eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrzetargiPrzetargi HajnówkaUsługa z zakresu koszenia łąk wraz z częściowym zbiorem siana w 2025 roku w ramach projektu: "Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce"



Ogłoszenie z dnia 2025-08-27


Powiązane ogłoszenia:

Ogłoszenie o wyniku postępowania
Usługi
Usługa z zakresu koszenia łąk wraz z częściowym zbiorem siana w 2025 roku w ramach projektu: „Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Hajnówka

1.3.) Oddział zamawiającego: Nadleśnictwo Hajnówka

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 050026472

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Kolejki Leśne 12

1.5.2.) Miejscowość: Hajnówka

1.5.3.) Kod pocztowy: 17-200

1.5.4.) Województwo: podlaskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: hajnowka@bialystok.lasy.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.hajnowka.bialystok.lasy.gov.pl

1.6.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania:

https://platformazakupowa.pl/pn/lasy_hajnowka

1.7.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

1.8.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność


Gospodarka leśna

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Usługa z zakresu koszenia łąk wraz z częściowym zbiorem siana w 2025 roku w ramach projektu: „Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-43e360c6-137d-4299-9991-7e330f9e45eb

2.5.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00392941

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2025-08-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2025/BZP 00255523/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.2 Koszenie łąk z częściowym zbiorem siana

2.11.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.12.) Nazwa projektu lub programu:

Zamówienie realizowane w ramach programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej 2021-2027. Umowa o dofinansowanie nr: FEPW.02.03-IW.01-0003/24

2.13.) Zamówienie/umowa ramowa było poprzedzone ogłoszeniem o zamówieniu/ogłoszeniem o zamiarze zawarcia umowy: Tak

2.14.) Numer ogłoszenia: 2025/BZP 00312400

SEKCJA III – TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA LUB ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ

3.1.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Numer referencyjny: SA.270.12.2025

4.2.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.4.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.5.1.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na koszeniu łąk wraz z częściowym zbiorem siana na terenie Nadleśnictwie Hajnówka w 2025 r. w ramach projektu nr FEPW.02.03.-IW.01-0003/24: „Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce”.
3.2. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV):
• 77100000-1 usługi rolnicze
Kod uzupełniający CPV:
• 60000000-8 usługi transportowe (z wyłączeniem transportu odpadów).

3.3. Usługa obejmuje prace polegające na jednokrotnym w ciągu roku skoszeniu trawy na łąkach Nadleśnictwa Hajnówka o szacowanej powierzchni 30 ha. Lokalizację powierzchni, objętych przedmiotem zamówienia, przedstawiono w tabeli, pkt. 3.11. Lokalizacja powierzchni oraz ich wielkość może ulec zmianie. Sumaryczna wielkość koszenia wszystkich powierzchni łącznie, nie podlega zmianom.

