eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Latowicz › Poprawa efektywności energetycznej budynku Zespołu Szkół w Latowiczu

Poręczenia kontraktowe dla firm startujących w przetargach publicznych




Ogłoszenie z dnia 2022-11-18


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Poprawa efektywności energetycznej budynku Zespołu Szkół w Latowiczu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Latowicz

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 711582730

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Rynek 6

1.5.2.) Miejscowość: Latowicz

1.5.3.) Kod pocztowy: 05-334

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL912 - Warszawski wschodni

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina-latowicz.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: latowicz.samorzady.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Poprawa efektywności energetycznej budynku Zespołu Szkół w Latowiczu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6edd6164-672b-11ed-aea3-5a7c432eaced

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00446388

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-11-18

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024407/08/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.2 Poprawa efektywności energetycznej budynku Zespołu Szkół w Latowiczu

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Projekt współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://miniportal.uzp.gov.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne
wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
1.4/ Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa
Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie sposobu sporządzenia i przekazywania
informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego lub w konkursie (Dz.U z 2020r. poz.2452) oraz Rozporządzenia Ministra
Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 roku w sprawie podmiotowych środków
dowodowych oraz innych dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz.U. z 2020
r. poz. 2415).
1.5/ W celu korzystania z systemu miniPortal konieczne jest dysponowanie przez użytkownika
urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet. Aplikacja działa tylko na platformie
Windows i wymaga .NET Framework 4.5 Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu
odbioru danych:
- specyfikacja połączenia formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2, format danych
oraz kodowanie miniPortal - Formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
- oznaczenia czasu odbioru danych – miniPortal - wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane
zapisywane są z dokładnością co do setnej części sekundy,
- integracja z systemem ePUAP jest wykonana w wykorzystaniem standardowego mechanizmu
ePUAP.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt
Gminy Latowicz z siedzibą w Latowiczu, ul. Rynek 6, 05-334 Latowicz, tel: 25 752 10 65, mail:
sekretariat@gmina-latowicz.pl na mocy art. 37 ust. 1 lit a RODO administrator powołał Inspektora
Ochrony Danych (IOD), który w jego imieniu nadzoruje strefę przetwarzania danych osobowych. Z IOD
można kontaktować się pod adresem inspektor@cbi24.pl, lub listownie: Gmina Latowicz, ul. Rynek 6,
05-334 Latowicz
2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w
trybie przetargu nieograniczonego;
3. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp;
4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4
lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy
przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego, konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z
ustawy Pzp;
6. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan:
na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych 1);
na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO 2);

