Ogłoszenie z dnia 2025-10-02
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa agregatów prądotwórczych oraz masztu oświetleniowego z agregatem
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Świecie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 092351067
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wojska Polskiego 124
1.5.2.) Miejscowość: Świecie
1.5.3.) Kod pocztowy: 86-100
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL618 - Świecki
1.5.7.) Numer telefonu: 523332323
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@swiecie.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.swiecie.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa agregatów prądotwórczych oraz masztu oświetleniowego z agregatem
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-3946bb55-8d28-4bc0-9a85-df930f80291b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00454107
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-10-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00009968/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Dostawa agregatów prądotwórczych oraz masztu oświetleniowego z agregatem
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/swiecie3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja Zamawiającego z Wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem narzędzia platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/swiecie i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów
elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie, określa niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające na Platformie, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub Mac o następującej konfiguracji: pamięć RAM min. 2 GB, procesor Intel IV 2 GHz lub jego nowsza wersja,
jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac OS X 10.4, Linux lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.,
g) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu
lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z pisemną prośbą o wyjaśnienie treści SWZ za pośrednictwem Platformy i
formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania.
Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy.
Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub
powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z instrukcją korzystania z Platformy, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem
terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym
postępowaniu, ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy Pzp.
Wszelką korespondencję związaną z niniejszym postępowaniem należy przekazywać za pośrednictwem: platformazakupowa.pl. Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze do Zamawiającego przed upływem wymaganego terminu. Każda ze Stron na żądanie drugiej niezwłocznie
potwierdzi fakt otrzymania wiadomości elektronicznej.
Instrukcja korzystania z Platformy Zakupowej przez Wykonawców jest dostępna pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
Poniżej osoby wskazane do porozumiewania się z Wykonawcami, przy czym komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do
informacji, które nie są istotne, w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia, potwierdzenia
zainteresowania lub ofert:
w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia: Marcin Kulewski
e-mail: kulewski@swiecie.eu, tel. 52 33 32 342,
w zakresie dotyczącym zagadnień proceduralnych: Kamila Mrozinska
e-mail: mrozinska@swiecie.eu, tel. 52 33 32 342.
We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania określonym przez Zamawiającego na pierwszej stronie SWZ, tj.:
OR.271.25.2025.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozp. o ochronie danych), zwanego dalej
„RODO”, informujemy, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Świecia mający siedzibę przy ul. Wojska Polskiego 124, 86-100
Świecie, tel. 523332323, e-mail: sekretariat@swiecie.eu;
2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Pana Bogdana Głowacza, z którym można się kontaktować tel. 601 992 970,
e-mail: partnersystem.iod@gmail.com;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w celu związanym z przedmiotowym
postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez możliwości negocjacji,
nr postępowania: OR.271.25.2025;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy w sposób gwarantujący jego nienaruszalność;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisanych ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22
RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku gdy skorzystanie z tego
prawa wymagałoby po stronie Administratora niewspółmiernie dużego wysiłku, może zostać Pani/Pan zobowiązana/-ny do
wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o
udzielenie zamówienia),
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania lub uzupełnienia Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do
sprostowania lub uzupełnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą
postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników),
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2
RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej lub z uwagi na ważne względy
interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa UODO, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących
narusza przepisy RODO;
9) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych,
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO,
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych
osobowych przez Administratora, organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Prezes UODO, z siedzibą w Warszawie
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 1.Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o których mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą
2.W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o których mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR.271.25.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa i rozruch agregatu prądotwórczego mobilnego do 120 kW
Przedmiot zamówienia stanowi dostawa i rozruch agregatu prądotwórczego z silnikiem diesla o mocy znamionowej – od 95 kW do 120 kW (nie mniej niż 95 kW).
