eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Świeradów-ZdrójUdzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.000.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań



Ogłoszenie z dnia 2022-11-21


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.000.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821397

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 35

1.5.2.) Miejscowość: Świeradów-Zdrój

1.5.3.) Kod pocztowy: 59-850

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@swieradowzdroj.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://swieradowzdroj.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.000.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-45cc607e-699c-11ed-abdb-a69c1593877c

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00449791

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-21

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00014546/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.10 Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.000.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl/m,1466,uslugi-i-dostawy.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków (innych niż wskazanych w pkt 10, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal lub za pośrednictwem poczty elektronicznej zp@swieradowzdroj.pl . We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem referencyjnym
sprawy, tj. GMiI.271.20/2022.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów
elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.
w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452)
oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych
oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
UWAGA:
Pytania wykonawców o wyjaśnienie treści SWZ nie muszą być składane z uwzględnieniem powyższych Rozporządzeń ani nie
muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): zgodnie z swz

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): zgodnie z swz

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: GMiI.271.20/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 2.000.000,00 zł przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”
3.1. Zakres zadania: Okres kredytowania – 8 lat
3.2. Uruchomienie kredytu nastąpi na rachunek bieżący Zamawiającego nr: 84 1090 1997 0000 0001 1109 8505 prowadzony w Santander Bank Polska SA jednorazowo – we wnioskowanej wysokości.

a) Spłata kredytu nastąpi w 8 ratach rocznych z karencją spłaty pierwszej raty do 14 czerwca 2023 roku w następujących terminach i kwotach:

I rata w wysokości 100.000 zł płatna 15.03.2023 r.
II rata w wysokości 100.000 zł płatna 15.03.2024 r.
III rata w wysokości 100.000 zł płatna 15.03.2025 r.
IV rata w wysokości 100.000 zł płatna 15.03.2026 r.
V rata w wysokości 100.000 zł płatna 15.03.2027 r.
VI rata w wysokości 500.000 zł płatna 15.03.2028 r.
VII rata w wysokości 500.000 zł płatna 15.03.2029 r.
VII rata w wysokości 500.000 zł płatna 15.03.2030 r.
b) Spłata odsetek następować będzie w okresach miesięcznych w dniach ustalonych z bankiem wybranym w wyniku przedmiotowego przetargu przed zawarciem umowy o udzielenie kredytu. Spłata ostatniej raty odsetek nastąpi w dniu spłaty ostatniej raty kapitałowej tj. 15.06.2030 r.

3.3. Prowizja z tytułu udzielenia kredytu będzie płatna w dniu uruchomienia kredytu.
3.4. Cenę oferty stanowią:
a) oprocentowanie kredytu - zmienne, ustalone w oparciu o stawkę WIBOR 1M z dnia 10 listopada 2022 r. wynoszącą 7,07 % i marżę banku - stałą w całym okresie obowiązywania umowy;

W celu obliczenia ceny (oprocentowania kredytu) należy przyjąć :

- uruchomienie kredytu : 15.12.2022 r. – kwota 2.000.000,00 zł
- spłaty rat kapitałowych:
I rata w wysokości 100.000 zł płatna 15.06.2023 r.
II rata w wysokości 100.000 zł płatna 15.06.2024 r.
III rata w wysokości 100.000 zł płatna 15.06.2025 r.
IV rata w wysokości 100.000 zł płatna 15.06.2026 r.
V rata w wysokości 100.000 zł płatna 15.06.2027 r.
VI rata w wysokości 500.000 zł płatna 15.06.2028 r.
VII rata w wysokości 500.000 zł płatna 15.06.2029 r.

VIII rata w wysokości 500.000 zł płatna 15.06.2030 r.

