.4.2.) Miejscowość: Psary

1.4.3.) Kod pocztowy: 42-512

1.4.4.) Województwo: śląskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki

1.4.7.) Numer telefonu: +48 32 2944921

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: urzad@psary.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.psary.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00397217

2.2.) Data ogłoszenia: 2023-09-14

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2023/BZP 00368075

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu (unieszkodliwieniu) odpadów niebezpiecznych znajdujących się na nieruchomości w Preczowie na działce nr 35, obręb Preczów (działka ewidencyjna 240106_2.0007.35). Zamawiający wymaga unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych będących przedmiotem zamówienia w procesie D10 - przekształcanie termiczne na lądzie.
2. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie w szczególności:
a) odbiór (załadunek oraz transport) i zagospodarowanie (unieszkodliwienie) odpadów niebezpiecznych wraz z opakowaniami znajdujących się na terenie działki nr 35 obręb Preczów.
b) przygotowanie odpadów do transportu - należy wykonać w sposób zapewniający bezpieczeństwo dla ludzi i środowiska, należy zważyć i oznakować każdy ładunek odpadów,
c) transport odpadów do miejsca ich unieszkodliwienia zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz.U.2022 poz. 2201 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. 2022 poz. 2147 ),
a w przypadku wywozu odpadów poza teren Polski, zgodnie z ustawą z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. 2020 poz. 1792), d) przetworzenie odpadów w ostatecznych procesach unieszkodliwiania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U.2022.699 ze zm.). Zamawiający wymaga unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych będących przedmiotem zamówienia w procesie D10 - przekształcanie termiczne na lądzie,
e) sporządzenia dokumentacji odzwierciedlającej zakres prac wykonanych w ramach realizacji usługi w tym:
- kart przekazania odpadów,
- raportu końcowego, zawierającego dane o ilości usuniętych i poddanych unieszkodliwieniu odpadów, i sposobie ich przetworzenia, opatrzonego podpisem osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy i jego przedłożenia Zamawiającemu wraz z kartami przekazania odpadów, potwierdzającymi, że usunięte odpady zostały dostarczone do miejsca przetwarzania i dokumentami potwierdzającymi, iż odpady zostały poddane ostatecznemu procesowi unieszkodliwienia,
f) dostarczenia w dniu podpisania umowy harmonogram działań, zawierający wykaz
planowanych do podjęcia czynności od chwili załadunku do unieszkodliwienia, daty
podejmowanych czynności, osoby odpowiedzialne za wykonanie poszczególnych
czynności (z podaniem imienia, nazwiska oraz numerów telefonów). Dopuszcza się
wprowadzenie korekt do harmonogramu działań, za zgodą Zamawiającego, w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu zawarcia umowy,
g) przekazania protokołu z ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów, będącego podstawą do rozliczenia usługi,
h) przekazania Zamawiającemu dokumentów potwierdzających ostateczne zagospodarowanie odebranych odpadów.
3. Odpady niebezpieczne znajdują sie w zabezpieczonym garażu w pustostanie położonym na działce nr 35 w Preczowie, ulica Polna, obok budynku oznaczonego nr 26.
4. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie osób przebywających na terenie nieruchomości oraz zapewnienie bezpieczeństwa, w tym chemicznego i ekologicznego w trakcie realizacji całości przedmiotu zamówienia.
5. Wykonawca zapewnia taki sposób załadunku, aby nie doszło do wycieków i zanieczyszczenia podłoża. W przypadku zanieczyszczenia środowiska powstałego na skutek prowadzenia prac objętych zamówieniem Wykonawca zobowiązany jest usunąć niezwłocznie i unieszkodliwić powstałe zanieczyszczenia.
6. Wykonawca zobowiązany jest do zastosowania adekwatnego do zagrożenia sposobu zabezpieczenia i działania na wypadek rozszczelnienia pojemników. Zapewnienia rezerwy zastępczych pojemników transportowych, folii stretch, palet transportowych i taśmy i innych potrzebnych materiałów (na wypadek stwierdzenia uszkodzeń opakowań, w których obecnie znajdują się odpady) oraz wszelkich środków służących do neutralizacji oraz zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego, chemicznego i ekologicznego adekwatnych do stopnia zagrożenia wynikającego z charakterystyki odpadów oraz uwzględnienia zabezpieczenia środowiska
w przypadku uszkodzenia pojemników.
7. Zamawiający nie dopuszcza zmiany sposobu zagospodarowania odpadów w inny sposób niż poprzez unieszkodliwienie. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Katowicach
w wydanej opinii dot. odpadów zmagazynowanych na przedmiotowym terenie wykazał, że ich właściwym zagospodarowaniem jest unieszkodliwienie w procesie D10 – przekształcenie termiczne na lądzie.
8. Brak danych o ilości poszczególnych rodzajów odpadów.
9. Z treści opinii nr FD 993/2022 z dnia 10 lutego 2023 r. Laboratorium FedaLab Katowice, stanowiącej załącznik do OPZ, opracowanej przez biegłego dr. n. chem. Łukasza Wojtal, po przeprowadzonej analizie fizykochemicznej oraz z doświadczenia biegłego z zakresu fizykochemii, toksykologii środowiskowej, ochrony środowiska i chemii przypisano prawdopodobne kody odpadów:
Grupa 07 - odpady z produkcji, przygotowania, obrotu I stosowania produktów przemysłu chemii organicznej; - w tym:
- w tym:
07 07 - odpady z produkcji, przygotowania, obrotu i stosowania innych niewymienionych produktów chemicznych,
07 07 01* - wody popłuczne i ługi macierzyste;
07 07 03* - rozpuszczalniki chlorowcoorganiczne, roztwory z przemywania i ciecze macierzyste,
07 07 04* - inne rozpuszczalniki organiczne, roztwory z przemywania i ciecze macierzyste,
07 07 07* - pozostałości podestylacyjne i poreakcyjne zawierające związki chlorowców,
07 07 08* - inne pozostałości podestylacyjne i poreakcyjne

