Ogłoszenie z dnia 2025-08-27
Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa precyzyjnej maszyny CNC do zaawansowanej obróbki powierzchni super twardych materiałów takich jak GaN, SiC i szafir
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT WYSOKICH CIŚNIEŃ POLSKIEJ AKADEMII NAUK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015825134
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Sokołowska 29/37
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 01-142
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@unipress.waw.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: unipress.waw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Polska Akademia Nauk i tworzone przez nią jednostki organizacyjne
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Badania naukowe
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa precyzyjnej maszyny CNC do zaawansowanej obróbki powierzchni super twardych materiałów takich jak GaN, SiC i szafir
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5acf9ff3-a8ba-4380-8aac-0baa74629642
2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00393212
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00038799/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.2.3 Dostawa precyzyjnych maszyn CNC do zaawansowanej obróbki powierzchni super twardych materiałów takich jak GaN, SiC i szafir
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Wsparcie bezzwrotne z planu rozwojowego w ramach inwestycji: A2.4.1 Inwestycje w rozbudowę potencjału badawczego KRAJOWEGO PLANU ODBUDOWY I ZWIĘKSZANIA ODPORNOŚCI Nr Umowy o objęcie przedsięwzięcia wsparciem: KPOD.01.18-IW.03-0005/23
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-5acf9ff3-a8ba-4380-8aac-0baa746296423.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która
jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl .
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu
„Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki
korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej
https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Dodatkowe Informacje znajdują się w rozdziale 11 SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE
L 119, s. 1) – dalej RODO, obowiązującym od 25 maja 2018 r., informuję, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest INSTYTUT WYSOKICH CIŚNIEŃ POLSKIEJ AKADEMII NAUK z siedzibą w
Warszawie (01-142), ul. Sokołowska 29/37 (dalej zwany: IWC PAN).
2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest za pośrednictwem adresu email: rodo@unipress.waw.pl
3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą̨ w celu:
3.1. przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
3.2. wyłonienia wykonawcy oraz udzielenia zamówienia publicznego poprzez zawarcie Umowy;
3.3. przechowywania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wypadek kontroli prowadzonej przez
uprawnione organy i podmioty;
3.4. przekazania dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do archiwum, a następnie jej zbrakowania
(trwałego usunięcia i zniszczenia); w zakresie: dane zwykłe – imię, nazwisko, zajmowane stanowisko, miejsce pracy oraz posiadane
kwalifikacje zawodowe wymagane do spełnienia warunków udziału w postępowaniu/realizacji Umowy, a także w przypadku złożenia
pełnomocnictwa, oświadczeń i innych dokumentów - dane osobowe w nim zawarte;
Dodatkowe informacje znajdują się w rozdziale 20 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-281/06/2025
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 1 szt. precyzyjniej maszyny CNC wraz z oprzyrządowaniem do zaawansowanej obróbki powierzchni super twardych materiałów takich jak GaN, SiC i szafir.
Celem tej maszyny jest precyzyjna obróbka powierzchni podłoży azotu galu (GaN) oraz skrócenie czasu przygotowania powierzchni i jednocześnie zwiększenie wydajności wytwarzanych podłoży o żądanej jakości powierzchni na linii pilotażowej.
Miejsce wykonania zamówienia:
Instytut Wysokich Ciśnień PAN. Stanisławów Pierwszy, ul Strużańska 8.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w punkcie 3 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 42600000-2 - Obrabiarki
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
42638000-7 - Centra obróbkowe do obróbki metalu
42632000-5 - Obrabiarki sterowane komputerowo do metalu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami, z
przypisaniem im odpowiednio wag:
1. Kryterium Cena oferty brutto (KC)
Waga kryterium 60%
2. Kryteria Jakościowe (KJ):
Okres gwarancji:
Waga kryterium 40%
Minimum na okres 12 miesięcy
Kryteria oceny oferty:
12 miesięcy – 0 pkt.
Powyżej 12 miesięcy do 24 miesięcy – 20 pkt.
Powyżej 24 miesięcy do 36 miesięcy – 30 pkt.
Powyżej 36 miesięcy – 40 pkt.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 60
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych:1. specyfikacji technicznych lub innych dokumentów producenta, potwierdzających zgodność oferowanego produktu z wymaganiami określonymi w SWZ. Ze złożonych przez Wykonawcę przedmiotowych środków dowodowych musi w sposób niebudzący żadnej wątpliwości Zamawiającego wynikać, iż oferowane urządzenie/produkt spełnia parametry techniczne wskazane opisie przedmiotu zamówienia w punkcie 3 SWZ..
