eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi TykocinSukcesywne dostawy oleju opa³owego na potrzeby Gminy Tykocin



Og³oszenie z dnia 2025-10-03

Og³oszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywne dostawy oleju opa³owego na potrzeby Gminy Tykocin

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Tykocin

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050659177

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 8

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Tykocin

1.5.3.) Kod pocztowy: 16-080

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL841 - Bia³ostocki

1.5.7.) Numer telefonu: 85 686 93 25

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@umtykocin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: http://umtykocin.pl

1.6.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.7.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sukcesywne dostawy oleju opa³owego na potrzeby Gminy Tykocin

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-060ad884-4b1b-4014-a647-cdd94fee8375

2.5.) Numer og³oszenia: 2025/BZP 00456769

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2025-10-03

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2025/BZP 00031254/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.2.1 Sukcesywne dostawy oleju napêdowego dla Gminy Tykocin

2.11.) O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê wy³±cznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn±

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTÊPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-060ad884-4b1b-4014-a647-cdd94fee8375

3.2.) Zamawiaj±cy zastrzega dostêp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowi±zani s± do sk³adania ofert, wniosków o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu, o¶wiadczeñ oraz innych dokumentów wy³±cznie przy u¿yciu ¶rodków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o ¶rodkach komunikacji elektronicznej, przy u¿yciu których zamawiaj±cy bêdzie komunikowa³ siê z wykonawcami - adres strony internetowej: Z zastrze¿eniem art. 61 ust. 2 ustawy pzp, komunikacja miêdzy Wykonawc±, a Zamawiaj±cym (w tym sk³adanie oferty oraz wszelkich o¶wiadczeñ , wniosków o wyja¶nienie tre¶ci SWZ, zawiadomienie i informacje) odbywaj± siê przy u¿yciu Platformy e-zamówienia.gov.pl, która jest dostêpna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.

Korespondencja przekazana zamawiaj±cemu w inny sposób (np. listownie, mailem) nie bêdzie brana pod uwagê. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemo¿liwiaj±cych komunikacjê wykonawcy i zamawiaj±cego za po¶rednictwem Platformy e-Zamowienia, zamawiaj±cy dopuszcza komunikacjê za pomoc± poczty elektronicznej: sekretariat@umtykocin.pl (nie dotyczy sk³adania ofert).

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotycz±ce korespondencji elektronicznej: Z uwagi na limit znaków pe³ne wymagania techniczne i organizacyjne dot. korespondencji elektronicznej zosta³y opisane w rozdziale XIII i XIV. Ofertê, o¶wiadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowe ¶rodki dowodowe, zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby,
pe³nomocnictwo sk³ada siê, pod rygorem niewa¿no¶ci, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W przypadku wyboru formy elektronicznej zaleca siê pliki w formacie .pdf opatrywaæ kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PAdES wewnêtrzny, a pliki w formacie innym ni¿ .pdf kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie XAdES wewnêtrzny.