Prace objęte Usługą polegają w szczególności na:
 mechanicznym lub ręcznym skoszeniu trawy;
 skoszoną biomasę należy przesuszyć, wymagana wilgotność do 15 %;
 zbiorze siana luzem lub za pomocą przyczepy samozbierającej;
 dowozie siana dobrej jakości do brogów wskazanych przez Zamawiającego (dowóz
z łąk w oddziałach 459B, 460A, 460B do brogów w oddziale 391C)
 ręcznym załadunku do brogów siana luzem, po okresie 3 tygodni uzupełnienie brogów sianem do maksimum;
 dopuszcza się użycie kosiarki bijakowej na powierzchniach bez zbioru siana, każdorazowo koszenie za pomocą kosiarki bijakowej musi być uzgodnione
z Zamawiającym przed wykonaniem zabiegu;
 skoszoną biomasę dobrej jakości należy przesuszyć, zebrać i zmagazynować
w postaci siana w stogach lub w brogach na miejscu po uzgodnieniu z Zamawiającym;
 siano wykorzystywane będzie do zimowego dokarmiania żubrów;
 po wykonaniu zadania prace zostaną odebrane komisyjnie;
 ostateczne pomiary zostaną wpisane do protokołów odbioru prac;
 koszenie należy wykonać na wysokości 5 – 15 cm nad powierzchnią gruntu;
 nie wolno stosować koszenia okrężnego od zewnątrz do środka skoszonej powierzchni. Zaleca się koszenie okrężne od środka koszonej powierzchni.
3.4. Wykonawca może użyć ciężkiego sprzętu na większości powierzchni, ale powinno się unikać uszkodzenia gleby. Zaleca się koszenie ciągnikiem na kołach bliźniaczych - ochroni to glebę przed uszkodzeniem. Ze względu na mogące wystąpić okresowo trudne warunki terenowe Zamawiający dopuszcza możliwość koszenia ręcznego łąk na ok. 50% powierzchni.
3.5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował sprawnym sprzętem i narzędziami pomocniczymi oraz posiadał stosowne dla nich atesty.
3.6. Przekazanie łąk do koszenia nastąpi protokolarnie (na podstawie zlecenia). Zamawiający (przedstawiciel – leśniczy ds. łowieckich) okaże granice obszarów objętych wyżej wymienionymi zabiegami.
3.7. Zamawiający dopuszcza w razie niekorzystnych warunków terenowych lub podtopienia łąk wodą możliwość nie wykoszenia tych terenów pod warunkiem, że Wykonawca wykosi zamiennie łąkę o tej samej powierzchni, po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym.
3.8. Gdyby warunki atmosferyczne nie pozwoliły na suszenie oraz zbiór siana, dopuszcza się dowiezienie siana luzem i załadowanie ręczne do brogów, z łąk graniczących z Puszczą Białowieską pod warunkiem, że skoszona biomasa z łąk przewidzianych w tabeli, pkt. 3.11 zostanie uprzątnięta i wywieziona poza obszar Nadleśnictwa Hajnówka.
3.9. Po wykonaniu zadania prace zostaną odebrane komisyjnie.
- ostateczne pomiary zostaną wpisane do protokołów odbioru robót;
- odbiór ilościowo – jakościowy prac dokonywany będzie przez specjalistę ds. łowiectwa na druku „Protokół odbioru”. Odbiór powierzchni może nastąpić na podstawie pomiaru GPS lub pomiarów taśmą. Protokoły odbioru prac stanowić będą podstawę
do wystawienia faktury za wykonane przez Wykonawcę usługi;
- ostateczna powierzchnia zabiegu koszenia może zostać pomniejszona o powierzchnie:
• tzw. niedokosy,
• zakrzaczone i zadrzewione roślinnością uniemożliwiającą zastosowanie kosiarki,
• podtopione,
• na których występują zwarte płaty dużych kęp turzycowych.
3.10. Wszystkie wyżej wymienione czynności muszą być wykonywane zgodnie z wymogami tzw. dobrej praktyki rolniczej.
3.11. Lokalizacja powierzchni: Łąki koszone w Nadleśnictwie Hajnówka, w ramach projektu: „Zarządzanie migracją żubra we wschodniej Polsce”
Lokalizacja Leśnictwo Pow. do koszenia Uwagi
459Bj Sacharewo 0,64 Zbiór
460Ag Sacharewo 0,07 Zbiór
460Ai Sacharewo 2,7 Zbiór
460Bf Sacharewo 0,24 Zbiór
460Bd Sacharewo 6,81 Zbiór
460Bg Sacharewo 1,66 Zbiór
661Df Długi Bród 3,07 Częściowy zbiór
695Ab Słobódka 0,98 Częściowy zbiór
694Ba Słobódka 0,48 Częściowy zbiór
694Bb Słobódka 0,89 Częściowy zbiór
694Bc Słobódka 1,14 Częściowy zbiór
694Bd Słobódka 0,72 Częściowy zbiór
694Bl Słobódka 1,69 Częściowy zbiór
694Bm Słobódka 1,91 Częściowy zbiór
629Am Długi Bród 1,5 Zbiór
628Db Długi Bród 3,8 Zbiór
661Bb Długi Bród 1,7 Zbiór
Razem (ha) 30,00
3.12. Zasady ogólne realizacji przedmiotu zamówienia.
1) Wykonawca będzie wykonywał przedmiot zamówienia na podstawie pisemnych zleceń przekazywanych przez Przedstawiciela Zamawiającego (dalej: „Zlecenie”).
2) Wykonawca będzie zobowiązany do uprzątnięcia z dróg, linii podziału powierzchniowego, rowów, itp. obiektów pozostałości po pracach związanych wykonaniem przedmiotu zamówienia oraz pozostałych odpadów po działalności własnej (śmieci, pustych opakowań, zużytych elementów maszyn, itp.).
3) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za spowodowanie wszelkich uszkodzeń dróg dojazdowych do powierzchni i jest zobowiązany do ich naprawy, pod rygorem kary umownej.
4) Wykonawca zobowiązany jest do wyposażenia wszystkich maszyn, ciągników i urządzeń pracujących na powierzchniach Nadleśnictwa Hajnówka w zestawy (sorbenty, maty sorpcyjne itp.) o chłonności umożliwiającej pochłonięcie rozlanego paliwa lub oleju oraz innych płynów technologicznych używanych w maszynach, ciągnikach i innych urządzeniach oraz użycia tych środków w sytuacjach wymagających zastosowania (awarie, naprawy, tankowania itp.) – w celu zapobieżenia skażeniu środowiska.

Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań dotyczących przedmiotu zamówienia. Wykonawca może powierzyć realizację elementów (części) przedmiotu zamówienia podwykonawcom. W przypadku zamiaru wykonania przedmiotu zamówienia z udziałem podwykonawców, wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresów rzeczowych), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani. Wskazanie takie należy umieścić w Ofercie. W przypadku braku wskazania w Ofercie podwykonawstwa Wykonawca będzie mógł wprowadzić podwykonawcę wyłącznie na warunkach określonych w umowie.
Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia.
Zamawiający będzie badać, czy nie zachodzą wobec podwykonawcy podstawy wykluczenia, które wskazano w SWZ. Wykonawca wraz z ofertą przedstawia oświadczenie dotyczące tego podwykonawcy i złoży podmiotowe środki dowodowe jego dotyczące.
Zasady zaangażowania podwykonawcy do wykonania zamówienia określa projekt umowy - załącznik do SWZ.

4.5.3.) Główny kod CPV: 77100000-1 - Usługi rolnicze

SEKCJA V ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA

5.1.) Postępowanie zakończyło się zawarciem umowy albo unieważnieniem postępowania: Postępowanie/cześć postępowania zakończyła się unieważnieniem

5.2.) Podstawa prawna unieważnienia postępowania: art. 255 pkt 6 ustawy

5.2.1.) Przyczyna unieważnienia postępowania:

Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wykonanie zamówienia w terminie wskazanym w SWZ nie jest obiektywnie możliwe, a postępowanie obarczone jest niemożliwa do usunięcia wada uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy. Zamawiający jest uprawniony do samodzielnego unieważnienia decyzji o wyborze oferty najkorzystniejszej, nawet jeśli taki obowiązek nie wynika z wyroku KIO lub sądu powszechnego, zaś w przypadku wystąpienia przesłanki wskazanej w przepisie art. 225 w/w ustawy Zamawiający jest zobowiązany unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia.

SEKCJA VI OFERTY

6.1.) Liczba otrzymanych ofert lub wniosków: 4

6.1.1.) Liczba otrzymanych ofert wariantowych: 0

6.1.2.) Liczba ofert dodatkowych: 0

6.1.3.) Liczba otrzymanych od MŚP: 4

6.1.4.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwach EOG innych niż państwo zamawiającego: 0

6.1.5.) Liczba ofert wykonawców z siedzibą w państwie spoza EOG: 0

6.1.6.) Liczba ofert odrzuconych, w tym liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 1

6.1.7.) Liczba ofert zawierających rażąco niską cenę lub koszt: 4

6.2.) Cena lub koszt oferty z najniższą ceną lub kosztem: 21060,00 PLN

6.3.) Cena lub koszt oferty z najwyższą ceną lub kosztem: 37810,80 PLN

Podziel się

Poleć ten przetarg znajomemu poleć

Wydrukuj przetarg drukuj

Dodaj ten przetarg do obserwowanych obserwuj








Uwaga: podstawą prezentowanych tutaj informacji są dane publikowane przez Urząd Zamówień Publicznych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Treść ogłoszenia widoczna na eGospodarka.pl jest zgodna z treścią tegoż ogłoszenia dostępną w BZP w dniu publikacji. Redakcja serwisu eGospodarka.pl dokłada wszelkich starań, aby zamieszczone tutaj informacje były kompletne i zgodne z prawdą. Nie może jednak zagwarantować ich poprawności i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku korzystania z nich.


Jeśli chcesz dodać ogłoszenie do serwisu, zapoznaj się z naszą ofertą:

chcę zamieszczać ogłoszenia

Dodaj swoje pytanie

Najnowsze orzeczenia

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.