eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Kęty"Dostawa w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu samochodu ciężarowego do odbioru odpadów komunalnych"



Ogłoszenie z dnia 2025-09-23


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
„Dostawa w formie leasingu operacyjnego z opcją wykupu samochodu ciężarowego do odbioru odpadów komunalnych”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Nazwa zamawiającego: PRZEDSIĘBIORSTWO KOMUNALNE "KOMAX" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.2.) Oddział zamawiającego: KOMAX

1.3.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 071007834

1.4.) Adres zamawiającego:

1.4.1.) Ulica: ul. Adama Mickiewicza 8

1.4.2.) Miejscowość: Kęty

1.4.3.) Kod pocztowy: 32-650

1.4.4.) Województwo: małopolskie

1.4.5.) Kraj: Polska

1.4.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL21A - Oświęcimski

1.4.9.) Adres poczty elektronicznej: komax@komax.pl

1.4.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.komax.pl

1.5.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)

1.6.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00437491

2.2.) Data ogłoszenia: 2025-09-23

SEKCJA III ZMIANA OGŁOSZENIA

3.2.) Numer zmienianego ogłoszenia w BZP: 2025/BZP 00423666

3.3.) Identyfikator ostatniej wersji zmienianego ogłoszenia: 01

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

4.2.2. Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przed zmianą:
Dostawa w formie leasingu operacyjnego samochodu ciężarowego do odbioru odpadów komunalnych.
Szczegółowy OPZ znajduje sie w zał. do swz.
Opis warunków leasingu w swz i zał. do swz.
I. Podwozie:
1) Podwozie i zabudowa wyprodukowana i skompletowana nie wcześniej niż 2023r.
2) Przebieg maksymalnie 1000 km
3) Bezwypadkowy
4) Podwozie dwuosiowe o DMC nie większej niż 7.500 kg,
5) Świadectwo homologacji dla kompletnego pojazdu ważne w dniu składania oferty lub dokumenty dopuszczające pojazd do ruchu drogowego w Polsce i rejestracji pojazdu,
6) Podwozie musi pochodzić z produkcji seryjnej, nie dopuszcza się dostawy prototypów lub pierwszych urządzeń z danej serii,
7) Silnik wysokoprężny o mocy nie mniejszej niż 150KM, spełniający wymagania normy Euro 6 przy zastosowaniu technologii SCR, w szczególności w zakresie zużycia energii oraz dla emisji CO2, tlenku azotu, węglowodorów i cząstek stałych,
8) Pojemność silnika nie mniejsza niż 2.990 cm3
9) Skrzynia biegów manualna lub automatyczna
10) Rozstaw osi nie większy niż 2.800 mm
11) Przystawka odbioru mocy od silnikowa, spełniająca wymagania zabudowy śmieciarki,
12) Układ hamulcowy:
a) hamulec osi przedniej i tylnej tarczowy,
b) układ hamulcowy z systemem ABS,
c) system ESP,
13) Koła 17,5 cala
14) Koła tylne bliźniacze
15) Kabina:
a) kabina dzienna trzymiejscowa,
b) kolor kabiny biały,
c) kabina klimatyzowana, klimatyzacja automatyczna,
d) siedzenie kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym,
e) ogrzewane lusterka wsteczne,
f) radio,
g) legalizowany tachograf cyfrowy (instrukcja w języku polskim),
h) dźwiękowy sygnał ostrzegawczy biegu wstecznego,
i) komputer pokładowy , komunikaty wyświetlane w języku polskim,
j) zbiornik paliwa zamykany na kluczyk,
k) centralny zamek zdalnie sterowany,
l) dywaniki gumowe w kabinie,
m) fabryczne osłony przeciw najazdowe,
n) podłączenie modułu GPS dostarczonego przez Zamawiającego (Tekom Technologia).