Wyposażenie standardowe:
Obudowa z trwałego i odpornego na warunki zewnętrzne materiału, zabezpieczona przed opadami atmosferycznymi, konstrukcja sztywna i wyciszona
Rama agregatu pokryta powłoką antykorozyjną
Przemysłowy silnik wysokoprężny, ON – DIESEL - chłodzony cieczą
Grzałka bloku silnika (podgrzewanie obiegu płynu chłodniczego)
Zasilacz buforowy służący do doładowania akumulatora
Układ wspomagania rozruchu w niskich temperaturach
Podstawowe oświetlenie wnętrza w technologii LED
Zabezpieczenie antywibracyjne silnika i prądownicy
Grzałka układu sterowania w szafie elektrycznej
Elektroniczny panel sterowania w języku polskim
Zabezpieczenie agregatu z tablica kontrolną parametrów elektrycznych oraz silnika
Schemat elektryczny
Wyposażony w akumulator i okablowanie
Wanna retencyjna
Wskaźnik poziomu naładowania akumulatorów
Kompletna instalacji paliwowa, smarowania, chłodzenia i elektryczno-rozruchowa
Tablica rozdzielcza z osprzętem pomiarowym i zabezpieczeniami pracy agregatu
Możliwość ręcznego uruchomienia bez obciążenia, ręcznego obciążenia oraz wyłączenia
Wlew zbiornika osłonięty i zabezpieczony na kluczyk
Moc znamionowa od 95 kW do 120 kW ( nie mniej niż 95 kW)
Napięcie znamionowe 400/230 V
Częstotliwość 50Hz
Klasa izolacji uzwojeń: H
Stopień ochrony: IP23
Czas pracy na pełnym zbiorniku przy 100% obciążenia ok 5h
Akumulator przystosowany do pracy od - 20C do + 40C
Akumulator odporny na drgania wywołane pracującym silnikiem wysokoprężnym
Gniazda odbioru mocy z zabezpieczeniami, wyprowadzone na zewnątrz obudowy (klasa IP67):
• 125 A 400V IP 67 – 1 szt.
• 63 A 400V IP 67 – 1 szt.
• 32 A 400V IP 67 – 1 szt.
• 16 A 230V – 2 szt
klasa emisji spalin spełniająca aktualne wymogi UE
Podwozie dwuosiowe z dyszlem regulowanym wyposażonym w dwa wymienne zaczepy – jeden umożliwiający podłączenie do ROCKINGER 40 (końcówka z oczkiem), drugi kulowy
4 podpory stabilizujące
Instalacja elektryczna i oświetleniowa, która musi być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego umożliwiająca holowanie przez samochody do 3,5 tonn zapewniającą pełną kompatybilność z instalacją oświetlenia przyczepy w tych typach pojazdów
Instalacja przyczepy 12/24 V
Koło podporowe
Kliny pod koła
Koło zapasowe
Gaśnica proszkowa
Trójkąt ostrzegawczy
Przyłącze elektryczne zakończone złączem elektrycznym 7-mio pinowym
Dodatkowy przewód połączeniowy o długości zapewniającej prawidłowe podłączenie instalacji elektrycznej przyczepy z pojazdem
Ogumienie klasy C
Konstrukcja podwozia odporna na działanie warunków atmosferycznych.
Cena powinna obejmować również koszt transportu, uruchomienia oraz szkolenia z obsługi
Każdy przedmiot zamówienia:
– musi być nowy, w pełni sprawny i gotowy do użycia zgodnie z jego przeznaczeniem,
– musi odpowiadać obowiązującym standardom jakościowym i technicznym,
– musi być wolny od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych,
– musi być zgodny z ofertą Wykonawcy,
– nie może być obciążony żadnymi prawami na rzecz osób trzecich,
– musi pochodzić z oficjalnych kanałów dystrybucyjnych producenta, zapewniających
w szczególności realizację uprawnień gwarancyjnych,
– będzie dostarczony przez Wykonawcę na adres wskazany przez Zamawiającego,
– nie może być przeznaczony przez producenta do wycofania z produkcji lub sprzedaży
w dniu sporządzenia oferty.
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy, obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych w umowie warunkach.
Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
Szczegółowy opis przedmiotów zamówienia znajduje się w załączniku nr 2 do SWZ (dotyczącego CZĘŚCI I, CZĘŚCI II I CZĘŚCI III), – szczegółowy opis wymaganych parametrów technicznych.
