Ogłoszenie z dnia 2025-08-28
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Wykonanie i dostawę posiłków dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Pruszkowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000310290
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Armii Krajowej 2/4
1.5.2.) Miejscowość: Pruszków
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-800
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@szpitalnawrzesinie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szpitalnawrzesinie.pl
1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie i dostawę posiłków dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Pruszkowie2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d9e3bc96-511a-4a1e-9b95-7880cbf6226b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00395867
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-28
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Nie
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie: art. 305 pkt 1 ustawy w zw. z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy
3.1.1.) Uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie i dostawa posiłków dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Pruszkowie w okresie 2 miesięcy od dnia zawarcia umowy, nie wcześniej jednak niż od dnia 11 sierpnia 2025 r., do czasu podpisania umowy w postępowaniu podstawowym pn. „Wykonanie i dostawa posiłków dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Pruszkowie”, znak ZP.272.30.2025.
Konieczność udzielenia niniejszego zamówienia wynika z faktu, że w prowadzonym postępowaniu podstawowym (ZP.272.30.2025) wniesione zostało odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej. Odwołanie to – w ocenie Zamawiającego – jest oczywiście niezasadne i nie znajduje oparcia w przepisach prawa, jednakże jego rozpoznanie przez KIO powoduje obligatoryjne wstrzymanie możliwości zawarcia umowy w tym postępowaniu do czasu wydania orzeczenia. W efekcie przewidywany termin podpisania umowy uległ przesunięciu o co najmniej kilka tygodni, co uniemożliwia zachowanie ciągłości dostaw posiłków dla pacjentów szpitala.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: ZP.272.33.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest awaryjna usługa przygotowania posiłków z dostawą do pacjenta w odpowiednio porcjowanych ilościach zabezpieczających dzienne racje pokarmowe w systemie bemarowym z pełną obsługą (dostawą zastawy stołowej, rozdaniem posiłków, odbiorem brudnej zastawy stołowej i myciem) w oddziałach Szpitala Powiatowego w Pruszkowie oraz placówce ZOL Szpitala Powiatowego w Pruszkowie.
2. Termin wykonania zamówienia ustala się na okres 2 miesięcy od dnia 11 sierpnia 2025 r., nie dłużej jednak niż do czasu podpisania umowy o udzielenie zamówienia publicznego w postępowaniu pn. „Wykonanie i dostawa posiłków dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Pruszkowie”, znak ZP.272.30.2025. Zamawiający zawiadomi Wykonawca o planowanym terminie podpisania ww. umowy z 5-dniowym wyprzedzeniem.
4.5.3.) Główny kod CPV: 55321000-6 - Usługi przygotowywania posiłków
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
55520000-1 - Usługi dostarczania posiłków
55521200-0 - Usługi dowożenia posiłków
55400000-4 - Usługi podawania napojów
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: ADK SERWIS Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 9482634155
7.3.4) Miejscowość: Warszawa
7.3.7.) Kraj: Polska
7.4.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
SEKCJA VIII UMOWA
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-08
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 247490,64 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 2 miesiące
SEKCJA IX INFORMACJE DODATKOWE
Zapewnienie pacjentom całodziennego wyżywienia zgodnego z normami żywieniowymi i wymogami sanitarnymi jest integralną częścią procesu leczenia i stanowi obowiązek ustawowy Zamawiającego. Brak realizacji dostaw posiłków nawet przez krótki okres mógłby doprowadzić do realnego zagrożenia dla zdrowia i życia pacjentów oraz narazić Zamawiającego na odpowiedzialność prawną.
Z uwagi na powyższe, zachodzi przesłanka z art. 214 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, tj. wystąpienie wyjątkowej sytuacji niewynikającej z winy Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, a która wymaga natychmiastowego udzielenia zamówienia w celu zapewnienia ciągłości świadczenia usług. Tryb z wolnej ręki pozwala na udzielenie zamówienia dotychczasowemu wykonawcy, dysponującemu odpowiednią infrastrukturą, personelem i zapleczem technologicznym, co umożliwia natychmiastowe podjęcie realizacji zamówienia bez jakichkolwiek przerw w dostawach.
Przeprowadzenie nowego postępowania w trybie konkurencyjnym byłoby w obecnej sytuacji niewykonalne z uwagi na czas potrzebny na jego ogłoszenie, ocenę ofert i wybór wykonawcy, a także konieczność dostosowania zaplecza wykonawcy do wymagań zamówienia. Skutkowałoby to nieuniknioną przerwą w dostawach, co jest niedopuszczalne z punktu widzenia interesu publicznego oraz bezpieczeństwa pacjentów.
Wobec powyższego wybór trybu zamówienia z wolnej ręki jest jedynym sposobem zapewnienia natychmiastowej realizacji usługi i zachowania ciągłości żywienia pacjentów do czasu zakończenia postępowania podstawowego i podpisania umowy w trybie konkurencyjnym.
INNE PRZETARGI Z PRUSZKOWA
- Dostawa okien aluminiowych wraz z montażem do budynku Starostwa Powiatowego w Pruszkowie, przy ul. Drzymały 30
- Wykonanie konserwacji i czyszczenia kanalizacji deszczowej oraz awaryjne usunięcie wody zalegającej w pasie dróg powiatowych Powiatu Pruszkowskiego.
- Wykonanie remontów uszkodzonych chodników, elementów pasa drogowego, nawierzchni z kostki betonowej w pasach dróg powiatowych na terenie Powiatu Pruszkowskiego.
- Usuwanie pojazdów i prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych z dróg powiatu pruszkowskiego (...)oraz demontaż pojazdów, dla których sąd orzekł przepadek na rzecz powiatu
- SPRZĄTANIE POWIERZCHNI WEWNĘTRZNYCH I ZEWNĘTRZNYCH ORAZ OBSŁUGA SZATNI SĄDU REJONOWEGO W PRUSZKOWIE PRZY UL. KRASZEWSKIEGO 22
- DOSTAWA LEKKIEGO SAMOCHODU OPERACYJNEGO DLA KOMENDY POWIATOWEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W PRUSZKOWIE
więcej: przetargi w Pruszkowie »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Usługa cateringowa zbiorowego żywienia dzieci uczęszczających do Gminnego Żłobka "Wesoła Ciuchcia" w Karczewie
- Świadczenie usług cateringowych w siedzibach Biura Rzecznika Finansowego i innych wyznaczonych miejscach - w podziale na 5 części
- Prowadzenie stołówki szkolnej wraz z przygotowaniem , dowiezieniem i wydaniem posiłków w placówkach oświatowych na terenie Gminy Świętajno w 2026 r.
- Usługi cateringowe podczas 9 edycji Śląskiego Festiwalu Nauki
- Przygotowanie i dostarczenie obiadów do Dziennych Domów Pomocy Społecznej mieszczących się w Warszawie przy ul. Paca 42 i ul. Walecznych 59
- Usługa cateringowa i wynajem sali konferencyjnej na organizację spotkania roboczego dla 120 osób
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