II. Nadwozie śmieciarki
1) Zabudowa jednokomorowa przeznaczona do zbiórki odpadów z wykonana zgodnie z normą EN1501-1,
2) Fabrycznie nowa zabudowa śmieciarki, rok produkcji 2023 lub młodsza,
3) Ściany wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie
4) Pojemność zabudowy minimum 7 m3, max 8m3;
5) Całkowicie szczelna nowa zabudowa przystosowana do zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych, BIO odpadów, półpłynnych odpadów i zielonych
6) Skrzynia ładunkowa wyposażona w komorę spełniające następujące warunki:
a) Urządzenie załadowcze przystosowane do opróżniania pojemników od 110 do 1100 litrów zgodnie z normą PN EN840- 1,2,3,4
b) Płyta zgniatająca o konstrukcji zapobiegającej przedostawaniu się na zewnątrz odpadów zarówno podczas zgniotu, jak i transportu;
c) Dwa siłowniki płyty zgniatającej,
d) Możliwość unoszenia pojemników o wadze do 350 kg,
e) pulpit sterujący wyposażony w przycisk stop,
7) System zgniotu min 3:1,
8) Podpory hydrauliczne stabilizujące pojazd podczas wyładunku;
9) Pompa hydrauliczna zamontowana zgodnie z zaleceniami producenta podwozia , dostosowana do momentu obrotowego silnika oraz zapotrzebowania zabudowy śmieciarki,
10) Podłoga skrzyni ładunkowej wykonana ze stali o podwyższonej wytrzymałości o grubości min. 3 mm,
11) Rozładowanie poprzez podnoszenie zabudowy za pomocą siłownika hydraulicznego umieszczonego pod tylna częścią zabudowy w okolicach tylnej osi podwozia
12) Ramiona wrzutnika do pojemników 1100 litrów
13) Otwieracz do pojemników półokrągłych sterowany mechanicznie
14) Tylna belka przeciw najazdowa
15) Oświetlenie pojazdu i zabudowy zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym
16) System sterowania wrzutnikiem za pomocą przycisków umieszczonych na pulpicie sterującym z prawej strony zabudowy
17) System sterowania ruchem płyt w cyklu automatycznym i pojedynczym za pomocą przycisków umieszczonych na pulpicie z prawej strony zabudowy
18) System sterowania opróżnianiem zbiornika za pomocą przycisków umieszczonych na panelu zamontowanym w kabinie kierowcy
19) Funkcja odkleszczania
20) Minimum dwa wyłączniki bezpieczeństwa ( po prawej jak i lewej stronie zabudowy)
21) Sygnał dźwiękowy
22) Włączenie przystawki mocy w kabinie kierowcy
23) Alarm w kabinie kierowcy
24) Sygnał dźwiękowy cofania
25) Kamera kolorowa z widokiem na urządzenie załadowcze wraz monitorem o przekątnej min 7 cali zamontowanym w kabinie kierowcy
26) Powłoka lakiernicza dwu warstwowa - lakier akrylowy, zabezpieczona wcześniej antykorozyjnie
27) Błotniki kół tylnych z najazdami
28) Oświetlenie pola załadunku, min. jedna lampa.
29) Świetlenie ostrzegawcze „kogut „ zamontowane z tyłu zabudowy
30) Belka świetlna na dachu podwozia w kolorze pomarańczowym
31) Apteczka
32) Gaśnica zgodnie z obowiązującymi przepisami
33) Trójkąt ostrzegawczy
34) Klucz do kół
35) Podnośnik hydrauliczny
36) Zabudowa odpowiada wytycznym 2006/42/WE oraz posiada znak CE.
37) Wymóg wykreślony
38) Homologacja na kompletny pojazd
39) 2 szt. naklejek na bok obudowy o wymiarach 90cm x150cm z logo zamawiającego. Napis i logo wykonane na białym tle. Naklejka wykonana z materiałów odpornych na zmienne warunki atmosferyczne.