Z uwagi na brak możliwości dokładnego ustalenia rodzaju odpadów w poszczególnych pojemnikach i z uwagi na brak ekonomicznego uzasadnienia potrzeby ich dokładnej identyfikacji, odpady, zgodnie z sugestią Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Katowicach, można zakwalifikować pod kodem 19 12 11* – inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów zawierające substancje niebezpieczne i docelowo przekazane do unieszkodliwiania.
10. Szacowana ilość łączna 16 Mg odpadów. Ilość odpadów objętych zamówieniem ma charakter szacunkowy i może ulec zmianie. Odpady znajdują się w pojemnikach o pojemności 20-30 litrów, w ilości około 800 sztuk. Nie dopuszcza się przepompowania ani przepakowania w miejscu ich magazynowania. Pojemniki ułożone są niestabilnie, piętrowo jeden na drugim, na wysokość około 1 metra. Pojemniki ułożone są bezpośrednio na podłożu betonowym. Brak jest swobodnego przejścia między pojemnikami.
11. Przetworzeniu należy poddać wszystkie odpady, w tym opakowania i palety oraz zużyte środki zabezpieczające (np. sorbenty, odzież ochronną itp.).
12. Rozliczenie zadania będzie dotyczyć ilości faktycznie odebranych, przetransportowanych
i unieszkodliwionych odpadów. Wynagrodzenie płatne jest po potwierdzeniu zagospodarowania odpadów.
13. Okres realizacji zamówienia w terminie nie później niż 30 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy.
14. Zamawiający nie jest wytwórcą, ani właścicielem odpadów.
15. Zamawiający nie jest właścicielem, ani użytkownikiem nieruchomości, na której znajdują się odpady.
16. Zamawiający wydał decyzję administracyjną w której ustalono:
- zakres i sposób prowadzenia działań mających na celu usunięcie odpadów
- termin udostępnienia.
17. Wykonawcy nie przysługuje odszkodowanie z tytułu zwiększenia lub zmniejszenia wskazanych ilości odpadów przewidzianych do odbierania.

