Ogłoszenie z dnia 2025-09-12
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Realizacja narzędzia intenetowego chatbot AI FRSE wykorzystującego model Open AI odpowiadającego na pytania dotyczące programu Erasmus+
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010393032
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleje Jerozolimskie 142a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-305
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@frse.org.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.frse.org.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Edukacja
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Realizacja narzędzia intenetowego chatbot AI FRSE wykorzystującego model Open AI odpowiadającego na pytania dotyczące programu Erasmus+
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0df20f5a-ec33-4267-8735-95eb9410b598
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00420582
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00036295/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.24 Realizacja narzędzia internetowego chatbot AI FRSE wykorzystującego model Open AI, odpowiadającego na pytania dotyczące programu Erasmus+.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Erasmus+
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://frse.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://frse.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja w postępowaniu o
udzielenie zamówienia i w konkursie, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń
między Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w p.z.p., odbywa się przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w
ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730 z późn. zm.).
2. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p., podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie
podmiotu udostępniającego zasoby sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w
szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt.
3. Ofertę, a także oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie
elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – tylko za pośrednictwem
Platformy prowadzonej w ramach Marketplanet OnePlace, dostępnej pod adresem: https://frse.ezamawiajacy.pl.
4. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują: 1) drogą elektroniczną: dzp@frse.org.pl; 2) poprzez
Platformę prowadzoną w ramach Marketplanet OnePlace, dostępną pod adresem: https://frse.ezamawiajacy.pl.
5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich wczytania na Platformę lub wpływu na adres e-mail.
6. Rejestracja na Platformie, w tym złożenie oferty w formie elektronicznej, wymaga: a) podania adresu email Wykonawcy, b)
utworzenia hasła, c) zapoznania się z Regulaminem korzystania z Marketplanet OnePlace oraz jego akceptację, d) zapoznania się
oraz akceptacji informacji o przetwarzaniu danych osobowych, e) wyrażenia zgodny na kontakt telefoniczny na wskazany przy
rejestracji konta numer telefonu w celu weryfikacji danych oraz uruchomienia konta, a także w procesie jego obsługi w celu
zapewnienia wsparcia technicznego przez Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. z siedzibą w Warszawie. Zgoda jest dobrowolna ale
wymagana w celu świadczenia usługi. Użytkownik ma prawo cofnąć zgodę w każdym czasie.
7. Szczegółowe wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji dla
Wykonawcy umieszczonej na Platformie w zakładce „Regulacje i procedury procesu zakupowego/Plany zamówień publicznych”. W
przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z
Centrum Wsparcia Klienta Info Marketplanet, które udziela wszelkich informacji związanych z procesem składania ofert, rejestracji
czy innych aspektów technicznych Platformy (infolinia dostępna w dni robocze, w godzinach 9.00-17.00 pod numerem tel. +48 22 25
72 223), e-mail: oneplace@marketplanet.pl.
8. Niezbędne wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające komunikację pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą, określone
zostały w ust. 9.
9. Zgodnie z art. 67 p.z.p., Zamawiający podaje następujące wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy: 1) stały
dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 Kb/s (zalecane szerokopasmowe łącze
internetowe); 2) komputer pc/mac z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta; 3) wybrana przeglądarka
wspierana przez producenta np. MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome, MS Edge; 4) zainstalowana bezpłatna wersja
oprogramowania Oracle JAVA w wersji co najmniej 1.8.0_2020 lub użycie JAVA w wersji OpenJDK wydawanej na licencji GPL.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): patrz SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): patrz SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP.261.42.2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest: realizacja narzędzia internetowego chatbot AI FRSE wykorzystującego mo-del Open AI
odpowiadającego na pytania dotyczące programu Erasmus+.
2. Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), stano-wiący Załącznik
nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 72400000-4 - Usługi internetowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Znajomość programu Erasmus+ wraz z kategoriami jego użytkowników i ich wymaganiami
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Koncepcja wyglądu graficznego okna z chatbotem FRSE
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lubzawodowej. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowa-niu, jeżeli wykaże, że:
1) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
– w tym okresie wykonał należycie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonuje, co najmniej 2
usługi polegające na stworzeniu chatbotu i/lub voicebot – zintegrowane z modelami LLM (np. Open AI – ChatGPT) o
wartości 110 000,00 zł brutto każda. W przypadku usług okresowych lub ciągłych Wykonawca musi wykazać, że do dnia
złożenia oferty wykonał część usługi o wartości nie mniejszej niż 110 000,00 zł brutto (w przypadku, jeżeli wartość
zamówienia została wyrażona w walucie obcej – wyrażona w złotych równoważność tej kwoty wg średniego kursu NPB z
dnia zawarcia umowy).