III. Dodatkowe wymagania:
1) W dniu przekazania Wykonawca dostarczy twardy dowód rejestracyjny oraz ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej
2) Wymagany minimalny okres gwarancji zaoferowany przez Oferenta: 24 miesiące na pojazd i zabudowę w tym na podzespoły mechaniczne, hydraulikę oraz podzespoły elektryczne
3) Serwis stacjonarny i mobilny
4) Instrukcja w języku polskim podwozia
5) Instrukcja w języku polskim zabudowy
6) Szkolenie operatorów z pracy podwozia i zabudowy śmieciarki
7) Urządzenie musi posiadać niezbędne wyposażenie oraz dokumenty dopuszczające do ruchu drogowego w Polsce i umożliwiające eksploatację urządzenia bezpośrednio po odbiorze przez zamawiającego. W szczególności wymagane będą:
a) dokumenty niezbędne dopuszczające do ruchu po drogach publicznych (o ile dotyczy),
b) katalog części zamiennych (o ile dotyczy),
c) instrukcja obsługi i konserwacji w języku polskim lub wraz z tłumaczeniem na język polski,
d) książka serwisowa w jęz. polskim lub wraz z tłumaczeniem na język polski (o ile dotyczy),
e) dokument gwarancyjny,
f) wykaz punktów serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego.

Po zmianie:
Dostawa w formie leasingu operacyjnego samochodu ciężarowego do odbioru odpadów komunalnych.
Szczegółowy OPZ znajduje sie w zał. do swz.
Opis warunków leasingu w swz i zał. do swz.
I. Podwozie:
1) Podwozie i zabudowa wyprodukowana i skompletowana nie wcześniej niż 2023r.
2) Przebieg maksymalnie 3000 km
3) Bezwypadkowy
4) Podwozie dwuosiowe o DMC nie większej niż 7.500 kg,
5) Świadectwo homologacji dla kompletnego pojazdu ważne w dniu składania oferty lub dokumenty dopuszczające pojazd do ruchu drogowego w Polsce i rejestracji pojazdu,
6) Podwozie musi pochodzić z produkcji seryjnej, nie dopuszcza się dostawy prototypów lub pierwszych urządzeń z danej serii,
7) Silnik wysokoprężny o mocy nie mniejszej niż 150KM, spełniający wymagania normy Euro 6 przy zastosowaniu technologii SCR, w szczególności w zakresie zużycia energii oraz dla emisji CO2, tlenku azotu, węglowodorów i cząstek stałych,
8) Pojemność silnika nie mniejsza niż 2.990 cm3
9) Skrzynia biegów manualna lub automatyczna
10) Rozstaw osi nie większy niż 2.800 mm
11) Przystawka odbioru mocy od silnikowa, spełniająca wymagania zabudowy śmieciarki,
12) Układ hamulcowy:
a) hamulec osi przedniej i tylnej tarczowy,
b) układ hamulcowy z systemem ABS,
c) system ESP,
13) Koła 17,5 cala
14) Koła tylne bliźniacze
15) Kabina:
a) kabina dzienna trzymiejscowa,
b) kolor kabiny biały,
c) kabina klimatyzowana, klimatyzacja automatyczna lub manualna,
d) siedzenie kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym,
e) ogrzewane lusterka wsteczne,
f) radio,
g) legalizowany tachograf cyfrowy (instrukcja w języku polskim),
h) dźwiękowy sygnał ostrzegawczy biegu wstecznego,
i) komputer pokładowy , komunikaty wyświetlane w języku polskim,
j) zbiornik paliwa zamykany na kluczyk,
k) centralny zamek zdalnie sterowany,
l) dywaniki gumowe w kabinie,
m) fabryczne osłony przeciw najazdowe,
n) podłączenie modułu GPS dostarczonego przez Zamawiającego (Tekom Technologia).