Maksymalny rozmiar plików przesy³anych za po¶rednictwem poczty elektronicznej, w ramach jednej wiadomo¶ci elektronicznej, wynosi 70 MB. Minimalne wymagania techniczne dotycz±ce sprzêtu u¿ywanego w celu korzystania z us³ug Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotycz±ce specyfikacji po³±czenia okre¶la Regulamin Platformy e-Zamówienia dostêpny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz w zak³adce „Centrum Pomocy”. Ofertê nale¿y z³o¿yæ na formularzu oferty stanowi±cym za³±cznik nr 1 do SWZ. Wykonawca sk³ada ofertê za po¶rednictwem Platformy e-Zamówienia, zak³adki „Oferty/wnioski”, widocznej w podgl±dzie
postêpowania po zalogowaniu siê na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Z³ó¿ ofertê” system prezentuje okno sk³adania oferty umo¿liwiaj±ce przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajduj± siê dwa pola drag&drop („przeci±gnij” i „upu¶æ”) s³u¿±ce do dodawania plików. W polu „Wype³niony formularz oferty” wykonawca dodaje wybrany z dysku, wype³niony i podpisany formularz oferty. W polu „Za³±czniki i inne dokumenty przedstawiane w ofercie przez Wykonawcê” nale¿y dodaæ wybrane z dysku, wype³nione i podpisane dokumenty lub o¶wiadczenia, sk³adane wraz z ofert± , plik lub pliki podpisu zewnêtrznego je¿eli wykonawca wykorzystuje podpis zewnêtrzny do podpisania formularza oferty, o¶wiadczeñ lub dokumentów sk³adanych wraz z ofert±. Formularz ofertowy i pozosta³e dokumenty lub o¶wiadczenia wchodz±ce w sk³ad oferty lub sk³adane wraz z ofert±, które s± zgodne z ustaw± Pzp lub rozporz±dzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagañ dla dokumentów elektronicznych, nale¿y z³o¿yæ w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W zale¿no¶ci od rodzaju kwalifikowanego podpisu elektronicznego i jego typu (zewnêtrzny, wewnêtrzny) w polu „Za³±czniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcê” dodaje siê uprzednio podpisane dokumenty wraz z
wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnêtrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnêtrzny). Zaleca siê sporz±dzenie oferty w formatach .doc, .docx, .pdf. Rekomendowanym wariantem podpisu elektronicznego jest podpis zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny typ wewnêtrzny. W przypadku przekazywania przez wykonawcê dokumentu elektronicznego w formacie poddaj±cym dane kompresji, opatrzenie pliku zawieraj±cego skompresowane dokumenty ww. podpisem lub podpisami, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednim podpisem. Maksymalny ³±czny rozmiar plików stanowi±cych ofertê lub sk³adanych wraz z ofert± to 249 MB.

3.8.) Zamawiaj±cy wymaga sporz±dzenia i przedstawienia ofert przy u¿yciu narzêdzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzêdzi, które nie s± ogólnie dostêpne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane dokumenty sk³adane w postêpowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowi±zek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o danych)
(Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, ¿e:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Tykocin, ul. 11 listopada 8, 16-080 Tykocin reprezentowana przez Burmistrza Tykocina.
2. Administrator wyznaczy³ Inspektora Ochrony Danych, z którym mo¿na siê kontaktowaæ pod adresem e-mail: iod@umtykocin.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane bêd± na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu zwi±zanym z przedmiotowym postêpowaniem o udzielenie zamówienia publicznego/ dane identyfikuj±ce, np. nazwa, numer postêpowania.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych bêd± osoby lub podmioty, którym udostêpniona zostanie dokumentacja postêpowania w oparciu o art. 18 i art. 74 ustawy Pzp. Dodatkowo Pani/Pana dane mog± byæ udostêpnione podmiotom wspó³pracuj±cym z administratorem, ¶wiadcz±cym obs³ugê prawn±, organizacyjn± oraz innym podmiotom z którymi administrator podpisze umowê powierzenia.
5. Pani/Pana dane osobowe bêd± przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 Pzp przez okres 4 lat od dnia zakoñczenia postêpowania o udzielenie zamówienia, a je¿eli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy (okres przechowywania obejmuje ca³y czas trwania umowy lub okres wskazany w dokumentach programów operacyjnych krajowych, regionalnych, jak i zawieranych umowach o dofinansowanie,
6. Obowi±zek podania przez Pani±/Pana danych osobowych bezpo¶rednio Pani/Pana dotycz±cych jest wymogiem ustawowym okre¶lonym w przepisanych ustawy P.Z.P., zwi±zanym z udzia³em w postêpowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania danych wynikaj± z Pzp.
7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie bêd± podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
8. Posiada Pani/Pan:
a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostêpu do danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych
(w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymaga³oby po stronie administratora niewspó³miernie du¿ego wysi³ku mo¿e zostaæ Pani/Pan zobowi±zana do wskazania dodatkowych informacji maj±cych na celu sprecyzowanie ¿±dania, w szczególno¶ci podania nazwy lub daty postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakoñczonego postêpowania o udzielenie zamówienia).