Wyliczenia kwoty odsetek należy dokonać przyjmując 360 dni w roku oraz 30 dni w każdym miesiącu, wykorzystując wzór arkusza stanowiący załącznik Nr 1A do niniejszych wytycznych,
b) prowizja z tytułu udzielenia kredytu
Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez banki uczestniczące w postępowaniu, zwane dalej wykonawcami, prowizji przygotowawczej w wysokości nie przekraczającej 1% kwoty kredytu. Oferty wykonawców, którzy zaoferują prowizję przygotowawczą w wysokości wyższej niż 1% kwoty kredytu będą odrzucane.
3.5. Sposób obliczania ceny oferty.
Cena oferty = kwota odsetek od kredytu wyliczona za cały okres kredytowania
+ prowizja z tytułu udzielenia kredytu.
3.6. Opis kryterium oceny i wyboru ofert.
Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie posługiwać się następującymi kryteriami:
Oferowana stopa odsetek w procentach winna stanowić sumę wskaźnika WIBOR 1 M z dn. 10.11.2022 r. wynoszącego 7,07%, marży banku i prowizji z tytułu udzielonego kredytu.
Oprócz powyższych założeń do wyliczenia ceny kredytu przyjęto wykorzystanie przyznanego kredytu w pełnej wysokości w całym okresie kredytowania oraz jednorazową prowizję za przyznanie kredytu w wysokości 1,0% tj. 20.000,00 zł.
Planowany do zaciągnięcia kredyt ujęto w Uchwale Nr LII/242/2021 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 29 grudnia 2021 roku w sprawie budżetu Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój na rok 2022 oraz w Uchwale Nr LII/241/2021 Rady Miasta Świeradów-Zdrój z dnia 29 grudnia 2021 roku w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Miejskiej Świeradów-Zdrój.
W dniu 03 listopada 2022 roku Regionalna Izba Obrachunkowa w Jeleniej Górze Uchwałą nr VI/76/2022 wydała pozytywną opinię o możliwości spłaty kredytu będącego przedmiotem niniejszego postępowania.

Zaplanowana na 2022 rok kwota przychodów z tyułu kredytu wynoszącą 4.000.000,00 zł zostanie zmniejszona do kwoty będącej przedmiotem niniejszego postępowania, tj. 2.000.000,00 zł poprzez wprowadzenie stosownych zmian w budżecie Gminy na rok 2022 oraz w wieloletniej prognozie finansowej. Zmiany zostaną przedłożone na najbliższej sesji Rady Miasta, która odbędzie się w dniu 24 listopada 2022 roku.
3.7.Dokumenty finansowe Gminy są dostępne na stronie bip: http://bip.umswieradowzdroj.nv.pl/m,891,finanse-gminy.html w zakładce po lewej stronie „FINANSE GMINY” w zakładkach: Budżet / WPF/ Pomoc publiczna / Udzielone umorzenia i odroczenia podatkowe / Informacja o emisji obligacji komunalnych / Uchwały i zarządzenia / Sprawozdawczość budżetowa / Sprawozdania finansowe / Informacje o wykonaniach budżetu oraz opinie RIO / Podstawowa kwota dotacji i statystyczna liczba uczniów /

4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2030-06-15

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 6

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 9

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Posiadanie kompetencji lub uprawnień do wykonywania określonej działalności zawodowej, tj:
a) Posiadają zezwolenie na podjęcie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej
wraz z zezwoleniem na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z
przepisami Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2439) lub
innego dokumentu równoważnego uprawniającego do prowadzenia działalności bankowej w
Polsce, lub;
b) Prowadzą działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów z podaniem
rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o
utworzeniu banku lub;
c) Prowadzą działalność związaną z przedmiotem zamówienia na podstawie ustawy z dnia 7
grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach
zrzeszających (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 449 z późn. zm.);

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Warunek, o którym mowa w pkt 17.2 zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca
wykaże, że posiada dokument:
a) zezwolenia na podjęcie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej wraz z
zezwoleniem na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami Ustawy z
dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 2439) lub innego dokumentu
równoważnego uprawniającego do prowadzenia działalności bankowej w Polsce, lub;
b) pozwalający prowadzić działalność na podstawie stosownego rozporządzenia Rady Ministrów z
podaniem rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o
utworzeniu banku lub;
c) pozwalający prowadzić działalność związaną z przedmiotem zamówienia na podstawie ustawy z
dnia 7 grudnia 2000 r. o funkcjonowaniu banków spółdzielczych, ich zrzeszaniu się i bankach
zrzeszających (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 449 z późn. zm.);

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

dokumenty potwierdzające status prawny wykonawcy, np. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej. Oferta nie musi zawierać tych dokumentów w przypadku wskazania przez wykonawcę, że są
one dostępne w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych.
Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi bezpośrednio wynikać z ww. dokumentów. Oznacza to, że w przypadku jeżeli
upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy, do oferty należy dołączyć
stosowne pełnomocnictwo w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej notarialnie, ustanowione do reprezentowania
Wykonawcy/ów ubiegającego/ych się o udzielenie zamówienia publicznego.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zgodnie z zapisami postanowień umowy stanowiącej załącznik nr B do SWZ. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie,
w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany umowy mogą nastąpić na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 454 i art. 455 Pzp, Prawa zamówień publicznych

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-05 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-05 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-01-03

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.