II. Nadwozie śmieciarki
1) Zabudowa jednokomorowa przeznaczona do zbiórki odpadów z wykonana zgodnie z normą EN1501-1,
2) Fabrycznie nowa zabudowa śmieciarki, rok produkcji 2023 lub młodsza,
3) Ściany wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie
4) Pojemność zabudowy minimum 7 m3, max 8m3;
5) Całkowicie szczelna nowa zabudowa przystosowana do zbiórki odpadów komunalnych zmieszanych, BIO odpadów, półpłynnych odpadów i zielonych
6) Skrzynia ładunkowa wyposażona w komorę spełniające następujące warunki:
a) Urządzenie załadowcze przystosowane do opróżniania pojemników od 110 do 1100 litrów zgodnie z normą PN EN840- 1,2,3,4
b) Płyta zgniatająca o konstrukcji zapobiegającej przedostawaniu się na zewnątrz odpadów zarówno podczas zgniotu, jak i transportu;
c) Dwa siłowniki płyty zgniatającej,
d) Możliwość unoszenia pojemników o wadze do 350 kg,
e) pulpit sterujący wyposażony w przycisk stop,
7) System zgniotu min 3:1,
8) Podpory hydrauliczne stabilizujące pojazd podczas wyładunku;
9) Pompa hydrauliczna zamontowana zgodnie z zaleceniami producenta podwozia , dostosowana do momentu obrotowego silnika oraz zapotrzebowania zabudowy śmieciarki,
10) Podłoga skrzyni ładunkowej wykonana ze stali o podwyższonej wytrzymałości o grubości min. 3 mm,
11) Rozładowanie poprzez podnoszenie zabudowy za pomocą siłownika hydraulicznego umieszczonego pod tylna częścią zabudowy w okolicach tylnej osi podwozia
12) Ramiona wrzutnika do pojemników 1100 litrów
13) Otwieracz do pojemników półokrągłych sterowany mechanicznie
14) Tylna belka przeciw najazdowa
15) Oświetlenie pojazdu i zabudowy zgodnie z obowiązującymi przepisami o ruchu drogowym
16) System sterowania wrzutnikiem za pomocą przycisków umieszczonych na pulpicie sterującym z prawej strony zabudowy
17) System sterowania ruchem płyt w cyklu automatycznym i pojedynczym za pomocą przycisków umieszczonych na pulpicie z prawej strony zabudowy
18) System sterowania opróżnianiem zbiornika za pomocą przycisków umieszczonych na panelu zamontowanym w kabinie kierowcy
19) Funkcja odkleszczania
20) Minimum dwa wyłączniki bezpieczeństwa ( po prawej jak i lewej stronie zabudowy)
21) Sygnał dźwiękowy
22) Włączenie przystawki mocy w kabinie kierowcy
23) Alarm w kabinie kierowcy
24) Sygnał dźwiękowy cofania
25) Kamera kolorowa z widokiem na urządzenie załadowcze wraz monitorem o przekątnej min 7 cali zamontowanym w kabinie kierowcy
26) Powłoka lakiernicza dwu warstwowa - lakier akrylowy, zabezpieczona wcześniej antykorozyjnie
27) Błotniki kół tylnych z najazdami
28) Oświetlenie pola załadunku, min. jedna lampa.
29) Świetlenie ostrzegawcze „kogut „ zamontowane z tyłu zabudowy
30) Belka świetlna na dachu podwozia w kolorze pomarańczowym
31) Apteczka
32) Gaśnica zgodnie z obowiązującymi przepisami
33) Trójkąt ostrzegawczy
34) Klucz do kół
35) Podnośnik hydrauliczny
36) Zabudowa odpowiada wytycznym 2006/42/WE oraz posiada znak CE.
37) Wymóg wykreślony
38) Homologacja na kompletny pojazd
39) 2 szt. naklejek na bok obudowy o wymiarach 90cm x150cm z logo zamawiającego. Napis i logo wykonane na białym tle. Naklejka wykonana z materiałów odpornych na zmienne warunki atmosferyczne.

