eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rajcza"Roboty zabezpieczające miejsca uszkodzone w trakcie intensywnych opadów deszczu w dniach 26-28 lipca 2025 r." - Droga przy potoku Słanica w m. Zwardoń



Ogłoszenie z dnia 2025-09-05

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Roboty zabezpieczające miejsca uszkodzone w trakcie intensywnych opadów deszczu w dniach 26-28 lipca 2025 r.” – Droga przy potoku Słanica w m. Zwardoń

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RAJCZA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182692

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Górska 1

1.5.2.) Miejscowość: Rajcza

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-370

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugrajcza@rajcza.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rajcza.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Roboty zabezpieczające miejsca uszkodzone w trakcie intensywnych opadów deszczu w dniach 26-28 lipca 2025 r.” – Droga przy potoku Słanica w m. Zwardoń

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-181823a6-c8c1-477a-b875-d1e0ce40ce44

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00408701

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Wybór trybu wynikał z art. 214. ust. 1 pkt 5) tj. ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, a ponadto wymagane było natychmiastowe wykonanie zamówienia, polegające na awaryjnym zapewnieniu przejezdności uszkodzonej drogi (przy potoku Słanica) w m. Zwardoń w Gminie Rajcza. Konieczność naprawy ww. drogi wynikła z uwagi na gwałtowne wezbranie potoku w czasie intensywnych opadów atmosferycznych, które miały miejsce w lipcu 2025 roku, co przyczyniło się do powstania osuwiska na skarpie przylegającej do potoku oraz spowodowało poważne uszkodzenia, a miejscami całkowite zniszczenia, zarówno ubezpieczeń drogowych, jak i w obszarze samej drogi stwarzając tym samym zagrożenie.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.5.TPWR.3.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 100000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.: „Roboty zabezpieczające miejsca uszkodzone w trakcie intensywnych opadów deszczu w dniach 26-28 lipca 2025 r.” polegające na wykonaniu robót zabezpieczających na ciągu komunikacyjnym przy potoku Słanica w m. Zwardoń, w Gminie Rajcza, który został poważnie uszkodzony w trakcie intensywnych opadów deszczu w dniach 26-28 lipca 2025 r.” Przedmiotem zamówienia są prace polegające na zabezpieczeniu skarp o nr 942 przylegających do drogi o nr 988 przy potoku Słanica, w miejscowości Zwardoń, w gminie Rajcza, w okolicach budynku Zwardoń 196B. Wezbranie potoku w czasie intensywnych opadów atmosferycznych, które miały miejsce w lipcu 2025 roku, przyczyniło się do powstania osuwiska na skarpie przylegającej do potoku oraz spowodowało poważne uszkodzenia, a miejscami całkowite zniszczenia, zarówno ubezpieczeń drogowych, jak w obszarze samej drogi. Lewa skarpa została podmyta, a system korzeniowy drzew odsłonięty, co stwarza zagrożenie zarówno dla drogi, jak i okolicznych mieszkańców oraz wiąże się z brakiem dojazdu do zabudowań mieszkalnych. W celu zabezpieczenia i ustabilizowania przed dalszym podmywaniem uszkodzonych lub zniszczonych miejsc, należy wykonać narzut kamienny na powierzchni skarpy oraz na dnie potoku. W obszarze dna potoku, na długości narzutu kamiennego, na skarpie, należy ułożyć narzut kamienny dla stabilizacji dna oraz podparcia ubezpieczenia skarpy. Lewa skarpa potoku w chwili obecnej ma bardzo strome nachylenie; miejscowo 1:0,5. W ramach prac należy wykonać zabezpieczenie skarpy za pomocą narzutu kamiennego ułożonego na wysokość około 4-6 m na wyściółce faszynowej o grubości około 15 cm, którą należy ukształtować w formie trapezowej tak, aby skarpa miała nachylenie ok. 1:2. Dodatkowo, narzut należy zabezpieczyć wykonując w dnie stopę z narzutu kamiennego o grubości 0,5 m i szerokości 0,8 m, na całej długości zabezpieczenia na skarpie potoku. Zakres prac obejmuje:
• ręczne ścinanie i karczowanie z wywiezieniem – 0.06 ha;
• wykonanie wykopów pod narzut kamienny – 120 m3;
• wykonanie zabudowy wyrw w skarpie potoku poprzez wykonanie narzutu kamiennego luzem z brzegu, ułożonego na wyściółce faszynowej – 160m3;
• plantowanie skarpy i dno wykopów wykonywanych ręcznie – 200 m2;
Kamienie o wymiarach 0,5 m– 1,5 m powinny być układane i klinowane między sobą; nie dopuszcza się klinowania drobnymi okruchami. Nachylenie skarpy narzutu winno wynosić 1:2 minimum i być łagodniejsze, najlepiej zmienne na długości.
Wymagania dotyczące kamienia:
Stosowany kamień na umocnienie skarpy drogi musi być hydrotechniczny i atestowany oraz powinien odpowiadać następującym wymaganiom oraz spełniać wymogi określone w obowiązujących normach, a w szczególności:
 kamień sortowany, nie przekraczający krańcowych wymiarów między: 0,5 m–1,5 m,
 kamień powinien posiadać ciężar objętościowy: 17,0–30,0 kN/m3, nie posiadać spękań i winien być odporny na działanie czynników atmosferycznych,
 kamień powinien pochodzić ze skał twardych, nie zwietrzałych, nie rozpuszczalnych w wodzie (nie może ulegać ługującemu działaniu wody, mięknąć i rozsypywać się oraz nie może wchodzić w reakcję z wodą,
 kamień powinien być odporny na działanie mrozu,
 kamień łamany może być transportowany dowolnymi środkami transportu, nie powodującymi jego uszkodzeń, naruszenia struktury materiału oraz zmiany parametrów.
Wykonanie narzutu kamiennego:
a) wyładunek kamienia na budowę: mechaniczny (koparką) lub ręczny,
b) wyprofilowanie i wyrównanie ręczne umacnianych skarp i dna potoku,
c) narzut kamienny należy wykonywać warstwami,
d) narzut należy wyrównać oraz zaklinować.
Wyściółka faszynowa (gr. 15 cm pod narzut): Po wykonaniu robót ziemnych, na wyrównanym podłożu, należy rozścielić warstwę faszyny o grubości 15 cm.
Uwaga: Dojazd do działki jest utrudniony, bezpośrednio do skarpy drogi przylega potok. Organizacja robót oraz dojazd i dostarczenie sprzętu oraz materiału na miejsce, leży po stronie Wykonawcy.
Zamawiający, mając na względzie charakter zamówienia, preferuje rozwiązanie, zgodnie z którym Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami bez udziału podwykonawców, co znalazło odzwierciedlenie w projektowanych zapisach umownych. Jednocześnie Zamawiający zaznacza, iż w przypadku uzgodnienia, w ramach negocjacji, udziału podwykonawców, odpowiednie uzupełnienie zapisów umownych objęte zostanie tymi negocjacjami.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: STOLBUD SZCZOTKA Jerzy Szczotka

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5530010606

7.3.4) Miejscowość: Rycerka Górna 395

7.3.5) Kod pocztowy: 34-370

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 100000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-09-10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.