eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi Janowiec Kościelny › Dostawa wyposażenia do pracowni geograficzno-biologicznych i fizyczno-chemicznych do szkół podstawowych na terenie Gminy Janowiec Kościelny



Ogłoszenie z dnia 2023-09-13


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Dostawy
Dostawa wyposażenia do pracowni geograficzno-biologicznych i fizyczno-chemicznych do szkół podstawowych na terenie Gminy Janowiec Kościelny

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA JANOWIEC KOŚCIELNY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510743019

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: 62

1.5.2.) Miejscowość: Janowiec Kościelny

1.5.3.) Kod pocztowy: 13-111

1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@janowiec.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: janowiec.com.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/janowiec_koscielny

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa wyposażenia do pracowni geograficzno-biologicznych i fizyczno-chemicznych do szkół podstawowych na terenie Gminy Janowiec Kościelny

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-df76ca06-1056-11ee-9355-06954b8c6cb9

2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00393143

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2023-09-13

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00032364/12/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.5 Dostawa wyposażenia do pracowni geograficzno-biologicznych i fizyczno-chemicznych do szkół podstawowych na terenie Gminy Janowiec Kościelny

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Regionalny Program Operacyjny Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 9 Dostęp do wysokiej jakości usług publicznych, Działania 9.3 Infrastruktura edukacyjna, Podziałania 9.3.4 Infrastruktura edukacyjna edukacji ogólnokształcącej, projekt: „Poprawa nauczania nauk przyrodniczych w Janowcu Kościelnym” oraz „Poprawa nauczania nauk przyrodniczych w Waśniewie-Grabowie”

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00270270

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: OSR.271.2.2023

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.3.) Wartość zamówienia: 171273,16 PLN

4.4.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

Część 1

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa mebli szkolnych do pracowni geograficzno-biologicznych oraz fizyczno-chemicznych do szkół podstawowych na terenie Gminy Janowiec Kościelny. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w rozdziale III SWZ oraz w załączniku Nr 4 do SWZ, a także w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik Nr 3 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 39160000-1 - Meble szkolne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

39112000-0 - Krzesła

39113600-3 - Ławki

39111100-4 - Siedziska obrotowe

39121100-7 - Biurka

39141300-5 - Szafy

4.5.5.) Wartość części: 53722,76 PLN

Część 2

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa sprzętu multimedialnego do pracowni geograficzno-biologicznych oraz fizyczno-chemicznych do szkół podstawowych na terenie Gminy Janowiec Kościelny. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w rozdziale III SWZ oraz w załączniku Nr 4 do SWZ, a także w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik Nr 3 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 30231320-6 - Monitory dotykowe

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

32322000-6 - Urządzenia multimedialne

30237000-9 - Części, akcesoria i wyroby do komputerów

30237200-1 - Akcesoria komputerowe

4.5.5.) Wartość części: 55768,36 PLN

Część 3

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa oprogramowania edukacyjnego do pracowni geograficzno-biologicznych oraz fizyczno-chemicznych do szkół podstawowych na terenie Gminy Janowiec Kościelny. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w rozdziale III SWZ oraz w załączniku Nr 4 do SWZ, a także w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik Nr 3 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 48190000-6 - Pakiety oprogramowania edukacyjnego

4.5.5.) Wartość części: 36910,44 PLN

Część 4

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa atlasów i wydawnictw do pracowni geograficzno-biologicznych oraz fizyczno-chemicznych do szkół podstawowych na terenie Gminy Janowiec Kościelny. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w rozdziale III SWZ oraz w załączniku Nr 4 do SWZ, a także w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik Nr 3 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 22111000-1 - Podręczniki szkolne

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

22114200-4 - Atlasy

22120000-7 - Wydawnictwa

4.5.5.) Wartość części: 8221,2 PLN

Część 5

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Dostawa mikroskopu, przyrządów pomiarowych oraz sprzętu laboratoryjnego do pracowni geograficzno-biologicznych oraz fizyczno-chemicznych do szkół podstawowych na terenie Gminy Janowiec Kościelny. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w rozdziale III SWZ oraz w załączniku Nr 4 do SWZ, a także w projektowanych postanowieniach umowy, które stanowią załącznik Nr 3 do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 38000000-5 - Sprzęt laboratoryjny, optyczny i precyzyjny (z wyjątkiem szklanego)

4.5.4.) Dodatkowy kod CPV:

38410000-2 - Przyrządy pomiarowe

38510000-3 - Mikroskopy

38519000-6 - Różne kompozycje do mikroskopów

4.5.5.) Wartość części: 16650,4 PLN

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

Część 1

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 1)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 1)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 3

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 53416,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 62493,68 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 53416,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 1)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.2.) Wielkość przedsiębiorstwa wykonawcy: Mikro przedsiębiorca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Cezas – Glob Sp. z o.o.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 7390001518

7.3.3) Ulica: ul. Żelazna 2

7.3.4) Miejscowość: Olsztyn

7.3.5) Kod pocztowy: 10-419

7.3.6.) Województwo: warmińsko-mazurskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 1)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-05

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 53416,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 dni

Część 2

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 2)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 2)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 1

