Ogłoszenie z dnia 2025-09-29
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00326881/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-07-15
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Poprawa cyberbezpieczeństwa w Gminie Jaraczewo
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA JARACZEWO
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 250855363
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Jarocińska 1
1.5.2.) Miejscowość: Jaraczewo
1.5.3.) Kod pocztowy: 63-233
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL416 - Kaliski
1.5.7.) Numer telefonu: 62 747 31 02
1.5.8.) Numer faksu: 62 747 31 02
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@jaraczewo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jaraczewo.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/11441051.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Poprawa cyberbezpieczeństwa w Gminie Jaraczewo2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d42aa43c-b276-4435-8f17-ca66a2350f51
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00446184
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00034568/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Poprawa cyberbezpieczeństwa w Gminie Jaraczewo
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Poprawa cyberbezpieczeństwa w Gminie Jaraczewo - Zadanie dofinansowane w ramach programu grantowego „Cyberbezpieczny Samorząd” z Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC) Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00326881
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: P-zp.271.01.07.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Zamówienie obejmować będzie wykonanie oprogramowania umożlwiającego świadczenie usługi „Audit as a Service” oraz świadczenie usługi „Audit as a Service” - stałego automatyzowanego audytu 24/7 wraz z monitoringiem infrastruktury w formie i zakresie usług cyberbezpieczeństwa, obsługi incydentów, kompletnych wdrożeń i konfiguracji sprzętu oraz niezbędnego oprogramowania, wraz ze stworzeniem oraz licencją dedykowanej platformy chmurowej w formuje SaaS zawierającej dodatkowo platformę szkoleniową. W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również licencja na ww. oprogramowanie stworzone w ramach wykonywania zamówienia na okres nie krótszy niż 5 lat.
2. Charakterystyka zamówienia obejmuje wykonanie i wdrożenie oprogramowania oraz zagwarantowanie względem Zamawiającego dostarczenia niezbędnego sprzętu i licencji oprogramowań będących w pełni zintegrowanych, skonfigurowanych i kompatybilnych ze stworzonym oprogramowaniem realizującym „przedmiot zamówienia” a uwzględniających możliwe wykorzystanie elementów posiadanej już infrastruktury.
3. Wyżej wymienione założenia wykonania przedmiotu zamówienia względem Wykonawcy powinny obejmować w ramach jego realizacji.:
1) stworzenie dedykowanego oprogramowania pozwalającego na dostęp do panelu web umożliwiającego 24/7 podgląd na interaktywną mapę infrastruktury, wyniki audytu, incydenty i status ich realizacji, status wdrożenia rekomendacji, alerty poszczególnych urządzeń, dokumentację, szczegółowe dane dla poszczególnych końcówek, raporty z możliwością eksportu danych;
2) audyt i zabezpieczenie wszystkich urządzeń, w tym: stacji roboczych (Windows, MacOS, Linux), serwerów (Windows, MacOS, Linux), domen internetowych, adresacji IP, pracowników i ich tożsamości, skrzynek pocztowych, drukarek, urządzeń sieciowych, zbiorów danych osobowych, serwerów plików, kopii zapasowych, chmur Microsoft i Google.
3) graficzną prezentację w formie punktacji stanu bezpieczeństwa poszczególnych elementów systemów i konfiguracji możliwą prezentacją widoków zbiorowych, grupowanych oraz szczegółowych;
4) audyt w trybie 24/7 zawierający minimum 300 kontrolek audytowych;
5) usługę reagowania na incydenty, w tym rozpoznanie incydentu, izolacja urządzeń i sieci, blokowanie autoryzacji, komunikacja z CERT i UODO;
6) weryfikację kopii zapasowych, przyjętego harmonogramu (np. GFS), dokumentacji Disaster Recovery, wspiera Business Continuity, RPO, RTO;
7) automatyzację i monitoring (SIEM i SOAR).
8) integrację z wdrożonym rozwiązaniem EDR/XDR/MDR, antywirusem, UTM, serwerem logów;
9) integrację z nowymi lub już wdrożonymi rozwiązaniami security;
10) zaawansowane urządzenie do skanowania podatności, sieci, konfiguracji;
11) dostęp do platformy e-learningowej z profilowanymi szkoleniami z obszaru cyberbezpieczeństwa wspomaganymi Al, zakończonych testem, bazy wiedzy, baza zagrożeń, które mogą dotyczyć konkretnej stacji roboczej i usług, z których korzysta użytkownik.
