Ogłoszenie z dnia 2025-09-01
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00351749/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-07-29
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Świadczenie usługi odbioru, wywozu i utylizacji odpadów komunalnych pochodzących z działalności Spec. Psych. ZOZ w Łodzi.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: SPECJALISTYCZNY PSYCHIATRYCZNY ZESPÓŁ OPIEKI ZDROWOTNEJ W ŁODZI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000297187
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleksandrowska 159
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 91-229
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrekcja@psychiatria-lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://babinski.home.pl
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
https://platformazakupowa.pl/pn/babinski1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Specjalistyczny Psychiatryczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Łodzi
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usługi odbioru, wywozu i utylizacji odpadów komunalnych pochodzących z działalności Spec. Psych. ZOZ w Łodzi.2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-661c67a4-ecc5-4458-9bf5-a90366bdc03f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00400810
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-09-01
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00073117/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Świadczenie usługi odbioru, wywozu i utylizacji odpadów komunalnych pochodzących z działalności Spec. Psych. ZOZ w Łodzi.
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00351749
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZPIZ/TP/U/17/2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest „Świadczenie usługi odbioru, wywozu i utylizacji odpadów komunalnych pochodzących z działalności Spec. Psych. ZOZ w Łodzi.” Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 2 do SWZ (formularz asortymentowo - cenowy), Załącznik nr 2A do SWZ (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia) oraz Załącznik nr 3 do SWZ (projekt umowy).
2. Podana ilość łączna jak i z rozbiciem na poszczególny rodzaj odpadów - jest wielkością szacunkową i może ulec zmianie w czasie obowiązywania umowy (w tym zakresie Zamawiający wskazuje,iż w całym okresie obowiązywania umowy zobowiązuje się zamówić usługi odbioru odpadów na poziomie co najmniej 50 % łącznej ilość odpadów podanej powyżej). W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego całej szacunkowej wartości ilości odpadów, o której mowa powyżej – Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie jedynie za ilość faktycznie odebranych i unieszkodliwionych odpadów Zamawiającego.
3. Wykonawca zobowiązany jest realizować przedmiot zamówienia na zasadach i warunkach zawartych w Specyfikacji Warunków Zamówienia, formularzu asortymentowo – cenowym (Załącznik nr 2 do SWZ) oraz wytycznymi umowy (Załącznik nr 3 do SWZ).
4. Odbiór odpadów wraz ich zagospodarowanie będzie odbywał się w zakresie odpowiedzialności Wykonawcy oraz zgodnie z zasadami i przepisami prawa obowiązującymi w tym zakresie tj. w szczególności zgodnie z:
▪ Ustawa z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1587 z późn. zm.);
▪ Rozporządzenie Ministra Klimatu w sprawie katalogu odpadów z dnia 2 stycznia 2020 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 10 z późn. zm.);
▪ Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 647 z późn. zm.);
▪ Ustawa z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 870 z póżn. zm.).
5. Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia ofert równoważnych (oferowany przedmiot zamówienia musi spełniać wszelkie wymagania Zamawiającego o wszystkich parametrach nie gorszych niż te określone w SWZ, tzn. takich, które gwarantują zachowanie tych samych norm, parametrów i standardów), jeżeli z opisu przedmiotu zamówienia wynika, że przedmiot zamówienia określony został poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub dostawy, usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów oraz w zakresie wskazanym w art. 101 ust. 4 ustawy Pzp.
6. Jeżeli wskazano nazwy towarów pochodzących od konkretnych producentów to określają one minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Towary pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania dotyczące towaru zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając
tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach.
7. W przypadku niewskazania w ofercie rozwiązania równoważnego Zamawiający uzna, iż Wykonawca będzie realizował przedmiot zamówienia zgodnie z rozwiązaniami wskazanymi w SWZ.
8. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego przedmiot zamówienia jest dopuszczony do obrotu i stosowania.
9. Jeżeli Wykonawca powoła się na rozwiązania równoważne to, jest zobowiązany wykazać, że oferowany przez niego przedmiot zamówienia spełnia wymogi/parametry Zamawiającego.
10. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
11. Wykonawca jest obowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazwy podwykonawcy (jeśli jest mu znany na etapie składania ofert).
12. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w przepisach ustawy Pzp w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu,
iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4.5.3.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 2 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Zamawiający, Specjalistyczny Psychiatryczny Zespół Opieki Zdrowotnej w Łodzi, działając na mocy art. 254 pkt 2) oraz art. 260 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą Pzp, informuje, iż postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzone w trybie podstawowym bez negocjacji w przedmiocie ,,Świadczenie usługi odbioru, wywozu i utylizacji odpadów komunalnych pochodzących z działalności Spec. Psych. ZOZ w Łodzi. ZPIZ/TP/U/17/2025.” zostaje unieważnione na podstawie art. 255 pkt 2) ustawy Pzp tj. ,,Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia jeżeli wszystkie złożone wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo oferty podlegały odrzuceniu.”Uzasadnienie faktyczne: Zamawiający, Specjalistyczny Psychiatryczny ZOZ w Łodzi po dokonania badania ofert wraz z dokonaniem oceny podjętych przez Wykonawcę FCC Polska Sp. z o.o. z siedzibą ul. Lecha 10, 41-800 Zabrze czynności, o których mowa w art. 110 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznyc (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późń. zm.), dalej ustawy Pzp, czy są wystarczające do wykazania jego rzetelności, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy – działając na mocy art. 109 ust. 1 pkt 5) i pkt 7) z uwzględnieniem art. 111 pkt 4) ustawy Pzp dokonuje czynności wykluczenia Wykonawcy FCC Polska Sp. z o.o. z siedzibą ul. Lecha 10, 41-800 Zabrze z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego tj. ,,Wykluczenie Wykonawcy następuje w przypadkach, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5, art. 109 ust. 1 pkt 4, 5, 7 i 9, na okres 3 lat od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia.” Zgodnie z treścią Rozdziału 7 – Podstawy wykluczenia, Rozdziału 8 – Wykaz podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, Rozdziału 14 – Opis sposobu przygotowania ofert oraz dokumentów wymaganych przez Zamawiającego w SWZ Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) - w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 3) – 10) ustawy Pzp Zamawiający wymagał aby Wykonawca dołączył do oferty oświadczenie, w formie oświadczenia Wykonawcy stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ. Wykonawca ww. oświadczenie wraz z ofertą złożył, ale przedmiotowe oświadczenie nie potwierdzało wymogu, o których mowa z treści SWZ
tj. Wykonawca w treści oświadczenia, stanowiącego Załącznik nr 4 do SWZ wskazał, że podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp (w treści dokumentów procedury self-cleaning Wykonawca wskazał, że podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 5) i pkt 7) ustawy Pzp). Podjęte przez Wykonawcę FCC Polska Sp. z o.o. z siedzibą ul. Lecha 10, 41-800 Zabrze działania wynikające z procedury self-cleaning, o której mowa w art. 110 ust. 2 ustawy Pzp w ocenie Zamawiającego nie są wystarczające do wykazania rzetelności Wykonawcy. Złożone przez Wykonawcę FCC Polska Sp. z o.o. z siedzibą ul. Lecha 10, 41-800 Zabrze wyjaśnienia wraz z załącznikami, w ramach procedury self-cleaning budzą zastrzeżenia Zamawiającego co do wiarygodności Wykonawcy, jako Wykonawcy realizującego powierzoną usługę z należytą starannością i tym samym nie są wystarczające do wykazania rzetelności Wykonawcy. Zamawiający informuje, iż mając na uwadze powyższe, Wykonawca podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 5) i pkt 7) z uwzględnieniem art. 111 pkt 4) ustawy Pzp.
INNE PRZETARGI Z ŁODZI
- Remont pomieszczeń w budynku D bursy Zespołu Szkół Oświatowych Województwa Łódzkiego w Sieradzu przy ul. 3 Maja 7
- "Dostawa pierwszego wyposażenia pawilonu zakwaterowania osadzonych oraz dostawa wraz z montażem zabudowy meblowej do 20 pomieszczeń administracyjnych na terenie Aresztu Śledczego w Łodzi"
- Dostawa sprzętu IT dla Muzeum Sztuki w Łodzi
- Świadczenie usług gastronomicznych w zakresie całodobowego żywienia mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Łodzi ul. Sierakowskiego 65 w 2026 roku"
- Usługi doręczania środków pieniężnych, osobom uprawnionym do otrzymania świadczeń z pomocy społecznej oraz drukowanie dowodów ich przekazania
- Sukcesywne dostawy ryb dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łodzi
więcej: przetargi w Łodzi »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Odbieranie odpadów komunalnych z terenu Gminy Lipusz
- Rozbiórka wiat nr 35 i nr 38 w kompleksie wojskowym przy ul. Biskupiej 15-23 w Chełmnie - 103/2025
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe, na terenie Gminy Uniejów w roku 2025
- usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów medycznych
- Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Zakładu Gospodarki Komunalnej w Sochaczewie, terenu Cmentarza Komunalnego i innych terenów wskazanych przez Zamawiającego
- "Przyjęcie i zagospodarowanie odpadów popiołu z palenisk domowych (kod ex 20 01 99) pochodzących z realizacji usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w 2026 roku"
więcej: Usługi związane z odpadami »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.