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 0

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 54395,20 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 54395,20 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 54395,20 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 2)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Grupa MAC S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6570082245

7.3.3) Ulica: ul. W. Witosa 76

7.3.4) Miejscowość: Kielce

7.3.5) Kod pocztowy: 25-561

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie


SEKCJA VIII UMOWA (dla części 2)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-04

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 54395,20 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 dni

Część 3

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 3)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnił ww. postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, gdyż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający zamieścił na stronie internetowej prowadzonego postępowania dokument pn. „Minimalne parametry wyposażenia objętego zamówieniem” (załącznik Nr 4 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ)), w którym opisał przedmiot zamówienia dotyczący m.in. dla dostawy oprogramowania z modelami 3D do:
− pracowni geograficzno-biologicznej w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Janowcu Kościelnym;
− pracowni fizyczno-chemicznej w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Janowcu Kościelnym;
− pracowni geograficzno-biologicznej w Szkole Podstawowej im. Zawiszy Czarnego w Waśniewie-Grabowie oraz
− pracowni fizyczno-chemicznej w Szkole Podstawowej im. Zawiszy Czarnego w Waśniewie-Grabowie.
Zgodnie z ww. opisem przedmiotu zamówienia dot. oprogramowania z modelami 3D (poz. nr 1 tabel dot. dostawy oprogramowania edukacyjnego do pracowni geograficzno-biologicznych i pracowni fizyczno-chemicznych do ww. lokalizacji – opis identyczny dla wszystkich lokalizacji wymienionych w pierwszej części pisma), zamawiający wymagał aby ww. oprogramowanie z modelami 3D posiadało m.in. min. 1800 interaktywnych modeli 3D (galerie-zdjęcia-video) z Chemii, Fizyki, Geografii/geologii, Matematyki/geometrii.
Ponadto zgodnie z § 3 ust. 19 pkt 2 projektowanych postanowień umowy, które stanowiły załącznik Nr 3 do SWZ, zamawiający wymagał aby wykonawca udzielił na czas nieoznaczony, licencji niewyłącznych na dostarczone w ramach przedmiotu zamówienia ww. oprogramowanie z modelami 3D.
Do upływu terminu składania ofert zostało złożonych 5 ofert.
Wykonawca, który złożył ofertę Nr 1 zaoferował dostawę oprogramowania z modelami 3D - MozaBook, natomiast wykonawcy, którzy złożyli oferty Nr 2-5 zaoferowali dostawę oprogramowania z modelami 3D – Corinth.
W trakcie badania ofert wykonawcy Nr 1-3 i 5 zostali wezwani do wyjaśnienia treści złożonych ofert.
W wyniku otrzymanych wyjaśnień od wykonawców oraz po ponownym przeanalizowaniu opisu przedmiotu zamówienia dot. oprogramowania z modelami 3D, zamawiający stwierdził, że błędnie opisał przedmiotu zamówienia, gdyż na rynku nie jest obecnie dostępne oprogramowanie z modelami 3D posiadające opisane przez zamawiającego funkcje oraz posiadające jednocześnie co najmniej 1800 modeli 3D i dostępne w wersji z licencją na czas nieoznaczony.
Tym samym zamawiający zestawiając wymóg posiadania przez oprogramowanie z modelami 3D co najmniej 1800 modeli 3D oraz dostępności oprogramowania w wersji z licencją na czas nieoznaczony, uniemożliwił jakiemukolwiek wykonawcy zaoferowanie asortymentu zgodnego z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SWZ.
Zamawiający opisując przedmiot zamówienia w błędny sposób uniemożliwił jakiemukolwiek wykonawcy zaoferowanie asortymentu zgodnego z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SWZ.
Przed upływem terminu składania ofert zamawiający nie powziął wiedzy na temat błędów zawartych w opisie przedmiotu zamówienia (brak wniosków wykonawców o wyjaśnienie treści SWZ), natomiast wiedzę takową powziął dopiero na etapie badania ofert, jednakże na tym etapie postępowania wada opisu przedmiotu zamówienia miała nieusuwalny charakter.
Z kolei wybór jednej ze złożonych w przedmiotowym postępowaniu ofert oraz ewentualne zawarcie umowy o zamówienie publiczne odbyłoby się z naruszeniem zasad odnoszących się do opisu przedmiotu zamówienia, które to naruszenia miały lub mogłyby mieć wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Zamawiający mając na względzie powyższe oraz zachowanie zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców postanowił jak na wstępie.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 3)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 5

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Część 4

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 4)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się zawarciem umowy

SEKCJA VI OFERTY (dla części 4)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 7852,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 11684,40 PLN

6.4.) Cena lub koszt oferty wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: 7852,00 PLN

6.5.) Do wyboru najkorzystniejszej oferty zastosowano aukcję elektroniczną: Nie

6.6.) Oferta wybranego wykonawcy jest ofertą wariantową: Nie

SEKCJA VII WYKONAWCA, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA (dla części 4)

7.1.) Czy zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie zamówienia: Nie

Wykonawca

7.3.) Dane (firmy) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia:

7.3.1) Nazwa (firma) wykonawcy, któremu udzielono zamówienia: Grupa MAC S.A.