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania/ uzupe³nienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania/uzupe³nienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umowy w zakresie niezgodnym z ustaw± Pzp oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników), zgodnie z art. 75 Pzp. Skorzystanie przez osobê, której dane dotycz±, z tego uprawnienia nie mo¿e skutkowaæ zmian± wyniku postêpowania o udzielenia zamówienia publicznego ani zmian± postanowieñ umownych w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustaw± (zgodnie z art. 19 ust. 2 Pzp) oraz nie mo¿e naruszaæ integralno¶ci protoko³u oraz jego za³±czników (zgodnie z art. 76 Pzp).;
W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiaj±cego w Biuletynie Zamówieñ Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporz±dzenia 2016/679 s± wykonywane w drodze ¿±dania skierowanego do zamawiaj±cego
c. na podstawie art. 18 ust. 1 RODO prawo ¿±dania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrze¿eniem okresu trwania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze ¶rodków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na wa¿ne wzglêdy interesu publicznego Unii Europejskiej lub pañstwa cz³onkowskiego);
d. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzêdu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, ¿e przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotycz±cych narusza przepisy RODO;
9. Nie przys³uguje Pani/Panu:
a. w zwi±zku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usuniêcia danych osobowych;
b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdy¿ podstaw± prawn± przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10. Przys³uguje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem w³a¶ciwym dla przedmiotowej skargi jest Urz±d Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
11. Zamawiaj±cy jednocze¶nie informuje, ¿e Wykonawca ubiegaj±c siê o udzielenie niniejszego zamówienia jest zobowi±zany do wype³nienia obowi±zku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub 14 RODO wzglêdem osób fizycznych, których dane osobowe Wykonawca bezpo¶rednio lub po¶rednio pozyska³ i których dane przeka¿e Zamawiaj±cemu, chyba ¿e ma zastosowanie co najmniej jedno z wy³±czeñ, o których mowa w art. 14 lub 15 RODO lub zgodnie z art. 13 ust. 4 RODO, osoba fizyczna, której dane dotycz±, dysponuje informacjami, o których mowa na wstêpie, dane osobowe podwykonawców w zakresie: siedziba, adres, PESEL, NIP, e-mail itp.
12. W ¶wiatle powy¿szego Wykonawca, na druku Oferty/Formularza ofertowego stanowi±cego za³±cznik nr 1do SWZ, zobowi±zany jest z³o¿yæ o¶wiadczenie dot. wype³nienia obowi±zku informacyjnego przewidzianego w art. 13 lub 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpo¶rednio lub po¶rednio pozyska³ w celu ubiegania siê o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postêpowaniu.
13. Zamawiaj±cy udostêpnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporz±dzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w zwi±zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przep³ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporz±dzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z pó¼n. zm.), zwanego dalej "RODO", w celu umo¿liwienia korzystania za ¶rodków ochrony prawnej, o których mowa w ustawie, do up³ywu terminu na ich wniesienie.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczêciem postêpowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RNZ.271.2.10.2025

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.1.8.) Mo¿liwe jest sk³adanie ofert czê¶ciowych: Nie

4.1.13.) Zamawiaj±cy uwzglêdnia aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegó³owe odnosz±ce siê do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje zakup oraz sukcesywne dostawy oleju opa³owego lekkiego na potrzeby gm. Tykocin. Olej opa³owy lekki L – 1 musi spe³niaæ wymagania Zamawiaj±cego opisane niniejszej SWZ oraz Rozporz±dzeniu Ministra Finansów z dnia 28 listopada 2022 r. w sprawie znakowania i barwienia wyrobów energetycznych (Dz. U. z 2022 poz. 2633) i musi charakteryzowaæ siê parametrami odpowiadaj±cymi normie PN-C-96024:2020-12 lub równowa¿nymi: Zakres zamówienia obejmuje sprzeda¿ oleju opa³owego Zamawiaj±cemu, za³adunek, transport oleju na miejsce przeznaczenia, roz³adunek oleju. Realizacja zamówienia odbywaæ siê bêdzie transportem w³asnym Wykonawcy na miejsce wskazane przez Zamawiaj±cego.