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych
osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
8. nie przysługuje Pani/Panu: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
9. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z
ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu
zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej
lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa
członkowskiego.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RGOŚ.271.13B.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest:
Inwestycja zlokalizowana jest w Zespole Szkół w Latowiczu przy ul. Rynek 24. Zarówno budynek jak i teren, na którym jest
zlokalizowany, leżą w strefie ochrony konserwatorskiej. Budynek jest użytkowany całorocznie, w okresie wakacji szkolnych
(lipiec, sierpień),
w minimalnym stopniu. W ramach zamówienia zostanie wykonane:
1) docieplenie stropodachu nad kuchnią i stołówką metodą wyłożenia od góry styropapy o współczynniku przewodności
cieplnej wynoszącym co najwyżej 0,038W/mK,
2) wymiana stolarki okiennej drewnianej na nową stolarkę w ramach PCV,
3) docieplenie ścian metodą bezspoinową z użyciem styropianu o współczynniku przewodności cieplnej wynoszącym co
najwyżej 0,038 W/mK,
4) docieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem metodą wyłożenia od góry wełny mineralnej o współczynniku
przewodności cieplnej wynoszącym co najwyżej 0,040 W/mK,
5) wymiana istniejących drzwi na szczelne o niższych współczynnikach U, zgodnie z WT2021 orz wymiana drzwi
drewnianych na drzwi aluminiowe
6) modernizacja źródła ciepła (2 zestawy , z których każdy składa się z 3 pomp ciepła tj. razem 6 pomp ciepła oraz zestaw 3
kotłów gazowych ), czyszczenie i równoważenie instalacji c.o.),
7) docieplenie podłogi w świetlicy wełną mineralną lub styropianem o współczynniku przewodzenia ciepła nie wyższym niż
0,040 W/ mK lub z użyciem innego materiału dającego co najmniej taki sam opór cieplny co warstwa wełny mineralnej lub
styropianu o wymienionych wyżej parametrach. Po wykonaniu ocieplenia wierzchnią warstwę wykonać z paneli
podłogowych o klasie ścieralności co najmniejAC-4o podwyższonej odporności na ścieranie przeznaczonych dla obiektów
użyteczności publicznej lub wykładziny homogenicznej winylowej.
8) instalacja wentylacji mechanicznej nawiewno – wywiewnej zapewniająca co najmniej
2 krotną wymianę powietrza na sali gimnastycznej,
9) wymiana opraw oświetleniowych oraz punktów świetlnych na źródła LED,
10) montaż dwóch instalacji fotowoltaicznych o łącznej mocy 79,86 kWp. Dwie instalacje po ok.40 kWp każda.
Wszystkie materiały przeznaczone do wykorzystania w ramach prowadzonej inwestycji będą materiałami w najwyższym
stopniu nadającymi się do niniejszych robót. Będą to materiały fabrycznie nowe, pierwszej klasy i jakości, wolne od wad
fabrycznych
i o długiej żywotności.
11) sporządzenie audytu energetycznego ex-post w celu potwierdzenia zakładanych w projekcie wskaźników produktu i
rezultatu
Stopień poprawy efektywności energetycznej – energia końcowa wynosi 74% energii końcowej według stanu aktualnego.
12) sprawowanie nadzoru autorskiego w zakresie zgodności wykonania robót budowalnych z opracowaną dokumentacją
projektową.
Szczegółowy opis przedsięwzięcia polegającego na poprawie efektywności energetycznej zawarto w załączonych audytach
energetycznych oraz dokumentacji projektowej - Programie Funkcjonalno-Użytkowym.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45320000-6 - Roboty izolacyjne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

50700000-2 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji instalacji budynkowych

09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa

09310000-5 - Elektryczność

09330000-1 - Energia słoneczna

09331000-8 - Baterie słoneczne

44112000-8 - Różne konstrukcje budowlane

44112410-5 - Konstrukcje dachowe

44621000-9 - Grzejniki i kotły grzewcze

45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien

45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45317000-2 - Inne instalacje elektryczne

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych

71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego

71314100-3 - Usługi elektryczne

71300000-1 - Usługi inżynieryjne

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

72000000-5 - Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

39370000-6 - Instalacje wodne

51112000-0 - Usługi instalowania sprzętu sterowania i przesyłu energii elektrycznej

45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne

45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

45321000-3 - Izolacja cieplna

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45262900-0 - Roboty balkonowe

45262310-7 - Zbrojenie

45262500-6 - Roboty murarskie i murowe

45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych

45262300-4 - Betonowanie

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45410000-4 - Tynkowanie

45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg

45442200-9 - Nakładanie powłok antykorozyjnych

45331210-1 - Instalowanie wentylacji

45331200-8 - Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

42520000-7 - Urządzenia wentylacyjne

31524120-2 - Oświetlenie sufitowe

31524100-6 - Oprawy oświetleniowe sufitowe

31524210-0 - Oświetlenie ścienne

31520000-7 - Lampy i oprawy oświetleniowe

31500000-1 - Urządzenia oświetleniowe i lampy elektryczne

31531100-8 - Żarówki oświetleniowe

31532000-4 - Części lamp i opraw oświetleniowych

31527200-8 - Oświetlenie zewnętrzne

45000000-7 - Roboty budowlane

44171000-9 - Płyty (budowlane)

44221000-5 - Okna, drzwi i podobne elementy

45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków

45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej

45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45333000-0 - Roboty instalacyjne gazowe

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45340000-2 - Instalowanie ogrodzeń, płotów i sprzętu ochronnego