2) skieruje do realizacji zamówienia osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych i doświadczeniu niezbędnym do
prawidłowej realizacji zamówienia, tj.:
a) koordynatora umowy – osoba odpowiedzialna za całościową realizację zamówienia, obejmującą wszystkie jego etapy,
która posiada doświadczenie w koordynacji realizacji co najmniej 2 usług polegających na stworzeniu chatbotu i/lub voicebot
– zintegrowanych z modelami LLM (np. Open AI – ChatGPT) zrealizowanych w okresie 3 lat przed upływem terminu
składania ofert;
b) min. 2 programistów, którzy posiadają doświadczenie w programowaniu co najmniej 3 usług polegających na stworzeniu
chatbotu i/lub voicebot – zintegrowane z modelami LLM (np. Open AI – ChatGPT) zrealizowanych w okresie 3 lat przed
upływem terminu składania ofert;
c) specjalistę od wdrożenia AI posiadającym doświadczenie w realizacji co najmniej 2 usług polegających na stworzeniu
chatbotu i/lub voicebot – zintegrowane z modelami LLM (np. Open AI – ChatGPT) zrealizowanych w okresie 3 lat przed
upływem terminu składania ofert;
d) designera posiadającego doświadczenie w projektowaniu co najmniej 2 usług polegająych na stworzeniu chatbotu i/lub
voicebot – zintegrowane z modelami LLM (np. Open AI – ChatGPT) zrealizowanych w okresie 3 lat przed upływem terminu
składania ofert.
UWAGA:
Zamawiający nie dopuszcza możliwości połączenia funkcji, określonych w ust. 2 pkt 2 SWZ. Zamawiający zastrzega, że
osoby wymienione w ust. 2 pkt 2 SWZ nie mogą pełnić przy reali-zacji umowy więcej niż jednej z wyżej wymienionych
funkcji.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 uPzp w zakresie podstaw wkluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały
wykonane;
2) dowody określające, czy te usługi zostały wykonane, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty
sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie
jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy;
3) wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, wraz z in-formacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie
czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1. Koncepcja działania narzędzia chatboot do oceny w ramach kryteriów oceny ofert opisanych w Roz-dziale XIX SWZ w formie tam opisanej.2. Koncepcja wyglądu graficznego okna z chatbotem FRSE do oceny w ramach kryteriów oceny ofert opisanych w Rozdziale XIX SWZ w formie tam opisanej.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
4. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ;
2) zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w Rozdziale XI ust. 3 SWZ (jeżeli dotyczy);
3) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby - w przypadku polegania Wykonawcy na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ (jeżeli dotyczy).
4) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty, odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
5) (wymóg obligatoryjny) koncepcja działania narzędzia chatboot do oceny w ramach kryteriów oce-ny ofert opisanych w Rozdziale XIX SWZ w formie tam opisanej.
W przypadku braku załączenia koncepcji działania narzędzia chatboot do oferty, oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) u.p.z.p. (Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia).
6) (wymóg obligatoryjny) Koncepcja wyglądu graficznego okna z chatbotem FRSE do oceny w ramach kryteriów oceny ofert opisanych w Rozdziale XIX SWZ w formie tam opisanej.
W przypadku braku załączenia koncepcji wyglądu graficznego okna z chatbotem FRSE do oferty, oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5) u.p.z.p. (Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiająpełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w
Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak pod-staw wykluczenia oraz
spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z które-go wynika, które
usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres zmian uregulowany jest w Załącznik Nr 2 do SWZ pn. Projektowane postanowienia umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://frse.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-29 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2025-10-28
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Umowa zostanie zawarta na okres od dnia podpisania Umowy na okres siedmiu miesięcy, w tym wdrożenie chatbota będzienie później niż 4 miesiące od dnia podpisania umowy.
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Dostawa prześwietlarki RTG do bagażu
- Zaprojektowanie i wykonanie zadania: ,,Rozbudowa systemu kontroli dostępu, telewizyjnego systemu nadzoru, systemu nadzoru alarmowego w budynku nr 112".
- Dostawa sprzętu komputerowego i oprogramowania wraz z instalacją, montażem, wdrożeniem oraz usługą wsparcia technicznego, 8 zadań
- Dostawa lekkiego samochodu kwatermistrzowskiego
- Modernizacja systemu sygnalizacji pożaru w budynku położonym w Warszawie przy ul. Króla Jana I Olbrachta 94B, będącym w trwałym zarządzie Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii
- Przebudowa rozdzielnicy głównej w bud. "L" Kancelarii Sejmu wraz z robotami towarzyszącymi
więcej: przetargi w Warszawie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Realizacja narzędzia intenetowego chatbot AI FRSE wykorzystującego model Open AI odpowiadającego na pytania dotyczące programu Erasmus+
- Świadczenie usług telefonii stacjonarnej oraz usług internetowych dla Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie
więcej: Usługi internetowe »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.