2. Wymagania: Olej opa³owy lekki wyprodukowany wed³ug Polskiej Normy PN-C-96024:2020-12 musi spe³niaæ nastêpuj±ce parametry jako¶ciowe:
a) zawarto¶æ siarki – max. 0,10 % (m/m);
b) warto¶æ opa³owa – min. 42,60 MJ/kg,
c) temperatura zap³onu – min. 56o C,
d) gêsto¶æ w temp. 15o C – max. 860,0 kg/m3,
e) lepko¶æ kinematyczna w temp. 20o C – max. ni¿. 6,00 mm2/s,
f) sk³ad frakcyjny:
- do 250o C destyluje – max. 65 % V/V,
- do 350o C destyluje – min. 85 % V/V.
g) zawarto¶æ wody - max. 200 mg/kg,
h) pozosta³o¶æ po spopieleniu – max. 0,01 % /m/m,
i) pozosta³o¶æ po koksowaniu w 10 % pozosta³o¶ci destylacyjnej – max. 0,30 %/m/m,
j) zawarto¶æ zanieczyszczeñ sta³ych – max. 24 mg/kg,
k) temperatura p³yniêcia nie wy¿sza ni¿ – 20o C.

4.2.6.) G³ówny kod CPV: 09135100-5 - Olej opa³owy

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna warto¶æ opcji oraz okoliczno¶ci skorzystania z opcji:

Zamawiaj±cy zastrzega sobie mo¿liwo¶æ skorzystania z prawa opcji 20 % warto¶ci podstawowej (w ca³o¶ci lub w czê¶ci) rozumianej od warto¶ci 65 000 tys. litrów, czyli opcja w najszerszym zakresie wyniesie 13 000 tys. litrów oleju opa³owego w przypadku, gdy w okresie trwania umowy wyczerpaniu ulegnie zakres podstawowy i dodatkowo zakup dodatkowej ilo¶ci produktu bêdzie le¿a³ w interesie Zamawiaj±cego oraz wynika³ z jego bie¿±cych potrzeb. Zamawiaj±cy przeka¿e pisemn± informacjê Wykonawcy o potrzebie realizacji prawa opcji w ramach realizacji umowy. Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiaj±cego, z którego mo¿e, ale nie ma obowi±zku skorzystaæ w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiaj±cego z prawa opcji Wykonawcy nie przys³uguj± ¿adne roszczenia z tego tytu³u. Je¿eli Zamawiaj±cy skorzysta z prawa opcji obowi±zkiem umownym wykonawcy jest wykonanie ¶wiadczenia w zakresie objêtym wykorzystanym prawem opcji. Zamawiaj±cy ma prawo wielokrotnie korzystaæ z prawa opcji po zrealizowaniu zakresu podstawowego zamówienia – jednak do wyczerpania maksymalnego zakresu prawa opcji. Zamówienie paliwa w ilo¶ci przekraczaj±cej prawo opcji wymaga zmiany umowy. Uruchomienie opcji nie bêdzie wymaga³o zmiany umowy. O uruchomieniu opcji Zamawiaj±cy poinformuje Wykonawcê pisemnie w formie o¶wiadczenia woli.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesi±ce

4.2.11.) Zamawiaj±cy przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówieñ na podobne us³ugi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiaj±cy przy wyborze oferty najkorzystniejszej bêdzie kierowa³ siê nastêpuj±cymi kryteriami, które bêd± posiada³y okre¶lone ni¿ej znaczenie:
Cena – 100 % (max. 100 pkt)

Zamawiaj±cy przyzna punkty w tym kryterium w oparciu o informacje zawarte w formularzu ofertowym:

1. Kryterium „Cena” bêdzie obliczane wed³ug wzoru:
Cn
C = --------- x 100 pkt
Co
gdzie:
C – punkty przyznane w kryterium „Cena”
Cn – najni¿sza cena (spo¶ród nie odrzuconych ofert)
Co – cena oferty badanej

4.3.2.) Sposób okre¶lania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wy³±cznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiaj±cy okre¶la aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe lub innowacyjne, ¿±da etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu ¿ycia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiaj±cy przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udzia³u w postêpowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udzia³u w postêpowaniu.