III. Dodatkowe wymagania:
1) W dniu przekazania Wykonawca dostarczy twardy dowód rejestracyjny oraz ubezpieczenie Odpowiedzialności Cywilnej
2) Wymagany minimalny okres gwarancji zaoferowany przez Oferenta: 24 miesiące na pojazd i zabudowę w tym na podzespoły mechaniczne, hydraulikę oraz podzespoły elektryczne
3) Serwis stacjonarny i mobilny
4) Instrukcja w języku polskim podwozia
5) Instrukcja w języku polskim zabudowy
6) Szkolenie operatorów z pracy podwozia i zabudowy śmieciarki
7) Urządzenie musi posiadać niezbędne wyposażenie oraz dokumenty dopuszczające do ruchu drogowego w Polsce i umożliwiające eksploatację urządzenia bezpośrednio po odbiorze przez zamawiającego. W szczególności wymagane będą:
a) dokumenty niezbędne dopuszczające do ruchu po drogach publicznych (o ile dotyczy),
b) katalog części zamiennych (o ile dotyczy),
c) instrukcja obsługi i konserwacji w języku polskim lub wraz z tłumaczeniem na język polski,
d) książka serwisowa w jęz. polskim lub wraz z tłumaczeniem na język polski (o ile dotyczy),
e) dokument gwarancyjny,
f) wykaz punktów serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA IX - POZOSTAŁE INFORMACJE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

9.1. Informacje dodatkowe

Przed zmianą:
ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY zawarte zostały w zał. nr 1.4 do swz:

1. Leasing operacyjny w rozumieniu Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z opcją wykupu przez Leasingobiorcę za max. 1,0 % (wg oferty Wykonawcy) wartości netto pojazdu wraz z osprzętem + VAT po zakończeniu umowy leasingu.
2. Dostawa fabrycznie nowego pojazdu opisanego w załączniku nr 1.7 do swz do siedziby Leasingobiorcy, wszystkie koszty związane z realizacją dostawy przedmiotu zamówienia (koszty dostawy, transportu itp.) ponosi Wykonawca.
3. Zapewnienie finansowania w formie leasingu operacyjnego na poniższych zasadach:
a. opłata wstępna 10 %,
b. zmienna stopa procentowa – 47 rat leasingowych, płatnych zgodnie z harmonogramem płatności, który będzie stanowił załącznik do umowy leasingowej,
c. wykup pojazdu za max. 1,00 % wartości netto urządzenia + VAT (wg oferty wykonawcy).
d. Wysokość rat leasingowych będzie ustalana za każdy okres rozliczeniowy na podstawie stawki WIBOR 1M średni z miesiąca poprzedzającego wystawienie faktury.
e. Raty malejące to raty w których część kapitałowa jest stała, a maleje część spłacanych odsetek.
4. Umowa zostanie zawarta na wzorze przedstawionym przez Wykonawcę
z uwzględnieniem postanowień zawartych w swz oraz niniejszych IPU.
5. Podmiot któremu zostanie udzielone zamówienie publiczne przedstawi harmonogram spłat, przy czym rata leasingowa w harmonogramie powinna być rozbita na wartość raty kapitałowej i raty odsetkowej oraz podatek VAT.
6. Jako dzień zapłaty Zamawiający i Wykonawca uznają datę wpływu na konto Wykonawcy.
7. Termin dostawy przedmiotu leasingu: wg oferty wykonawcy termin dostawy to max. 8 tygodni.
8. Dostawa przedmiotu zamówienia oraz szkolenie pracowników przez przedstawicieli Wykonawcy, dokonane przed odbiorem protokolarnym przedmiotu zamówienia.
9. Odbiór pojazdu nastąpi protokolarnie, po sprawdzeniu przez Zamawiającego stanu technicznego i zgodności dostarczonego przedmiotu zamówienia z wymaganiami zawartymi w swz.
10. Strony ustanawiają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy w formie kar umownych.
11. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
a. za opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu umowy w wysokości 1,0 % ceny brutto całości przedmiotu zamówienia, za każdy dzień opóźnienia;
b. za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi, gwarancji w wysokości 1,0 % ceny brutto całości przedmiotu zamówienia, za każdy dzień zwłoki liczony od dnia wyznaczonego na usunięcie wad;
12. Jeżeli kary umowne nie pokryją poniesionej szkody, Strony niniejszej umowy zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach określonych w art. 471 K.C. do wysokości poniesionej szkody.
13. Zapłata rat leasingowych i kwoty wykupu Przedmiotu leasingu wyczerpuje wszelkie zobowiązania pieniężne Zamawiającego wobec Wykonawcy z tytułu należytego wykonania umowy leasingu.
14. Rata leasingowa powinna zawierać w sobie koszty związane z realizacją umowy leasingu tj. prowizje, opłaty manipulacyjne, transportu do miejsca przeznaczenia, szkolenie pracowników itp. – w części kapitałowej.
15. Ubezpieczenie przedmiotu leasingu w ramach pakietu Finansującego.
16. Zamawiający nie dopuszcza żadnych opłat dodatkowych związanych z jakąkolwiek czynnością administracyjną związaną z udzieleniem leasingu (...).
18. Po zakończeniu trwania umowy leasingowej, w terminie 30 dni od daty wymagalności ostatniej raty leasingowej, zamawiający będzie miał prawo dokonania wykupu przedmiotu leasingu za cenę równą jego wartości końcowej (na podstawie wystawionej faktury) pod warunkiem spłacenia przez zamawiającego wszelkich zaległych należności wynikających z umowy leasingu.