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych

45314300-4 - Instalowanie infrastruktury okablowania

45312310-3 - Ochrona odgromowa

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-09-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający
przewiduje udzielenie zamówień na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp/zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych
robót budowlanych, zamówienia na dodatkowe roboty budowlane, które stanowić będą nie więcej niż 20 % wartości zamówienia
podstawowego.
Zakres zamówienia na podobne roboty budowlane:
Roboty rozbiórkowe, ciesielskie, dekarskie, murarskie, tynkarskie, izolacyjne, wykończeniowe, montażowe oraz związane z
instalacjami elektrycznymi, hydraulicznymi, sanitarnymi, grzewczymi i teletechnicznymi oraz inne, określone w PFU załączonym do
dokumentacji przetargowej. Zamówienie powinno polegać na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, i powinno być
zgodne z jego przedmiotem

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników

4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1) Zdolności do występowania w obrocie w gospodarczym.
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że
- posiada środki finansowe, lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 300 000zł
- polisę OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia w łącznej
wysokości co najmniej 300 000,00 zł
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że
4.1 wykonał roboty budowlane nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości,
daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w
tym:
a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej
2 roboty budowlane, z których każda polegała na termomodernizacji budynku o łącznej wartości
robót nie mniejszej niż 200 000,00 zł.
b) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał w sposób należyty co najmniej
2 roboty budowlane, z których każda polegała na wykonaniu instalacji fotowoltaicznych o łącznej
mocy instalacji (w ramach jednej roboty budowlanej) min. 20 kWp.
UWAGA
1) Za wykonanie roboty budowlanej Zamawiający uzna doprowadzenie do wystawienia przez
inwestora protokołu odbioru końcowego lub innego równoważnego dokumentu;
2) W przypadku, gdy Wykonawca realizował zamówienie jako jeden z grupy Wykonawców
(konsorcjum) może powoływać się jedynie na swoje własne, realne doświadczenie, które zdobył
realizując daną część zamówienia, która została mu przypisana w ramach grupy, tzn. może
wykazywać się doświadczeniem jedynie w zakresie, jaki rzeczywiście wykonywał.
Doświadczenia nie uzyskuje się poprzez sam udział w konsorcjum, lecz poprzez konkretne
czynności realizowane w jego ramach.
3) Jeżeli zakres robót przedstawionych w dokumencie złożonym na potwierdzenie, że roboty
budowlane zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, jest
szerszy od powyżej określonego przez Zamawiającego należy w
wykazie robót budowlanych podać wartość robót potwierdzających spełnienie warunku udziału w
postępowaniu.
4) Jeżeli w dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu, kwoty będą wyrażone w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg
średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski
(Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej (DUUE). Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w
DUUE, Narodowy Bank Polski nie opublikuje tabeli kursów walut, Wykonawca winien przyjąć
kurs przeliczeniowy według ostatniej tabeli kursów NBP, opublikowanej przed dniem publikacji
ogłoszenia o zamówieniu w DUUE.
5) Wykonawca jest obowiązany wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu
określonych w Ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ, w sposób i za pomocą dowodów określonych w
ustawie Pzp, w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w
sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich
może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 r. poz. 2415) oraz Ogłoszeniu o
zamówieniu i w SWZ.
4.2 dysponuje lub będzie dysponował osobami niezbędnymi do wykonania niniejszego
zamówienia, tj. co najmniej:
a) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą zdolną do wykonywania
zamówienia jako Kierownik robót elektrycznych, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia tj. posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie
sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń wydane na
podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w
sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub ważne uprawnienia, które
zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub na podstawie
przepisów obowiązujących w innych krajach* oraz posiadającą min. 3- letnie doświadczenie
zawodowe,
b) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą zdolną do wykonywania
zamówienia jako Kierownik robót budowlanych, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia tj. posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej
bez ograniczeń wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia
11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub ważne
uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub
na podstawie przepisów obowiązujących w innych krajach* oraz posiadającą min. 3- letnie
doświadczenie zawodowe,
c) dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą zdolną do wykonywania
zamówienia jako Kierownik robót sanitarnych, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia tj. posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie
sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i
kanalizacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i
Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie lub ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa lub
na podstawie przepisów obowiązujących w innych krajach*