O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy nie podlegaj± wykluczeniu na zasadach okre¶lonych w Rozdziale IX SWZ, oraz spe³niaj± okre¶lone przez Zamawiaj±cego warunki udzia³u w postêpowaniu. Zamawiaj±cy w oparciu o art. 112 okre¶la nw. warunki udzia³u w postêpowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umo¿liwiaj±cy ocenê zdolno¶ci wykonawcy do nale¿ytego wykonania zamówienia, w szczególno¶ci wyra¿aj±c je jako minimalne poziomy, o których mowa w ust.2.
2. O udzielenie zamówienia mog± ubiegaæ siê Wykonawcy, którzy spe³niaj± warunki dotycz±ce:
1.1 uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to
z odrêbnych przepisów

Wykonawca spe³ni warunek je¿eli wyka¿e, ¿e posiada aktualn± koncesjê na prowadzenie dzia³alno¶ci gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciek³ymi, wydan± przez Prezesa Urzêdu Regulacji Energetyki, w rozumieniu przepisów o której mowa w art. 32 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. (tj. Dz.U. 2024 poz. 266 ze zm.) – Prawo energetyczne.

Zgodnie z tre¶ci± art. 117 ust. 2 ustawy Pzp warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa powy¿ej, jest spe³niony je¿eli co najmniej jeden
z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje kompleksow± dostawê. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, który z wykonawców realizowaæ bêdzie przedmiot zamówienia.

1.2 zdolno¶ci technicznej lub zawodowej:
- zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.

2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
- zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.

2.4. zdolno¶ci do wystêpowania w obrocie gospodarczym:
- zamawiaj±cy nie stawia warunku w powy¿szym zakresie.

3. Spe³nianie wymagañ Zamawiaj±cego w postêpowaniu nast±pi w my¶l zasady spe³nia/nie spe³nia zgodnie z o¶wiadczeniem z³o¿onym na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy PZP oraz pozosta³ych sk³adanych przez Wykonawców o¶wiadczeñ i dokumentów, o których mowa w SWZ.
4. Zamawiaj±cy odrzuci ofertê, je¿eli zostanie z³o¿ona przez wykonawcê niespe³niaj±cego warunków udzia³u w postêpowaniu.
5. Zamawiaj±cy mo¿e na ka¿dym etapie postêpowania, uznaæ, ¿e Wykonawca nie posiada wymaganych zdolno¶ci, je¿eli posiadanie przez wykonawcê sprzecznych interesów, w szczególno¶ci zaanga¿owanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsiêwziêcia gospodarcze wykonawcy mo¿e mieæ negatywny wp³yw na realizacjê zamówienia.

5.5.) Zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia o¶wiadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. W celu wstêpnego potwierdzenia w odpowiednim zakresie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia wykonawca sk³ada wraz z ofert± aktualne na dzieñ sk³adania ofert:
1.1 odpis lub informacja z Krajowego Rejestru S±dowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej lub innego w³a¶ciwego rejestru, w celu potwierdzenia, ¿e osoba dzia³aj±ca w imieniu (odpowiednio: wykonawcy lub podmiotu udostêpniaj±cego
zasoby) jest umocowana do jego reprezentowania; wykonawca nie jest zobowi±zany do z³o¿enia ww. dokumentów, je¿eli zamawiaj±cy mo¿e je uzyskaæ za pomoc± bezp³atnych i ogólnodostêpnych baz danych, o ile wykonawca nie wskaza³ danych umo¿liwiaj±cych dostêp do tych dokumentów;
1.3 o¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spe³nianiu warunków (wstêpne) wed³ug wzoru stanowi±cego za³±cznik nr 2 do SWZ o których mowa w art. 125 ust.1 pzp
Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania siê wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument sk³ada ka¿dy z wykonawców.
1.4 zobowi±zanie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby (je¿eli dotyczy) – zgodne z za³±cznikami nr 3 do SWZ;
Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
1.5 o¶wiadczenie podmiotu udostêpniaj±cego zasoby (je¿eli dotyczy) potwierdzaj±ce brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spe³nianie warunków udzia³u w postêpowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp – zgodne z za³±cznikiem nr 2 do SWZ
Uwaga! Ww. dokument nale¿y z³o¿yæ tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolno¶ciach lub sytuacji podmiotu udostêpniaj±cego zasoby.
1.6 o¶wiadczenie wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (je¿eli dotyczy), w tym prowadz±cych dzia³alno¶æ w formie spó³ki cywilnej, o którym mowa w art. 117 ust.4 pzp, w przypadku braku okre¶lenia przez zamawiaj±cego warunków udzia³u w postêpowaniu dotycz±cych uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej lub wykszta³cenia lub kwalifikacji zawodowych lub do¶wiadczenia, wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia publicznego nie musz± do³±czyæ do oferty ww. o¶wiadczenia. W niniejszym postêpowaniu Zamawiaj±cy wymaga do³±czenia o¶wiadczenia bowiem uwzglêdni³ jeden z powy¿szych warunków – zgodnie z za³±cznikiem nr 4 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych ¶rodków dowodowych na potwierdzenie spe³niania warunków udzia³u w postêpowaniu: odpowiedniego zezwolenia, licencji, koncesji lub potwierdzenia wpisu do rejestru dzia³alno¶ci regulowanej, je¿eli ich posiadanie jest niezbêdne do ¶wiadczenia okre¶lonych us³ug w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania - aktualn± koncesjê na obrót paliwami ciek³ymi w odniesieniu do warunku okre¶lonego o której mowa w art. 32 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne.