Po zmianie:
ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY zawarte zostały w zał. nr 1.4 do swz:
1. Leasing operacyjny w rozumieniu Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z opcją wykupu przez Leasingobiorcę za max. 1,0 % (wg oferty Wykonawcy) wartości netto pojazdu wraz z osprzętem + VAT po zakończeniu umowy leasingu.
2. Dostawa fabrycznie nowego pojazdu opisanego w załączniku nr 1.7 do swz do siedziby Leasingobiorcy, wszystkie koszty związane z realizacją dostawy przedmiotu zamówienia (koszty dostawy, transportu itp.) ponosi Wykonawca.
3. Zapewnienie finansowania w formie leasingu operacyjnego na poniższych zasadach:
a. opłata wstępna 10 %,
b. zmienna stopa procentowa – 47 rat leasingowych, płatnych zgodnie z harmonogramem płatności, który będzie stanowił załącznik do umowy leasingowej,
c. wykup pojazdu za max. 1,00 % wartości netto urządzenia + VAT (wg oferty wykonawcy).
d. Wysokość rat leasingowych będzie ustalana za każdy okres rozliczeniowy na podstawie stawki WIBOR 1M średni z miesiąca poprzedzającego wystawienie faktury.
e. Raty malejące to raty w których część kapitałowa jest stała, a maleje część spłacanych odsetek.
4. Umowa zostanie zawarta na wzorze przedstawionym przez Wykonawcę
z uwzględnieniem postanowień zawartych w swz oraz niniejszych IPU.
5. Podmiot któremu zostanie udzielone zamówienie publiczne przedstawi harmonogram spłat, przy czym rata leasingowa w harmonogramie powinna być rozbita na wartość raty kapitałowej i raty odsetkowej oraz podatek VAT.
6. Jako dzień zapłaty Zamawiający i Wykonawca uznają datę wpływu na konto Wykonawcy.
7. Termin dostawy przedmiotu leasingu: wg oferty wykonawcy termin dostawy to max. 8 tygodni.
8. Dostawa przedmiotu zamówienia oraz szkolenie pracowników przez przedstawicieli Wykonawcy, dokonane przed odbiorem protokolarnym przedmiotu zamówienia.
9. Odbiór pojazdu nastąpi protokolarnie, po sprawdzeniu przez Zamawiającego stanu technicznego i zgodności dostarczonego przedmiotu zamówienia z wymaganiami zawartymi w swz.
10. Strony ustanawiają odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy w formie kar umownych.
11. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
a. za opóźnienie w dostarczeniu przedmiotu umowy w wysokości 1,0 % ceny brutto całości przedmiotu zamówienia, za każdy dzień opóźnienia;
b. za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi, gwarancji w wysokości 1,0 % ceny brutto całości przedmiotu zamówienia, za każdy dzień zwłoki liczony od dnia wyznaczonego na usunięcie wad;
12. Jeżeli kary umowne nie pokryją poniesionej szkody, Strony niniejszej umowy zastrzegają sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego na zasadach określonych w art. 471 K.C. do wysokości poniesionej szkody.
13. Zapłata rat leasingowych i kwoty wykupu Przedmiotu leasingu wyczerpuje wszelkie zobowiązania pieniężne Zamawiającego wobec Wykonawcy z tytułu należytego wykonania umowy leasingu.
14. Rata leasingowa powinna zawierać w sobie koszty związane z realizacją umowy leasingu tj. prowizje, opłaty manipulacyjne, transportu do miejsca przeznaczenia, szkolenie pracowników itp. – w części kapitałowej.
15. Ubezpieczenie przedmiotu leasingu w ramach pakietu Finansującego.
16. Zamawiający nie dopuszcza żadnych opłat dodatkowych związanych z jakąkolwiek czynnością administracyjną związaną z udzieleniem leasingu (...).
18. Po zakończeniu trwania umowy leasingowej, w terminie 30 dni od daty wymagalności ostatniej raty leasingowej,
zamawiający będzie miał prawo dokonania wykupu przedmiotu leasingu za cenę równą jego wartości końcowej (na podstawie wystawionej faktury) pod warunkiem spłacenia przez zamawiającego wszelkich zaległych należności
wynikających z umowy leasingu.