4. Zamawiający wymagać będzie od Wykonawcy dodatkowych usług wsparcia, które będą obowiązywać co najmniej do 31.05.2026 r.:
1) newsletter bezpieczeństwa, co najmniej raz na dwa miesiące ;
2) profilowane informacje o aktualnych trendach w atakach hakerskich, co najmniej raz na kwartał;
3) co najmniej 3 stacjonarne szkolenia z obszaru cyberbezpieczeństwa dla wszystkich pracowników Urzędu;
4) konsultacje z vCISO w kwestii podnoszenia bezpieczeństwa, wdrażania usług, tworzenia procedur, obsługi incydentów, generowanie raportów, szkolenie z mitygacji aktualnych zagrożeń;
5) comiesięczną weryfikację przez audytora wewnętrznego zakończoną raportem bezpieczeństwa zgodnym z Krajowymi Ramami Interoperacyjności (KRI);
6) stały monitoring widoczności w sieci publicznej z poziomu narzędzi dostępnych dla potencjalnego hakera, w tym baz, wycieków, wyszukiwarek, skanerów bezpieczeństwa;
7) konsultacje z audytorem wewnętrznym - min. 1 godzina miesięcznie w sesji zdalnej;
8) przekazywanie rekomendacji z pomocą przy ich wdrożeniu;
9) przegląd i aktualizację dokumentacji SZBI najpóźniej do 28 lutego 2026 r..
5. Ponadto w ramach wykonywania przedmiotu zamówienia Wykonawca dostarczy i skonfiguruje niezbędny sprzęt oraz licencje w terminie do 90 dni od podpisania umowy:
1) oprogramowanie do wykonywania kopii zapasowej i przestrzeń backup - zawiera licencje realizujące odmiejscową, odporną na ransomware kopię zapasową wraz z usługą monitoringu, disaster recovery i utrzymanie business continuity – 1 komplet
2) licencje na system EDR i XDR wraz z obsługą incydentów - zaawansowany antywirus i ochrona DNS wraz monitoringiem oraz obsługą incydentów na czas realizacji zamówienia - 40 licencji
3) licencje Mailbox Protection - zaawansowana ochrona poczty - m.in. filtr antyspamowy, anti-phishing, filtrowanie SPF, DKIM, sandbox, usługa wdrożenia, konfiguracji i reagowania na incydenty – 40 licencji
4) Przedłużenie licencji UTP dla posiadanego FortiGate 40F na czas trwania projektu– 1 szt.
5) Serwer w konfiguracji:
- min. 16 slotów na dyski, min. 128GB RAM, Kontroler zdalnego dostępu, Zasilacze min. 2x700W, Windows Server 2022 Standard,
- min. 2x 480GB SSD SATA 6Gb/s 512 2,5"" dysk AG do intensywnego odczytu wymieniany bez wyłączania systemu w hybrydowym koszyku 3,5"", 1 DWPD,
- min. 2x 1,92TB SSD SATA 6Gb/s 512 2,5"" dysk AG do intensywnego odczytu z możliwością wymiany bez wyłączania systemu, koszyk hybrydowy 3,5"", 1 DWPD
- min. 3x 4TB 7,2 tys. obr./min SATA 6Gb/s 512e 3,5"" dysk twardy wymieniany bez wyłączania systemu 1 szt.
6) Serwer plików - konfiguracja min. dyski twarde 6TB 3.5" 8 szt., min. 16GB RAM – 1 szt.
7) FortiSwitch 148F lub sprzęt równoważny (tj. rozwiązanie równoważne musi posiadać min. 48 portów RJ45 Gigabit Ethernet, min. 4x SFP+, obłsugę 10G, obsługę VLAN (min. 4000), Przepustowość routowania min. 176 Gbit/s , przepustowość min. 260 Mpps, możliwość montażu w szafie Rack 1U, pamięć DDR3- min. 512 MB, pamięć flash min. 64 MB, Certyfikaty FCC, CE, RCM, VCCI, BSMI, UL, CB, RoHS2). : 2 szt.
8) Mobilny agregat prądotwórczy 50kVh – 1 szt.
9) Certyfikaty SSL - 1 kpl.
