eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi GdańskNAPRAWA SENSORA AZT OLD ZADKO, ZLOKALIZOWANEGO W AUSTRALII W OBSERWATORIUM UNIWERSYTETU WESTERN AUSTRALIA



Ogłoszenie z dnia 2025-09-09


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
NAPRAWA SENSORA AZT OLD ZADKO, ZLOKALIZOWANEGO W AUSTRALII W OBSERWATORIUM UNIWERSYTETU WESTERN AUSTRALIA

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: POLSKA AGENCJA KOSMICZNA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 360992221

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Trzy Lipy 3

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-172

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@polsa.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://polsa.gov.pl/

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/polsa/proceedings

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Wspieranie polskiego przemysłu kosmicznego

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

NAPRAWA SENSORA AZT OLD ZADKO, ZLOKALIZOWANEGO W AUSTRALII W OBSERWATORIUM UNIWERSYTETU WESTERN AUSTRALIA

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bed66c16-52c3-4ad9-8581-3a02fd7f8b63

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00412479

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00095413/14/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.28 Naprawa AZT old Zadko

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00313855

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: BO/27/2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 150500,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa naprawy sensora AZT old ZADKO, zlokalizowanego w Australii w
obserwatorium Uniwersytetu Western Australia. Naprawa przedmiotowego AZT stanowi element działania realizowanego przez
Zamawiającego, którego celem jest przywrócenie pełnej efektywności sieci sensorów
do celów SST w ramach Partnerstwa EUSST i do realizacji zadań statutowych Zamawiającego.

4.5.3.) Główny kod CPV: 50340000-0 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji urządzeń audiowizualnych i optycznych

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 7 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

UZASADNIENIE PRAWNE
Zgodnie z art. 255 pkt. 7) ustawy Pzp, Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem art. 263.

UZASADNIENIE FAKTYCZNE
W niniejszym postępowaniu w dniu 08.08.2025 r. tj. w terminie składania ofert została złożona jedna oferta przez Wykonawcę – Sybilla Technologies Sp. z o.o. ul. Toruńska 59, 85-023 Bydgoszcz, NIP 9532632892. W dniu 21.07.2025 r. Zamawiający dokonał jej wyboru jako najkorzystniejszej oferty i wyznaczył termin podpisania umowy na dzień 11.08.2025 r.

Wykonawca w dniu 13.08.2025 r. złożył pismo, w którym zgłosił uwagi do zapisów §9 „Gwarancja i serwis”, które w ocenie wykonawcy wymagały doprecyzowania w celu zachowania spójności z zakresem faktycznie wykonywanych prac.

W dniu 27.08.2025 r. Zamawiający wystosował do wykonawcy wezwanie do podpisania umowy na dzień nie później niż do dnia 01.09.2025 r., zaznaczając, że jest to ostateczne wezwanie oraz że w przypadku niepodpisania umowy we wskazanym terminie, Zamawiający uzna, że wykonawca uchyla się od zawarcia umowy.
W piśmie Zamawiający zaznaczył, że „W nawiązaniu do przekazanych przez Państwa uwag do przekazanej przez Zamawiającemu Państwu umowy do podpisu informujemy, że dokumentacja postępowania – obejmująca zarówno Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), jak i projekt umowy – od samego początku precyzyjnie określała zakres obowiązków Wykonawcy, w tym wymóg udzielenia gwarancji obejmującej cały sensor. Zamawiający nie podziela stanowiska, jakoby przekazana umowa, która stanowiła także załącznik nr 4 do Specyfikacji Warunków Zamówienia był niezgodny z OPZ. Proponowane przez Państwa zmiany zmierzałyby w istocie do ograniczenia zakresu odpowiedzialności Wykonawcy, co byłoby sprzeczne z dokumentacją postępowania. Zamawiający podkreśla, że na etapie składania ofert Wykonawcy mieli możliwość szczegółowego zapoznania się z pełną treścią OPZ i projektu umowy. Złożenie oferty oznaczało potwierdzenie przyjęcia do realizacji wszystkich warunków określonych w dokumentacji postępowania. W związku z powyższym Zamawiający nie widzi podstaw prawnych ani faktycznych do wprowadzenia zmian w projekcie umowy na tym etapie postępowania w kierunku postulowanym przez Wykonawcę.”
Wykonawca do dnia 01.09.2025 r. nie podpisał umowy i Zamawiający zgodnie z wystosowanym wezwaniem do wykonawcy uznał, że Wykonawca uchylił się od zawarcia umowy i unieważnił postępowanie na podstawie art. 255 pkt 7) ustawy Pzp.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 1

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 169930,72 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 169930,72 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 169930,72 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.