eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi OlesnoTermomodernizacja Publicznej Szko³y Podstawowej nr 2 w Ole¶nie



Og³oszenie z dnia 2023-10-05


Powi±zane og³oszenia:

Og³oszenie o wyniku postêpowania
Roboty budowlane
Termomodernizacja Publicznej Szko³y Podstawowej nr 2 w Ole¶nie

SEKCJA I - ZAMAWIAJ¡CY

1.1.) Rola zamawiaj±cego

Postêpowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiaj±cego

1.2.) Nazwa zamawiaj±cego: Gmina Olesno

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 151398600

1.5) Adres zamawiaj±cego

1.5.1.) Ulica: Pieloka 21

1.5.2.) Miejscowo¶æ: Olesno

1.5.3.) Kod pocztowy: 46-300

1.5.4.) Województwo: opolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL524 - Opolski

1.5.7.) Numer telefonu: 343597841

1.5.8.) Numer faksu: 343597842

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@olesno.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiaj±cego: www.olesno.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postêpowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/olesno/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiaj±cego: Zamawiaj±cy publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorz±du terytorialnego

1.8.) Przedmiot dzia³alno¶ci zamawiaj±cego: Ogólne us³ugi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Og³oszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Og³oszenie dotyczy us³ug spo³ecznych i innych szczególnych us³ug: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Termomodernizacja Publicznej Szko³y Podstawowej nr 2 w Ole¶nie

2.4.) Identyfikator postêpowania: ocds-148610-51ba3f88-10fb-11ee-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00428476

2.6.) Wersja og³oszenia: 01

2.7.) Data og³oszenia: 2023-10-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zosta³y ujête w planie postêpowañ: Tak

2.9.) Numer planu postêpowañ w BZP: 2023/BZP 00049908/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postêpowañ:

1.1.15 Termomodernizacja Publicznej Szko³y Podstawowej nr 2 w Ole¶nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

13. Zamówienie dofinansowane ze ¶rodków Mechanizmu Finansowego EOG 2014-2021 w ramach programu: „¦rodowisko, Energia i Zmiany Klimatu”

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa by³o poprzedzone og³oszeniem o zamówieniu/og³oszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer og³oszenia: 2023/BZP 00272297

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstaw± prawn± Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: 271.27.2023

4.2.) Zamawiaj±cy udziela zamówienia w czê¶ciach, z których ka¿da stanowi przedmiot odrêbnego postêpowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja Publicznej Szko³y Podstawowej nr 2 w Ole¶nie.
2. Zakres robót:
- ocieplenie ¶cian zewnêtrznych oraz w ¶cian w gruncie,
- ocieplenie stropodachu wentylowanego i niewentylowanego,
- ocieplenie dachu nad atrium i nad hal± sportow±,
- docieplenie stropu nad wej¶ciem,
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej,
3. Zamawiaj±cy nie dopuszcza sk³adania ofert czê¶ciowych.
Powody niedokonania podzia³u na czê¶ci:
Podzia³ przedmiotowego zamówienia na czê¶ci powodowa³by nieproporcjonalnie du¿e trudno¶ci z koordynacj± i organizacj± dzia³añ ró¿nych wykonawców realizuj±cych poszczególny zakres zamówienia, co mog³oby istotnie zagroziæ prawid³owemu wykonaniu ca³ego zamówienia. Zakres i specyfika zamówienia uzasadnia udzielenie zamówienia jednemu wykonawcy, który przyjmie na siebie odpowiedzialno¶æ i ryzyko za ca³e zamówienie. Dokonanie podzia³u zamówienia na czê¶ci stanowi³oby utrudnienie dla efektywnego wydatkowania ¶rodków i terminowej realizacji zamówienia.
4. Wykonanie robót musi byæ realizowane w taki sposób, aby umo¿liwiæ normalne funkcjonowanie placówki w okresie roku szkolnego.
5. Wykonanie robót odbywaæ siê bêdzie zgodnie z harmonogramem sporz±dzonym przez Wykonawcê zatwierdzonym przez Zamawiaj±cego. Harmonogram prac musi uwzglêdniaæ ograniczenia wynikaj±ce z decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony ¦rodowiska w Opolu dot. odstêpstw od zakazów w stosunku do gatunków chronionych. Rozliczenie finansowe wykonanych robót bêdzie dokonane w sposób okre¶lony we wzorze umowy (w umowie).
6. Szczegó³owy opis oraz sposób realizacji zamówienia okre¶la program funkcjonalno u¿ytkowy stanowi±cy za³±cznik do SWZ.
7. Prace prowadzone bêd± pod nadzorem ornitologicznym, zapewnionym przez Zamawiaj±cego

4.5.3.) G³ówny kod CPV: 45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45421132-8 - Instalowanie okien