10) FortiToken lub urządzenie równoważne (tj. rozwiązanie równoważne musi służyć jako dodatkowa warstwa zabezpieczenia dostępu do sieci w formie „tokenu”- fizycznego urządzenia, podłączanego do portu USB, które umożliwia dwustopniową weryfikację. Rozwiązanie musi obsługiwać protokoły FIDO U2F oraz FIDO2 i musi być kompatybilne z systemami Windows/ Mac OS/ Linux)– 25 szt.
6. Zamówienie obejmuje udzielenie na minimum 24 miesięcy gwarancji na wszystkie dostarczone w ramach realizacji zamówienia urządzenia w formule „Next Business Day” dla dostarczonego sprzętu polegające na udzieleniu gwarancji na dostarczenie w 24H robocze, sprzętu zastępczego w pełni zintegrowanego, skonfigurowanego i kompatybilnego ze stworzonym oprogramowaniem umożliwiającym realizację „przedmiotu zamówienia”.
7. W przypadku gdyby w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów służących do wykonania zamówienia - dopuszcza się możliwość zastosowania materiałów równoważnych. Oznacza to, że przewidziane przez Wykonawcę do zastosowania na etapie realizacji zamówienia urządzenia/rozwiązania/oprogramowania powinny spełniać co najmniej parametry określone w dokumentacji i nie powinny być gorsze od jej założeń. Zamawiający dopuszcza wszelkie rynkowe odpowiedniki o parametrach równych lub lepszych niż wskazane. Ciężar udowodnienia, że urządzenie/rozwiązanie/oprogramowanie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane urządzenia/rozwiązania/oprogramowania do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne lub lepsze.
4.5.3.) Główny kod CPV: 48000000-8 - Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
30233000-1 - Urządzenia do przechowywania i odczytu danych
31122000-7 - Jednostki prądotwórcze
32420000-3 - Urządzenia sieciowe
48219700-3 - Pakiety oprogramowania do serwera komunikacyjnego
48620000-0 - Systemy operacyjne
48710000-8 - Pakiety oprogramowania do kopii zapasowych i odzyskiwania
48732000-8 - Pakiety oprogramowania do zabezpieczania danych
48761000-0 - Pakiety oprogramowania antywirusowego
48820000-2 - Serwery
72263000-6 - Usługi wdrażania oprogramowania
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 632900,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 632900,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 632900,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Tak
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia (dotyczy pełnomocnika, o którym mowa w art. 58 ust. 2 ustawy): Inveo Systems sp. z o.o.
Nazwy (firmy) pozostałych wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Nbit Jarosław Jenczmionka sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 7812012994
7.3.3) Ulica: Łagowska
7.3.4) Miejscowość: Poznań
7.3.5) Kod pocztowy: 60-456
7.3.6.) Województwo: wielkopolskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-09-10
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 632900,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2026-05-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
1) dla pkt. 1., 2. i 3. i 5. rozdz. IV SWZ- termin wykonania zamówienia wynosi nie więcej niż 90 dni od dnia podpisania umowy;
2) Dla pkt dla pkt 4 i pkt 9 rozdz. IV SWZ– zamówienie należy wykonać do dnia 28 lutego 2026 r.
INNE PRZETARGI JARACZEWO
- Wymiana nieefektywnych wodomierzy na bardziej precyzyjne urządzenia wraz z systemem zdalnego odczytu
- Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Szydłowo i jednostek organizacyjnych
więcej: przetargi JARACZEWO »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Wdrożenie Centralnego Systemu Bezpieczeństwa wraz z dostosowaniem usług katalogowych dla użytkowników oraz dostawą sprzętu IT w ramach projektu pn. "Cyberbezpieczna Gmina Książ Wielki"
- Dostawa sprzętu: Powiatowy magazyn zarządzania kryzysowego etap I.
- Dostawa: Realizacja Programu OLiOC w 2025 roku na terenie Powiatu Łaskiego w zakresie zadań własnych
- "Program ochrony ludności i obrony cywilnej - zakup agregatu prądotwórczego wraz z przyczepą oraz zbiornika na paliwo z dystrybutorem"
- "Program ochrony ludności i obrony cywilnej - zakup i montaż agregatów prądotwórczych"
- Dostawa serwera przeznaczonego do intensywnej wirtualizacji oraz zapasowego serwera do przeprowadzenia testów w ramach realizacji projektu grantowego "Cyberbezpieczny samorząd".
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





