eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Rajcza"Roboty zabezpieczające miejsca uszkodzone w trakcie intensywnych opadów deszczu w dniach 26-28 lipca 2025 r." - Droga na Miodowiec w m. Zwardoń



Ogłoszenie z dnia 2025-09-05

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
„Roboty zabezpieczające miejsca uszkodzone w trakcie intensywnych opadów deszczu w dniach 26-28 lipca 2025 r.” – Droga na Miodowiec w m. Zwardoń

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA RAJCZA

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 072182692

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Górska 1

1.5.2.) Miejscowość: Rajcza

1.5.3.) Kod pocztowy: 34-370

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL225 - Bielski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugrajcza@rajcza.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.rajcza.pl

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Roboty zabezpieczające miejsca uszkodzone w trakcie intensywnych opadów deszczu w dniach 26-28 lipca 2025 r.” – Droga na Miodowiec w m. Zwardoń

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-a49a21db-2150-44eb-91a2-c848bb0de593

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00408609

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy

3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:

Wybór trybu wynikał z art. 214. ust. 1 pkt 5) tj. ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, a ponadto wymagane było natychmiastowe wykonanie zamówienia, polegające na awaryjnym zapewnieniu przejezdności uszkodzonej drogi (na Miodowiec) w m. Zwardoń w Gminie Rajcza. Konieczność naprawy ww. drogi wynikła z uwagi na wystąpienie nagłych i bardzo intensywnych opadów deszczu, które miały miejsce w lipcu 2025 r. Nawalne ulewy, które wystąpiły w tym okresie, przyczyniły się znacznie do wypłukania i zniszczenia nawierzchni tłuczniowej, co z kolei spowodowało poważne uszkodzenia ciągu, a miejscami całkowite wypłukanie drogi, stwarzając tym samym zagrożenie oraz niemożność korzystania dla odciętych od dostępu do drogi mieszkańców. Droga ta stanowi jedyny możliwy dojazd do zabudowań mieszkalnych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: ZP.271.5.TPWR.2.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 17000,00 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zadanie pn.: „Roboty zabezpieczające miejsca uszkodzone w trakcie intensywnych opadów deszczu w dniach 26-28 lipca 2025 r.” polegające na wykonaniu robót zabezpieczających na ciągu komunikacyjnym Na Miodowiec w miejscowości Zwardoń, w Gminie Rajcza, który został poważnie uszkodzony w trakcie intensywnych opadów deszczu w dniach 26-28 lipca 2025 r.” Przedmiotem zamówienia są prace polegające na awaryjnym zapewnieniu przejezdności uszkodzonej drogi w miejscowości Zwardoń w Gminie Rajcza. Konieczność naprawy ww. drogi wynikła z uwagi na wystąpienie nagłych i bardzo intensywnych opadów deszczu, które miały miejsce w lipcu 2025 r. Nawalne ulewy, które wystąpiły w tym okresie, przyczyniły się znacznie do wypłukania i zniszczenia nawierzchni tłuczniowej, co z kolei spowodowało poważne uszkodzenia ciągu, a miejscami całkowite wypłukanie drogi, stwarzając tym samym zagrożenie oraz niemożność korzystania dla odciętych od dostępu do drogi mieszkańców. Ponadto, zamulone rowy nie nadążały przyjmować znacznych ilości wody, co przełożyło się na powiększenie degradacji drogi. Droga ta stanowi jedyny możliwy dojazd do zabudowań mieszkalnych. Należy w trybie pilnym udrożnić drogę oraz uzupełnić tłuczeń w miejscach, gdzie nie ma w ogóle przejazdu. Prace będą polegały na odtworzenie całej konstrukcji drogi w trybie pilnym, aby lokalni mieszkańcy mogli funkcjonować.
Zakres prac obejmuje:
-odtworzenie rowu przydrożnych,
-wyczyszczenie wodospustów,
-udrożnienie drogi,
- wyrównanie nawierzchni.
Zamawiający, mając na względzie charakter zamówienia, preferuje rozwiązanie, zgodnie z którym Wykonawca wykona zamówienie własnymi siłami bez udziału podwykonawców, co znalazło odzwierciedlenie w projektowanych zapisach umownych. Jednocześnie Zamawiający zaznacza, iż w przypadku uzgodnienia, w ramach negocjacji, udziału podwykonawców, odpowiednie uzupełnienie zapisów umownych objęte zostanie tymi negocjacjami.

4.5.3.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Na Beskidku Ryszard Ligocki

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 5480012536

7.3.4) Miejscowość: Zwardoń 43B

7.3.5) Kod pocztowy: 34-373

7.3.6.) Województwo: śląskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA

8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-08

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 17000,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:

do 2025-09-10

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.