Zadanie finansowanie będzie w całości z dotacji celowej z Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025/2026.
W przypadku określenia w dokumentacji zamówienia, w szczególności stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszej SWZ (dotyczący CZĘSCI I, CZĘSCI II, CZĘŚCI III), przedmiotu zamówienia przez wskazanie technologii, producenta, nazw własnych, znaków towarowych lub pochodzenia urządzeń i materiałów, odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych
i systemów referencji technicznych, Zamawiający informuje, że mają one jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych, jakościowych i funkcjonalnych. Przez produkty równoważne należy rozumieć urządzenia i materiały posiadające nie gorsze parametry techniczne i te same cechy funkcjonalne co wskazany konkretny z nazwy czy pochodzenia produkt. Zastosowanie produktów równoważnych w żaden sposób nie może wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych. Wykaz zastosowanych i przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń rozwiązań równoważnych musi zostać załączony do oferty, jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce. Zgodnie z art. 101 ust. 5 i 6 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami i odpowiadającymi im znaczeniami oraz w następujący sposób będzie oceniał spełnienie kryteriów:
Lp. Opis kryterium oceny Znaczenie (%)
1. Cena 60%
2. Okres gwarancji 40%
Razem 100%
Oferta otrzyma zaokrągloną do dwóch miejsc po przecinku ilość punktów.
a) kryterium nr 1 – cena (maksymalnie 60 pkt)
Punkty za kryterium „cena” (1 pkt – 1%) zostaną obliczone w następujący sposób:
najniższa cena oferowana wśród wszystkich
podlegających ocenie ofert
Najniższa cena brutto = --------------------------------------------------------------------------- x 60 pkt
cena zaoferowana w badanej ofercie
b) kryterium nr 2 – okres gwarancji (maksymalnie 40 pkt)
W kryterium „okres gwarancji” ocena zostanie dokonana w oparciu o informacje podane
w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ). Okres gwarancji na przedmiot zamówienia musi być podany liczbowo w pełnych latach (tzn. bez możliwości zaoferowania okresu wynoszącego np. 2,5 roku) i nie może być krótszy niż 2 lata:
• w przypadku gdy Wykonawca zaoferuje okres gwarancji krótszy niż 2 lata lub zaoferuje okres gwarancji w niepełnych latach lub w przypadku gdy Wykonawca nie wskaże okresu gwarancji, oferta Wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp,
• w przypadku wskazania podstawowego 2-letniego okresu gwarancji Wykonawca otrzyma liczbę punktów w zakresie kryterium nr 2 – 0 pkt,
• w przypadku wskazania 3-letniego okresu gwarancji Wykonawca otrzyma liczbę punktów w zakresie kryterium nr 2 – 20 pkt,
• w przypadku wskazania 4-letniego okresu gwarancji Wykonawca otrzyma liczbę punktów w zakresie kryterium nr 2 – 30 pkt
• w przypadku wskazania 5-letniego okresu gwarancji Wykonawca otrzyma maksymalną liczbę punktów w zakresie kryterium nr 2 – 40 pkt.
2. Maksymalna ilość możliwych do uzyskania punktów we wskazanych kryteriach wynosi 100 pkt.
3. Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów wyliczoną jako sumę punktów uzyskanych w ww. kryteriach.
4. Jeżeli dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
DOTYCZY CZĘŚCI II:
Dostawa i rozruch agregatu prądotwórczego mobilnego do 80 kW
Przedmiot zamówienia stanowi dostawa i rozruch agregatu prądotwórczego mobilnego o mocy maksymalnej do 80 kW.