Po zmianie:
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i zagospodarowaniu (unieszkodliwieniu) odpadów niebezpiecznych znajdujących się na nieruchomości w Preczowie na działce nr 35, obręb Preczów (działka ewidencyjna 240106_2.0007.35). Zamawiający wymaga unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych będących przedmiotem zamówienia w procesie D10 - przekształcanie termiczne na lądzie.
2. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie w szczególności:
a) odbiór (załadunek oraz transport) i zagospodarowanie (unieszkodliwienie) odpadów niebezpiecznych wraz z opakowaniami znajdujących się na terenie działki nr 35 obręb Preczów.
b) przygotowanie odpadów do transportu - należy wykonać w sposób zapewniający bezpieczeństwo dla ludzi i środowiska, należy zważyć i oznakować każdy ładunek odpadów,
c) transport odpadów do miejsca ich unieszkodliwienia zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym (Dz.U.2022 poz. 2201 z późn. zm.) oraz ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. 2022 poz. 2147 ),
a w przypadku wywozu odpadów poza teren Polski, zgodnie z ustawą z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. 2020 poz. 1792), d) przetworzenie odpadów w ostatecznych procesach unieszkodliwiania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U.2022.699 ze zm.). Zamawiający wymaga unieszkodliwienia odpadów niebezpiecznych będących przedmiotem zamówienia w procesie D10 - przekształcanie termiczne na lądzie,
e) sporządzenia dokumentacji odzwierciedlającej zakres prac wykonanych w ramach realizacji usługi w tym:
- kart przekazania odpadów,
- raportu końcowego, zawierającego dane o ilości usuniętych i poddanych unieszkodliwieniu odpadów, i sposobie ich przetworzenia, opatrzonego podpisem osoby upoważnionej do reprezentowania Wykonawcy i jego przedłożenia Zamawiającemu wraz z kartami przekazania odpadów, potwierdzającymi, że usunięte odpady zostały dostarczone do miejsca przetwarzania i dokumentami potwierdzającymi, iż odpady zostały poddane ostatecznemu procesowi unieszkodliwienia,
f) dostarczenia w dniu podpisania umowy harmonogram działań, zawierający wykaz
planowanych do podjęcia czynności od chwili załadunku do unieszkodliwienia, daty
podejmowanych czynności, osoby odpowiedzialne za wykonanie poszczególnych
czynności (z podaniem imienia, nazwiska oraz numerów telefonów). Dopuszcza się
wprowadzenie korekt do harmonogramu działań, za zgodą Zamawiającego, w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w dniu zawarcia umowy,
g) przekazania protokołu z ilości odebranych i zagospodarowanych odpadów, będącego podstawą do rozliczenia usługi,
h) przekazania Zamawiającemu dokumentów potwierdzających ostateczne zagospodarowanie odebranych odpadów.
3. Odpady niebezpieczne znajdują sie w zabezpieczonym garażu w pustostanie położonym na działce nr 35 w Preczowie, ulica Polna, obok budynku oznaczonego nr 26.
4. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie osób przebywających na terenie nieruchomości oraz zapewnienie bezpieczeństwa, w tym chemicznego i ekologicznego w trakcie realizacji całości przedmiotu zamówienia.
5. Wykonawca zapewnia taki sposób załadunku, aby nie doszło do wycieków i zanieczyszczenia podłoża. W przypadku zanieczyszczenia środowiska powstałego na skutek prowadzenia prac objętych zamówieniem Wykonawca zobowiązany jest usunąć niezwłocznie i unieszkodliwić powstałe zanieczyszczenia.
6. Wykonawca zobowiązany jest do zastosowania adekwatnego do zagrożenia sposobu zabezpieczenia i działania na wypadek rozszczelnienia pojemników. Zapewnienia rezerwy zastępczych pojemników transportowych, folii stretch, palet transportowych i taśmy i innych potrzebnych materiałów (na wypadek stwierdzenia uszkodzeń opakowań, w których obecnie znajdują się odpady) oraz wszelkich środków służących do neutralizacji oraz zapewnienia bezpieczeństwa pożarowego, chemicznego i ekologicznego adekwatnych do stopnia zagrożenia wynikającego z charakterystyki odpadów oraz uwzględnienia zabezpieczenia środowiska
w przypadku uszkodzenia pojemników.
7. Zamawiający nie dopuszcza zmiany sposobu zagospodarowania odpadów w inny sposób niż poprzez unieszkodliwienie. Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Katowicach
w wydanej opinii dot. odpadów zmagazynowanych na przedmiotowym terenie wykazał, że ich właściwym zagospodarowaniem jest unieszkodliwienie w procesie D10 – przekształcenie termiczne na lądzie.
8. Brak danych o ilości poszczególnych rodzajów odpadów.
9. Z treści opinii nr FD 993/2022 z dnia 10 lutego 2023 r. Laboratorium FedaLab Katowice, stanowiącej załącznik do OPZ, opracowanej przez biegłego dr. n. chem. Łukasza Wojtal, po przeprowadzonej analizie fizykochemicznej oraz z doświadczenia biegłego z zakresu fizykochemii, toksykologii środowiskowej, ochrony środowiska i chemii przypisano prawdopodobne kody odpadów:
Grupa 07 - odpady z produkcji, przygotowania, obrotu I stosowania produktów przemysłu chemii organicznej; - w tym:
- w tym:
07 07 - odpady z produkcji, przygotowania, obrotu i stosowania innych niewymienionych produktów chemicznych,
07 07 01* - wody popłuczne i ługi macierzyste;
07 07 03* - rozpuszczalniki chlorowcoorganiczne, roztwory z przemywania i ciecze macierzyste,
07 07 04* - inne rozpuszczalniki organiczne, roztwory z przemywania i ciecze macierzyste,
07 07 07* - pozostałości podestylacyjne i poreakcyjne zawierające związki chlorowców,
07 07 08* - inne pozostałości podestylacyjne i poreakcyjne