Zgodnie z tre¶ci± art. 117 ust. 2 ustawy Pzp warunek dotycz±cy uprawnieñ do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa powy¿ej, jest spe³niony je¿eli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje kompleksow± dostawê. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, który z wykonawców realizowaæ bêdzie przedmiot zamówienia.

5.9.) Zamawiaj±cy przewiduje uzupe³nienie przedmiotowych ¶rodków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych o¶wiadczeñ lub dokumentów:

1. Wykonawca maj±cy siedzibê lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej sk³ada dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt. 4 Pzp, potwierdzaj±ce odpowiednio, ¿e nie otwarto jego likwidacji ani nie og³oszono upad³o¶ci, jego aktywami nie zarz±dza likwidator lub s±d, nie zawar³ uk³adu z wierzycielami, jego dzia³alno¶æ gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje siê on w innej tego rodzaju sytuacji wynikaj±cej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczêcia tej procedury Dokumenty, o których mowa w zdaniu poprzedzaj±cym powinny byæ wystawione nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed ich z³o¿eniem. Je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania, nie wydaje siê dokumentów, o których mowa (informacji z KRS lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej) gdy dokumenty te nie odnosz± siê do wszystkich przypadków, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, art., w tej procedurze wy³±cznie do art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp zastêpuje siê je odpowiednio w ca³o¶ci lub w czê¶ci dokumentem zawieraj±cym odpowiednio o¶wiadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub o¶wiadczenie osoby, której dokument mia³ dotyczyæ, z³o¿one pod przysiêg±, lub, je¿eli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibê lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o o¶wiadczeniu pod przysiêg±, z³o¿one przed organem s±dowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorz±du zawodowego lub gospodarczego w³a¶ciwym ze wzglêdu na siedzibê lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiaj±cy wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiaj±cy przewiduje aukcjê elektroniczn±: Nie

6.4.) Zamawiaj±cy wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiaj±cy wymaga zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotycz±ce sk³adania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia:

