eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Jelenia GóraODBUDOWA I REMONT NAWIERZCHNI ULIC: CMENTARNEJ, FRANCUSKIEJ, LUDOWEJ I ŁĄKOWEJ W JELENIEJ GÓRZE



Ogłoszenie z dnia 2025-09-25


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
ODBUDOWA I REMONT NAWIERZCHNI ULIC: CMENTARNEJ, FRANCUSKIEJ, LUDOWEJ I ŁĄKOWEJ W JELENIEJ GÓRZE

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: MIASTO JELENIA GÓRA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821523

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: pl. Ratuszowy 58

1.5.2.) Miejscowość: Jelenia Góra

1.5.3.) Kod pocztowy: 58-500

1.5.4.) Województwo: dolnośląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski

1.5.7.) Numer telefonu: + 48 75 75 46 390

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@jeleniagora.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.jeleniagora.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/jeleniagora

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

ODBUDOWA I REMONT NAWIERZCHNI ULIC: CMENTARNEJ, FRANCUSKIEJ, LUDOWEJ I ŁĄKOWEJ W JELENIEJ GÓRZE

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d390485a-18bf-4bed-9245-4be198e5862f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00442229

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-25

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00040822/18/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.25 „Odbudowa i remont nawierzchni ulic: Cmentarnej, Francuskiej, Ludowej i Łąkowej w Jeleniej Górze".

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00368238

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: RZ.271.45.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak

4.3.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 4283890,94 PLN

4.3.1) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 3039766,53 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na odbudowie/remoncie dróg/dróg lokalnych ulic: Cmentarnej, Łąkowej, Francuskiej oraz Ludowej w Jeleniej Górze.
Ulice objęte niniejszym zamówieniem zostały uszkodzone w wyniku powodzi we wrześniu 2024 r.
Część I - Odbudowa drogi lokalnej – ulica Cmentarna w Jeleniej Górze
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na odbudowie nawierzchni ulicy Cmentarnej w Jeleniej Górze (na odcinku od skrzyżowania z ulicą Marcinkowskiego do skrzyżowania z ulicą Dworcową).
Zakres robót obejmuje odtworzenie nawierzchni jezdni oraz poboczy, a także regulację włazów kanalizacyjnych oraz zasów wodociągowych.
Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Tomie III Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym w załącznikach do opisu przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.5.5.) Wartość części: 380166,99 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na odbudowie/remoncie dróg/dróg lokalnych ulic: Cmentarnej, Łąkowej, Francuskiej oraz Ludowej w Jeleniej Górze.
Ulice objęte niniejszym zamówieniem zostały uszkodzone w wyniku powodzi we wrześniu 2024 r.
Część II: Odbudowa drogi – ulica Łąkowa w Jeleniej Górze
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na odbudowie nawierzchni ulicy Łąkowej w Jeleniej Górze (na odcinku od skrzyżowania z ulicą Ceglaną do skrzyżowania z ulicą Ludową). Zakres robót obejmuje odtworzenie nawierzchni jezdni oraz poboczy.
Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Tomie III Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym w załącznikach do opisu przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego

4.5.5.) Wartość części: 739231,05 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na odbudowie/remoncie dróg/dróg lokalnych ulic: Cmentarnej, Łąkowej, Francuskiej oraz Ludowej w Jeleniej Górze.
Ulice objęte niniejszym zamówieniem zostały uszkodzone w wyniku powodzi we wrześniu 2024 r.
Część III: Remont drogi lokalnej – ulica Francuska w Jeleniej Górze
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na remoncie ulicy Francuskiej w Jeleniej Górze (na odcinku od skrzyżowania z ulicą Dworcową do skrzyżowania z ulicą Ceglaną). Zakres robót obejmuje remont nawierzchni jezdni oraz poboczy.
Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Tomie III Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym w załącznikach do opisu przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

4.5.5.) Wartość części: 1331155,32 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na odbudowie/remoncie dróg/dróg lokalnych ulic: Cmentarnej, Łąkowej, Francuskiej oraz Ludowej w Jeleniej Górze.
Ulice objęte niniejszym zamówieniem zostały uszkodzone w wyniku powodzi we wrześniu 2024 r.
Część IV: Odbudowa drogi lokalnej – ulica Ludowa w Jeleniej Górze
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na odbudowie nawierzchni ulicy Ludowej w Jeleniej Górze (na odcinku od skrzyżowania z ulicą Ceglaną do mostu nad rzeką Kamienna. Zakres robót obejmuje odtworzenie nawierzchni jezdni oraz poboczy oraz remont obiektu mostowego nad ciekiem (naprawa powierzchni betonowych oraz balustrad).
Opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Tomie III Specyfikacji Warunków Zamówienia, w tym w załącznikach do opisu przedmiotu zamówienia.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg

4.5.5.) Wartość części: 1833337,58 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 347800,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 610513,89 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 347800,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Usługi Ogólno-Budowlane "PAMA" Adrian Bucholc

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6112242332

7.3.3) Ulica: Źródlana 2

7.3.4) Miejscowość: Sosnówka

7.3.5) Kod pocztowy: 58-564

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-09-22

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 347800,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-12-01

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 6

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 6

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 656301,53 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1163011,90 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 656301,53 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: JELTECH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6112781810

7.3.3) Ulica: Jana Sobieskiego nr 53

7.3.4) Miejscowość: Jelenia Góra

7.3.5) Kod pocztowy: 58-500

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-09-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 656301,53 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-11-28

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 5

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1084793,89 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 1815114,94 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1084793,89 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: JELTECH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6112781810

7.3.3) Ulica: Jana Sobieskiego nr 53

7.3.4) Miejscowość: Jelenia Góra

7.3.5) Kod pocztowy: 58-500

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-09-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1084793,89 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-11-28

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 1650017,44 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 2392397,21 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 1650017,44 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: JELTECH SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6112781810

7.3.3) Ulica: Jana sobieskiego nr 58

7.3.4) Miejscowość: Jelenia Góra

7.3.5) Kod pocztowy: 58-500

7.3.6.) Województwo: dolnośląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-09-19

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 1650017,44 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-11-28

8.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

Dotyczy czesci I:
1. Planowany termin wykonania całości przedmiotu zamówienia tj. przedmiotu umowy ustala się
do 10 tygodni od daty zawarcia umowy tj. do dnia 01.12.2025 r. (data podpisania protokołu odbioru końcowego).
2. Wykonawca zobowiązany jest na co najmniej 7 dni przed terminem wskazanym w ust. 1 tj. do dnia 24.11.2025 r. zakończyć wykonywanie przedmiotu zamówienia i zgłosić pisemnie Zamawiającemu gotowość do odbioru końcowego (data zgłoszenia kierownika budowy o zakończeniu robót poprzez wpis do dziennika budowy potwierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego).
Dotyczy części II,III i IV
1. Planowany termin wykonania całości przedmiotu zamówienia tj. przedmiotu umowy ustala się
do 10 tygodni od daty zawarcia umowy tj. do dnia 28.11.2025 r. (data podpisania protokołu odbioru końcowego).
2. Wykonawca zobowiązany jest na co najmniej 7 dni przed terminem wskazanym w ust. 1 tj. do dnia 21.11.2025 r. zakończyć wykonywanie przedmiotu zamówienia i zgłosić pisemnie Zamawiającemu gotowość do odbioru końcowego (data zgłoszenia kierownika budowy o zakończeniu robót poprzez wpis do dziennika budowy potwierdzony przez inspektora nadzoru inwestorskiego).

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.