Ogłoszenie z dnia 2025-08-27
Powiązane ogłoszenia:
- 2025/BZP 00268436/01 - Ogłoszenie z dnia 2025-06-09
Ogłoszenie o wyniku postępowania
Roboty budowlane
Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej w Gminie Chmielnik
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Chmielnik
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009745
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Kościuszki 7
1.5.2.) Miejscowość: Chmielnik
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-020
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 413543273
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: umig@chmielnik.com
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.chmielnik.com
1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:
www.chmielnik.com1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej w Gminie Chmielnik2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-91bd2eca-703f-4393-b686-7ac7940b5698
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00393395
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00013942/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej w Gminie Chmielnik
2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.12.) Nazwa projektu lub programu:
Zadanie planowane do dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, Priorytet Zielona energia i zmniejszenie energochłonności, Działanie B3.1.1. Inwestycje w zrównoważoną gospodarkę wodno-ściekową na terenach wiejskich2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak
2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00268436
SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ
3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Numer referencyjny: IPS.271.25.2025
4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.4.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
Część 1
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 – Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w miejscowości Celinyobejmuje realizację następujących zadań:
Zadanie 1 - Rozbudowa sieci kanalizacyjnej w msc. Celiny.
Zakres prac obejmuje budowę:
- ok. 4930 mb. w zakresie średnicy DN 200 mm dla kanału grawitacyjnego,
- ok. 110 mb w zakresie średnicy DN90 mm dla rurociągów tłocznych,
- ok. 200 mb w zakresie średnicy DN63 mm dla rurociągów tłocznych,
- przydomowej pompowni ścieków na działce nr 128.
Zadanie 2 - Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Celiny.
Długość planowanej do budowy sieci wodociągowej w miejscowości Celiny:
- ok. 370 mb. w zakresie średnicy DN90 mm,
- ok. 350 mb. w zakresie średnicy DN160 mm.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
4.5.5.) Wartość części: 5953200 PLN
Część 2
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 - Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej na ul. Borowiec i Makowa w Śladkowie Małym.Zadanie obejmuje rozbudowę sieci kanalizacji sanitarnej z budową przepompowni ścieków na ul. Borowiec i ul. Makowa w msc. Śladków Mały – etap II.
Zakres: budowa kanalizacji:
- Kanały z rur PVC łączonych na wcisk SN8 dn 200x5,9 – 498,5 m
- Sieci kanalizacji ciśnieniowej - montaż rurociągów z rur polietylenowych (PE, PEHD) o śr. zewnętrznej 90 mm – 216,0 m Razem: 714,5 m.
Na sieci zaprojektowano studzienki żelbetowe kanalizacyjne, z pierścieniem odciążającym i włazem DN600 typu D400. Studzienki wyposażone w przejścia szczelne zaizolowane z zewnątrz masą bitumiczną. Kanalizacja tłoczna PE90 wraz z przepompownią ścieków sanitarnych.
4.5.3.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
4.5.5.) Wartość części: 0,00 PLN
Część 3
4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 3 – Zakup i montaż wodomierzy cyfrowych dla mieszkańców Gminy Chmielnik.Zadanie obejmuje dostawę i montaż 285 szt. wodomierzy cyfrowych z modułem radiowym do zdalnego odczytu ilości pobranej wody dla miejscowości Celiny.
Zakres:
- demontaż starego wodomierza,
- zamontowanie nowego wodomierza,
- wymiana uszczelek,
- zaplombowanie wodomierza na łączniku przed wodomierzem zatrzaskową opaską plastikową z numerem.
4.5.3.) Główny kod CPV: 38421100-3 - Wodomierze
4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:
50411100-0 - Usługi w zakresie napraw i konserwacji wodomierzy
4.5.5.) Wartość części: 152538,45 PLN
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
Część 1
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 3
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 5953200,00 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 12230000,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 5953200,00 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Średni przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: EKOKANWOD CZYSZCZOŃ I PÓŁTORAK sp. k.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6551438043
7.3.3) Ulica: Farna 6
7.3.4) Miejscowość: Nowy Korczyn
7.3.5) Kod pocztowy: 28-136
7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie
dane rejestrowe
i kontaktowe firmy
EKOKANWOD CZYSZCZOŃ I PÓŁTORAK SPÓŁKA KOMANDYTOWA
jakie przetargi wygrała firma
EKOKANWOD CZYSZCZOŃ I PÓŁTORAK SPÓŁKA KOMANDYTOWA
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-18
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 5953200,00 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-10-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Część 2
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem
5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 5 ustawy
5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:
Na podstawie art. 255 pkt. 5) ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający unieważnił postępowanie ponieważ wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca:
- konieczność unieważnienia całego postępowania ze względu na znaczne przekroczenie kwoty przeznaczonej na sfinansowanie wszystkich części zamówienia wchodzących w skład jednego projektu dofinansowanego ze środków KPO, lub
- lub rezygnację z realizacji II części zamówienia w celu umożliwienia realizacji pozostałych zadań wchodzących w skład projektu.