Wykonawcy mog± wspólnie ubiegaæ siê o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiaj± pe³nomocnika do reprezentowania ich w postêpowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pe³nomocnictwo nale¿y do³±czyæ do oferty. Wszelk± korespondencjê w postêpowaniu zamawiaj±cy kieruje do pe³nomocnika. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o udzielenie zamówienia (wspólnicy spó³ki cywilnej, s± takimi wykonawcami), sposób sk³adania dokumentów reguluje rozdzia³ VI,VIII, IX, X. Przed zawarciem umowy wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia bêd± mieli obowi±zek przedstawiæ zamawiaj±cemu kopiê umowy reguluj±cej wspó³pracê tych wykonawców, zawieraj± co najmniej:
1) zobowi±zanie do realizacji wspólnego przedsiêwziêcia gospodarczego obejmuj±cego swoim zakresem realizacjê przedmiotu zamówienia
2) okre¶lenie zakresu dzia³ania poszczególnych stron umowy,
3) czas obowi±zywania umowy, który nie mo¿e byæ krótszy ni¿ okres obejmuj±cy realizacjê zamówienia.Wykonawcy wspólnie ubiegaj±cy siê o udzielenie zamówienia do³±czaj± do oferty o¶wiadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/us³ugi wykonaj± poszczególni wykonawcy. O¶wiadczenia i dokumenty potwierdzaj±ce brak podstaw do wykluczenia z postêpowania sk³ada ka¿dy z Wykonawców wspólnie ubiegaj±cych siê o zamówienie, ¿aden z nich nie mo¿e podlegaæ wykluczeniu w oparciu o podstawy prawne wskazane w rozdziale IX SWZ.

6.7.) Zamawiaj±cy przewiduje uniewa¿nienie postêpowania, je¶li ¶rodki publiczne, które zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia nie zosta³y przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiaj±cy przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiaj±cy przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiaj±cy przewiduje mo¿liwo¶æ zmiany zawartej umowy w stosunku do tre¶ci wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 - 455 Pzp oraz wskazanych w projekcie umowy - § 7 i 8 (szczegó³owo opisanych) projektowane zapisy umowne
-za³. nr 6 do SWZ: „a) zamawiaj±cy dopuszcza mo¿liwo¶æ zmiany osób odpowiedzialnych za realizacjê umowy, je¿eli zajdzie taka potrzeba – w przypadku rozwi±zania lub wyga¶niêcia stosunku pracy zdan± osob± lub zdarzenia losowego, choroby uniemo¿liwiaj±cej pe³nienie powierzonych jej obowi±zków;
b) zmiany wynagrodzenia umowy - w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT, w zakresie wynikaj±cym z tej zmiany, je¿eli wp³ywa na wysoko¶æ nale¿nego wykonawcy
c) gdy ze wzglêdu na zmianê przepisów prawa (uchylenia, zmiany lub nowelizacji przepisów) lub z innych przyczyn o charakterze obiektywnym nie bêdzie mo¿liwe spe³nienie przez Wykonawcê wymogów lub konieczne bêdzie spe³nienie wymogów dodatkowych.
d) w zakresie terminu realizacji Umowy w przypadku wyst±pienia w trakcie obowi±zywania Umowy przynajmniej jednej z wymienionych okoliczno¶ci:
• wyst±pienia innego zdarzenia zewnêtrznego, maj±cego wp³yw na realizacjê Umowy, którego Strony nie mog³y przewidzieæ i które jest niezale¿ne od dzia³ania Stron, a którego skutkom nie mo¿na by³o zapobiec, przy zachowaniu nale¿ytej staranno¶ci (si³a wy¿sza).
• w przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci opisanych w zdaniu poprzednim, Zamawiaj±cy dopuszcza wyd³u¿enie terminu realizacji Umowy o czas trwania ww. stanu/ograniczenia b±d¼ zdarzenia.
e) w zakresie zmiany miejsc wykonania us³ug i dostaw w przypadku wyst±pienia formalnych lub technicznych utrudnieñ niezale¿nych od Zamawiaj±cego;
f) z powodu si³y wy¿szej.
Za si³ê wy¿sz± uwa¿a siê zdarzenie nadzwyczajne i zewnêtrzne, na którego wyst±pienie i trwanie Strona nie ma wp³ywu oraz któremu to zdarzeniu, lub jego skutkom, nie by³a w stanie zapobiec pomimo do³o¿enia nale¿ytej staranno¶ci. Za Si³ê Wy¿sz± uwa¿a siê w szczególno¶ci klêski ¿ywio³owe.
Do si³y wy¿szej nie zalicza siê:
- zdarzenia zawinionego przez Stronê Umowy albo przez osobê trzeci±, za któr± ta Strona odpowiada,
- braku ¶rodków finansowych, chyba ¿e ich brak wynika z zaistnienia Si³y Wy¿szej.
W przypadku wyst±pienia okoliczno¶ci uznanych za si³ê wy¿sz± i opisanych powy¿ej, Zamawiaj±cy dopuszcza wyd³u¿enie terminu realizacji Umowy o czas trwania zdarzenia uznanego za si³ê wy¿sz±.
Strona, która stwierdzi wyst±pienie Si³y Wy¿szej, ma obowi±zek niezw³ocznie poinformowaæ o tym drug± Stronê.