Z uwagi na brak możliwości dokładnego ustalenia rodzaju odpadów w poszczególnych pojemnikach i z uwagi na brak ekonomicznego uzasadnienia potrzeby ich dokładnej identyfikacji, odpady, zgodnie z sugestią Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Katowicach, można zakwalifikować pod kodem 19 12 11* – inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów zawierające substancje niebezpieczne i docelowo przekazane do unieszkodliwiania.
10. Szacowana ilość łączna 16 Mg odpadów. Ilość odpadów objętych zamówieniem ma charakter szacunkowy i może ulec zmianie. Odpady znajdują się w pojemnikach o pojemności 20-30 litrów, w ilości około 800 sztuk. Pojemniki ułożone są niestabilnie, piętrowo jeden na drugim, na wysokość około 1 metra. Pojemniki ułożone są bezpośrednio na podłożu betonowym. Brak jest swobodnego przejścia między pojemnikami.
11. Przetworzeniu należy poddać wszystkie odpady, w tym opakowania i palety oraz zużyte środki zabezpieczające (np. sorbenty, odzież ochronną itp.).
12. Rozliczenie zadania będzie dotyczyć ilości faktycznie odebranych, przetransportowanych
i unieszkodliwionych odpadów. Wynagrodzenie płatne jest po potwierdzeniu zagospodarowania odpadów.
13. Okres realizacji zamówienia w terminie nie później niż 30 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy.
14. Zamawiający nie jest wytwórcą, ani właścicielem odpadów.
15. Zamawiający nie jest właścicielem, ani użytkownikiem nieruchomości, na której znajdują się odpady.
16. Zamawiający wydał decyzję administracyjną w której ustalono:
- zakres i sposób prowadzenia działań mających na celu usunięcie odpadów
- termin udostępnienia.
17. Wykonawcy nie przysługuje odszkodowanie z tytułu zwiększenia lub zmniejszenia wskazanych ilości odpadów przewidzianych do odbierania.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.4. Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
3. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:
3.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w tym postępowaniu.
3.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy posiadają wpis do rejestru BDO
(o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2022, poz. 699 z późn. zm. ) w zakresie transportu odpadów objętych zamówieniem i decyzję zezwalającą na przetwarzanie w ostatecznych procesach unieszkodliwienia odpadów objętych zamówieniem w ilości wystarczającej na realizację przedmiotu zamówienia.
3.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w tym postępowaniu.
3.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że
w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał i prawidłowo ukończył lub wykonuje co najmniej dwie usługi, z których każda polega na transporcie i unieszkodliwieniu co najmniej 5 ton odpadów niebezpiecznych (w rozumieniu rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 (Dz.U. z 2020, poz.10 lub przepisów równoważnych obowiązujących w kraju pochodzenia Wykonawcy).
W przypadku usług będących w trakcie realizacji Zamawiający wymaga, by ilość co najmniej 5 ton odpadów niebezpiecznych (w rozumieniu rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 (Dz.U. z 2020, poz. 10 lub przepisów równoważnych obowiązujących w kraju pochodzenia Wykonawcy) została przetransportowana
i unieszkodliwiona do dnia złożenia oferty.

Uwaga nr 2:
1) Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie
w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów
w zakresie doświadczenia.
2) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie
z innymi wykonawcami, należy wykazać usługę, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
3) Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
4) Jeżeli zakres usługi przedstawiony w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że usługi zostały wykonane w sposób należyty i prawidłowo ukończone jest szerszy od opisanego i wymaganego przez Zamawiającego, należy w wykazie usług podać wartość usług odpowiadających zakresowi warunku określonego przez Zamawiającego w SWZ.
5) W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.

