eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi RybnoUsuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno.



Ogłoszenie z dnia 2025-09-29


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Rybno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000543670

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Lubawska 15

1.5.2.) Miejscowość: Rybno

1.5.3.) Kod pocztowy: 13-220

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@gminarybno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminarybno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-ecb683bf-ad96-47e2-86a2-ab68dd000eeb

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-ecb683bf-ad96-47e2-86a2-ab68dd000eeb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00446286

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-29

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00018256/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Usuwanie wyrobów zawierająych azbest z terenu Gminy Rybno

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00382467

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: PIK.271.20.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno”:
1) Zadanie I - Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno (dot. usuwania wyrobów zawierających azbest zabezpieczonych na terenie nieruchomości, których właścicielami są osoby fizyczne),
2)Zadanie II - Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno (dot. gospodarstw rolnych - Działanie A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności, którym Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) wypłaciła i rozliczyła środki na realizację przedsięwzięcia w ramach inwestycji A1.4.1 objętej Krajowym Planem Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
2. Zamówienie inwestycyjne dofinansowane jest z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie.
3. Szacunkowa ilość wyrobów zawierających azbest z pokryć dachowych/elewacji do odbioru, załadunku, transportu oraz unieszkodliwiania na składowisku odpadów niebezpiecznych została określona na około:
1) Zadanie I - 12.200 m2, tj. 183,00 Mg – zgodnie z wnioskami właścicieli budynków,
2) Zadanie II – 2.000 m2, tj. 30,00 Mg – zgodnie z zapotrzebowaniem lat ubiegłych.
4. Masę wyrobów zawierających azbest obliczono przy założeniu, że średnia masa 1 m2 płyty azbestowo – cementowej waży 15 kg (0,015 Mg) zgodnie z Programem usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Rybno). Podane ilości wyrobów zawierających azbest są wielkościami orientacyjnymi, oszacowanymi na podstawie złożonych wniosków/zgłoszeń i mają charakter informacyjny, a określenie w umowie maksymalnej nominalnej wartości nie może być podstawą roszczeń ze strony Wykonawcy.
5. Przedmiotem zamówienia jest zabezpieczenie, załadunek oraz transport i unieszkodliwianie na składowisku odpadów niebezpiecznych wyrobów zawierających azbest zgromadzonych na nieruchomościach (zdemontowanych wcześniej lub składowanych) objętych programem usuwania azbestu z terenu Gminy Rybno. W ramach prac wykonane zostaną: pakowanie, załadunek, transport odpadu niebezpiecznego z miejsca zbiórki do miejsca unieszkodliwiania, rozładunek i zdeponowanie wraz z kosztami unieszkodliwienia na składowisku odpadów niebezpiecznych zawierających azbest oraz prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów określonej w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz. U. z 2023r. poz. 1587) z zastosowaniem ewidencji odpadów w systemie BDO (Baza Danych o Odpadach).
4. Ważenie odbieranych wyrobów azbestowych ma odbywać się w obecności oddającego odpad niebezpieczny - zawierający azbest, przedstawiciela Zamawiającego, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego o dniu odbioru. Wykonawca dokonuje ważenia przy użyciu własnych urządzeń. Z przeprowadzonej czynności ważenia Wykonawca każdorazowo ma obowiązek spisać protokół.
5. Wykonawca otrzyma od Zamawiającego szczegółowy wykaz nieruchomości, z których należy usunąć wyroby zawierające azbest w 2025 roku, z Wykonawcą i po podpisaniu umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, przy czym Zamawiający zastrzega sobie, że
w trakcie realizacji zadania wykaz ten może ulec zmianie. Wykonawca w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy przedstawi Zamawiającemu harmonogram realizacji zadania zawierający termin wykonania prac na poszczególnych posesjach uzgodniony z właścicielami (posiadaczami) nieruchomości z Zamawiającym. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie od poniedziałku do piątku tylko w godzinach pracy urzędu, po wcześniejszym uzgodnieniu z pracownikiem urzędu. Harmonogram należy dostarczyć Zamawiającemu.
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia zakresu rzeczowego przedmiotu zamówienia, o którym mowa wyżej, ze względu na fakt, iż podane ilości wyrobów zawierających azbest objętych przedmiotem zamówienia określone zostały w sposób szacunkowy a także ze względu na fakt wycofania się właściciela nieruchomości z wykonania usługi. Podstawą faktycznego rozliczenia będzie protokół odbioru podpisany przez właściciela nieruchomości oraz karty przekazania odpadów na składowisku odpadów.
7. W przypadku gdy faktyczna ilość wyrobów zawierających azbest będzie wyższa niż określona w Rozdziale IV, Wykonawca zobowiązuje się do odebrania całości wyrobów po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym i Właścicielem posesji. Rozliczenie nadwyżki wyrobów zawierających azbest polegało będzie na obciążeniu Właściciela odrębnym dokumentem finansowym.