7.5.) Zamawiaj±cy uwzglêdni³ aspekty spo³eczne, ¶rodowiskowe, innowacyjne lub etykiety zwi±zane z realizacj± zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin sk³adania ofert: 2025-10-13 10:00

8.2.) Miejsce sk³adania ofert: Ofertê nale¿y z³o¿yæ poprzez Platformê e-Zamówienia, https://ezamowienia.gov.pl.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-13 10:30

8.4.) Termin zwi±zania ofert±: do 2025-11-10

SEKCJA IX – POZOSTA£E INFORMACJE

1. Niniejsze postêpowanie prowadzone jest w trybie podstawowym o jakim stanowi art. 275 pkt 1 Pzp bez przeprowadzenia negocjacji (wariant I), niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia, zwan± dalej SWZ. Do spraw nieuregulowanych niniejsz± SWZ zastosowanie maj± odrêbne przepisy ww. ustawy i aktów wykonawczych do ustawy. W zakresie nieuregulowanym przez ww. akty prawne stosuje siê przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
2. Szacunkowa warto¶æ przedmiotowego zamówienia nie przekracza progów unijnych dla dostaw i us³ug o jakich mowa w art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 11 wrze¶nia 2019 r. Prawo zamówieñ publicznych tj. 215.000 euro – 957.524 z³.
3. Zamawiaj±cy nie przewiduje aukcji elektronicznej i z³o¿enia oferty w postaci katalogów elektronicznych.
4. Zamawiaj±cy nie zastrzega mo¿liwo¶ci ubiegania siê o udzielenie zamówienia wy³±cznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 Pzp.
5. Zamawiaj±cy nie przewiduje ofert czê¶ciowych.
6. Zamawiaj±cy nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z mo¿liwo¶ci± prowadzenia negocjacji w celu ulepszenia tre¶ci oferty.
7. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci sk³adania ofert wariantowych.
8. Zamawiaj±cy nie przewiduje mo¿liwo¶ci udzielenia zamówienia, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt. 7 i 8 Pzp zamówienia polegaj±cego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych/ us³ug/ dostaw.
9. Zamawiaj±cy nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
10. Zamawiaj±cy nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej, o której mowa w art. 308 ust.1 Pzp.
11. Zamawiaj±cy nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych. Rozliczenia miêdzy Wykonawc± i Zamawiaj±cym bêd± prowadzone w PLN. Podstaw± do wyp³acenia wynagrodzenia Wykonawcy bêdzie prawid³owo wystawiona faktura VAT.
12. Zamawiaj±cy nie przewiduje zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
13. Zamawiaj±cy nie wymaga obowi±zku osobistego wykonania przez Wykonawcê kluczowych zadañ zgodnie z art. 60 i art. 121 ustawy Pzp.
14. Koszty udzia³u w postêpowaniu, a w szczególno¶ci koszty sporz±dzenia oferty, pokrywa Wykonawca. Zamawiaj±cy nie przewiduje zwrotu kosztów udzia³u w postêpowaniu (za wyj±tkiem zaistnienia okoliczno¶ci, o której mowa w art. 261 ustawy).
15. Zamawiaj±cy nie przewiduje zwo³ywania zebrania Wykonawców.
16. Zamawiaj±cy przed wszczêciem postêpowania nie przeprowadzi³ wstêpnych konsultacji rynkowych.
17. Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo zgodnie z art. 310 pkt 1) ustawy Pzp do uniewa¿nienia niniejszego postêpowania o udzielenie zamówienia, je¿eli ¶rodki publiczne, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.