oraz posiadającą min. 3-letnie doświadczenie zawodowe,
Przez uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi rozumie się uprawnienia do
sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, wydane na podstawie Prawa
Budowlanego (tj. Dz. U. 2020 r poz. 1333 z późn. zm.) albo odpowiadające im inne ważne
uprawnienia budowlane wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów. Za samodzielną
funkcję techniczną w budownictwie uważa się działalność związaną z koniecznością fachowej
oceny zjawisk technicznych lub samodzielnego rozwiązania zagadnień architektonicznych i
technicznych oraz techniczno-organizacyjnych. Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie
mogą wykonywać wyłącznie osoby posiadające odpowiednie wykształcenie techniczne i
praktykę zawodową, dostosowane do rodzaju skomplikowania działalności i innych wymagań
związanych z wykonywaną funkcją, stwierdzone decyzją, zwaną uprawnieniami budowlanymi
(zgodnie z art. 12 Ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawo Budowlane tj. Dz. U. 2020 r poz. 1333 z
późn. zm.). Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień
budowlanych dopuszcza odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały
wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające uprawnienia
wydane obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim
Obszarze Gospodarczym, z zastrzeżeniem przepisu art. 12a ustawy Prawo budowlane (tj. Dz. U.
2020 r poz. 1333 z późn. zm.) oraz przepisów ustawy z 22 grudnia 2015 r, o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.
U. z 2020 r., poz. 220).
Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej i zawodowej, w zakresie
doświadczenia zawodowego, musi być spełniony przez Wykonawcę samodzielnie, przez co
najmniej jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (podwykonawcę) samodzielnie,
w przypadku Wykonawców występujących wspólnie - samodzielnie przez co najmniej jednego z
Wykonawców występujących wspólnie. Nie jest dopuszczalne łączenie (sumowanie) wyżej
wymaganego doświadczenia różnych podmiotów zaangażowanych w realizację zamówienia.
Jako wykonanie (zakończenie) zadania należy rozumieć podpisanie protokołu odbioru
końcowego robót lub równoważnego dokumentu bez uwag.
UWAGA:
1. Zamawiający uzna powyższy warunek również za spełniony jeżeli Wykonawca dysponować
będzie osobami posiadającymi kwalifikacje równoważne oraz wydane w oparciu o wcześniej
obowiązujące przepisy.
2. Zamawiający dopuszcza kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych
w art. 12 ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia
2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach
członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2020 r. , poz. 220 ze zm.).
3. Jeżeli członkowie zespołu Wykonawcy nie posługują się językiem polskim w stopniu biegłym,
wówczas we wszelkich kontaktach pomiędzy tymi osobami a Zamawiającym, Wykonawca
zobowiązany jest do zapewnienia udziału tłumacza z języka, którym posługuje się dana
osoba/osoby na język polski, i który przetłumaczy rozmowę/korespondencję pomiędzy taką
osobą/osobami, a Zamawiającym.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu –
załącznik nr 2 do SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: oświadczenie spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr
2 do SWZ
a) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej,
b) oświadczenia Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
a) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej potwierdzającej wysokość
posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym
niż 3 miesiące przed jej złożeniem (załącznik Wykonawcy);
b) dokumentów potwierdzających, ze wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w
zakresie prowadzonej działalności w zakresie przedmiotu zamówienia na wymaganą kwotę w
warunkach zamówienia.
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane zostały wykonane, a jeśli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty;
2)wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat
ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania
zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami;
10.1/ Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania
ofert, wnieść wadium w kwocie: 20 000,00 zł. (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
10.2/ Wadium musi obejmować pełen okres związania.
10.3/ Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada
2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
10.4/ Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego: numer rachunku: 08 9226 0005 0040 0552 2000 0160 w Banku Spółdzielczym w
Mińsku Mazowiecki Oddział w Latowiczu w tytule przelewu powołując się na nazwę postępowania.
W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna je za wniesione skutecznie jedynie w
przypadku wpływu pieniędzy na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania
ofert.
10.2/ Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach, o których mowa w ust. 10.3/ pkt b
- d należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego
kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu.
10.3/ W przypadku wnoszenia przez wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia,
gwarancja/poręczenie powinny być sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem i zawierać
następujące elementy:
• nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego),
gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub
poręczeniu musi być: Gmina Latowicz,
• określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
• kwotę gwarancji/poręczenia,
• termin ważności gwarancji/poręczenia,
• zobowiązanie gwaranta, do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze
pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