Wyposażenie standardowe:
Obudowa ze stali zabezpieczonej antykorozyjnie fosforanowaniem , malowana proszkowo,
Zespół prądotwórczy na stalowej ramie ze zintegrowanym zbiornikiem paliwa
Przemysłowy silnik wysokoprężny DIESEL w klasie emisji EU Stage 2
Regulator obrotów silnika elektroniczny klasa G3
Grzałka bloku silnika (podgrzewanie obiegu płynu chłodniczego)
Dodatkowy filtr paliwa z ostojnikiem wody oraz grzałką paliwa na 12/24V DC
Bateria akumulatorów z ładowarką buforową i dźwignią rozłączania masy
Rozrusznik + alternator
Podstawowe oświetlenie wnętrza w technologii LED
Przystosowanie do współpracy z rodzimym zewnętrznym układem ATS/SZR
Grzałka układu sterowania w szafie elektrycznej
Mikroprocesorowy sterownik z wyświetlaczem LCD
Sterownik z interfejsem graficznym i menu w języku polskim
Moc maksymalna 80 kW
Napięcie znamionowe 400/230 V
Częstotliwość 50Hz
Czas pracy na pełnym zbiorniku przy 100% obciążenia ok 15h
stabilizacja obrotów silnika: automatyczna i elektroniczna
Prądownica
Uzbrojenie odporne na środowisko: wilgotne i słone
Klasa izolacji uzwojeń: H
Stopień ochrony: IP23
Regulacja napięcia : elektroniczna.
Cena powinna obejmować również koszt transportu, uruchomienia oraz szkolenia z obsługi.
Każdy przedmiot zamówienia:
– musi być nowy, w pełni sprawny i gotowy do użycia zgodnie z jego przeznaczeniem,
– musi odpowiadać obowiązującym standardom jakościowym i technicznym,
– musi być wolny od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych,
– musi być zgodny z ofertą Wykonawcy,
– nie może być obciążony żadnymi prawami na rzecz osób trzecich,
– musi pochodzić z oficjalnych kanałów dystrybucyjnych producenta, zapewniających
w szczególności realizację uprawnień gwarancyjnych,
– będzie dostarczony przez Wykonawcę na adres wskazany przez Zamawiającego,
– nie może być przeznaczony przez producenta do wycofania z produkcji lub sprzedaży
w dniu sporządzenia oferty.
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy, obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych w umowie warunkach.
Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
Szczegółowy opis przedmiotów zamówienia znajduje się w załączniku nr 2 do SWZ (dotyczącego CZĘŚCI I, CZĘŚCI II I CZĘŚCI III), – szczegółowy opis wymaganych parametrów technicznych.
Zadanie finansowanie będzie w całości z dotacji celowej z Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025/2026.
W przypadku określenia w dokumentacji zamówienia, w szczególności stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszej SWZ (dotyczący CZĘSCI I, CZĘSCI II, CZĘŚCI III), przedmiotu zamówienia przez wskazanie technologii, producenta, nazw własnych, znaków towarowych lub pochodzenia urządzeń i materiałów, odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych
i systemów referencji technicznych, Zamawiający informuje, że mają one jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych, jakościowych i funkcjonalnych. Przez produkty równoważne należy rozumieć urządzenia i materiały posiadające nie gorsze parametry techniczne i te same cechy funkcjonalne co wskazany konkretny z nazwy czy pochodzenia produkt. Zastosowanie produktów równoważnych w żaden sposób nie może wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych. Wykaz zastosowanych i przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń rozwiązań równoważnych musi zostać załączony do oferty, jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce. Zgodnie z art. 101 ust. 5 i 6 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Dostawa masztu oświetleniowego z agregatem
Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę masztu oświetleniowego mobilnego z agregatem.
Wyposażenie standardowe:
oświetlana powierzchnia – 5000 m2
lampy LED
maszt – pionowy ręczny
funkcje – obudowa musi być wykonana z trwałego i odpornego na warunki zewnętrzne materiału i zabezpieczona przed opadami atmosferycznymi (deszcz, śnieg).
Dane eksploatacyjne:
częstotliwość znamionowa – 50/60 Hz,
napięcie znamionowe – 230/120 VAC,
moc znamionowa (PRP) – 2,3/2,4 kW,
temperatura robocza (min/maks.) - -25/50 C,
poziom mocy akustycznej (LwA) – 86 dB (A),
poziom ciśnienia akustycznego(LpA) w odległości 7 m- 63 dB(A).