2. oświadczenia o zgodności z zasadą DNSH (wzór – załącznik nr 5 do SWZ)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Specyfikacje techniczne i inne przedmiotowe środki dowodowe potwierdzające oferowane parametry techniczne5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy w przypadku okoliczności o których mowa w art. 7 ust.1 ustawy z dnia 13kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących
ochronie bezpieczeństwa narodowego
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
2. Istotna zmiana zawartej umowy wymaga przeprowadzenia nowego postępowania.3. Zamawiający przewiduje dokonanie następujących zmian umowy:
3.1. zmiana terminu wykonania Umowy;
Zmiana terminu wykonania Umowy jest możliwa w przypadku wystąpienia siły wyż-szej uniemożliwiającej wykonanie
Przedmiotu umowy zgodnie z jej warunkami.
3.2. zmiana stawki VAT wraz z wiążącą się z nią zmianą wynagrodzenia;
Zmiana wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany podatku VAT, o wysokość po-datku zmienionego w wyniku zmiany
ustawowej stawki podatku VAT. W przypadku ww. zmiany wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość
wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
3.3. zmiany w zakresie płatności;
Zmiany terminów płatności wynikające z wszelkich zmian wprowadzonych do Umowy, o ile nie spowodują konieczności
zapłaty odsetek lub wynagrodzenia w większej kwocie;
4. Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian postanowień umowy w sto-sunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru Wykonawcy ( zgodnie z art. 455 ust 1 pkt 1) ustawy Pzp) w następującym zakresie:
4.1. Terminu wykonania zamówienia ( wydłużenie może nastąpić o czas niezbędny do wykonania przedmiotu umowy w
sposób należyty – nie dłużej niż o czas ich wystę-powania ) oraz wynagrodzenia ( o udokumentowaną przez Wykonawcę
kwotę wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy) w przypadku:
4.1.1. zmiany przepisów prawa mającej wpływ na zakres i sposób realizacji przed-miotu umowy,
4.1.2. gdy dochowanie terminu umownego jest niemożliwe z powodu wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy
, w tym działania/ zaniechania osób trzecich ( także organów władzy publicznej) lub wystąpienia siły wyższej
4.1.3. zmiany sposobu realizacji przedmiotu umowy w szczególności:
4.1.3.1. pojawienia się na rynku nowych rozwiązań technicznych lub technolo-gicznych pozwalających na skrócenie czasu
realizacji zamówienia , kosz-tów eksploatacji przedmiotu umowy, lub uzyskanie korzystniejszych para-metrów technicznych
4.1.3.2. zaniechania lub wycofania z produkcji określonych materiałów lub elementów wskazanych w ofercie lub w
dokumentacji technicznej,
4.1.3.3. wprowadzeniem nowej wersji oprogramowania przez producenta oprogramowania wykorzystywanego przez
Wykonawcę do wykonania przedmiotu umowy,
4.1.3.4. zmiany obowiązujących norm.
Pozostałe informacje znajdują się załączniku nr 6 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2025-09-05 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca przygotowuje ofertę przy pomocy „Załącznik nr 1 do SWZ Oferta Wykonawcy” udostępnionego przez Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2025-09-05 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
INNE PRZETARGI Z WARSZAWY
- Świadczenie usług informatycznych na rzecz Studium Europy Wschodniej UW przez okres 24 miesięcy od dnia podpisania umowy
- Wykonywanie w okresie 12 miesięcy usług w zakresie wsparcia/utrzymania systemu enova365 (ERP) wraz z aktualizacją licencji na ten system, posiadanych przez zamawiającego
- Wymiana drzwi wejściowych od ul. Lipowej na automatyczne przesuwne, montaż kurtyn powietrznych oraz remont przedsionków budynku Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie przy ul. Dobrej 56/66
- Dostawa materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących
- Świadczenie usług medycznych w zakresie medycyny pracy oraz dodatkowych badań profilaktycznych dla pracowników PW Filii w Płocku
- Usługa ubezpieczenia ryzyk komunikacyjnych Wojskowego Instytutu Medycznego -Państwowego Instytutu Badawczego
więcej: przetargi w Warszawie »
Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.