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

6.4. Zamawiający wymaga wadium

Przed zmianą:
TAK

Po zmianie:
NIE

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

6.4.1. Informacje dotyczące wadium

Przed zmianą:
1. Przystępujący do przetargu zobowiązany jest do złożenia wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100),
2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiające-go P.K.”KOMAX” w BANKU PEKAO S. A. Nr 09 1240 4748 1111 0000 4872 6339.
z dopiskiem POSTĘPOWANIE NR PK/09/2025
5. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą.
6. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy Zamawiającego).
7. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
- nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym
w gwarancji lub poręczeniu musi być nazwa i adres zamawiającego
- określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
- kwotę gwarancji/poręczenia,
- termin ważności gwarancji/poręczenia,
- zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
8. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
9. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.

Po zmianie:

3.4.) Identyfikator sekcji zmienianego ogłoszenia:

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

3.4.1.) Opis zmiany, w tym tekst, który należy dodać lub zmienić:

7.4. Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia

Przed zmianą:
1. Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zgodnie z ustawą Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania nieistotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, tj. zmian adresowych, osób do kontaktu itp.
3. Zakres świadczenia wykonawcy określony w umowie co do zasady jest tożsamy z zobowiązaniami wykonawcy określonymi w ofercie oraz określeniem przedmiotu zamówienia zawartym w swz. Jeśli ustawa nie stanowi inaczej, w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w specyfikacji warunków zamówienia umowa podlega unieważnieniu.
4. Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy jest dopuszczalna wyłącznie w drodze obustronnie podpisanego pisemnego aneksu i tylko w przypadku zaistnienia następujących okoliczności:
1) zmianę stawek cenowych brutto w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku VAT: zmiana stawki VAT w trakcie trwania umowy leasingu upoważnia wykonawcę do zmiany treści umowy o uwzględnienie nowej stawki podatku VAT w płatnościach rat.
2) Zmiany terminu przewidzianego na zakończenie dostawy w przypadku wstrzymania dostawy przez Zamawiającego – nie dużej jednak niż o 4 tygodnie,
3) Zmiana zaoferowanego sprzętu na sprzęt o parametrach tożsamych lub lepszych od przyjętych w ofercie w przypadku wycofania z rynku oferowanego sprzętu. Wymagane jest oświadczenie producenta i wyłączna zgoda Zamawiającego,
4) Zmiana przepisów prawa, w tym przepisów prawa podatkowego mające wpływ na wykonanie przedmiotu umowy.
5) aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny lub gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy.
6) Zmiany wartości procentowej wykupu przedmiotu zamówienia, jeśli po stronie Zamawiającego zajdzie potrzeba modyfikacji ww. kwoty wykupu z uwagi na stopień zaangażowania finansowego, zmianę przepisów podatkowych korzystnych dla Zamawiającego lub z uwagi na bieżące potrzeby Zamawiającego – nie więcej jednak niż do 5%.