Źródło energii:
typ – silnik wysokoprężny musi być wykonany zgodnie z aktualnymi wymaganiami UE
w zakresie emisji spalin
prędkość – 1500/1800 obr./min,
maks. moc znamionowa (PRP) – 2,7/3 kW,
Alternator:
moc znamionowa – 3/4 kVA
izolacja/ ochronna obudowa – H/23 (klasa/IP).
Zużycie paliwa:
pojemność zbiornika paliwa – min. 100 l,
czas autonomicznej pracy – 130-150 h.
Moc wyjściowa:
dodatkowa moc – nie mniej niż 1 kW.
Oświetlenie:
reflektory – LED
moc – 4 x 350 W
Maszt:
typ – ręczny pionowy, 5 odcinków
obrót – 360 stopni
maksymalna wysokość – 7,5m do 8,5 m
maksymalna prędkość wiatru – 80 km/h
Obudowa i przyczepa:
typ – homologacja drogowa UE lub przyczepa przeznaczona do użycia na miejscu
z 4-punktowym systemem poziomowania, przystosowana do holowania po drogach publicznych oraz posiadająca homologację do holowania po drogach publicznych
rama podstawowa – rama zapobiegająca wyciekom
obudowa – drzwi otwierane do góry
Cena powinna obejmować również koszt transportu, uruchomienia oraz szkolenia z obsługi.
Każdy przedmiot zamówienia:
– musi być nowy, w pełni sprawny i gotowy do użycia zgodnie z jego przeznaczeniem,
– musi odpowiadać obowiązującym standardom jakościowym i technicznym,
– musi być wolny od jakichkolwiek wad fizycznych i prawnych,
– musi być zgodny z ofertą Wykonawcy,
– nie może być obciążony żadnymi prawami na rzecz osób trzecich,
– musi pochodzić z oficjalnych kanałów dystrybucyjnych producenta, zapewniających
w szczególności realizację uprawnień gwarancyjnych,
– będzie dostarczony przez Wykonawcę na adres wskazany przez Zamawiającego,
– nie może być przeznaczony przez producenta do wycofania z produkcji lub sprzedaży
w dniu sporządzenia oferty.
Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy, obowiązującymi przepisami, normami oraz na ustalonych w umowie warunkach.
Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez Wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
Szczegółowy opis przedmiotów zamówienia znajduje się w załączniku nr 2 do SWZ (dotyczącego CZĘŚCI I, CZĘŚCI II I CZĘŚCI III), – szczegółowy opis wymaganych parametrów technicznych.
Zadanie finansowanie będzie w całości z dotacji celowej z Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025/2026.
W przypadku określenia w dokumentacji zamówienia, w szczególności stanowiącej załącznik nr 2 do niniejszej SWZ (dotyczący CZĘSCI I, CZĘSCI II, CZĘŚCI III), przedmiotu zamówienia przez wskazanie technologii, producenta, nazw własnych, znaków towarowych lub pochodzenia urządzeń i materiałów, odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych
i systemów referencji technicznych, Zamawiający informuje, że mają one jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych, jakościowych i funkcjonalnych. Przez produkty równoważne należy rozumieć urządzenia i materiały posiadające nie gorsze parametry techniczne i te same cechy funkcjonalne co wskazany konkretny z nazwy czy pochodzenia produkt. Zastosowanie produktów równoważnych w żaden sposób nie może wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych. Wykaz zastosowanych i przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń rozwiązań równoważnych musi zostać załączony do oferty, jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce. Zgodnie z art. 101 ust. 5 i 6 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne zobowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 31122000-7 - Jednostki prądotwórcze
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę przedmiotowego środka dowodowego.2. W związku z art. 106 ustawy Pzp Zamawiający żąda innych niż wskazane w art. 104 i art. 105 ustawy Pzp przedmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie, że oferowane dostawy spełniają określone przez Zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria, jeżeli są one niezbędne do przeprowadzenia postępowania.