Uzasadnienie faktyczne
Zamawiający uzyskał dofinansowanie ze środków Krajowego Programu Odbudowy i Zwiększania Odporności na realizację i rozliczenie w roku 2025 projektu pn. Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej w Gminie Chmielnik w wysokości 4 962 583,24 zł.
Projekt obejmuje realizację 3 zadań o całkowitej wartości projektu 6 274 583,49 zł.:
1) Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w miejscowości Celiny,
2) Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej na ul. Borowiec i Makowa w Śladkowie Małym,
3) Zakup i montaż wodomierzy cyfrowych dla mieszkańców Gminy Chmielnik.
Po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na powyższe zdania okazało się, że suma cen najkorzystniejszych ofert na poszczególne zadania stanowią kwotę 7 068 614,45 zł.
Zamawiający nie ma możliwości zwiększenia środków w budżecie Gminy Chmielnik na rok 2025 do takiej wysokości ze względu na duże zaawansowanie zadań inwestycyjnych.
W związku z powyższym Zamawiający wystąpił do Samorządu Województwa Świętokrzyskiego z prośbą o wyrażenie zgody na:
1) Przedłużenie terminu realizacji zadania oraz płatności dla wykonawców na rok 2026, co umożliwiłoby realizację całego projektu lub
2) Usunięcie z projektu zadania 2 - Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej na ul. Borowiec i Makowa w Śladkowie Małym aby umożliwić realizację pozostałych zadań z projektu w roku 2025.
Samorząd Województwa Świętokrzyskiego pismem z dnia 23.07.2025r. poinformował o braku możliwości przedłużenia terminu realizacji projektu na rok 2026 a po przeprowadzonych negocjacjach wyraził zgodę na usunięcie z ww. projektu zadania 2 - Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej na ul. Borowiec i Makowa w Śladkowie Małym.
Rezygnacja z wykonania zadania 2 daje jedyną możliwość na zrealizowanie projektu pn. Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej oraz wodociągowej w Gminie Chmielnik i wykorzystanie otrzymanej dotacji w wysokości 4 962 583,24 zł., co leży w interesie publicznym mieszkańców Gminy Chmielnik, a zwłaszcza mieszkańców miejscowości Celiny, którzy uzyskają możliwość podłączenia swoich nieruchomości do wybudowanej 6-cio kilometrowej sieci kanalizacji sanitarnej i montażu cyfrowych wodomierzy do zdalnego odczytu ilości pobranej wody.
Nieunieważnienie II części zamówienia przyczyni się do niezrealizowania całego projektu i konieczności rezygnacji z wysokiego dofinansowania, co nie leży w interesie publicznym.
Część 3
SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)
5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy
SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)
6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 2
6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0
6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0
6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 2
6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0
6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0
6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0
6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1
6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 152538,45 PLN
6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 525825,00 PLN
6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 152538,45 PLN
6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie
6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie
SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 3)
7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie
Wykonawca
7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mały przedsiębiorca
7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:
7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: METERING ANNA MODER Sp. z o.o.
7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 8311646702
7.3.3) Ulica: Parkowa 1
7.3.4) Miejscowość: Buczek
7.3.5) Kod pocztowy: 98-113
7.3.6.) Województwo: łódzkie
7.3.7.) Kraj: Polska
7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Tak
SEKCJA VIII UMOWA (dla części 3)
8.1.) Data zawarcia umowy: 2025-08-18
8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 152538,45 PLN
8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej:
do 2025-10-318.4.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
INNE PRZETARGI CHMIELNIK
- "Dostawa artykułów spożywczych do Samorządowego Przedszkola w Chmielniku w okresie od 1 stycznia 2026 r. do 30 czerwca 2026 r."
- Przygotowywanie i wydawanie gorących posiłków dla podopiecznych Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Chmielniku w roku 2026
- Bezgotówkowy zakup paliwa
więcej: przetargi CHMIELNIK »
PRZETARGI Z PODOBNEJ KATEGORII
- Budowa biblioteki z magazynem eksponatów na działce w Krzyżewie nr 148/22 w ramach projektu "Utworzenie Europejskiego Centrum Copernicus we Fromborku" - zadanie I
- TERMOMODERNIZACJA BUDYNKU MIESZKALNEGO LEŚNICTWA WYPALANKI POSTĘPOWANIE II
- Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej w Bachowie, w ramach projektu "Termomodernizacja budynku użyteczności publicznej - świetlica wiejska w Bachowie"
- Dostawa wodomierzy oraz skonfigurowanych modułów radiowych z wdrożeniem stacjonarnego systemu odczytu
- Postępowanie o udzielenie zamówienia na wykonanie remontu istniejącego pokrycia dachu budynku w miejscowości Konary, gmina Mogilany
- Przebudowa, rozbudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynków usługowych na żłobek.
więcej: Wodomierze »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