7.3.2) Krajowy Numer Identyfikacyjny: NIP: 6570082245

7.3.3) Ulica: ul. W. Witosa 76

7.3.4) Miejscowość: Kielce

7.3.5) Kod pocztowy: 25-561

7.3.6.) Województwo: świętokrzyskie

7.3.7.) Kraj: Polska

7.3.8.) Czy wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom?: Nie

SEKCJA VIII UMOWA (dla części 4)

8.1.) Data zawarcia umowy: 2023-09-04

8.2.) Wartość umowy/umowy ramowej: 7852,00 PLN

8.3.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 dni

Część 5

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA (dla części 5)

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnił ww. postępowanie na podstawie art. 255 pkt 6 ustawy Pzp, gdyż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zamawiający zamieścił na stronie internetowej prowadzonego postępowania dokument pn. „Minimalne parametry wyposażenia objętego zamówieniem” (załącznik Nr 4 do Specyfikacji Warunków Zamówienia (dalej SWZ)), w którym opisał przedmiot zamówienia dotyczący m.in. dla dostawy przyrządów pomiarowych do pracowni fizyczno-chemicznej w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Janowcu Kościelnym oraz pracowni fizyczno-chemicznej w Szkole Podstawowej im. Zawiszy Czarnego w Waśniewie-Grabowie.
Zgodnie z ww. opisem przedmiotu zamówienia dot. przyrządów pomiarowych (poz. nr 1 i 2 tabel dot. dostawy przyrządów pomiarowych pracowni fizyczno-chemicznych do ww. lokalizacji – opis identyczny dla wszystkich lokalizacji wymienionych w pierwszej części pisma), zamawiający wymagał aby ww. przyrządy pomiarowe tj. zestaw czujników – chemia (poz. nr 1 ww. tabel) i zestaw czujników – fizyka (poz. nr 2 ww. tabel) posiadały m.in.:
- czujnik temperatury - uniwersalny czujnik temperatury do pomiarów temperatury wody i innych z zakresem: od -50°C do 140°C (od -58°F do 284°F) (dot. zestawu czujników – chemia) oraz - czujnik temperatury - uniwersalny czujnik temperatury do pomiarów temperatury wody i innych z zakresem: od -40°C do 150°C (od -40°F do 302°F) (dot. zestawu czujników – fizyka).
Do upływu terminu składania ofert zostały złożone 4 oferty.
W wyniku badania ofert złożonych przez wykonawców, po zapoznaniu się z wyjaśnieniami wykonawców odnośnie treści złożonych ofert oraz po ponownym przeanalizowaniu opisu przedmiotu zamówienia dot. przyrządów pomiarowych do pracowni fizyczno-chemicznych, zamawiający stwierdził, że błędnie opisał przedmiotu zamówienia, gdyż na rynku nie są obecnie dostępne zestawy czujników, spełniające minimalne wymogi określone przez zamawiającego tj. posiadające zestaw czujników wymagany przez zamawiającego, w tym czujnik temperatury z zakresem od -50°C do 140°C (od -58°F do 284°F) (dot. zestawu czujników – chemia) oraz czujnika temperatury z zakresem: od -40°C do 150°C (od -40°F do 302°F) (dot. zestawu czujników – fizyka).
Tym samym zamawiający stawiając wymóg posiadania przez ww. zestawy czujników, określonych, kompatybilnych ze sobą rodzajów czujników, w tym czujnika temperatury z zakresem od -50°C do 140°C (od -58°F do 284°F) (dot. zestawu czujników – chemia) oraz czujnika temperatury z zakresem: od -40°C do 150°C (od -40°F do 302°F) (dot. zestawu czujników – fizyka), uniemożliwił jakiemukolwiek wykonawcy zaoferowanie asortymentu zgodnego z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SWZ. Wszystkie zaoferowane przez wykonawców zestawy czujników posiadały czujniki temperatury o zakresach temperatur niespełniających minimalnych wymogów określonych przez zamawiającego. Zamawiający opisując przedmiot zamówienia w błędny sposób uniemożliwił jakiemukolwiek wykonawcy zaoferowanie asortymentu zgodnego z opisem przedmiotu zamówienia zawartym w SWZ.
Przed upływem terminu składania ofert zamawiający nie powziął wiedzy na temat błędów zawartych w opisie przedmiotu zamówienia (brak wniosków wykonawców o wyjaśnienie treści SWZ), natomiast wiedzę takową powziął dopiero na etapie badania ofert, jednakże na tym etapie postępowania wada opisu przedmiotu zamówienia miała nieusuwalny charakter.
Z kolei wybór jednej ze złożonych w przedmiotowym postępowaniu ofert oraz ewentualne zawarcie umowy o zamówienie publiczne odbyłoby się z naruszeniem zasad odnoszących się do opisu przedmiotu zamówienia, które to naruszenia miały lub mogłyby mieć wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający mając na względzie powyższe oraz zachowanie zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców postanowił jak na wstępie.

SEKCJA VI OFERTY (dla części 5)

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 3

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 0

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.