20000,00 PLN

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

W zakresie:
1) zmiana zakresu lub sposobu realizacji Przedmiotu Umowy w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od
Zamawiającego i Wykonawcy, których nie można było wcześniej
przewidzieć przy zachowaniu należytej staranności, a które mają wpływ na Przedmiot Umowy,
2) zmiana sposobu realizacji Przedmiot Umowy z uwagi na zmiany organizacyjne
Zamawiającego;
3) zmiana terminu realizacji Przedmiotu Umowy z uwagi na zmiany innych umów, których Stroną
jest Zamawiający, a które wykazują związek z Umową lub mają wpływ na jej realizację;
4) zmiana terminu realizacji Przedmiotu Umowy z uwagi na przyczyny niezależne od
Zamawiającego i Wykonawcy, których nie można było wcześniej przewidzieć przy zachowaniu
należytej staranności, a które mają wpływ na Przedmiot Umowy;
zarze ochrony danych osobowych powierzanych w ramach realizacji Umowy.
5) zmiany osób wyznaczonych do realizacji Umowy w sposób określony w Opisie Przedmiotu
Zamówienia, :
a) śmierci,
b) rozwiązania stosunku pracy,
c) choroby powyżej 30 dni potwierdzonej zaświadczeniem lekarskim,
d) innych zdarzeń losowych zaistniałych z przyczyn niezależnych od Zamawiającego oraz
Wykonawcy, skutkujących obiektywną niemożliwością wykonywania czynności przez daną
osobę, wynikających z okoliczności, których mimo zachowania należytej staranności nie można
było przewidzieć przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Zmiany, o których mowa w ust. 1 nie mogą powodować zwiększenia wynagrodzenia
należnego Wykonawcy.
3. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień Umowy w następującym zakresie:
1) zmiana Umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia,
których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości
pierwotnej Umowy a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru Umowy;
2) okoliczności związane z wystąpieniem COVID-19, jeżeli wpływają na należyte wykonanie
Umowy.
4. Jeżeli w toku realizacji Przedmiotu umowy zajdzie konieczność wykonania robót dodatkowych
lub innych robót niezbędnych do prawidłowego wykonania Przedmiotu umowy, a które nie
zostały ujęte w dokumentacji projektowej (bądź nie są elementem robót budowlanych
wskazanych w dokumentacji projektowej), Strony zobligowane są potwierdzić zakres tych robót
oraz zasadność ich wykonania w protokole konieczności. Spisanie protokołu konieczności, nie
jest równoznaczne z udzieleniem Wykonawcy zlecenia na wykonanie robót dodatkowych oraz
nie upoważnia Wykonawcy do przystąpienia do ich wykonania. Wykonawca nie ma prawa
wykonać żadnych robót, o których mowa powyżej bez uzyskania zgody Zamawiającego
wyrażonej na piśmie i aneksu do umowy. Wykonanie robót bez takiej zgody spowoduje, iż
Zamawiający będzie miał prawo do odmowy wypłaty wynagrodzenia za te roboty. Konieczność
zmian, musi być udokumentowana odpowiednimi zapisami upoważnionych przedstawicieli
Wykonawcy i Zamawiającego (np. w dzienniku budowy, protokołach). Zmiana umowy może
nastąpić na piśmie w drodze aneksu, pod rygorem nieważności.
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość odstąpienia od Umowy:
1) w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie Umowy nie leży w
interesie publicznym lub dalsze wykonywanie Umowy może zagrozić istotnemu interesowi
bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, a czego nie można było przewidzieć
w chwili zawarcia Umowy, w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o zaistnieniu istotnej
zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego
nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może
zagrozić podstawowemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-12-05 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-12-05 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.