Po zmianie:
1. Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zgodnie z ustawą Pzp Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania nieistotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, tj. zmian adresowych, osób do kontaktu itp.
3. Zakres świadczenia wykonawcy określony w umowie co do zasady jest tożsamy z zobowiązaniami wykonawcy określonymi w ofercie oraz określeniem przedmiotu zamówienia zawartym w swz. Jeśli ustawa nie stanowi inaczej, w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w specyfikacji warunków zamówienia umowa podlega unieważnieniu.
4. Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy jest dopuszczalna wyłącznie w drodze obustronnie podpisanego pisemnego aneksu i tylko w przypadku zaistnienia następujących okoliczności:
1) zmianę stawek cenowych brutto w przypadku zmiany urzędowej stawki podatku VAT: zmiana stawki VAT w trakcie trwania umowy leasingu upoważnia wykonawcę do zmiany treści umowy o uwzględnienie nowej stawki podatku VAT w płatnościach rat.
2) Zmiany terminu przewidzianego na zakończenie dostawy w przypadku wstrzymania dostawy przez Zamawiającego – nie dużej jednak niż o 4 tygodnie,
3) Zmiana zaoferowanego sprzętu na sprzęt o parametrach tożsamych lub lepszych od przyjętych w ofercie w przypadku wycofania z rynku oferowanego sprzętu. Wymagane jest oświadczenie producenta i wyłączna zgoda Zamawiającego,
4) Zmiana przepisów prawa, w tym przepisów prawa podatkowego mające wpływ na wykonanie przedmiotu umowy.
5) aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp technologiczny lub gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy.
6) Zmiany wartości procentowej wykupu przedmiotu zamówienia, jeśli po stronie Zamawiającego zajdzie potrzeba modyfikacji ww. kwoty wykupu z uwagi na stopień zaangażowania finansowego, zmianę przepisów podatkowych korzystnych dla Zamawiającego lub z uwagi na bieżące potrzeby Zamawiającego – nie więcej jednak niż do 5% oraz w granicach takiej zmiany dopuszczalnych z perspektywy obowiązujących przepisów, w tym w szczególności przepisów podatkowych

SEKCJA IV INFORMACJE DODATKOWE

Wyjaśnienia z dnia 23.09.2025r.:

 Raty malejące – gdzie kapitał rozbity jest na 47 równych rat kapitałowych, ewentualnie ostatnia rata wyrównująca, a odsetki są naliczane od zadłużenia i całość spłacana jest w okresach miesięcznych

 w przypadku zaistnienia zdarzeń skutkujących brakiem publikacji wskaźnika referencyjnego tj. WIBOR, a także wówczas, gdy nas skutek zdarzenia dotyczącego administratora tego wskaźnika lub ogłoszonej przez tego administratora istotnej zmiany administrowanego przez niego wskaźnika, zastosowanie do niniejszej umowy znajdzie wskaźnik, który zostanie ustalony dla Wykonawcy/Finansującego z udziałem Banku finansującego jego działalność, zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (EU) 2016 /1011 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie indeksów stosowanych jako wskaźniki referencyjne w instrumentach finansowych i umowach finansowych lub do pomiaru wyników funduszy inwestycyjnych i zmieniające dyrektywy 2008/48/WE i 2014/17/UE oraz rozporządzenia (UE) nr 596/2014.

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.