8.Udokumentowanie Zamawiającemu przekazania odpadu na legalne składowisko uprawnione do przyjęcia odpadów zawierających azbest - dowodu unieszkodliwiania odpadów tj.: karty przekazania odpadów, protokołów odbioru odpadów niebezpiecznych zawierających azbest od osób uprawnionych, kwitów wagowych, potwierdzających wagę odebranych wyrobów zawierających azbest od osób uprawnionych.
9.Wykonawca ponosi wszelką odpowiedzialność i poniesie koszty naprawy ewentualnych zniszczeń spowodowanych na szkodę Zamawiającego i osób trzecich, których dopuścił się podczas wykonywania usługi.
10.Załatwienie wszystkich formalności i pokrycie wszelkich koszów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy usługi.
10. Zakres usługi obejmuje ważenie wyrobów zawierających azbest osobno na każdej posesji. Zważenie wyrobów i ich łączna waga winny być potwierdzona podpisami przedstawiciela wykonawcy wykonującego tę czynność, posiadacza nieruchomości, i przedstawiciela Zmawiającego, po uprzednim zawiadomieniu Zamawiającego o dniu odbioru z posesji.
11.Sporządzenie dokumentacji fotograficznej (na płycie CD lub DVD) z każdego miejsca, z którego usuwane będą odpady zawierające azbest (łącznie 3 lub 4 fotografie z każdej posesji) – przed pakowaniem, po pakowaniu i w trakcie załadunku). Każde zdjęcie powinno być opisane adresem nieruchomości.
12.Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, m.in.:
1) Ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2023r. poz. 1587),
2) Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2024r. poz. 54),
3) Ustawą z dnia 19 czerwca 1997r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2020r. poz. 1680 ze zm. ),
4) Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2024r. poz. 643 ze zm.)
5) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r. w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005r. Nr 216, poz. 1824),
6) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r. Nr 71 poz. 649 ze zm.),
7) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest ( Dz. U. z 2011r. Nr. 8, poz. 31),
8) Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 5 sierpnia 2010r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2010r. Nr 162 poz. 1089),
9) Wykonawca zamówienia stanie się posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów niebezpiecznych – powstałych w wyniku prowadzenia prac,
10) Na Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność cywilna za szkody oraz następstwo nieszczęśliwych wypadów dotyczących pracowników i osób trzecich powstałych w związku z prowadzonymi robotami.
13.Podstawą do wystawienia faktur dla Zadania I i II będzie:
1) pozytywny, bezusterkowy protokół odbioru prac na terenie nieruchomości podpisany przez przedstawiciela Zamawiającego, właściciela nieruchomości oraz przedstawiciela Wykonawcy – po zakończeniu prac na danej posesji/budynku, potwierdzający ilość odebranego pokrycia dachowego lub ilości wywiezionych z nieruchomości wyrobów zawierających azbest w m2 i Mg, zgodnie z załącznikiem nr ….. do postępowania (zawierającym czytelne imię i nazwisko właściciela nieruchomości, podpis właściciela nieruchomości (lub podpis osoby upoważnionej wraz z załączonym upoważnieniem), pieczęć firmową, w przypadku gdy właścicielem nieruchomości jest osoba prawna lub wspólnota mieszkaniowa, adres nieruchomości, z której usunięto azbest, rodzaj odpadów, wskazanie ilości usuniętego azbestu wyrażonej w m2 lub mb oraz w Mg, datę podpisania protokołu, podpis przedstawiciela Zamawiającego, podpis wykonawcy (właściciela firmy) lub osoby upoważnionej przez wykonawcę ze wskazaniem pełnionej funkcji, pieczęć firmową wykonawcy (wykonawca zważy i zarejestruje ciężar odpadu usuwanego z danej nieruchomości, czynności ważenia Wykonawca dokona i udokumentuje w obecności i z podpisem właściciela nieruchomości oraz przedstawiciela zamawiającego) - w 3 egzemplarzach – jeden dla Zamawiającego, jeden dla właściciela posesji i jeden dla Wykonawcy,
2) karta przekazania odpadu wystawiona na właściciela nieruchomości (posiadacza) przez Wykonawcę określającą ilość przekazanych odpadów w Mg - w 3 egzemplarzach – jeden dla Zamawiającego, jeden dla właściciela posesji i jeden dla Wykonawcy,
3) karta przekazania odpadu przez Wykonawcę na składowisko określającą ilość przekazanych odpadów w Mg (oryginały kart ze wskazaniem składowiska, na które odpad przyjęto),
4) pisemne oświadczenia Wykonawcy o prawidłowości wykonania prac i oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych (oryginał do wglądu),
5) protokoły potwierdzające wykonanie pracy na poszczególnych posesjach,
6) sprawozdanie z realizacji zadnia z wykazem posesji, z których usunięto odpady zawierające azbest i informacja o ilości unieszkodliwionych odpadów,
7) pisemnym oświadczeniem właściciela nieruchomości o zakończeniu prac i braku uwag.
Pozostałe informacje znajdują się w Rozdziale IV SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 90650000-8 - Usługi usuwania azbestu

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 145277,70 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 183801,96 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 145277,70 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: PRO - EKO Serwis Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9710721707

7.3.4) Miejscowość: Bierzewice

7.3.5) Kod pocztowy: 09-500

7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-09-12

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 136113,20 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 55 dni

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.