42511110-5 - Pompy grzewcze

45331000-6 - Instalowanie urz±dzeñ grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych

51112100-1 - Us³ugi instalowania sprzêtu do przesy³u energii elektrycznej

SEKCJA V ZAKOÑCZENIE POSTÊPOWANIA

5.1.) Postêpowanie zakoñczy³o siê zawarciem umowy albo uniewa¿nieniem postêpowania: Postêpowanie/cze¶æ postêpowania zakoñczy³a siê uniewa¿nieniem

5.2.) Podstawa prawna uniewa¿nienia postêpowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna uniewa¿nienia postêpowania:

Jedn± z najwa¿niejszych czynno¶ci dokonywanych przez zamawiaj±cego w toku przygotowywania postêpowania o udzielenie zamówienia publicznego jest opis przedmiotu zamówienia, a jednym z elementów sk³adaj±cym siê na ten opis jest termin realizacji zamówienia. W ustawie Pzp ustawodawca pozostawi³ zamawiaj±cemu mo¿liwo¶æ precyzowania przedmiotu zamówienia i terminu realizacji zamówienia w sposób chroni±cy jego zobiektywizowane potrzeby, jednak zamawiaj±cy musi uwzglêdniæ pewne generalne warunki, jakie nak³ada na niego ustawa Pzp przy dokonywaniu opisu przedmiotu zamówienia W pierwszej kolejno¶ci nale¿y podkre¶liæ, ¿e zamawiaj±cy przygotowuj±c i przeprowadzaj±c postêpowanie o udzielenie zamówienia publicznego obowi±zany jest przestrzegaæ zasady wyra¿one w art. 16 ustawy Pzp, a wiêc zapewniæ zachowanie uczciwej konkurencji, przejrzysto¶ci oraz zachowaæ zapisy proporcjonalne wzglêdem potrzeb Zamawiaj±cego i mo¿liwo¶ci ;potencjalnych wykonawców. Doprecyzowanie i uszczegó³owienie powy¿szej zasady w odniesieniu do opisu przedmiotu zamówienia znajduje siê w art. 99 ust. 4 ustawy Pzp, zgodnie z którym opisu przedmiotu zamówienia nie mo¿na dokonywaæ w sposób, który móg³by utrudniæ uczciw± konkurencjê. W zakresie terminu realizacji umów o roboty budowlane, uszczegó³owieniem wytycznych dla zamawiaj±cego, jest wyznaczanie co do zasady terminu wykonania w dniach, tygodniach, miesi±cach (vide art. 436 pkt 1) ustawy PZP. W odniesieniu do terminu realizacji zamówienia, wype³nienie dyspozycji powy¿szego przepisu oznacza., ¿e zamawiaj±cy nie mo¿e okre¶liæ terminu realizacji zamówienia w sposób nieuzasadniony i odbiegaj±cy od realnych mo¿liwo¶ci potencjalnego wykonawcy, jak i nie mo¿e wyznaczaæ terminu poprzez wskazanie konkretnej daty bez uzasadnienia konkretn± obiektywn± przyczyn±, wy³o¿on± w zapisach SWZ. Okre¶lenie przez zamawiaj±cego niemo¿liwego do dotrzymania terminu realizacji zamówienia, przy uwzglêdnieniu specyfiki przedmiotu zamówienia oraz obowi±zuj±cych na danym rynku regu³ zwi±zanych z realizacj± danego typu zamówieñ, mo¿e uniemo¿liwiæ wziêcie udzia³u w postêpowaniu potencjalnym wykonawcom, a zatem mo¿e w sposób bezpo¶redni prowadziæ do naruszenia zasady uczciwej konkurencji.
Pocz±tek realizacji zamówienia co do zasady ma miejsce z chwil± zawarcia umowy i zamawiaj±cy nie mo¿e wymagaæ, aby wykonawca rozpocz±³ swoje czynno¶ci jeszcze przed podpisaniem umowy. Oznacza to jednocze¶nie, ¿e zamawiaj±cy nie mo¿e okre¶laæ terminu realizacji zamówienia w taki sposób, aby w celu jego dotrzymania wykonawca musia³ podj±æ dzia³ania wcze¶niej ni¿ z chwil± zawarcia umowy. Co istotne Zamawiaj±cy wskaza³ w SWZ konkretn± datê wykonania przedmiotu zamówienia tj. do 31 marca 2024 roku, podczas gdy pierwotny termin sk³adania ofert by³ wyznaczony na dzieñ 07 lipiec 2023 roku. Po modyfikacjach Zmawiaj±cego SWZ, termin ten wyd³u¿ono do 17 lipca 2023 roku. Termin zwi±zania ofert±, a wiêc termin w jakim istnia³ dla wykonawców obowi±zek zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, to 14 sierpieñ 2023 roku. Wyznaczaj±c wiêc bez ¿adnej uzasadnionej obiektywnie potrzeby, termin wykonania zamówienia na dzieñ 31 marca 2024 roku, Zamawiaj±cy po pierwsze nie przewidzia³ mo¿liwo¶ci wyst±pienia okoliczno¶ci powoduj±cych, ¿e zak³adane w ofercie mo¿liwe dni realizacji zamówienia, bêd± konsumowane oczekiwaniem na mo¿liwo¶æ zawarcia umowy przez Zamawiaj±cego, a fakt przed³u¿enia terminu w którym mia³oby doj¶æ do zawarcia umowy obarczy w ca³o¶ci wykonawców. Przy prawid³owym opisie przedmiotu zamówienia, poprzez wskazanie wykonania przedmiotu zamówienia w miesi±cach, takiego ryzyka dla potencjalnych wykonawców by nie by³o.

SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE

uzasadnienie uniewa¿nienia cd:
Okre¶lenie terminu realizacji zamówienia w sposób utrudniaj±cy uczciw± konkurencjê nie mo¿na usprawiedliwiaæ za³o¿eniami samego Zamawiaj±cego, obarczaj±c w ca³o¶ci ryzykiem jego niedotrzymania potencjalnych wykonawców. Okre¶lenie niemo¿liwego do dotrzymania terminu realizacji zamówienia potwierdza równie¿ fakt, ¿e wykonawca, który z³o¿y³ najkorzystniejsza ofertê, nie przed³u¿y³ terminu zwi±zania ofert±, w³a¶nie powo³uj±c siê na nierealno¶æ terminu, wskutek prowadzonego postêpowania odwo³awczego i konieczno¶ci powtórzenia czynno¶ci badania ofert. W takiej sytuacji Zamawiaj±cy, maj±c na wzglêdzie konieczno¶æ zachowania zasad uczciwej konkurencji, zobowi±zany jest do uniewa¿nienia tak skonstruowanego postêpowania, ze wzglêdu na wadliwo¶æ opisu przedmiotu zamówienia w zakresie wskazanego terminu, poprzez jego oznaczenie konkretn± dat±, a tak¿e poprzez jego nierealno¶æ w kontek¶cie potencjalnych mo¿liwo¶ci wykonawców, którzy choæby z³o¿yli pierwotne oferty. Na marginesie nale¿y dodaæ, ¿e spo¶ród 7 oferentów, jedynie dwóch przed³u¿y³o termin zwi±zania ofert±, co pokazuje na skalê problemu, wywo³anego niew³a¶ciwym oznaczeniem terminu wykonania umowy. Nale¿y równie¿ wskazaæ, ¿e za zw³okê w wykonaniu przedmiotu umowy, Zamawiaj±cy mia³ prawo naliczyæ kare umown± w wysoko¶ci 0,1 % wynagrodzenia umownego brutto okre¶lonego w § 8 ust. 1, za ka¿dy dzieñ zw³oki, licz±c od umownego terminu ich zakoñczenia, co w tej sytuacji obci±¿a³oby potencjalnych wykonawców, niezale¿nie od tego, kiedy de facto przejêli teren budowy i podpisali umowê z Zamawiaj±cym.
W tym stanie rzeczy, maj±c na wzglêdzie chêæ przywrócenia równowagi w zakresie zachowania uczciwej konkurencji, a nade wszystko organizuj±c to postêpowanie w sposób proporcjonalny, Zamawiaj±cy zamierza po uniewa¿nieniu niniejszego postêpowania przeprowadziæ nowe postêpowanie z zapisami transparentnymi, proporcjonalnymi w zakresie nowego d³u¿szego ( o co najmniej 2 miesi±ce) terminu okre¶lonego w miesi±cach, dopuszczaj±c uczciw± konkurencje dla dobra publicznego oraz uzasadnionych oczekiwañ potencjalnych wykonawców.

Podziel siê

Poleæ ten przetarg znajomemu poleæ

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstaw± prezentowanych tutaj informacji s± dane publikowane przez Urz±d Zamówieñ Publicznych w Biuletynie Zamówieñ Publicznych. Tre¶æ og³oszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z tre¶ci± tego¿ og³oszenia dostêpn± w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dok³ada wszelkich starañ, aby zamieszczone tutaj informacje by³y kompletne i zgodne z prawd±. Nie mo¿e jednak zagwarantowaæ ich poprawno¶ci i nie ponosi ¿adnej odpowiedzialno¶ci za jakiekolwiek szkody powsta³e w wyniku korzystania z nich.


Je¶li chcesz dodaæ og³oszenie do serwisu, zapoznaj siê z nasz± ofert±:

chcê zamieszczaæ og³oszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwê miasta, dla którego chcesz znale¼æ jednostkê ZUS.