3. W celu potwierdzenia zgodności oferowanego przedmiotu zamówienia z wymaganiami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę wraz z ofertą przedmiotowego środka dowodowego – formularza specyfikacji technicznej, stanowiącego załącznik nr 2A do SWZ (dotyczącego CZĘŚCI I, CZĘŚCI II I CZĘŚCI III), z zastrzeżeniem, że przedłożony dokument musi zawierać informacje umożliwiające sprawdzenie czy zaoferowany produkt jest zgodny ze szczegółowym opisem wymaganych parametrów technicznych określonych w załączniku nr 2 do SWZ (dotyczącego CZĘŚCI I, CZĘŚCI II I CZĘŚCI III). Wykonawca zobligowany jest do podania parametrów oferowanego przedmiotu zamówienia w załączniku nr 2A do SWZ(dotyczącego CZĘŚCI I, CZĘŚCI II I CZĘŚCI III),.
4. Zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
5. Przepisu art. 107 ust. 2 ustawy Pzp nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
6. Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Załącznik nr 2A do SWZ (dotyczący CZĘŚCI I, CZĘŚCI II, CZĘŚCI III) – formularz specyfikacji technicznej.Zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych lub złożone
przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym
terminie.
Przepisu art. 107 ust. 2 ustawy Pzp nie stosuje się, jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z
cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka
dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1.1. Do oferty stanowiącej załącznik nr 1 do SWZ (wspólny dla wszystkich części) Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o braku podstaw do wykluczeniaz postępowania – zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ (wspólny dla wszystkich części).
Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa powyżej, stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania.
1.2. Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy):
• gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca składający ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy,
• w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Wykonawcy są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu
o udzielenie zamówienia tych Wykonawców, należy załączyć do oferty.
1.3. Zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa
W sytuacji, gdy oferta lub inne dokumenty składane w toku postępowania będą zawierały tajemnicę przedsiębiorstwa, Wykonawca wraz z przekazaniem takich informacji zastrzega, że nie mogą one być udostępnione oraz wykazuje, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r.
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2022 r. poz. 1233 z późn. zm.).
1.4. Formularz specyfikacji technicznej stanowiący przedmiotowy środek dowodowy – załącznik nr 2A do SWZ (dotyczącego CZĘŚCI I, CZĘŚCI II I CZĘŚCI III). Informacje o przedmiotowym środku dowodowym znajdują się
w Rozdziale XII SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 1 pkt. 1.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia w postępowaniu.
3. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 Pzp oraz wskazanym w projektowanych postanowieniach umowy, stanowiących Załącznik Nr 4 do SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-10-10 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na Platformie zakupowej pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/swiecie na stronie dotyczącej odpowiedniego postępowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-10-10 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-11-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający określa termin realizacji zamówienia poprzez wskazanie konkretnej daty ze względu na fakt, że projekt jest finansowany z dotacji celowej z Programu Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025/2026.INNE PRZETARGI Z ŚWIECIA
- Dostawa agregatów prądotwórczych oraz masztu oświetleniowego z agregatem
- Dostawa elektrycznego samochodu osobowego
- Dostawa automatycznej paczkowarki do wody pitnej
- Utwardzenie części działki wraz z modernizacją infrastruktury drogowej na działkach wokół siedziby Powiatowego Urzędu Pracy w Świeciu
- Przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 1227C Buczek - Skrzynki wraz z odcinkiem drogi gminnej w miejscowości Skrzynki
więcej: przetargi w Świeciu »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Zakup i dostawa agregatów prądotwórczych w ramach programu "Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej na lata 2025-2026"
- Doposażenie magazynu Urzędu Gminy Deszczno w sprzęt niezbędny do realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych
- Zakup sprzętu dla ratowników i osób poszkodowanych w sytuacjach kryzysowych ( 4 części).
- Dostawa sprzętu związana z realizacją projektu w ramach grantu "Cyberbezpieczna Gmina Radków" - etap II
- Dostawa, montaż i uruchomienie fabrycznie nowego agregatu prądotwórczego w obudowie wyciszonej na Stację Uzdatniania Wody Wólka Grodziska Gmina Grodzisk Mazowiecki
- Dostawa agregatów prądotwórczych
więcej: Jednostki prądotwórcze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.