Po zmianie:
3. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:
3.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w tym postępowaniu.
3.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy którzy posiadają wpis do rejestru BDO (o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2023, poz. 1578 z późn. zm. ) w zakresie transportu odpadów objętych zamówieniem i decyzję zezwalającą na przetwarzanie w ostatecznych procesach unieszkodliwienia odpadów objętych zamówieniem w ilości wystarczającej na realizację przedmiotu zamówienia, w której wskazany jest proces przetwarzania D10).
3.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie formułuje warunku udziału w tym postępowaniu.
3.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał i prawidłowo ukończył lub wykonuje co najmniej dwie usługi, z których każda polega na transporcie i unieszkodliwieniu co najmniej 5 ton odpadów niebezpiecznych (w rozumieniu rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 (Dz.U. z 2020, poz.10 lub przepisów równoważnych obowiązujących w kraju pochodzenia Wykonawcy).
W przypadku usług będących w trakcie realizacji Zamawiający wymaga, by ilość co najmniej 5 ton odpadów niebezpiecznych (w rozumieniu rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 (Dz.U. z 2020, poz. 10 lub przepisów równoważnych obowiązujących w kraju pochodzenia Wykonawcy) została przetransportowana
i unieszkodliwiona do dnia złożenia oferty.

Uwaga nr 2:
1) Mając na uwadze art. 117 ust. 1 ustawy Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz analogicznie
w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 118 ustawy, warunek o którym wyżej mowa, musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca – brak możliwości tzw. sumowania zasobów
w zakresie doświadczenia.
2) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług wykonywanych wspólnie
z innymi wykonawcami, należy wykazać usługę, w której Wykonawca bezpośrednio uczestniczył.
3) Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych (BZP) na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.
4) Jeżeli zakres usługi przedstawiony w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że usługi zostały wykonane w sposób należyty i prawidłowo ukończone jest szerszy od opisanego i wymaganego przez Zamawiającego, należy w wykazie usług podać wartość usług odpowiadających zakresowi warunku określonego przez Zamawiającego w SWZ.
5) W przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach innych podmiotów przy wykazaniu spełniania warunku doświadczenia, zobowiązany jest wykazać udział tych podmiotów w wykonaniu zamówienia.

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

5.7. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu

Przed zmianą:
4.2. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego w ust. 3 niniejszego rozdziału SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):

a) w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3.4. pkt 3.4.1. ppkt 3.4.1.1.:
wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - 
w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca 
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; 
w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.

b) Wpis do rejestru BDO (o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r.
o odpadach Dz.U z 2022, poz. 699 z późn.zm.) w zakresie transportu odpadów objętych zamówieniem i decyzję zezwalającą na przetwarzanie w ostatecznych procesach unieszkodliwienia odpadów objętych zamówieniem w ilości wystarczającej na realizację przedmiotu zamówienia.

Po zmianie:
4.2. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (określonych przez Zamawiającego w ust. 3 niniejszego rozdziału SWZ), na podstawie art. 274 ust. 1 ustawy zostanie wezwany do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych (aktualnych na dzień ich złożenia):

a) w celu wykazania spełniania warunku z ust. 3.4. pkt 3.4.1. ppkt 3.4.1.1.:
wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - 
w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca 
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; 
w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy;
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej dotyczy usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.

b) Wpis do rejestru BDO (o którym mowa w art. 49 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach Dz.U z 2023, poz. 1578 z późn.zm.) w zakresie transportu odpadów objętych zamówieniem i decyzję zezwalającą na przetwarzanie w ostatecznych procesach unieszkodliwienia odpadów objętych zamówieniem w ilości wystarczającej na realizację przedmiotu zamówienia, w którym wskazany jest proces przetwarzania D10.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VIII - PROCEDURA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.1. Termin składania ofert

Przed zmianą:
2023-09-15 12:00

Po zmianie:
2023-09-20 12:00

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.3. Termin otwarcia ofert

Przed zmianą:
2023-09-15 12:30

Po zmianie:
2023-09-20 12:30

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

8.4. Termin związania ofertą

Przed zmianą:
2023-10-14

Po zmianie:
2023-10-19

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.